PDA

View Full Version : Verkleutering van de politiek.


Anonymous
12 juni 2002, 19:30
Ongetwijfeld heeft u het ook opgemerkt; sinds de introductie van de 'open debat cultuur' moeten we het verdragen dat we om de vijf stappen een 'politicus' te zien krijgen in tv-programma's van allerlei pluimage. Een markant voorbeeld; enkele weken geleten was dhr Senator Vincent Van Quickenborne te gast bij niemand minder dan Ronny King, tijdens het smaakmakende "Het is maar een spel". Hij was daar in het gezelschap van zijn intellectuele evenknieën Zohra en Jo Vally. Dit om u maar te tonen tot welk niveau politici zich willen verlagen om hun mediageilheid te stillen. De zogenaamde nieuw ploitieke cultuur begint meer en meer te lijken op de Zoveel-mogelijk-kopstukken-van-Paars-Groen-bij-Bruno-Wynnendaele-op-de-schoot-cultuur. Het valt hierbij op dat het inderdaad meestal leden van de meerderheid zijn die zich aan dergelijke schabouwelijkheden te goed doen. Uw reactie hierop?
Vanwege uw dienaar te Ronse, Horatius

Anonymous
12 juni 2002, 19:32
eventuele reacties zijn welkom op [email protected]

Kotsmos
12 juni 2002, 20:13
politiekers zijn ook maar mensen
en ook BV's.
da is nu eenmaal zo.
maakt dat hen slechte politici?

Anonymous
13 juni 2002, 09:49
Een markant voorbeeld; enkele weken geleten was dhr Senator Vincent Van Quickenborne te gast bij niemand minder dan Ronny King, tijdens het smaakmakende "Het is maar een spel".

Euhm, nu noemt ge er ook ene hé. Vincent Van Quickenborne is een politieke en platte opportunist van de zuiverste soort. Volgens mij heeft die man geen enkele ideologie of politieke visie. Het enige wat hem interesseert is zoveel mogelijk in de schijnwerpers lopen, of dat nu in een VT4-show is of op een braderie, dat maakt hem allemaal niet veel uit. "Dicht bij de mensen" noemt hij dat dan. Laat me niet lachen: Van Quickenborne is gewoon één grote grap.

Gilles
20 juni 2002, 13:18
Hoho hij heeftr wel eens grootste onderscheiding gehaald in Leuven in de rechten hé. :D

Tenminste zo zou senator q argumenteren als je hem zoiets ten laste zou leggen.

Linus
21 juni 2002, 12:47
Wat is hier relevant aan deze discussie? Vind je dat politici die bij Ronny King op de schoot komen randdebielen zijn? Stem er dan niet op.

Linus

chr.wouters
16 december 2002, 23:14
Ongetwijfeld heeft u het ook opgemerkt; sinds de introductie van de 'open debat cultuur' moeten we het verdragen dat we om de vijf stappen een 'politicus' te zien krijgen in tv-programma's van allerlei pluimage.

Binnenkort zitten de partijvoorzitters bij Big Brother 2003. Heel die popularisering van de politiek is gewoon walgelijk Horatius.

Knuppel
16 december 2002, 23:21
Eigenlijk storen we er ons niet echt aan want we hoeven er zelf niet naar te kijken.

Het echte storende is de wetenschap dat die politici het doen om de sukkels te bekoren die vinden dat een goeie spelletjesspeler ook een goede politicus is...en daarvoor op hem zullen stemmen.

Het Rood Wit Groen LICHT
16 december 2002, 23:24
Wie is ermee begonnen in de tijd?

En als nu een politieker een bedrijf heeft dan haalt die ook bekendheid!

Eigenlijk nu dat ge erover begint wanneer gaan we is stoppen met diene zever van ongelijkheid in het onderwijs en beginnen met de ongelijkheid in de politiek. Want wie beslist er nu wie er op TV mag komen en wie niet?
Ach onze democratie is eigenlijk triestig ik geloof er niet in maar ik doe er aan mee. WHY???

chr.wouters
16 december 2002, 23:48
Eigenlijk storen we er ons niet echt aan want we hoeven er zelf niet naar te kijken.
.

Maar ik stoor mij daar wel aan Knuppel want ik vindt dat politici een publieke functie hebben en zich niet moeten manifesteren als Skippy uit Big Brother die een miljoen(frank)krijgt omdat hij de simpatiekste is van de hele hoop en het beste moppen kan tappen. Binnenkort komt Jambers op bezoek bij Stevaert die dan zijn tapkunsten kan demonstereren!
Ik blijf gewoon thuis bij de volgende verkiezingen.

Luddo
17 december 2002, 11:02
Eigenlijk storen we er ons niet echt aan want we hoeven er zelf niet naar te kijken.
.

Maar ik stoor mij daar wel aan Knuppel want ik vindt dat politici een publieke functie hebben en zich niet moeten manifesteren als Skippy uit Big Brother die een miljoen(frank)krijgt omdat hij de simpatiekste is van de hele hoop en het beste moppen kan tappen. Binnenkort komt Jambers op bezoek bij Stevaert die dan zijn tapkunsten kan demonstereren!
Ik blijf gewoon thuis bij de volgende verkiezingen.
Uitzendingen voor derden werden afgeschaft. Nu geeft men ter compensatie aan de politiekcorrecten ruimschoots de gelegenheid om gratis aan partijpropaganda te doen. Het Vlaams Blok (dat niet wordt uitgenodigd) en de politici die nog een greintje zelfrespect hebben zijn de klos en zien naambekendheid via tv aan zich voorbij gaan. Het naïeve deel van het kiezerspubliek zal wel in de val trappen maar meer en meer kijkers hebben die show door en uiteindelijk komt heel dat zielig gedoe als een boemerang op die mediageilaards terug!

Kevin Devos
17 december 2002, 15:47
In plaats dat ze hun gezicht verkopen op TV om zichzelf populair te maken zouden ze beter een beetje deftig werk doen in het parlement. Dat kan hen ook populair maken. Als men zo verder doet zou men beter de plenaire zittingen ergens in de studios van VTM of VT4 moeten doen! Dat er zeker genoeg glitter en glammer aanwezig is.

Ik zou er dan ook een quiz aan vasthangen. Wordt het gestemd of niet? Wie wordt multimiljonair? 1 tegen 150, Recht van antwoord, Polspoel en Desmedt, nene: zeg maar Video Dinges!

Thomas
17 december 2002, 18:45
Het vervelende is, dat wie enkel inhoud brengt in ingewikkeld jargon volgens mij minder kans heeft om veel stemmen te halen, dan wie zich ook van zijn leuke kant laat zien. Mensen associëren immers positieve gevoelens bij het zien van die politicus (uit zo'n show), en volgens mij beïnvloedt dat (oneerlijk genoeg) het stemgedrag. Zelfs intellectuelen en weldenkende mensen ontsnappen niet aan die wetmatigheden van conditionering. :wink:

chr.wouters
17 december 2002, 20:48
[. Het naïeve deel van het kiezerspubliek zal wel in de val trappen maar meer en meer kijkers hebben die show door en uiteindelijk komt heel dat zielig gedoe als een boemerang op die mediageilaards terug!

Ik help het u hopen Luddo. Maar eerst moeten we de kelk tot op de bodem leegdrinken vrees ik. Vandaag(17/12)hoorde ik dat er op verkiesbare plaatsen bij de VLD een entertainer(dus een clown eigenlijk) en een ex-wielrenner gaan staan. Elders hebben we al een voetballer, een zangeres en een fotomodel.
Ik heb ook op TV1 aankondigingen gezien voor een spelletjesprogramma met de partijvoorzitters!
Voorlopig wordt die bullshit-cultuur alleen nog maar erger.

Bruno*
19 december 2002, 03:05
Flaminganten komen meestal niet in amusementsprogramma's (niet verwonderlijk, ze zijn dan ook allesbehalve grappig).

Knuppel
19 december 2002, 06:47
Flaminganten komen meestal niet in amusementsprogramma's (niet verwonderlijk, ze zijn dan ook allesbehalve grappig).

We weten wel waarom jij iets tegen bloedernstige...
Vlamingen het...
grappenmakertje. :lol:

Luddo
19 december 2002, 10:02
Flaminganten komen meestal niet in amusementsprogramma's (niet verwonderlijk, ze zijn dan ook allesbehalve grappig).

Inderdaad, Tacitus, omdat ze van het scherm geweerd worden! Wie in de media aan bod wil komen moet links zijn (of tenminste links doen), denk aan de Strangers!. Er is nog heel wat talent dat "slaapt" maar niet aan bod komt! Veronderstel dat een flamingantische komiek op het scherm mag komen die ongenadig de vloer mag aanvegen met de linkse politici...

zorroaster
21 december 2002, 14:35
Flaminganten komen meestal niet in amusementsprogramma's (niet verwonderlijk, ze zijn dan ook allesbehalve grappig).

Hiermee doet u de flaminganten weer recht: Zij weten immers dat ze hun stemmen willen winnen op basis van onweerlegbare argumenten en noest parlementair werk, zoals Bourgeois, Brepoels en Van Hoorebeke elke dag bewijzen.
De belgicisten hebben helaas geen steekhoudende argumenten en zijn dus verplicht voltijds de malloot uit te hangen om wat stemmen bijeen te sprokken, zoals de groteske clown De Croo.
Fijn dat u dat zelf toch inziet! :D

VL
21 december 2002, 14:54
Hiermee doet u de flaminganten weer recht: Zij weten immers dat ze hun stemmen willen winnen op basis van onweerlegbare argumenten en noest parlementair werk, zoals Bourgeois, Brepoels en Van Hoorebeke elke dag bewijzen.
De belgicisten hebben helaas geen steekhoudende argumenten en zijn dus verplicht voltijds de malloot uit te hangen om wat stemmen bijeen te sprokken, zoals de groteske clown De Croo.
Fijn dat u dat zelf toch inziet!


Ben woensdag eens gaan kijken in het federaal parlement. En wie zat er? Bourgeois, Leterme, Van Rompuy, Vandelanotte. Geen VLD-er gezien, buiten die belgiscistische onderkoning vooraan. Wie doet er dan aan politiek? Als de grootste partij van Vlaanderen zelf niet opdaagt in de Kamer...

Zielig, zieliger, zieligst.

Knuppel
21 december 2002, 15:31
Ze weten dat er met parlementair werk minder stemmen gehaald worden dan met, bijvoorbeeld, kieswetten in elkaar te timmeren waardoor kleine partijen uitgeschakeld worden. Als dat soort eigenbelang kan gediend worden zullen ze wel in het parlement aanwezig zijn.