PDA

View Full Version : Over lijken lopen zal als een boomerang terug keren.


oz457
17 mei 2006, 08:54
CD&V-gemeenteraadslid Brasschaat naar Belang (http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=DMF16052006_079)

BRUSSEL - Magda Soetens, gemeenteraadslid voor de CD&V in Brasschaat, stapt over naar het Vlaams Belang. Naar eigen zeggen heeft ze de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan haar huidige partij.

De recente mediahetze tegen het Vlaams Belang heeft haar niet afgeschrikt. Niet het Vlaams Belang, maar de regering is volgens haar verantwoordelijk.

Soetens zat sinds 1994 voor de CD&V in de gemeenteraad van Brasschaat. vanmorgen lichtte ze burgemeester en vroegere partijgenoot, Dirk de Kort, in. Haar overstap wordt op de gemeenteraad van 1 juni formeel geacteerd.

Soetens heeft de jongste jaren vastgesteld dat het Vlaams Belang haar ideeën meer verkondigt dan de CD&V. Ze verwijt haar vroegere partij een gebrek aan vastberadenheid, terwijl het Vlaams Belang volgens haar daar wel blijk van geeft. De CD&V heeft de laatste jaren weliswaar een meer Vlaams en rechts profiel, maar blijft last hebben van een bepaalde koudwatervrees en blijft zo bijvoorbeeld vasthouden aan het cordon sanitaire.

Volgens haar heeft het Vlaams Belang in Brasschaat sinds 1988 een constructieve oppositie gevoerd. Daarom heeft ze vertrouwen in de ploeg die in oktober naar de kiezer zal trekken.

De racistische schietpartij in Antwerpen met de politieke en mediahetze tegen het Vlaams Belang als gevolg, hebben Magda Schoetens niet afgeschrikt. Zij vindt het integendeel onrechtvaardig dat het Vlaams Belang van welke verantwoordelijkheid dan ook wordt beschuldigd. De schuld ligt integendeel bij de regering-Verhofstadt, luidt het nog.
---
De eerste tekenen van het boomerang effect? Als een partij al jaren zit te schreeuwen dat er iets fout is in onze samenleving, en wanneer het effectief fout gaat gedemoniseerd wordt als de pest, dan vrees ik dat de ontnuchtering bij de bevolking een averechts effect zou kunnen hebben op het moddergegooi in de media.

Afwachten.... maar ik hoor al hier en daar echo's van ontnuchtering.

napoleondegrote
17 mei 2006, 09:49
Inderdaad, maar er zijn toch nog altijd mensen die het nog niet begrepen hebben, of beter: die nog altijd blijven volharden in een werkelijkheidsvreemd discours. En dat zijn dikwijls niet van de minsten.
Neem nu Glenn Audenaert, direkteur van de Brusselse federale politie. Gewoonlijk komt deze man verstandig en objektief uit de hoek, maar wat hoor ik hem zeggen in terzake van 15 mei jl.? Mensen van Marokkaanse afkomst zouden niet oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken, zij plegen proportioneel net zoveel feiten als autochtonen, het betreft hier gewoon een 'racistisch opblazen' van bepaalde feiten... enzovoort. Kijk, dat begrijp ik nu niet.
Want zelfs de Marokkanen en hun linkse fans hebben het voortdurend over de 'kansloosheid en ontworteling' van deze jongeren als voornaamste oorzaak van hun opvallend crimineel gedrag. Is er nu een oververtegenwoordiging van jeugdige Marokkanen in de criminaliteitscijfers ja of neen, mijnheer Audenaert?

Mephisto
17 mei 2006, 10:11
Als die partij nou eens effectief actie had ondernomen, in plaats van telkens te zeiken en buiten te sluiten, dan wás er wellicht helemaal geen probleem. Hier in België mag je het niet hebben over de Marokkaanse probleemjeugd. En ik denk dat dat vooral komt door het racistische karakter van het Vb.

In Nederland mag er wel degelijk over gesproken worden. In Rotterdam doen de buurtvaders het prima: Marokkaanse vaders die hun kinderen 's avonds manen zich in te houden. Vaders die hun kinderen duidelijk maken 'dat het zo niet langer kan'. Hier zit je dan al gelijk in het vaarwater van het Vb, en dús met het stigma van racisme opgescheept. En zal het dus nog veel langer duren voor er actie ondernomen kan worden.

Vrij eenvoudige conclusie, welke ik kan maken op basis van vergelijk tussen Antwerpen en Rotterdam. Antwerpen, waar het Vb groot is en Rotterdam, waar vooral de Partij van de Arbeid groot is (en een LPF-hetze is voorbijgevlogen).

Jazeker
17 mei 2006, 10:44
Als die partij nou eens effectief actie had ondernomen, in plaats van telkens te zeiken en buiten te sluiten, dan wás er wellicht helemaal geen probleem. Hier in België mag je het niet hebben over de Marokkaanse probleemjeugd. En ik denk dat dat vooral komt door het racistische karakter van het Vb.

Ah... dat andere partijen de problemen ontkennen is niet hun fout maar die van het Vlaams Belang.

Wat ga ik nog te horen krijgen ? :roll:

napoleondegrote
17 mei 2006, 11:19
xxxxx

napoleondegrote
17 mei 2006, 11:19
Als die partij nou eens effectief actie had ondernomen, in plaats van telkens te zeiken en buiten te sluiten, dan wás er wellicht helemaal geen probleem. Hier in België mag je het niet hebben over de Marokkaanse probleemjeugd. En ik denk dat dat vooral komt door het racistische karakter van het Vb.

In Nederland mag er wel degelijk over gesproken worden. In Rotterdam doen de buurtvaders het prima: Marokkaanse vaders die hun kinderen 's avonds manen zich in te houden. Vaders die hun kinderen duidelijk maken 'dat het zo niet langer kan'. Hier zit je dan al gelijk in het vaarwater van het Vb, en dús met het stigma van racisme opgescheept. En zal het dus nog veel langer duren voor er actie ondernomen kan worden.

Vrij eenvoudige conclusie, welke ik kan maken op basis van vergelijk tussen Antwerpen en Rotterdam. Antwerpen, waar het Vb groot is en Rotterdam, waar vooral de Partij van de Arbeid groot is (en een LPF-hetze is voorbijgevlogen).

Ja zeg, welke aktie had het VB dan moeten ondernemen? Ze worden systematisch buiten het beleid gehouden. Al hun voorstellen woorden zondermeer afgechoten als

napoleondegrote
17 mei 2006, 11:19
Als die partij nou eens effectief actie had ondernomen, in plaats van telkens te zeiken en buiten te sluiten, dan wás er wellicht helemaal geen probleem. Hier in België mag je het niet hebben over de Marokkaanse probleemjeugd. En ik denk dat dat vooral komt door het racistische karakter van het Vb.

In Nederland mag er wel degelijk over gesproken worden. In Rotterdam doen de buurtvaders het prima: Marokkaanse vaders die hun kinderen 's avonds manen zich in te houden. Vaders die hun kinderen duidelijk maken 'dat het zo niet langer kan'. Hier zit je dan al gelijk in het vaarwater van het Vb, en dús met het stigma van racisme opgescheept. En zal het dus nog veel langer duren voor er actie ondernomen kan worden.

Vrij eenvoudige conclusie, welke ik kan maken op basis van vergelijk tussen Antwerpen en Rotterdam. Antwerpen, waar het Vb groot is en Rotterdam, waar vooral de Partij van de Arbeid groot is (en een LPF-hetze is voorbijgevlogen).

Ja zeg, welke aktie had het VB dan moeten ondernemen? Ze worden systematisch buiten het beleid gehouden. Al hun voorstellen woorden zondermeer afgechoten als 'racistisch' , 'fascistisch' of 'discriminerend', zelfs door mensen die niet weten waarover ze het hebben. Het VB doet helemaal niet aan uitsluiting, ze kunnen dat zelfs niet, al moesten ze het willen. Het zijn net de andere partijen die het VB buitensluiten.

En wat heeft al dat hypocriet en opportunistisch gejoel en gekrijt over 'racisme' en 'discriminatie' nu opgeleverd? Ja, zeg me dat nu eens, wat heeft het opgeleverd voor de samenleving, voor de allochtonen? Het heeft zelfs niets opgeleverd voor de kretologen, want het VB is alleen maar groter geworden.

Kaal
17 mei 2006, 11:41
Als die partij nou eens effectief actie had ondernomen, in plaats van telkens te zeiken en buiten te sluiten, dan wás er wellicht helemaal geen probleem. Hier in België mag je het niet hebben over de Marokkaanse probleemjeugd. En ik denk dat dat vooral komt door het racistische karakter van het Vb.

Het is niet logisch wat je daar zegt. Wat belet de andere partijen het probleem aan te kaarten? Hoe kan het Belang de sfeer verpesten in Brussel waar het hooguit 6% van de stemmen haalt?

Kaal
17 mei 2006, 11:42
En wat heeft al dat hypocriet en opportunistisch gejoel en gekrijt over 'racisme' en 'discriminatie' nu opgeleverd? Ja, zeg me dat nu eens, wat heeft het opgeleverd voor de samenleving, voor de allochtonen? Het heeft zelfs niets opgeleverd voor de kretologen, want het VB is alleen maar groter geworden.

Een zeer petinente vraag.