PDA

View Full Version : 45 pct vindt Belang niet verantwoordelijk


Jazeker
15 mei 2006, 21:31
45 pct vindt Belang niet verantwoordelijk

(Belga) Ruim 45 procent van de Vlamingen vindt dat het Vlaams Belang moreel niet verantwoordelijk is voor de moorden in Antwerpen vorige week. Dat bleek maandag uit een enquête van VTM bij 700 Vlamingen.
VTM vroeg hen of het Vlaams Belang moreel verantwoordelijk is voor de moorden van vorige week in Antwerpen. Een op de vier van de ondervraagden vindt dat het Belang moreel verantwoordelijk is, waar 30 pct twijfelt. De grootste groep van ondervraagden, 45,7 pct, vindt dat de partij geen morele verantwoordelijkheid draagt. Volgens de enquête denkt 37 pct van de Vlamingen dat de partij bij de volgende verkiezingen stemmen zal verliezen, 34 pct denkt dat dit niet het geval zal zijn en 28 pct twijfelt. Tot slot werd ook gevraagd of het Vlaams Belang nog geld van de overheid mag krijgen. Hierbij denkt 30 pct dat het Belang geen overheidsgelden mag ontvangen en 20 pct spreekt zich hierover niet uit. De helft vindt dat de partij haar overheidssteun niet moet verliezen. (ful)
En dan is de enquete nog gehouden in volle masshysterie waarbij alle media schreeuwen dat het VB verantwoordelijk is. Ik zou dezelfde enquete binnen twee maanden nog eens willen zien...

Kim
15 mei 2006, 21:33
En dan is de enquete nog gehouden in volle masshysterie waarbij alle media schreeuwen dat het VB verantwoordelijk is. Ik zou dezelfde enquete binnen twee maanden nog eens willen zien...

700 Vlamingen, dat is ook niet veel...

Zijn er al resultaten van de Stemmenkampioen? Die hebben toch meer dan 700 deelnemers bij mijn weten...

Jazeker
15 mei 2006, 21:34
700 is inderdaad niet gigantisch, maar het is dan ook een snel-snel peiling.

De stemmenkampioen zal nog wel even op zich laten wachten.

Jan van den Berghe
15 mei 2006, 21:34
Alhoewel ik niet echt warm loop van al die peilingen, vinden we op de VRT-webstek een gelijkaardige peiling die een nog veel grotere meerderheid laat zien die het Vlaams Belang niet moreel schuldig acht.

Kim
15 mei 2006, 21:36
700 is inderdaad niet gigantisch, maar het is dan ook een snel-snel peiling.

De stemmenkampioen zal nog wel even op zich laten wachten.

Inderdaad...

Ik heb dus nog nooit mogen meewerken aan zo'n peiling he! Ik voel me gediscrimineerd... :-(

Jazeker
15 mei 2006, 21:37
Inderdaad...

Ik heb dus nog nooit mogen meewerken aan zo'n peiling he! Ik voel me gediscrimineerd... :-(

Je kan wel meedoen aan de stemmenkampioen :-)

Kim
15 mei 2006, 21:38
Je kan wel meedoen aan de stemmenkampioen :-)

Dat heb ik deze morgen dan ook gedaan. Ik heb tot hiertoe aan al hun peilingen meegedaan.

xmordan
15 mei 2006, 21:42
Op termijn zal dit het VB nog groter maken. Want de waarheid zal altijd zegevieren.
Na de tranen, de aanvallen en de woede zal het gezond verstand weer naar voor komen en zal de realiteit weer gezien worden.
De zogenaamde democraten die het volk en zijn partij nu proberen te nekken op de kap van de slachtoffers zullen de rekening gauw gepresenteerd krijgen.

Alvader
15 mei 2006, 21:57
Vindt u het nu ook vreemd dat op maandag 15 mei plotseling op het 19.00 uur journaal van de VRT heel veel aandacht ging naar het "geweldadig spelletjes spelen" van de dader. Terwijl 's morgens nog werd gesteld op de VRT-radio's dat alle krantencommentatoren een morele verantwoordelijkheid bij het VB legden ?

fredzx6
15 mei 2006, 22:03
ja ja ze beginnen uit den bocht te vliegen

ilfalco
15 mei 2006, 22:16
Als 45 de verantwoordelijkheid wNIET bij het VB legt en 25% wel. En we maken abstractie van diegenen die geen mening durven uiten( en meestal zijn die in het voordeel van het VB) dan krijg je dezelfde uitslag als op de poll van het nieuwsblad nl 75% vs 25% Dus dat lijkt me meer dan duidelijk genoeg ...

xmordan
15 mei 2006, 22:18
Vindt u het nu ook vreemd dat op maandag 15 mei plotseling op het 19.00 uur journaal van de VRT heel veel aandacht ging naar het "geweldadig spelletjes spelen" van de dader. Terwijl 's morgens nog werd gesteld op de VRT-radio's dat alle krantencommentatoren een morele verantwoordelijkheid bij het VB legden ?

Moest het zo triestig niet zijn, zou een mens er nog hartelijk moeten om lachen.

Fille van de Foor
15 mei 2006, 22:19
Als 45 de verantwoordelijkheid wNIET bij het VB legt en 25% wel. En we maken abstractie van diegenen die geen mening durven uiten( en meestal zijn die in het voordeel van het VB) dan krijg je dezelfde uitslag als op de poll van het nieuwsblad nl 75% vs 25% Dus dat lijkt me meer dan duidelijk genoeg ...

Geen mening durven uiten op een anonieme poll... stoere jongens!

voicelesscharlie
15 mei 2006, 22:21
Als 45 de verantwoordelijkheid wNIET bij het VB legt en 25% wel. En we maken abstractie van diegenen die geen mening durven uiten( en meestal zijn die in het voordeel van het VB) dan krijg je dezelfde uitslag als op de poll van het nieuwsblad nl 75% vs 25% Dus dat lijkt me meer dan duidelijk genoeg ...
Het is duidelijk.
Links vindt het VB schuldig de rest niet.

voicelesscharlie
15 mei 2006, 22:21
Als 45 de verantwoordelijkheid wNIET bij het VB legt en 25% wel. En we maken abstractie van diegenen die geen mening durven uiten( en meestal zijn die in het voordeel van het VB) dan krijg je dezelfde uitslag als op de poll van het nieuwsblad nl 75% vs 25% Dus dat lijkt me meer dan duidelijk genoeg ...

Fille van de Foor
15 mei 2006, 22:24
Als 45 de verantwoordelijkheid wNIET bij het VB legt en 25% wel. En we maken abstractie van diegenen die geen mening durven uiten( en meestal zijn die in het voordeel van het VB) dan krijg je dezelfde uitslag als op de poll van het nieuwsblad nl 75% vs 25% Dus dat lijkt me meer dan duidelijk genoeg ...

Ik mag hopen voor jou dat je nooit (maar dan ook nooit) een examen statistiek moet afleggen om aan een diploma te geraken.

Tantist
15 mei 2006, 22:25
700 Vlamingen, dat is ook niet veel...


Misschien moet de BUB nog maar eens 40 mensen ondervragen?

Duupje
15 mei 2006, 22:29
Als de verantwoordelijkheid afgelezen wordt, aan de hand van familiale banden, denk ik dat er veel politiekers van de 'democratische' partijen beter niet zo luid zouden roepen nu. Ook bij hen zullen er moordenaars en krapuul zitten, in de zin van mensen die voor hun partij gestemd hebben ooit.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat niemand weet wat er in iemand anders zen hoofd afspeelt, en daar kan je weinig aan veranderen als een persoon in een opwelling, zeg maar zelfs momentopname of vlaag van pure waanzin, iemand tot zo'n zieke daad brengt.
Ik acht het Belang niet schuldig, zij kunnen er niet aan doen dat 1 iemand doorflipt. En met mij blijkbaar vele anderen. Al wordt het door de cp's wel zo afgeschilderd.
Btw, als zij als partij (het VB dan wel te verstaan) ZO'n grote invloed op mensen kunnen hebben...moeten de andere partijen die oh zo goed blijken/moeten/beweren te zijn dan niet dringend bij hen in de leer gaan? Kunnen ze misschien nog enkele mensen overtuigen, dat het bij hen niet om de mandaatjes en de zakkenvullerij gaat en dat het voor hen eigenlijk de ver-van-bed-show is. Kunnen ze op deze manier misschien nog proberen te redden wat er te redden valt (lees : niet TE hard op hun eigen bek gaan).

xmordan
15 mei 2006, 23:29
Als de verantwoordelijkheid afgelezen wordt, aan de hand van familiale banden, denk ik dat er veel politiekers van de 'democratische' partijen beter niet zo luid zouden roepen nu. Ook bij hen zullen er moordenaars en krapuul zitten, in de zin van mensen die voor hun partij gestemd hebben ooit.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat niemand weet wat er in iemand anders zen hoofd afspeelt, en daar kan je weinig aan veranderen als een persoon in een opwelling, zeg maar zelfs momentopname of vlaag van pure waanzin, iemand tot zo'n zieke daad brengt.
Ik acht het Belang niet schuldig, zij kunnen er niet aan doen dat 1 iemand doorflipt. En met mij blijkbaar vele anderen. Al wordt het door de cp's wel zo afgeschilderd.
Btw, als zij als partij (het VB dan wel te verstaan) ZO'n grote invloed op mensen kunnen hebben...moeten de andere partijen die oh zo goed blijken/moeten/beweren te zijn dan niet dringend bij hen in de leer gaan? Kunnen ze misschien nog enkele mensen overtuigen, dat het bij hen niet om de mandaatjes en de zakkenvullerij gaat en dat het voor hen eigenlijk de ver-van-bed-show is. Kunnen ze op deze manier misschien nog proberen te redden wat er te redden valt (lees : niet TE hard op hun eigen bek gaan).

Ga de stamboom,afkomst en familiebanden van de NV-A en Spirit leiders eens na? Ja zal meer swastikas tegenkomen dan je lief is. Daar zou de harde kern van het VB nog van onder de indruk zijn. En zeggen dat dat nu zo'n bleiters zijn :x

Mitgard
15 mei 2006, 23:41
Het is duidelijk.
Links vindt het VB schuldig de rest niet.


is het weer allemaal 'duidelijk' ja? :lol:

Pol
15 mei 2006, 23:51
Het is in de eerste plaats een uit de hand gelopen geestestoestand bij de dader zelf. Voor de morele verantwoordelijkheid moeten we natuurlijk naar de maatschappij kijken, waarbij steeds meer een klimaat heerst zonder schuldbesef en een steeds lagere drempel voor geweldpleging. Hier hebben ook de media (berichtgeving en geweldfilms, ook PC-moordspelen). We kunnen er echter ook niet naastkijken dat het hier om een racistisch moordgedrag gaat en hier is de drempel vooral verlaagd door het VB. Als er haat gepredikt wordt, leidt dit ontegensprekelijk ook tot een lagere drempel voor racistische geweldpleging. Op dit vlak ligt er wel een morele verantwoordelijkheid bij de leiding van VB.
Steeds meer wordt duidelijk dat het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen onze veliligheid en onze welvaart ongunstig beïnvloedt. Hier bedoel ik niet alleen verschillende rassen, maar ook het met een belastingsdiscours bevoordeligen van de begoede burgers tegenover de minderbegoede bevolkingslagen, die ook steeds meer worden gestigmatiseerd.

Jazeker
16 mei 2006, 00:02
Het is in de eerste plaats een uit de hand gelopen geestestoestand bij de dader zelf. Voor de morele verantwoordelijkheid moeten we natuurlijk naar de maatschappij kijken, waarbij steeds meer een klimaat heerst zonder schuldbesef en een steeds lagere drempel voor geweldpleging. Hier hebben ook de media (berichtgeving en geweldfilms, ook PC-moordspelen). We kunnen er echter ook niet naastkijken dat het hier om een racistisch moordgedrag gaat en hier is de drempel vooral verlaagd door het VB. Als er haat gepredikt wordt, leidt dit ontegensprekelijk ook tot een lagere drempel voor racistische geweldpleging. Op dit vlak ligt er wel een morele verantwoordelijkheid bij de leiding van VB.

Als er een roofmoord gepleegd wordt op het gezin van een industrieel, worden de linkse partijen dan aangesproken op hun scheppen van een haatklimaat tegenover "de rijken" ? Nee ? ah... dacht ik ook al.

xmordan
16 mei 2006, 00:08
Het is in de eerste plaats een uit de hand gelopen geestestoestand bij de dader zelf. Voor de morele verantwoordelijkheid moeten we natuurlijk naar de maatschappij kijken, waarbij steeds meer een klimaat heerst zonder schuldbesef en een steeds lagere drempel voor geweldpleging. Hier hebben ook de media (berichtgeving en geweldfilms, ook PC-moordspelen). We kunnen er echter ook niet naastkijken dat het hier om een racistisch moordgedrag gaat en hier is de drempel vooral verlaagd door het VB. Als er haat gepredikt wordt, leidt dit ontegensprekelijk ook tot een lagere drempel voor racistische geweldpleging. Op dit vlak ligt er wel een morele verantwoordelijkheid bij de leiding van VB.
Steeds meer wordt duidelijk dat het tegen elkaar opzetten van bevolkingsgroepen onze veliligheid en onze welvaart ongunstig beïnvloedt. Hier bedoel ik niet alleen verschillende rassen, maar ook het met een belastingsdiscours bevoordeligen van de begoede burgers tegenover de minderbegoede bevolkingslagen, die ook steeds meer worden gestigmatiseerd.

Dus een probleem aankaarten mag niet? Gewoon glimlachen en ja knikken?
Politiek correct denken en belastingen betalen? De andere wang aanbieden? En 's avonds gewoon binnen blijven. Jezelf opsluiten voor TV en luisteren wat de politiek nu weer voor jouw heeft beslist?
Als de openbare orde maar niet verstoord wordt?
Op dit forum wat flauwe kul verkopen, gauw naar bed en morgenvroeg de oogkleppen op en naar het werk. Uitkijkend naar het weekend, want dan gaan we met z'n allen naar Brussel Nieuwstraat winkelen, daar kan het nog net als je voor het donker thuis bent... Nee dank U, een mens zou voor minder op het VB stemmen. :cry:

Kim
16 mei 2006, 06:26
Misschien moet de BUB nog maar eens 40 mensen ondervragen?

Ook die peiling heb ik verworpen, het is gewoon al te belachelijk om 40 man in Leuven te ondervragen en dan met volle trots te komen zeggen dat 70% van de Leuvenaars voor unitarisme is.

Echter, 700 man op 6.000.000 Vlamingen stelt ook bitter weinig voor, daarom dat ik best wel benieuwd ben naar de uitslag van de stemmenkampioen (die toch wel meer ondervraagden heeft).

baarle
16 mei 2006, 07:19
Alhoewel ik niet echt warm loop van al die peilingen, vinden we op de VRT-webstek een gelijkaardige peiling die een nog veel grotere meerderheid laat zien die het Vlaams Belang niet moreel schuldig acht.

Stand op 16 mei om 8u15:

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?
aantal stemmen: 6669

ja : 2914 (44%)

nee : 3755 (56%)

baarle
16 mei 2006, 07:24
Echter, 700 man op 6.000.000 Vlamingen stelt ook bitter weinig voor, daarom dat ik best wel benieuwd ben naar de uitslag van de stemmenkampioen (die toch wel meer ondervraagden heeft).

Natuurlijk is 700 man weinig, maar dat is niet het punt: als die 700 op een evenwichtige manier geselecteerd zijn, zodat men mag aannemen dat ze een goede doorsnede van de bevolking vertegenwoordigen, dan is 700 genoeg voor een peiling. Dat is precies de basis van de hele peiling-wetenschap/industrie.

Kaal
16 mei 2006, 09:20
Die peiling zegt toch iets. Er is in Vlaanderen geen consensus over de morele schuld van het VB. Er is zelfs geen meerderheid voor of tegen.

In die omstandigheen maken de traditionele politici een zware fout door hier een groot punt van te maken. Zij hebben de bevolking niet mee en hun verontwaardiging komt waarschijnlijk gemaakt en hypocriet over bij de meesten. Ze hadden beter gezwegen en de mensen hun eigen conclusies laten trekken.

Hans1
16 mei 2006, 09:20
Alhoewel ik niet echt warm loop van al die peilingen, vinden we op de VRT-webstek een gelijkaardige peiling die een nog veel grotere meerderheid laat zien die het Vlaams Belang niet moreel schuldig acht.

Internetpolls hebben geen enkele waarde.

Antoon
16 mei 2006, 10:01
Internetpolls hebben geen enkele waarde.

Wacht maar tot aan de verkiezingen. Die hebben wel waarde. Hoewel de politieke partijen er geen rekening mee houden. De Walen beslissen.

Hans1
16 mei 2006, 10:13
Waarom houden de partijen geen rekening met de verkiezingen? In een democratie beslist nog altijd de meerderheid en die hebt u bijlange niet.

Jan van den Berghe
16 mei 2006, 10:20
Waarom houden de partijen geen rekening met de verkiezingen? In een democratie beslist nog altijd de meerderheid en die hebt u bijlange niet.

In Vlaanderen is het politieke landschap dermate verbrokkeld dat er eigenlijk geen enkele partij nog een meerderheid heeft. Er moeten steeds partijpolitieke afspraken aan te pas komen om tot een bestuurlijke meerderheid te komen.

baarle
16 mei 2006, 13:34
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/algemeen/nnII_poll_result_nieuws/index.shtml

Draagt Vlaams Belang mee verantwoordelijkheid voor de schietpartij in Antwerpen?
aantal stemmen: 8267

ja : 3466 (42%)
nee : 4801 (58%)(stand om 14u33)

Jazeker
17 mei 2006, 00:34
Lijkt me erg duidelijk aan het worden. De meerderheid zegt nee en dat gedurende een mediastorm waarin elke VZW zijn eigen anti-VB plaatsje krijgt aangeboden. Dankuwel en merci... we zien wel waarheen het gaat vanaf hier.

daiwa
17 mei 2006, 01:39
Lijkt me erg duidelijk aan het worden. De meerderheid zegt nee en dat gedurende een mediastorm waarin elke VZW zijn eigen anti-VB plaatsje krijgt aangeboden. Dankuwel en merci... we zien wel waarheen het gaat vanaf hier.


Na de moord op Joe probeerde men de bevolking een schuldgevoel aan te praten en nu overlaad men het VB met alle zonden van de wereld in de mediastorm zoals u komt te zeggen.
Maar wat we wel niet te horen krijgen is het compleet falen van het vreemdelingenbeleid van de politiek correcten (sic)

willem1940NLD
17 mei 2006, 03:35
GEKKEN komen voor onder iedere cultuur/filosofie/doctrine DUS zelfs wel eens 1 onder Vlamingen/Belgen.
Percentages per "groep, volk" verschillen en wetenschappers kunnen wellicht oorzaken aanwijzen.

MOORD blijft diep-triest, ja.

spherelike
17 mei 2006, 07:03
Lijkt me erg duidelijk aan het worden. De meerderheid zegt nee en dat gedurende een mediastorm waarin elke VZW zijn eigen anti-VB plaatsje krijgt aangeboden. Dankuwel en merci... we zien wel waarheen het gaat vanaf hier.

Wie probeert wie wat wijs te maken ? Of weet jij niet dat niet nader genoemde organisaties nogal actief zijn op publieke polls en sites. Lees eens de forums, en dan zal je wel merken wie die beheerst.

Het ergste zou zijn dat jullie jezelf wat proberen wijsmaken, want dan blijft de introspectie uit, en gaat het gewoon door tot de volgende ontsporing.