PDA

View Full Version : 'Gewelddadige' games zogezegd oorzaak.


vercetti
15 mei 2006, 20:34
Het moest er vroeg of laat toch van komen:

,,Het leek alsof hij uit 'The Matrix' kwam gestapt.'' De getuigen grepen automatisch naar een actiefilm om Hans Van Themsches moorddadige tocht te omschrijven. Op die manier wordt er ook een link gelegd tussen zijn gedrag en geweld in films en games. Maar bestaat er echt zo'n verband? De onderzoeken spreken elkaar tegen.

De Standaard (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=GJ1S86M3#)

*Zucht*

En dan laten die mensen van DS en VRT (want daar was het ook te zien) een afbeelding zien van het zéér realistische (:roll:) DOOM III en GTA3.

Games zijn leuk, maar de meeste FPS en Third Person Shooters zijn niet realistisch: Half Life 2, Far Cry, GTA, Doom,... ze zijn zéér plezant om te spelen, maar ze zetten niet aan tot moorden vind ik.

Jack Thomson zal in zijn vuistje lachen.

Ploertendoder
15 mei 2006, 20:37
5 minuten aan een stuk hebben ze daar over zitten zeiken op het journaal.

Sigrid Spruyt wist zelfs niet dat er videospelletjes bestaan waarbij tegenstanders moeten uit de weg geruimd worden.

tsjongeee...

Vision
15 mei 2006, 21:01
Iemand die labiel is kan door alles aangezet worden tot moorden.

Jazeker
15 mei 2006, 21:33
Iemand die labiel is kan door alles aangezet worden tot moorden.
En het kan niet de bedoeling zijn om dat 'alles' maar te gaan verbieden.

Alvader
15 mei 2006, 21:53
Het lijkt dus dat Games en een laks "kleine criminaliteitsbeleid" verantwoordelijk zijn.

pinbag
15 mei 2006, 22:54
fantasie is niet louter beperkt tot de wereld van games, die kun je zelf ont -werpen de mens heeft niet voor niets een cognitief geheugen om te denken,dus ik concludeer we voeren op iedereen een lobotomie en hups geen fantasie en ook geen criminaliteit meer, ....

:p

Desiderius
15 mei 2006, 22:57
En het kan niet de bedoeling zijn om dat 'alles' maar te gaan verbieden.

Ah, maar dat is dé natte droom van sommige politici van links hoor...
Keer het legaliteitsbeginsel gewoon om en verbied "alles" tenzij het door de wet expliciet wordt toegestaan. De regelneven zouden elke dag een multi-orgasme beleven bij de aanblik van de meute melkvee die gedwee meetrappelt in hun brave new world.

pinbag
15 mei 2006, 23:01
Ah, maar dat is dé natte droom van sommige politici van links hoor...
Keer het legaliteitsbeginsel gewoon om en verbied "alles" tenzij het door de wet expliciet wordt toegestaan. De regelneven zouden elke dag een multi-orgasme beleven bij de aanblik van de meute melkvee die gedwee meetrappelt in hun brave new world.

sorry maar ik vind het meer de natte droom van conservatieve geconstipeerde mensen. end an de overbezorgde volwassen waarvoor grote delen van de game cultuur hun onbekend zijn endergelijke.

eerlijk gezegd het meest gewelddadige en ziekelijke dat ik gelezen heb was ene boek geschreven door en vrouw.

numarx
15 mei 2006, 23:06
GTA3.
Dat was San Andreas. Zou jij toch moeten weten.

Acid
15 mei 2006, 23:08
sorry maar ik vind het meer de natte droom van conservatieve geconstipeerde mensen. end an de overbezorgde volwassen waarvoor grote delen van de game cultuur hun onbekend zijn endergelijke.

eerlijk gezegd het meest gewelddadige en ziekelijke dat ik gelezen heb was ene boek geschreven door en vrouw.
Aan jouw taalgebruik te horen - kan dat Harry Potter geweest zijn?

Gorefest
15 mei 2006, 23:11
Toevallig speel ik wel eens regelmatig Battlefield 1942 .. het liefste als Duitse soldaat :-D
Maar ik heb tot nu toe nog niet de gedachte gehad om een bunker neer te planten in men tuin om vandaar uit wat gekleurden af te knallen :-P

leeuwenhart
15 mei 2006, 23:12
Hoe, het VB was de inspiratiebron, zijn het nu plots Games?

pinbag
15 mei 2006, 23:25
Aan jouw taalgebruik te horen - kan dat Harry Potter geweest zijn?

Nee hoor,dat boek heb ik ritueel verbrand in de bibliotheek.

StevenNr1
15 mei 2006, 23:32
Is Postal bijv. niet verboden (geweest) omwille van aanzetten tot geweld ? ik vond dat toen al belachelijk, precies of men gaat echt een poes gebruiken als geluidsdemper op een shotgun of met een schop iemand zijn hoofd er af kijlen en er dan een potje mee voetballen.

Gorefest
15 mei 2006, 23:34
Is Postal bijv. niet verboden (geweest) ?
Of toch al zeker in opspraak.. en manhunt. en hooligan. en BF2, waar islamieten nu een 'mod' hebben voor uitgebracht om hun kinderen te trainen voor de jihad (!)

StevenNr1
15 mei 2006, 23:41
waar islamieten nu een 'mod' hebben voor uitgebracht om hun kinderen te trainen voor de jihad (!)Nog zoiets: http://www.underash.net/en_download.htm
Nu ja, ze doen maar.
Het Amerikaans leger brengt ook America's Army uit, wel nog een ietwat ander kaliber dan bovenstaande maar toch.

Mitgard
15 mei 2006, 23:45
En het kan niet de bedoeling zijn om dat 'alles' maar te gaan verbieden.

'verbieden' is nochtans FDW's middle name.
zolang het maar over progressieve dingen zoals homohuwelijken of softdrugs gaat natuurlijk.

Gorefest
15 mei 2006, 23:53
'verbieden' is nochtans FDW's middle name.
zolang het maar over progressieve dingen zoals homohuwelijken of softdrugs gaat natuurlijk. Ik vraag me af wat daar progressief aan is?
De meeste godsdiensten zijn ook niet echt opgezet met bovengenoemde en toch krijgen ze de meeste heil bij de progressieven? :-D
Trouwens, ik ben daar ook niet persé tegen.. ben ik nu een slechte rechtse dan? :-P

Jazeker
15 mei 2006, 23:58
Oorspronkelijk bericht door Jazeker
En het kan niet de bedoeling zijn om dat 'alles' maar te gaan verbieden.

Ah, maar dat is dé natte droom van sommige politici van links hoor...
Keer het legaliteitsbeginsel gewoon om en verbied "alles" tenzij het door de wet expliciet wordt toegestaan. De regelneven zouden elke dag een multi-orgasme beleven bij de aanblik van de meute melkvee die gedwee meetrappelt in hun brave new world.

Ik moet droefjes deze lichtzinnige analyse onderschrijven. De regelneverij was al enorm en nu moet die totalitair worden.

Jazeker
15 mei 2006, 23:59
'verbieden' is nochtans FDW's middle name.
zolang het maar over progressieve dingen zoals homohuwelijken of softdrugs gaat natuurlijk.

mja... sorry, ik heb dat van dat verbieden al toegeschreven aan links om Desiderius te plezieren ondertussen en ik kan niet zomaar mijn kar keren, he.

Boadicea
16 mei 2006, 00:03
Ik vraag me af wat daar progressief aan is?
De meeste godsdiensten zijn ook niet echt opgezet met bovengenoemde en toch krijgen ze de meeste heil bij de progressieven? :-D
Trouwens, ik ben daar ook niet persé tegen.. ben ik nu een slechte rechtse dan? :-P

Oeps, hier zit op dat vlak dan nog een "slechte" rechtse. Geef het op, want sommigen snappen echt niet dat tegen multicul zijn niet meteen betekend dat je een racist bent.

On topic: ja, er bestaan schietgames en ik ken er beoefenaars van. Het het zelf ook al eens gespeeld. (en beken eerlijk dat ik er niets van bak) Wat ik wel gek vind is dat men daar ook twee maten en twee gewichten in heeft. Als je terroristen of Duitsers mag neerknallen, vindt je het zo in de winkelrekken, maar het spelletje "Etnical Cleansing" mag niet. Ik ken het persoonlijk ook alleen van naam en heb het nog niet gespeeld, maar ik snap niet wat het verschil is tussen schieten en schieten. Misschien lijkt het me nuttiger om virtuele allochtonen op een schermpje af te knallen, dan echte mensen. Het is maar een suggestie om echte racisten op een verantwoorde manier zoet te houden, want ik geloof niet dat je die met wetten van gedacht kan doen veranderen.

Gorefest
16 mei 2006, 00:13
Oeps, hier zit op dat vlak dan nog een "slechte" rechtse. Geef het op, want sommigen snappen echt niet dat tegen multicul zijn niet meteen betekend dat je een racist bent.

On topic: ja, er bestaan schietgames en ik ken er beoefenaars van. Het het zelf ook al eens gespeeld. (en beken eerlijk dat ik er niets van bak) Wat ik wel gek vind is dat men daar ook twee maten en twee gewichten in heeft. Als je terroristen of Duitsers mag neerknallen, vindt je het zo in de winkelrekken, maar het spelletje "Etnical Cleansing" mag niet. Ik ken het persoonlijk ook alleen van naam en heb het nog niet gespeeld, maar ik snap niet wat het verschil is tussen schieten en schieten. Misschien lijkt het me nuttiger om virtuele allochtonen op een schermpje af te knallen, dan echte mensen. Het is maar een suggestie om echte racisten op een verantwoorde manier zoet te houden, want ik geloof niet dat je die met wetten van gedacht kan doen veranderen.
Of nog straffer vind ik dat men de revisionisten verwijt dat ze de geschiedenis herschrijven en dat dit absoluut niet kan op door middel van een wet; maar tegelijkertijd laat men wel doelbewust allerhande vlaggetjes en swastikaatjes weg uit oorloggames. Dat is toch ook een vorm van de geschiedenis herschrijven? ;-)
(Alleen maar omdat men anders voor Diutsland een aparte versie moet uitbrengen).

Boadicea
16 mei 2006, 00:41
Of nog straffer vind ik dat men de revisionisten verwijt dat ze de geschiedenis herschrijven en dat dit absoluut niet kan op door middel van een wet; maar tegelijkertijd laat men wel doelbewust allerhande vlaggetjes en swastikaatjes weg uit oorloggames. Dat is toch ook een vorm van de geschiedenis herschrijven? ;-)
(Alleen maar omdat men anders voor Diutsland een aparte versie moet uitbrengen).

Tja, als men de wet er op na slaat ... komt men tot rare conclusies. Zo verknoeit men de historisch correcte waarheid.

Jazeker
16 mei 2006, 00:44
Oeps, hier zit op dat vlak dan nog een "slechte" rechtse. Geef het op, want sommigen snappen echt niet dat tegen multicul zijn niet meteen betekend dat je een racist bent.

On topic: ja, er bestaan schietgames en ik ken er beoefenaars van. Het het zelf ook al eens gespeeld. (en beken eerlijk dat ik er niets van bak)

Ik sla een spelletje COD2 nooit af ;-)