PDA

View Full Version : Dit is nog maar het begin


Ciccio
19 mei 2006, 17:35
De voorbije weken was ik meer dan beschaamd Belg te zijn.


Na de onbegrijpelijke gewelddaden in Antwerpen en Brugge, was het zielig, de politici van het Vlaams Belang allerhande nietszeggende pep talk te zien verkondigen. Het enige dat men nog kon verzinnen op deze alsmaar meer escalerende situatie, was zich verstoppen achter een hele waslijst van schijn-excuses en nep-medeleven, pogend hun handen te wassen in de onschuld. Als bange wezels bleven ze weg in het warme nest van het parlement, uit vrees niet al te veel lastige vragen te moeten beantwoorden. In plaats van nu eindelijk eens in de kern te veranderen en hetgene uit te voeren, wat het hof hel al twee jaar geleden had gevraagd, bleef men maar het gebruikelijke toneelstuk, die vooral bedoeld was om de publieke opinie en de eigen achterban te paaien, opvoeren. Goedkoop, verachtelijk en pathetisch is het. Woorden schieten te kort om de ziekelijkheid van hun daden uit te drukken.


Toen ik deze week Gerolf Annemans, als de maagdelijke heiligheid zelve, ongeëvenaard lomp zag oproepen tot sereniteit en tolerantie, zakte ik bijna door de grond van plaatsvervangende schaamte. De neo oostfronter en nazi sympathisant van het Vlaams Belang bij uitstek; de SS wannabe, die met zijn crapuleus rebellenbaardje, elke vorm van interraciale vriendschap de kop indrukt, verbiedt en marginaliseert; de illustere figuur, die al jarenlang “eigen volk eerst” van elke kerktoren in ons land schreeuwt, … die zou nu plots door de bliksem geslagen zijn en, uit wrok, pacifistische gevoelens beginnen koesteren? Laat me niet lachen! De bulldog ontpopt zich als een broeder van barmhartigheid. Waar haalt hij in godsnaam het lef vandaan om zich zo lag op te stellen? Hij verbaast vriend en vijand, en hoogstwaarschijnlijk ook zichzelf!


In de chaotische tumult van de laatste dagen was het verrassend stil, in het anders zó luidruchtige kamp van de Vlaams Nationalen. Uit angst voor electorale afstraffing, probeerde men hun beruchte verleden weg te moffelen onder een schemer van goedkope uitvluchten en doorzichtige leugens. Wel was men vergeten dat zij diegenen waren die jarenlang de vlam van het Vlaams extremisme hadden aangewakkerd en dat zij het waren die dag in dag uit, elke vreemdeling éénzijdig hadden bestempeld als vuil, crimineel en onbetrouwbaar.


Na de bloedige taferelen van de laatste weken, kan men dan ook stellen dat hun haatdragende ideologie hun geen windeieren heeft gelegd. Aan de stembus gaat het goed, maar ook in de praktijk begint hun werk al zijn eerste vruchten af te werpen. Eerst was er de “verdachte” verdrinkingsdood van een Marokkaan in Antwerpen en de brandstichting in Heulen, dan werd er een neger door vier skinheads medogenloos in het ziekenhuis geslagen, gevolgd door een complete doorgeslagen wacko die drie mensen vermoordde en één levensgevaarlijke verwondde. Alsof dit nog niet genoeg was, ontving de VRT baas, een met een kogel aangevulde dreigbrief, omdat hij, volgens de auteur, een te linkse koers zou varen (Tiens, heb ik dat de heer Dewinter ook niet horen vertellen?).


Het valt haast niet te geloven. Agressie, kogels, chantage en moord alom!
En dit is nog maar het begin. Dit is jammer genoeg nog maar een voorsmaakje op wat komen gaat, want een groepering die zich “Nieuw Vrij Vlaanderen” noemt, heeft de ex baas van Remmery al gewaarschuwd dat de volgende kogel voor hem zal zijn.


Vlaanderen begint stilaan meer en meer te gelijken op het Duitsland van de jaren dertig, met het Zuid-Afrikaanse model als schoolvoorbeeld. Het monster van het Vlaams extremisme heeft al een eerste keer van zich laten horen en men kan dan ook stellen dat, ook hier, extreem rechts synoniem staat voor bloeddorstig rechts.
Laat daarom de Leeuw van Vlaanderen strijden voor de waarden die Hendrik Conscience oorspronkelijk voor ogen had. En weet dat zijn klauwen staan voor vrijheid en zelfstandigheid. Maar niet voor terrorisme en moord.

Leve Vlaanderen, leve de vrije Vlaming en leve de democratie!



Een liberaal voelend migrantenzoon

slobodan
19 mei 2006, 18:41
De voorbije weken was ik meer dan beschaamd Belg te zijn.
[/FONT]

Ik ook, maar dan voor de omgekeerde reden. Zolang wij autochtone Belgen ons zwak opstellen en onze cultuur laten ondermijnen door niet-Europese allochtonen die er alleen maar op uit zijn onze sociale zekerheid te plunderen en en passant een Islamitisch bestuur te vestigen zal het alsmaar erger worden, daar hebt u 100% gelijk in.
Zolang de politiek en de media ons blijven voorliegen dat de VEELKLEURIGE maatschappij MOET gevestigd worden zal de toestand van latente burgeroorlog escaleren.

benji
19 mei 2006, 19:42
knippen en plakken ...moeilijk zeker?

vjeeke
19 mei 2006, 20:08
zoiets valt moeilijk te lezen

longhorn
19 mei 2006, 20:27
zoiets valt moeilijk te lezen

Nog maar goed ook.8)

Boadicea
19 mei 2006, 20:35
zoiets valt moeilijk te lezen

Geeft niet. De inhoud is ook niet interessant.

Stefanie
19 mei 2006, 21:00
Ik ook, maar dan voor de omgekeerde reden. Zolang wij autochtone Belgen ons zwak opstellen en onze cultuur laten ondermijnen door niet-Europese allochtonen die er alleen maar op uit zijn onze sociale zekerheid te plunderen en en passant een Islamitisch bestuur te vestigen zal het alsmaar erger worden, daar hebt u 100% gelijk in.
Zolang de politiek en de media ons blijven voorliegen dat de VEELKLEURIGE maatschappij MOET gevestigd worden zal de toestand van latente burgeroorlog escaleren.

Volledig mee eens. Zeer goed betoog. Die haatzaaiende journalisten beweren dat de multicul MOET, het lijken wel godsdienstwaanzinnigen. Het doet mij denken aan de zestiende eeuw.