PDA

View Full Version : Mijn gedacht over de moorden in Antwerpen


Nikolas
16 mei 2006, 11:42
it's time to choose...

bob.
16 mei 2006, 11:47
it's time to choose...


--------


3 berichten en jij begint al met een poll ??
En ik die dacht dat je minstens 100 postings op het conto moet hebben alvorens mee te mogen stemmen ??

Leer eerst de knepen van het forumvak zou ik zeggen, ik ben daar zelf ook nog volop mee bezig.


At your service

Nikolas
16 mei 2006, 11:49
Dear Bob,

dank je zéér vriendelijk voor uw opmerking. Mijn gedrag is inderdaad bijzonder onaangepast, daar geef ik je gelijk in.

Een dikke proficiaat met uw 420 posts, je bent goed op weg hoor! Wie weet, misschien bereik je ooit 1000 ? of zelfs 10 000 postings ? 8)

StevenNr1
16 mei 2006, 11:52
Ik heb het eerste gekozen, alhoewel ik er wel mee bezig ben maar het mij uiteindelijk weinig kan schelen. Dit kan nu eenmaal gebeuren en het is interessant om er later om een proces misschien meer over te weten te komen ja, maar meer ook niet. Ik vind dit vooral interessant als je kijkt naar de heisa terwijl men eigenlijk totaal nog niets weet over die jongen zijn brein.
Nu vind ik het ook wel positief dat hierdoor het racisme van het VB weer onder de aandacht komt, alleen vind ik het spijtig dat het nu weer volop politieke recuperatie tijd is en een deftige discussie maar zeer zelfden gevoerd wordt (als het al mogelijks is.)

Pelgrim
16 mei 2006, 12:19
3 berichten en jij begint al met een poll ??
En ik die dacht dat je minstens 100 postings op het conto moet hebben alvorens mee te mogen stemmen ??



de conclusie is snel gemaakt he ;)

bob.
16 mei 2006, 12:26
de conclusie is snel gemaakt he ;)


--------


hoe dichter naar de verkiezingen, hoe meer nieuwe forumgenoten die het klappen van de zweep maar al te goed kennen.



At your service

Rogier
16 mei 2006, 12:54
Ik heb het eerste gekozen, alhoewel ik er wel mee bezig ben maar het mij uiteindelijk weinig kan schelen. Dit kan nu eenmaal gebeuren en het is interessant om er later om een proces misschien meer over te weten te komen ja, maar meer ook niet. Ik vind dit vooral interessant als je kijkt naar de heisa terwijl men eigenlijk totaal nog niets weet over die jongen zijn brein.
Nu vind ik het ook wel positief dat hierdoor het racisme van het VB weer onder de aandacht komt, alleen vind ik het spijtig dat het nu weer volop politieke recuperatie tijd is en een deftige discussie maar zeer zelfden gevoerd wordt (als het al mogelijks is.)

athena
16 mei 2006, 13:29
Toch maar opletten bij het aanvinken van de eerste keuze, de liga voor de rechten van de mens, heeft bij monde van PVDA-er Jos Vander Velpen al aangekondigd dat ze iedereen die blijk geeft van een zekere 'desinteresse' voor de zaak gaat proberen te vervolgen op basis van de anti-racismewet.

Jazeker
16 mei 2006, 13:33
Toch maar opletten bij het aanvinken van de eerste keuze, de liga voor de rechten van de mens, heeft bij monde van PVDA-er Jos Vander Velpen al aangekondigd dat ze iedereen die blijk geeft van een zekere 'desinteresse' voor de zaak gaat proberen te vervolgen op basis van de anti-racismewet.

8O

bron ?

filosoof
16 mei 2006, 13:41
Oorspronkelijk bericht door athena http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50924#post1709688)
Toch maar opletten bij het aanvinken van de eerste keuze, de liga voor de rechten van de mens, heeft bij monde van PVDA-er Jos Vander Velpen al aangekondigd dat ze iedereen die blijk geeft van een zekere 'desinteresse' voor de zaak gaat proberen te vervolgen op basis van de anti-racismewet.
8O

bron ?
Da meiske nu niet lastig vallen, hé!!

Pelgrim
16 mei 2006, 13:42
--------


hoe dichter naar de verkiezingen, hoe meer nieuwe forumgenoten die het klappen van de zweep maar al te goed kennen.



At your service


'nieuwe'? Ik denk dat Nikolas zo nieuw niet is hoor. ;)

athena
16 mei 2006, 13:46
8O

bron ?

VRT- laatavondjournaal van gisterenavond
Heeft het wel niet letterlijk gezegd, maar VRT gaf enkele voorbeelden van uitspraken die de afgelopen dagen op het internetfora waren gedaan en "het kan mij allemaal niet schelen" was één van de voorbeelden die volgens Vander Velpen voor vervolging in aanmerking kwam.
Een ander (moreel laakbaarder voorbeeld, maar daarom nog niet strafbaar) was de zin "ik vind de dader een held".

Gibson
16 mei 2006, 13:47
VRT- laatavondjournaal van gisterenavond
Heeft het wel niet letterlijk gezegd, maar VRT gaf enkele voorbeelden van uitspraken die de afgelopen dagen op het internetfora waren gedaan en "het kan mij allemaal niet schelen" was één van de voorbeelden die volgens Vander Velpen voor vervolging in aanmerking kwam.
Een ander (moreel laakbaarder voorbeeld, maar daarom nog niet strafbaar) was de zin "ik vind de dader een held".
welke internetfora?

athena
16 mei 2006, 13:52
welke internetfora?
Werd in het bericht niet gespecifieerd.

StevenNr1
16 mei 2006, 13:57
Op de VRT website staat onder het dossier over de dubbele moord in Antwerpen wel ergens een berichtje over extremistische websites (ook in het buitenland) waarbij verwezen wordt naar Stormfront. Maar daar lees ik alleszins niets over het feit dat onverschilligheid ook al onder racisme zou kunnen vallen. Het zal waarschijnlijk wel een reportage of nieuwsbericht geweest zijn dat hierover gaat waarin hetgene athena zegt ter sprake kwam maar waarschijnlijk toch niet in die zin dat athena het wil laten uitschijnen (?) want dat zou mij ten zeerste verbazen.

Rogier
16 mei 2006, 14:17
Ik heb het eerste gekozen, alhoewel ik er wel mee bezig ben maar het mij uiteindelijk weinig kan schelen. Dit kan nu eenmaal gebeuren en het is interessant om er later om een proces misschien meer over te weten te komen ja, maar meer ook niet. Ik vind dit vooral interessant als je kijkt naar de heisa terwijl men eigenlijk totaal nog niets weet over die jongen zijn brein.
Nu vind ik het ook wel positief dat hierdoor het racisme van het VB weer onder de aandacht komt, alleen vind ik het spijtig dat het nu weer volop politieke recuperatie tijd is en een deftige discussie maar zeer zelfden gevoerd wordt (als het al mogelijks is.)

Ik denk dat we inderdaad een stuk eerlijkheid verliezen.
Dagelijks overlijden er mensen uit onze omgeving, mensen die we dagelijks ontmoeten. Soms weken later krijg je te horen dat ze overleden zijn en soms niets. Elk leven is belangrijk!Om medeleven te betonen moet je ook in dat leven betrokken zijn. In deze zaak is er nog weinig bekend van de dader en nog minder van zijn slachtoffers. Zij die zich nu betrokken voelen zijn meer met politiek dan met medeleven bezig. Het gaat om symbolen en politieke recuperatie. Voor tafelspringers de gelegenheid om met hun politieke denkbeelden in de media te komen. Het zegt veel over de invloed van de media en onze maatschappij. :roll: Zonder de invloed van de media :evil: was dit ook niet mogelijk geweest!

Rogier

athena
16 mei 2006, 14:18
Oorspronkelijk bericht door athena http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?t=50924#post1709688)
Toch maar opletten bij het aanvinken van de eerste keuze, de liga voor de rechten van de mens, heeft bij monde van PVDA-er Jos Vander Velpen al aangekondigd dat ze iedereen die blijk geeft van een zekere 'desinteresse' voor de zaak gaat proberen te vervolgen op basis van de anti-racismewet.

Da meiske nu niet lastig vallen, hé!!

Heb inderdaad soms wel iets beter te doen dan op dit forum rond te zwerven, bv. gaan werken om uw pensioen te betalen.

athena
16 mei 2006, 14:19
Op de VRT website staat onder het dossier over de dubbele moord in Antwerpen wel ergens een berichtje over extremistische websites (ook in het buitenland) waarbij verwezen wordt naar Stormfront. Maar daar lees ik alleszins niets over het feit dat onverschilligheid ook al onder racisme zou kunnen vallen. Het zal waarschijnlijk wel een reportage of nieuwsbericht geweest zijn dat hierover gaat waarin hetgene athena zegt ter sprake kwam maar waarschijnlijk toch niet in die zin dat athena het wil laten uitschijnen (?) want dat zou mij ten zeerste verbazen.

Duidelijk nog nooit één van Vander Velpen zijn schrijfsels gelezen, denk dat je van de ene verbazing in de andere zou vallen.

PAJOT
16 mei 2006, 14:20
Op de VRT website staat onder het dossier over de dubbele moord in Antwerpen wel ergens een berichtje over extremistische websites (ook in het buitenland) waarbij verwezen wordt naar Stormfront. Maar daar lees ik alleszins niets over het feit dat onverschilligheid ook al onder racisme zou kunnen vallen.maar toch is het zo. In de toekomst zullen ook "gewetensmisdrijven" door het CENTRUM vervolgd kunnen worden.

Niet enkel woorden maar ook intenties ("subtiel verpakt racisme") zijn vanaf heden strafbaar.

StevenNr1
16 mei 2006, 16:34
Duidelijk nog nooit één van Vander Velpen zijn schrijfsels gelezen, denk dat je van de ene verbazing in de andere zou vallen.Waar kan ik die dan lezen? Of is er geen tekst van hetgeen u hier zei gehoord te hebben? Weet u zijn precieze woorden nog? (Bij voorbaat dank ;) )

StevenNr1
16 mei 2006, 16:35
maar toch is het zo. In de toekomst zullen ook "gewetensmisdrijven" door het CENTRUM vervolgd kunnen worden.

Niet enkel woorden maar ook intenties ("subtiel verpakt racisme") zijn vanaf heden strafbaar.Concreet?