PDA

View Full Version : De Gucht: hoofdprijs stigmatisering!


Pagina's : [1] 2

Boadicea
19 mei 2006, 20:25
Hierbij wens ik meneer De Gucht (ik zeg liever Klucht) te feliciteren voor zijn record.
Door alle kiezers van het VB mede verantwoordelijk te stellen voor de moorden van 1 gek, heeft hij in 1 klap 1 miljoen mensen gestigmatiseerd.

Dit is een recordaantal mensen in 1 klap, vermits er van elke groep allochtonen nog geen enkele zo groot is. Als je alle mensen die geregistreerd in dit land vertoeven bij elkaar telt, kom je van geen enkele nationaliteit op zulk een aantal, zelfs van de Marokkanen niet.

De eerlijkheid dient me te zeggen dat ik verrast ben door meneer De Gucht zijn bescheidenheid. Hij is tot zover ik weet één van die weinige politici die blijkbaar liever stemmen verliest dan wint.

Vermits ik nu blijkbaar mededader ben aan een moord, lijkt de stap naar een volgende misdaad, namelijk meewerken aan een "moordende" verkiezingsuitslag voor paars, me een logische stap.:-)

fredzx6
19 mei 2006, 20:34
we zullen nie kunnen gaan stemmen want we zullen allemaal in den bak zitten

Boadicea
19 mei 2006, 20:37
we zullen nie kunnen gaan stemmen want we zullen allemaal in den bak zitten

Denk je? Er is nog altijd zoiets als vrije meningsuiting. De Gucht mag van mij zeggen wat hij wil, maar hij mag mijn rechten niet schenden. Dan is er Straatsburg nog.

Knorretje
19 mei 2006, 20:39
Vermits ik nu blijkbaar mededader ben aan een moord, lijkt de stap naar een volgende misdaad, namelijk meewerken aan een "moordende" verkiezingsuitslag voor paars, me een logische stap.:-)

Ik verheug er me op om in oktober mee te gaan collaboreren bij die criminele verkiezingsmisdaad. ;-) Ik wil bovendien Mijnheer De Gucht's aandacht vestigen op het feit dat ik dat als voormalig VLD-stemmer (zowat 2 decennia lang) met overtuiging ga doen.

Logix
19 mei 2006, 20:47
Heeft diene eigenlijk wel het recht om ons vals te beschuldigen voor medeverantwoordelijkheid aan moord op oa. een kind omdat wij niet voor hem stemden?

Zeer zwak voor iemand met zo'n functie,dat ze diene maar rap afdanken.

born2bewild
19 mei 2006, 20:49
wij worden geregeerd door gekken!
Langs de andere kant:
och laat'm voor die paar maanden dat hem nog resten op zijn postje.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 20:57
VB-stemmers zijn er natuurlijk in alle maten en gewichten. Maar zelfs het meest argeloze slachtoffer van de VB-manipulatie moet beseffen dat zijn stem voor deze partij van hem een medeplichtige maakt.

Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen. Degucht is dan ook een van die zeldzame liberalen die op mijn sympathie kan rekenen.

spherelike
19 mei 2006, 20:58
De VB-kiezer een grove collectieve stigmatisatie

De moslims, de allochtonen, de illegalen, de walen , ... daarentegen, dat is iets totaal anders.

Of niet ?

Waarom kunnen jullie niet begrijpen dat de verontwaardiging die jullie nu terecht voelen, ook niet het deel van die groepen kan zijn ?

Mitgard
19 mei 2006, 20:58
VB-stemmers mogen best voor hun verantwoordelijkheid gesteld worden.
zij hebben tenslotte de partij groot gemaakt.

http://img522.imageshack.us/img522/8756/200604afficheveiligheid27as.jpg

born2bewild
19 mei 2006, 20:59
Degucht is dan ook een van die zeldzame liberalen die op mijn sympathie kan rekenen.

Hij zal content zijn. Den Duisteren Duikboot die voor hem sympathiseert, dan heeft hij het toch ver geschopt.

lombas
19 mei 2006, 21:01
Walgelijk. Een belediging voor het burgerschap. Betogen voor het parlement is verboden, maar mijn gemoed spreekt me momenteel iets anders in.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 21:07
Oorspronkelijk bericht door Verhofstadthater http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1716466&posted=1#post1716433)
Hoe dom zijn ze wel niet? Denken ze nu echt hiermee kiezers terug te winnen. Ik twijfelde echt of ik nog voor het Belang zou stemmen, maar nu hebben ze bereikt wat ze wilden. Het Vlaams Belang demoniseert dan... laat me niet lachen...:roll: Nu stem ik godverdomme zeker Belang!:evil: :evil:

Ik denk niet dat het de bedoeling is hiermee 'kiezers terug te winnen'. Voor één keer dat een politicus zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid: chapeau voor Karel Geducht!

PAJOT
19 mei 2006, 21:07
zo'n haatdragend persoon is niet in staat om als minister van zijn volk te funktioneren. Hij moet opstappen.

Verhofstadthater
19 mei 2006, 21:09
[/i]

Ik denk niet dat het de bedoeling is hiermee 'kiezers terug te winnen'. Voor één keer dat een politicus zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid: chapeau voor Karel Geducht!


Indien het Belang niet zoveel kiezers zou hebben, zou het waarschijnlijk een stuk radicaler zijn. Bekijk maar eens de geschiedenis van die partij. Ik denk dat er momenteel heel wat VLD'ers woest zullen zijn op het ijskonijn van Berlare.

Verhofstadthater
19 mei 2006, 21:14
De VB-kiezer een grove collectieve stigmatisatie

De moslims, de allochtonen, de illegalen, de walen , ... daarentegen, dat is iets totaal anders.

Of niet ?

Waarom kunnen jullie niet begrijpen dat de verontwaardiging die jullie nu terecht voelen, ook niet het deel van die groepen kan zijn ?

De enige oplossing die de traditionele partijen hebben uitgevonden voor het racismeprobleem is een cordon sanitaire. Nogal mager. Ik heb nog nergens gelezen dat het Belang de hele allochtone gemeenschap verantwoordelijk stelt als één allochtoon een moord pleegt. Er wordt gesproken over : het uitwijzen van criminele vreemdelingen. Voelt elke allochtoon zich dan crimineel? Ik hoop van niet.
En om het nog maar eens te benadrukken: wat mij betreft mogen ze heel dat skinheadnest die die arme kleurling in elkaar hebben getroefd opruimen. HVT mag voor mij levenslang de nor indraaien. Criminaliteit is criminaliteit.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 21:15
Indien het Belang niet zoveel kiezers zou hebben, zou het waarschijnlijk een stuk radicaler zijn. Bekijk maar eens de geschiedenis van die partij.

Ligt eraan wat je het liefst hebt natuurlijk. Een radicale partij die electoraal niks voorstelt of een minder radicale, maar nog steeds op subtiele wijze racistische partij die 1.000.000 kiezers elke dag een soeplepel sluipend vergif toedient.

Geef mij maar de gouwe ouwe tijd van Karel Dillen.

Ik denk dat er momenteel heel wat VLD'ers woest zullen zijn op het ijskonijn van Berlare.

Ongetwijfeld. Net daarom vind ik het een bewonderenswaardige uitspraak.

Knorretje
19 mei 2006, 21:16
[/i]

Ik denk niet dat het de bedoeling is hiermee 'kiezers terug te winnen'. Voor één keer dat een politicus zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid: chapeau voor Karel Geducht!


'Een politicus die zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid.'
Keep dreaming. Smoor nog een jointje.
Dat geloof je nu toch zelf niet. :lol: :lol:

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:17
En dit is de manier waarop de links-progressieve rioolzender dit formuleert op haar belangrijkste teletekstpagina:

http://tt.vrt.be/pages/tt1Qu6VH_c.gif

:roll:

lombas
19 mei 2006, 21:19
Lippens: ik weet niks van geknoei.

Die voze franskiljon toch...

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:19
Er zijn maar liefst 1 000 000 verantwoordelijken voor de moord. Een wereldrecord zeker.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 21:20
'Een politicus die zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid.'
Keep dreaming. Smoor nog een jointje.
Dat geloof je nu toch zelf niet. :lol: :lol:

Ik denk dat Degucht niet streeft naar véél kiezers, maar naar een kleine elite van extreem gelijkgezinde kiezers. Geheel conform zijn ego. ;-)

Knorretje
19 mei 2006, 21:22
Ik denk dat Degucht niet streeft naar véél kiezers, maar naar een kleine elite van extreem gelijkgezinde kiezers. Geheel conform zijn ego. ;-)

Je bedoelt een kleine elite loge vriendjes?

Boadicea
19 mei 2006, 21:22
En dit is de manier waarop de links-progressieve rioolzender dit formuleert op haar belangrijkste teletekstpagina:

http://tt.vrt.be/pages/tt1Qu6VH_c.gif

:roll:

Tiens, ik kan me niet herinneren dat ik Hans Van Themsche ooit ontmoet heb en toch heb ik blijkbaar mee die kerel zover gekregen dat hij waanzinnig geworden is. Straks gaan ze nog zeggen dat we hem met zijn allen hebben aangemoedigd.

Kan die titel nog erger:

MOORD "VB kiezers verantwoordelijk"

Moet ik me nu schuldig gaan voelen of moet ik hier nu lachen. (Sorry, maar ik doe eerder het tweede en groen)

bartje
19 mei 2006, 21:24
Karel, Karel, Kareltje toch...; dat je zoiets zou zeggen van de mandatarissen van het VB tot daar nog aan toe, maar datje dat zegt over één miljoen kiezers tja...Ik kan me gewoon niet inbeelden dat dit allemaal één miljoen haatdragende personen zouden zijn en die zijn wat jij gezegd hebt...
Ik begrijp het allemaal niet meer; ik ben gewoon veel te soft voor dat politiek spelleke wat het wel allemaal is...
Sorry :(.

spherelike
19 mei 2006, 21:28
De enige oplossing die de traditionele partijen hebben uitgevonden voor het racismeprobleem is een cordon sanitaire. Nogal mager. Ik heb nog nergens gelezen dat het Belang de hele allochtone gemeenschap verantwoordelijk stelt als één allochtoon een moord pleegt. Er wordt gesproken over : het uitwijzen van criminele vreemdelingen. Voelt elke allochtoon zich dan crimineel? Ik hoop van niet.
En om het nog maar eens te benadrukken: wat mij betreft mogen ze heel dat skinheadnest die die arme kleurling in elkaar hebben getroefd opruimen. HVT mag voor mij levenslang de nor indraaien. Criminaliteit is criminaliteit.

Lees jij dan de postings van je geestesgenoten niet ? Het ging over de VB-kiezer, daarvan zit er hier een aantal op dit forum. maar van mij mag het gerust doortrekken tot de partij, en lees de citaten uit de doorwijzing, ze stonden vanmorgen in de krant.

lombas
19 mei 2006, 21:28
Er zijn maar liefst 1 000 000 verantwoordelijken voor de moord. Een wereldrecord zeker.

Dat is dan het tegenovergestelde van een genocide :-D

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:28
De VLD-voorzitter zit anders altijd maar te zeggen dat we niet in groepsverband mogen denken. Wel zijn VLD-vriend De Klucht zijn reactie is wel het summum van denken in groepsverband. Niets individuele verantwoordelijkheid, wel alles ten laste leggen van een groep.

Geldt de uitspraak van Somers over het denken in groepsverband dan alleen maar over vreemdelingen en autochtonen. Liberalen en consequent zijn :roll: ?

Moest Dewinter letterlijk zeggen na een moord van een Turk op een Vlaming dat de alle leden van de Turkse gemeenschap verantwoordelijk zij. Je zou het Inquisitiecentrum nogal horen brullen denk ik.

Trouwens die uitspraak van De Klucht zegt in feite tegen de moordenaar. Je hebt wel schuld voor de moord, maar een gedeelde verantwoordelijkheid met 1 000 000 anderen. Het zal de moordenaar opluchten zekers. Wedden dat Van Temsche zelf voor die dubbele moord maar een jaar of 20 zal krijgen en na een derde zal vrijkomen. Dit terwijl het regime alles zal doen om de schuld in de schoenen van Vlaams Belang en zijn kiezers en militanten te schuiven, terwijl zij volledig onschuldig zijn.

lombas
19 mei 2006, 21:29
Lees jij dan de postings van je geestesgenoten niet ? Het ging over de VB-kiezer, daarvan zit er hier een aantal op dit forum. maar van mij mag het gerust doortrekken tot de partij, en lees de citaten uit de doorwijzing, ze stonden vanmorgen in de krant.

Het gaat niet meer over de VB-kiezer, maar over alle burgers van dit land. Het wordt hier verdomme gevaarlijker met de dag.

Amon_Re
19 mei 2006, 21:30
VB-stemmers zijn er natuurlijk in alle maten en gewichten. Maar zelfs het meest argeloze slachtoffer van de VB-manipulatie moet beseffen dat zijn stem voor deze partij van hem een medeplichtige maakt.

Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen. Degucht is dan ook een van die zeldzame liberalen die op mijn sympathie kan rekenen.

Ik voel me als niet VB stemmer ben door De Klucht zijn uitspraken enorm beledigd, niet omdat ik me mede "moreel verantwoordelijk" acht aan de daden van een zot, maar omdat zulke uitspraken een belediging zijn op mijn verstand.

Denkt dien klojo nu echt da de mensen nie slimmer zijn? Tot nu toe stemde ik VLD, nu weet ik niet meer op wie te stemmen...

Is er dan in dit apeland geen enkele deftige partij meer?

Knorretje
19 mei 2006, 21:30
Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen.

Als we die logica volgen mag Karel De Gucht gerust ook luidop stellen dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de criminele daden gedaan in naam van de islam, en dat zijn er al heel wat meer dan die gruwelijke moordpartij in Antwerpen.
Mijn klein pinkske zegt me dat Kareltje hetzij 1) intellectueel oneerlijk is want niet consequent in het doortrekken van zijn eigen stelling ofwel 2) graag vervalt in het stigmatiseren van het electoraat van een partij die de zijne van de kaart aan't vegen is. Hij bezodigt zich dus graag aan politiek racisme dus.

Amon_Re
19 mei 2006, 21:32
VB-stemmers mogen best voor hun verantwoordelijkheid gesteld worden.
zij hebben tenslotte de partij groot gemaakt.

Dat deden de regerende partijen met hun wanbeleid & het "cordon sanitaire", het meest ondemocratische construct in Europa.

Der blijft gewoon niets anders meer over dan het VB :cry:
VLD, CD&V, SP.a, VU, Spirit.... 't is één bende incompetente zakken

spherelike
19 mei 2006, 21:32
Het gaat niet meer over de VB-kiezer, maar over alle burgers van dit land. Het wordt hier verdomme gevaarlijker met de dag.

Is dat zo of is dit een overdrijving ?

Knorretje
19 mei 2006, 21:33
Is dat zo of is dit een overdrijving ?

Voelt u zich verantwoordelijk voor de moorden in Antwerpen?
Ik niet.

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:33
Is er dan in dit apeland geen enkele deftige partij meer?

Slechts 1 partij, waarbij men alles op alles zet om ze te verbieden.

Pas op, ook ik heb opmerkingen op Vlaams Belang. Dat ze bijvoorbeeld teveel "rechts"-liberalen aantrekken, dat ze teveel meegaand zijn met de imperialistische politiek van Bush voor een volksnationalistische partij. Maar buiten die opmerkingen vind ik het veruit de beste partij dat ons land te bieden heeft.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 21:34
Karel, Karel, Kareltje toch...; dat je zoiets zou zeggen van de mandatarissen van het VB tot daar nog aan toe, maar datje dat zegt over één miljoen kiezers tja...Ik kan me gewoon niet inbeelden dat dit allemaal één miljoen haatdragende personen zouden zijn en die zijn wat jij gezegd hebt...
Ik begrijp het allemaal niet meer; ik ben gewoon veel te soft voor dat politiek spelleke wat het wel allemaal is...
Sorry :(.

Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Amon_Re
19 mei 2006, 21:34
[/i]

Ik denk niet dat het de bedoeling is hiermee 'kiezers terug te winnen'. Voor één keer dat een politicus zijn electorale belangen ondergeschikt maakt aan zijn intellectuele eerlijkheid: chapeau voor Karel Geducht!


...

Intellectueel? Hallo? Zo'n uitspraken is gewoon mediageil idioot gekwijl.
Niet dat ik het verstand van Karelke ooit hoog ingeschat heb, mer dees is echt wel erg

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:35
Als we die logica volgen mag Karel De Gucht gerust ook luidop stellen dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de criminele daden gedaan in naam van de islam, en dat zijn er al heel wat meer dan die gruwelijke moordpartij in Antwerpen.
Mijn klein pinkske zegt me dat Kareltje hetzij 1) intellectueel oneerlijk is want niet consequent in het doortrekken van zijn eigen stelling ofwel 2) graag vervalt in het stigmatiseren van het electoraat van een partij die de zijne van de kaart aan't vegen is. Hij bezodigt zich dus graag aan politiek racisme dus.

Alle leden van de Poolse gemeenschap zijn dan ook verantwoordelijk voor de moord op Joe Van Holsbeek of zijn het meteen alle zigeuners ? Het gezond verstand was bij De Klucht weer eens ver te zoeken 8) ! Trouwens spreekt hij zijn partijvoorzitter volledig tegen. "Als liberaal ben ik tegen het denken in groep, wij tegen zij, maar we moeten denken aan verschillende individuen".

Knorretje
19 mei 2006, 21:37
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Je weet heel goed dat dat racismeproces een georchestreerd proces was, dat er gekomen is onder druk van PS en met het enkele doel om een politieke tegenstander van formaat van de politieke kaart te vegen.
Niemand is daar ingetrapt. Pech. Blijft over : het tot vervelens toe herhalen van het 'racismemantra' in de hoop kiezers een schuldgevoel aan te praten om ze daarna terug te lokken. Zwak. Heel zwak.

lombas
19 mei 2006, 21:37
Is dat zo of is dit een overdrijving ?

Ik denk dat iedereen die de burgerrechten -en plichten ten dege begrijpt, inziet dat het hier afzwakt tot een particratisch despotisme dat we moéten bestrijden.

lombas
19 mei 2006, 21:38
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Is het Vlaams Belang veroordeeld wegens racisme?

Wanneer 8O ?

Amon_Re
19 mei 2006, 21:39
Ligt eraan wat je het liefst hebt natuurlijk. Een radicale partij die electoraal niks voorstelt of een minder radicale, maar nog steeds op subtiele wijze racistische partij die 1.000.000 kiezers elke dag een soeplepel sluipend vergif toedient.

Ochgottekes toch, weet ge, moest het cordon sanitaire er niet zijn en het VB had mogen meespelen met de "democraten" hadden ze nooit zo groot kunnen worden. De mensen zijn ZIEK van de huidige politiek, het multicul gezeik is maar één onderdeel van de ziekte in de wetstraat.

baarle
19 mei 2006, 21:40
De eerlijkheid dient me te zeggen dat ik verrast ben door meneer De Gucht zijn bescheidenheid. Hij is tot zover ik weet één van die weinige politici die blijkbaar liever stemmen verliest dan wint.

De Gucht heeft vermoedelijk de uitslag van de meest recente geheime peiling gezien.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 21:41
Je weet heel goed dat dat racismeproces een georchestreerd proces was, dat er gekomen is onder druk van PS en met het enkele doel om een politieke tegenstander van formaat van de politieke kaart te vegen.
Niemand is daar ingetrapt. Pech. Blijft over : het tot vervelens toe herhalen van het 'racismemantra' in de hoop kiezers een schuldgevoel aan te praten om ze daarna terug te lokken. Zwak. Heel zwak.

Een getuigenis dat mijn stelling net bevestigt: kiezers stemmen op het Vlaams Belang omdat dit de enige partij is die hun racisme vergoelijkt en minimaliseert, ergo hun laakbaar, crimineel gedrag legitimeert. Pure normvervaging. Goed dat KDG de puntjes nog eens op de i zet. 8)

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:41
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Ik aanvaard die veroordeling niet om de volgende redenen:

- het uitspraak van het Hof van Beroep te Gent gaat in tegen de geest van de grondwet: politieke processen moeten worden gevoerd voor de volksjury in het hof van assisen.
- 3 rechtbanken hebben zich onbevoegd verklaard
- het regime heeft telkenmale de letter van de grondwet veranderd om toch maar het Vlaams Blok te kunnen veroordelen.

Het regime moet dan niet doen alsof zij democratisch zijn. Ik ben zelf voor een rechts, tamelijk autoritair bestuur. Maar ik zal mijzelf nooit een democraat noemen of een nog erger een liberaal. Zoveel eerlijkheid en respect heb ik wel.

born2bewild
19 mei 2006, 21:43
Een getuigenis dat mijn stelling net bevestigt: kiezers stemmen op het Vlaams Belang omdat dit de enige partij is die hun racisme vergoelijkt en minimaliseert, ergo hun laakbaar, crimineel gedrag legitimeert. Pure normvervaging. Goed dat KDG de puntjes nog eens op de i zet. 8)
de gucht minimaliseert racistische moorden: Van Temssche draagt maar voor 10^(-6) verantwoordelijk.

mooi is dat.

baarle
19 mei 2006, 21:44
"VB kiezers verantwoordelijk"

Vanzelfsprekend. Zoals de VLD-, SPA- en Groen-kiezers verantwoordelijk zijn voor de moord op Joe Van Holsbeeck en de eindeloze rij overvallen op jongeren.

born2bewild
19 mei 2006, 21:45
Vanzelfsprekend. Zoals de VLD-, SPA- en Groen-kiezers verantwoordelijk zijn voor de moord op Joe Van Holsbeeck en de eindeloze rij overvallen op jongeren.
en voor het wereldrecord zelfmoorden

en voor de gigantische staatschuld waardoor de torenhoge belastingen mensen zodanig in de problemen brengt dat ze rare dingen gaan doen.

Knorretje
19 mei 2006, 21:46
Een getuigenis dat mijn stelling net bevestigt: kiezers stemmen op het Vlaams Belang omdat dit de enige partij is die hun racisme vergoelijkt en minimaliseert, ergo hun laakbaar, crimineel gedrag legitimeert. Pure normvervaging. Goed dat KDG de puntjes nog eens op de i zet. 8)

Ach ja, en in analogie bevestig jij dus het verlengde van die stelling : dat moslims voor de islam kiezen omdat dit de enige godsdienst/ideologie is die hun racisme vergoeilijkt en legitimeert, ergo hun laakbaar, overproportioneel crimineel gedrag reflecteert. Pure normvervaging. Jammer dat KDG te laf is om dat puntje ook eens op de i te zetten. Typisch voor hypocrieten zeker? :-P

Supe®Staaf
19 mei 2006, 21:47
Een radicale partij die electoraal niks voorstelt of een minder radicale, maar nog steeds op subtiele wijze racistische partij die 1.000.000 kiezers elke dag een soeplepel sluipend vergif toedient.
Geef mij maar de gouwe ouwe tijd van Karel Dillen.
Yeah.
Toen bestonden er nog geen anti-racismewetten.
Toen verraadde eke racist zich apert.
Was véél en véél beter.

Amon_Re
19 mei 2006, 21:47
Slechts 1 partij, waarbij men alles op alles zet om ze te verbieden.

Of't VB dé oplossing is betwijfel ik, maar 't is blijkbaar maar het enige alternatief ten opzien van al die andere muttes

Pas op, ook ik heb opmerkingen op Vlaams Belang. Dat ze bijvoorbeeld teveel "rechts"-liberalen aantrekken, dat ze teveel meegaand zijn met de imperialistische politiek van Bush voor een volksnationalistische partij. Maar buiten die opmerkingen vind ik het veruit de beste partij dat ons land te bieden heeft.

Goh, der zijn veel punten waar ik het niet mee eens ben met het VB, nu ja, dat is eigelijk zo voor alle Belgische partijen :-(

En ongeldig stemmen zie'k ook niet echt zitten aangezien dat even constructief is als logica zoeken in de Belgische politiek

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:49
de gucht minimaliseert racistische moorden: Van Temssche draagt maar voor 10^(-6) verantwoordelijk.

mooi is dat.

Diene zot zal dan ook maar een straf krijgen naar bovenstaande verantwoordelijkheid. :roll:

Terwijl het Vlaams Belang ook voor diene zot, net zoals voor alle criminelen (zowel vreemden als autochtonen) zware straffen vraagt. Waarom viseert het Vlaams Belang dan zo die vreemdelingen ? Wel omdat die vreemde jongerenbendes nu het meest van al criminaliteit veroorzaken natuurlijk. Als Dewinter spreekt over kutmarokaantjes, sprak hij niet over alle Marokkanen in België maar was hij aan het praten over die crapuleuze jongerenbendes die de steden onveilig maken. Nooit heeft Dewinter ook maar een uitspraak gedaan dat De Klucht heeft gedaan nu.

Amon_Re
19 mei 2006, 21:51
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Racisme racisme racisme, is dat tegenwoordig het enige wat hulle bende idioten nog kunnen inbrengen tegen't VB?

België is aan't imploderen, de druk wordt constant groter, de mensen op straat zijn van langst aan meer gefrustreerd, racisme is maar een klein onderdeel van't probleem.

Moesten partijen als VLD of SPA een degelijk beleid kunnen bedenken dan zouden er geen 1m mensen op't VB stemmen, zijn hulle nu verdomme echt nie slimmer?

Pietje
19 mei 2006, 21:53
De Gucht zegt wat wij denken. Waar heb ik nog eens gehoord ?? 8)

born2bewild
19 mei 2006, 21:55
De Gucht zegt wat wij denken. Waar heb ik nog eens gehoord ?? 8)

etonne de se retrouver ensemble.

hij zal content zijn, met zo'n bende ******.

En gij moogt ook fier zijn.

Knorretje
19 mei 2006, 21:55
De Gucht zegt wat wij denken. Waar heb ik nog eens gehoord ?? 8)

Nooit gedacht dat de syndicale wereld zijn lof zou afsteken voor wat een loge broeder denkt en zegt.
Er zijn geen zekerheden meer in deze wereld. 8)

Max van Dietschland
19 mei 2006, 21:56
De Gucht zegt wat wij denken. Waar heb ik nog eens gehoord ?? 8)

U refereert naar Dewinter over het gezond volksnationalisme dat leeft bij de bevolking.

Wel er is een groot verschil tussen gezond volksnationalisme dat stelt dat niet heel de wereld naar hier moet komen om zijn cultuur op te leggen en hier de boel op stelten te zetten en 1 000 000 mensen van het eigen volk verantwoordelijk te stellen voor moord !

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:02
Nu weet eens hoe het voelt om zelf gestigmatiseerd te worden. Nu nog FDW zijn verblijfsvergunning voor Antwerpen intrekken en op ne C130 naar brugge.

:belgievl: Overal vreugdedansjes!



Churchill had er moeten zijn dien had ten minste grote kuis gehouden! :twisted:

Knorretje
19 mei 2006, 22:05
Nu weet eens hoe het voelt om zelf gestigmatiseerd te worden. Nu nog FDW zijn verblijfsvergunning voor Antwerpen intrekken en op ne C130 naar brugge.

:belgievl: Overal vreugdedansjes!



Churchill had er moeten zijn dien had ten minste grote kuis gehouden! :twisted:

Als het fascisme terug komt zal dat onder de noemer anti-fascisme zijn.:roll:

Dave Brocatus
19 mei 2006, 22:10
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Vlaams Belang is nooit veroordeeld voor racisme. U hebt het waarschijnlijk over Vlaams Blok.

Maar het is niet omdat een partij voor racisme veroordeeld is, dat ze ook daadwerkelijk racistisch is. Kunt u een concreet voorbeeld geven waaruit blijkt dat de partij Vlaams Belang racistisch is?

Amon_Re
19 mei 2006, 22:10
Nu weet eens hoe het voelt om zelf gestigmatiseerd te worden. Nu nog FDW zijn verblijfsvergunning voor Antwerpen intrekken en op ne C130 naar brugge.

:belgievl: Overal vreugdedansjes!



Churchill had er moeten zijn dien had ten minste grote kuis gehouden! :twisted:

Dat ge u nie beledigd voelt door zulke uitspraken snap ik niet... word je graag door politici bespeeld als een bende schapen die een lobotomie ondergaan hebben? Gebruik toch es uw verstand miljaarde

AyneRand
19 mei 2006, 22:14
Walgelijk. Een belediging voor het burgerschap. Betogen voor het parlement is verboden, maar mijn gemoed spreekt me momenteel iets anders in.

Het burgerschap die geen verantwoordelijkheid inhoudt?

lombas
19 mei 2006, 22:16
Het burgerschap die geen verantwoordelijkheid inhoudt?

Tot?

lombas
19 mei 2006, 22:16
Bon, dat was de walgelijkste Morgen Beter aflevering in wéken, nog erger dan die met Hemmerechts eerder deze week.

lombas
19 mei 2006, 22:18
Nu weet eens hoe het voelt om zelf gestigmatiseerd te worden. Nu nog FDW zijn verblijfsvergunning voor Antwerpen intrekken en op ne C130 naar brugge.

:belgievl: Overal vreugdedansjes!



Churchill had er moeten zijn dien had ten minste grote kuis gehouden! :twisted:

Churchill, die betogingen voor vrouwenstemrecht uiteen liet slaan?

Tof.

PAJOT
19 mei 2006, 22:20
Karel De Gucht beschouwt ons als een verloren kern. Dat heeft hij eindelijk ingezien :-D

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 22:21
de gucht minimaliseert racistische moorden: Van Temssche draagt maar voor 10^(-6) verantwoordelijk.

mooi is dat.

Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.

born2bewild
19 mei 2006, 22:23
Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.

tuttutututut

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 22:23
Yeah.
Toen bestonden er nog geen anti-racismewetten.
Toen verraadde eke racist zich apert.
Was véél en véél beter.

Ik bedoel: geef mij maar het oude Vlaams Blok, maar dan mét de huidige racismewet. 8)

Max van Dietschland
19 mei 2006, 22:25
Nu weet eens hoe het voelt om zelf gestigmatiseerd te worden. Nu nog FDW zijn verblijfsvergunning voor Antwerpen intrekken en op ne C130 naar brugge.

:belgievl: Overal vreugdedansjes!



Churchill had er moeten zijn dien had ten minste grote kuis gehouden! :twisted:

Churchill, het vuile anglosaksische gespuis dat samen met de JewSA Vlaanderen kwam bezetten in 1944 en het begin inluidde voor meer dan 60 jaar corrupt Belgicistisch wanbestuur. Mensen als Cyriel Verschaeve en Jef Van De Wiele hebben terecht de Engelse volksverraders altijd gewantrouwd.

vlijmscherp
19 mei 2006, 22:27
Churchill, het vuile anglosaksische gespuis dat samen met de JewSA Vlaanderen kwam bezetten in 1944 en het begin inluidde voor meer dan 60 jaar corrupt Belgicistisch wanbestuur. Mensen als Cyriel Verschaeve en Jef Van De Wiele hebben terecht de Engelse volksverraders altijd gewantrouwd.

beetje nostalgie naar de goeie ouwe tijd toen den Duits alle joden hier deporteerde en hier alles plat legde?

Knorretje
19 mei 2006, 22:27
Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.

Welk klimaat van racisme?
Eén (1) moordpartij gepleegd door 1 VB-gelieerd individu, is dat voldoende om over een klimaat van racisme te spreken?
Hoe noem je dan de plaag van racistische gewelddaden gepleegd door allochtonen die met links gelieerd zijn?
Een politiek correcte genocide ? :roll:

lombas
19 mei 2006, 22:28
beetje nostalgie naar de goeie ouwe tijd toen den Duits alle joden hier deporteerde en hier alles plat legde?

Neen, waarschijnlijk walging over de 60 jaar pure repressie die er op volgden.

Bob
19 mei 2006, 22:28
Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.

Is de regering zelf niet de grootste verantwoordelijke voor het klimaat van racisme ?

Desiderius
19 mei 2006, 22:28
Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.

Oh, maar als "de betweter van Berlare" nog één liberale rib in z'n lijf zou hebben, dan zou hij tenminste moeten beseffen dat o.a. zijn partij ook met een heel dik pak boter op de kop staat. Het "integratiebeleid", weetjenogwel? Hoe is het daarmee gesteld? Veel vooruitgang geboekt? Of enkel vanachter de opgeworpen barricades mee staan huilen "dat er helemaal geen problemen zijn"? De "kip en het ei" : eerst de boel finaal verkloten, de spanningen (die al j�*�*�*�*�*�*ren worden aangeklaagd) rustig laten oplopen en dan in opperste hypocrisie de mensen die het finaal moe zijn wat komen beledigen als "medeverantwoordelijken voor het klimaat van racisme". Schoon is dat, uit de mond van Pontius Pilatus hemzelve.

Man, man, man... als ik niet nog een grotere aversie voor het VB moest hebben, ik zou met opzet het "verkeerde bolleke" inkleuren gewoon om hem een spreekwoordelijke "toek op z'n arrogante, leugenachtige bakkes te geven". (excuse my flemish)

lombas
19 mei 2006, 22:29
Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.

Consequentieel zijn ook alle Polen - ik gun je nog een kleinere groep: alle zigeuners - medeverantwoordelijk voor het klimaat waardoor een vunzigaard onze burgers komt neersteken?

Jazeker
19 mei 2006, 22:30
Bon, dat was de walgelijkste Morgen Beter aflevering in wéken, nog erger dan die met Hemmerechts eerder deze week.

Morgen Beter is walgelijk. Die aflevering met Annemans en Dedecker... 50 keer probeerden die twee half-journalisten met "maar het klopt toch dat wij Vlamingen veel racistischer zijn dan andere volkeren ?" Tot de Dedecker het op zijn heupen kreeg en blafte dat dat niet zo was.

Max van Dietschland
19 mei 2006, 22:30
Vlaams Belang is nooit veroordeeld voor racisme. U hebt het waarschijnlijk over Vlaams Blok.

Maar het is niet omdat een partij voor racisme veroordeeld is, dat ze ook daadwerkelijk racistisch is. Kunt u een concreet voorbeeld geven waaruit blijkt dat de partij Vlaams Belang racistisch is?

Zowel Vlaams Blok als Vlaams Belang is nooit racistisch geweest. Het was altijd een gezonde volksnationalistische partij.

Nergens heeft het Vlaams Blok of Belang de superioriteit van het blanke ras uitgeroepen. Het Vlaams Blok heeft nooit de opgeroepen tot geweld tegen vreemdelingen. Het Vlaams Blok heeft nooit andere volkeren, mensenrassen, zelfs vreemde culturen als minderwaardig beschouwd. En dit integenstelling tot sommige islamhatende rechts-liberale VVD'ers die de islam als een achterlijke godsdienst zagen. Vlaams Blok heeft dat nooit gezegd. Vlaams Blok gaat als volksnationalistische partij enkel voor de bescherming van onze eigen traditionele volkskultuur en voor een vrij en Vlaams Vlaanderen !

lombas
19 mei 2006, 22:31
Morgen Beter is walgelijk. Die aflevering met Annemans en Dedecker... 50 keer probeerden die twee half-journalisten met "maar het klopt toch dat wij Vlamingen veel racistischer zijn dan andere volkeren ?" Tot de Dedecker het op zijn heupen kreeg en blafte dat dat niet zo was.

De journalisten waren in deze aflevering nog het meest bij hun zinnen. Die De Gucht was gewoon aan het briesen, ik keek uit naar het papiertje met slagzinnen dat hij ongetwijfeld van Elio had meegekregen :-D

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 22:31
Karel De Gucht beschouwt ons als een verloren kern. Dat heeft hij eindelijk ingezien :-D

Er is inderdaad een harde kern, die volgens mij groter is dan De Gucht hoopt, die in moreel opzicht dusdanig gedegenereerd is dat er niets meer mee te beginnen is.

Knorretje
19 mei 2006, 22:34
Er is inderdaad een harde kern, die volgens mij groter is dan De Gucht hoopt, die in moreel opzicht dusdanig gedegenereerd is dat er niets meer mee te beginnen is.

Met dien verstande dat Karel De Gucht en de zijnen verantwoordelijk zijn voor die 'degeneratie'.

Supe®Staaf
19 mei 2006, 22:34
Ik investeer in enkelbanden voor electronisch toezicht.
Op één miljoen van die tuigen moet gigantisch winst kunnen gemaakt worden.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 22:34
Welk klimaat van racisme?
Eén (1) moordpartij gepleegd door 1 VB-gelieerd individu, is dat voldoende om over een klimaat van racisme te spreken?
Hoe noem je dan de plaag van racistische gewelddaden gepleegd door allochtonen die met links gelieerd zijn?
Een politiek correcte genocide ? :roll:

Zoals terecht is opgemerkt in 'Morgen Beter': het klimaat van racisme is ook een realiteit buiten deze moord om. Het bestaat niet pas sinds vorige week donderdagmiddag.

fredzx6
19 mei 2006, 22:35
[quote=Den Duisteren Duikboot;1716662]Hij had het niet over 'verantwoordelijk voor de moord', maar over 'medeverantwoordelijkheid voor het klimaat van racisme'.[/quote ja ja een dat alleen de partij mestkevers zijn nu zijn de kiezers het ook al

Amon_Re
19 mei 2006, 22:36
Ik bedoel: geef mij maar het oude Vlaams Blok, maar dan mét de huidige racismewet. 8)

Geef mij toch maar freedom of speech zelle, dan weet ik tenminste wat de mensen denken

PAJOT
19 mei 2006, 22:36
die in moreel opzicht dusdanig gedegenereerd is dat er niets meer mee te beginnen is.zei de homoseksueel :roll:

Knorretje
19 mei 2006, 22:37
Zoals terecht is opgemerkt in 'Morgen Beter': het klimaat van racisme is ook een realiteit buiten deze moord om. Het bestaat niet pas sinds vorige week donderdagmiddag.

I know, ik herinner me hoe Karel De Gucht himself het politiek correcte racisme aanzwengelde met zijn 'mestkever' gescheld.

lombas
19 mei 2006, 22:38
Zoals terecht is opgemerkt in 'Morgen Beter': het klimaat van racisme is ook een realiteit buiten deze moord om. Het bestaat niet pas sinds vorige week donderdagmiddag.

Welk "klimaat van racisme"? Ik zie veeleer realisme.

Jazeker
19 mei 2006, 22:38
De journalisten waren in deze aflevering nog het meest bij hun zinnen. Die De Gucht was gewoon aan het briesen, ik keek uit naar het papiertje met slagzinnen dat hij ongetwijfeld van Elio had meegekregen :-D

Ik heb trouwens ook een verslagje gelezen (van een lezer van DS) over hoe het er op de Waalse televisie aan toeging (imagine : een studio vol De Guchts die elkaar overroepen met hetzelfde)

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 22:39
Met dien verstande dat Karel De Gucht en de zijnen verantwoordelijk zijn voor die 'degeneratie'.

Ik wist niet dat Karel De Gucht zo'n grote impact op u had. Dan moet het wel een groot man zijn, niet?

Max van Dietschland
19 mei 2006, 22:39
beetje nostalgie naar de goeie ouwe tijd toen den Duits alle joden hier deporteerde en hier alles plat legde?

In deze post kun je hieromtrent al wat meer terugvinden:
http://forum.politics.be/showpost.php?p=1705018&postcount=20

Dus liever geen Duitse inval, maar een onafhankelijke nationaal solidaristische Diets Rijk, wat mensen als Van Severen, Verschaeve en vele anderen ook gewild hebben, maar ze kregen de kans niet door de Duitse inval. Als het Derde Rijk de oorlog had gewonnen, was er misschien wel een autonoom Dietsland binnen het Derde Rijk. Natuurlijk door de oorlog en het dichterbij komen van de gealieerden hebben de Duitsers Diets/Vlaams zelfbestuur nooit toegelaten. We zullen het uiteraard nooit weten. Wat we wel weten is dat de geallieerde overwinning wel rampzalige gevolgen had voor Vlaanderen en zijn volk.

Amon_Re
19 mei 2006, 22:40
Er is inderdaad een harde kern, die volgens mij groter is dan De Gucht hoopt, die in moreel opzicht dusdanig gedegenereerd is dat er niets meer mee te beginnen is.

Vraagske, oh alwetend orakel, hoe kon het Vlaams Blok zo groot worden als het nu is? Dat is de vraag die je je moet stellen.

Den Duisteren Duikboot
19 mei 2006, 22:41
zei de homoseksueel :roll:

U bent goed op de hoogte, maar wat heeft dat met morele degeneratie te maken? 8)

Bob
19 mei 2006, 22:42
Ik investeer in enkelbanden voor electronisch toezicht.
Op één miljoen van die tuigen moet gigantisch winst kunnen gemaakt worden.

...en als ge dan nog rekening houdt met 200000 kontroleurs, 200000 sociale assisten, 10000 pshyciaters... die gaan nodig zijn, dan is het werkloosheidsprobleem ook ineens opgelost... integendeel, zullen we zelfs migranten moeten invoeren om het waar te kunnen maken...

Knorretje
19 mei 2006, 22:44
Ik wist niet dat Karel De Gucht zo'n grote impact op u had. Dan moet het wel een groot man zijn, niet?

Ik denk dat hij eerder een grote inpakt op u had, aan de lofbetuigingen voor zijn degeneratiebeleid te zien.

Bob
19 mei 2006, 22:44
Ik heb trouwens ook een verslagje gelezen (van een lezer van DS) over hoe het er op de Waalse televisie aan toeging (imagine : een studio vol De Guchts die elkaar overroepen met hetzelfde)

Die dachten al dat ze op die manier het barsten van Belgie konden tegenhouden.

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:45
Dat ge u nie beledigd voelt door zulke uitspraken snap ik niet... word je graag door politici bespeeld als een bende schapen die een lobotomie ondergaan hebben? Gebruik toch es uw verstand miljaarde


Waarom zou ik? De Gught heeft gelijk verdomme. Het begint met op het blok te stemmen, dan beginnen ze grappen te maken aan tafel over allochtonen. En dan verschieten ze der van dat hun kinderen als gekken op de straat rondlopen. De oh zo fiere 24% zou zich diep moeten schamen voor wat ze de rest van hun landgenoten aandoen. Maar ja, waarom verwachten ook gewoon menselijkheid van een bende criminele neanderthalers.

Supe®Staaf
19 mei 2006, 22:46
...en als ge dan nog rekening houdt met 200000 kontroleurs, 200000 sociale assisten, 10000 pshyciaters... die gaan nodig zijn, dan is het werkloosheidsprobleem ook ineens opgelost... integendeel, zullen we zelfs migranten moeten invoeren om het waar te kunnen maken...Ziet ge wel dat Verhofstadt niet loog?
200.000 banen, en het VB binnenkort zijn poen kwijt of afgeschaft.

Te vroeg gelachen, dudes!

Bob
19 mei 2006, 22:48
Waarom zou ik? De Gught heeft gelijk verdomme. Het begint met op het blok te stemmen, dan beginnen ze grappen te maken aan tafel over allochtonen. En dan verschieten ze der van dat hun kinderen als gekken op de straat rondlopen. De oh zo fiere 24% zou zich diep moeten schamen voor wat ze de rest van hun landgenoten aandoen. Maar ja, waarom verwachten ook gewoon menselijkheid van een bende criminele neanderthalers.

Nu, als dat de oorzaak is, dan zouden er niet veel Hollanders nog in leven zijn (en Schotten waarschijnlijk ook al niet, en Antwerpenaars nog minder).

lombas
19 mei 2006, 22:48
Ziet ge wel dat Verhofstadt niet loog?
200.000 banen, en het VB binnenkort zijn poen kwijt of afgeschaft.

Te vroeg gelachen, dudes!

200 000 overheidsbanen.

Amon_Re
19 mei 2006, 22:49
Waarom zou ik? De Gught heeft gelijk verdomme. Het begint met op het blok te stemmen, dan beginnen ze grappen te maken aan tafel over allochtonen. En dan verschieten ze der van dat hun kinderen als gekken op de straat rondlopen. De oh zo fiere 24% zou zich diep moeten schamen voor wat ze de rest van hun landgenoten aandoen. Maar ja, waarom verwachten ook gewoon menselijkheid van een bende criminele neanderthalers.

:roll:

Sorry, dees gaat er bij mij niet in. Als je dit echt gelooft heb ik nog een prachtige brug om je te verkopen.

1 - Ik ben geen VB'er, nog nooit op gestemd
2 - Ik ken persoonlijk VB stemmers die NIET racistisch zijn
3 - De insinuatie dat een politieke partij (of haar stemmers) 'moreel aansprakelijk' kunnen zijn voor racisme & moord is te zot voor woorden
4 - Wat is de oorzaak dat het BV zo groot geworden is?

Vooral op punt 4 wil ik een antwoord, want daar ligt de kern van het probleem

benji
19 mei 2006, 22:49
oooh wat is het makkelijk om een politieke partij te bachen zonder dat ze mogen aanwezig zijn ......moest fdw aanwezig zijn stonden ze weer allemaal me hun mond vol rotte tanden .
Wat ik een goei vond van de klucht "de politie werkt beter moehahaha ,het gerecht werkt beter hahaha toen rolde ik uit mn zetel , wat was er vorige week weer op het nieuws over het Brusselse gerecht?
Komaaaaaan seg ,dat dit allemaal maar kan in een "democratie" !! Wie gaat dit stoppen !!

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:49
Hollanders? Die gruwelen allemaal van het blok

lombas
19 mei 2006, 22:50
Hollanders? Die gruwelen allemaal van het blok

Jij komt er niet vaak eh?

Verhofstadthater
19 mei 2006, 22:50
Karel, Karel, Kareltje toch...; dat je zoiets zou zeggen van de mandatarissen van het VB tot daar nog aan toe, maar datje dat zegt over één miljoen kiezers tja...Ik kan me gewoon niet inbeelden dat dit allemaal één miljoen haatdragende personen zouden zijn en die zijn wat jij gezegd hebt...
Ik begrijp het allemaal niet meer; ik ben gewoon veel te soft voor dat politiek spelleke wat het wel allemaal is...
Sorry :(.

Het siert je jongen.;-)

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:51
oooh wat is het makkelijk om een politieke partij te bachen zonder dat ze mogen aanwezig zijn ......moest fdw aanwezig zijn stonden ze weer allemaal me hun mond vol rotte tanden .
Wat ik een goei vond van de klucht "de politie werkt beter moehahaha ,het gerecht werkt beter hahaha toen rolde ik uit mn zetel , wat was er vorige week weer op het nieuws over het Brusselse gerecht?
Komaaaaaan seg ,dat dit allemaal maar kan in een "democratie" !! Wie gaat dit stoppen !!

Hans Van Temsche al gelukkig niet meer! :twisted:

benji
19 mei 2006, 22:51
Hollanders? Die gruwelen allemaal van het blok

zou ik nog niet zo zeker van zijn!!

Knorretje
19 mei 2006, 22:51
Waarom zou ik? De Gught heeft gelijk verdomme. Het begint met op het blok te stemmen, dan beginnen ze grappen te maken aan tafel over allochtonen. En dan verschieten ze der van dat hun kinderen als gekken op de straat rondlopen. De oh zo fiere 24% zou zich diep moeten schamen voor wat ze de rest van hun landgenoten aandoen. Maar ja, waarom verwachten ook gewoon menselijkheid van een bende criminele neanderthalers.

Hoeveel van zo'n gekken hebben zich gemanisfesteerd de laatste eeuw?
Hoeveel crimninele allochtone neanderthalers hebben zich de laatste vijf jaar met gewelddaden gemanifesteerd ? Er zitten er zo'n 1.000 in de gevangenis, nieuwe Belgen niet bijgerekend. Wellicht een akkefietje voor de bewonderaars voor de multiculturele degeneratie. :roll:

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:51
Jij komt er niet vaak eh?

Vaak genoeg ze gruwelen even hard van blokkers als van marokanen :-D

Amon_Re
19 mei 2006, 22:52
Vaak genoeg ze gruwelen even hard van blokkers als van marokanen :-D

Hoe zit het met uw antwoord op mijn vraag?
Ge weet wel, hoe kan een partij als het VB zo groot worden dat ze 24% stemmen haalt?

Verhofstadthater
19 mei 2006, 22:53
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten.

Vraag is: op welke manier werden ze veroordeeld?

Bob
19 mei 2006, 22:53
Hollanders? Die gruwelen allemaal van het blok

Maar er worden wel veel grappen over gemaakt (zelfs hunnen eersteminister kan ze niet ontlopen) (en zeggen wel dat in heel het gebeuren het vb geen verantwoordelijkheid draagt - wat goed is mag ook gezegd worden).

lombas
19 mei 2006, 22:54
Vaak genoeg ze gruwelen even hard van blokkers als van marokanen :-D

Daar kan ik het weer niet mee eens zijn. Nederlanders zijn veel nuchterder; dat neemt niet weg dat ze perfect begrijpen waar we hier mee zitten.

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:54
Hoeveel van zo'n gekken hebben zich gemanisfesteerd de laatste eeuw?
Hoeveel crimninele allochtone neanderthalers hebben zich de laatste vijf jaar met gewelddaden gemanifesteerd ?

Met hoeveel zijn ze daar Irak binnen getrokken? :-(


Er zitten er zo'n 1.000 in de gevangenis, nieuwe Belgen niet bijgerekend. Wellicht een akkefietje voor de bewonderaars voor de multiculturele degeneratie. :roll:

er lopen er zo'n 1.000.000 vrij rond :roll:

Knorretje
19 mei 2006, 22:56
Met hoeveel zijn ze daar Irak binnen getrokken? :-(



er lopen er zo'n 1.000.000 vrij rond :roll:

Gij zijt ne echte 'sumpele' hé. Het produkt van KDG's degeneratiebeleid. Hij mag er fier op zijn. 8O

Bob
19 mei 2006, 22:56
Hans Van Temsche al gelukkig niet meer! :twisted:

Maar het objectiviteitsgevoelen van de vrt ook niet, vrees ik.

lombas
19 mei 2006, 22:56
er lopen er zo'n 1.000.000 vrij rond :roll:

Inderdaad, er zijn al een miljoen mensen van andere origine. Veel eh. En die zijn gekomen omdat gij er voor betaalt, niet uit eigen interesse of werkaanbod.

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:58
Hoe zit het met uw antwoord op mijn vraag?
Ge weet wel, hoe kan een partij als het VB zo groot worden dat ze 24% stemmen haalt?

Door mensen te zoeken die zich mislukt voelen in het leven en die hun problemen liever op anderen geprojecteerd zien. Dat gaat heel gemakkelijk, let goed op we gaan het nog eens voordoen. We hebben nu een minderheid gevonden die we van alle zonden kunnen beschuldigen. Let goed op hoe snel dat gaat. 't partijke zal rap leeglopen :twisted:

Rr00ttt
19 mei 2006, 22:58
Ligt eraan wat je het liefst hebt natuurlijk. Een radicale partij die electoraal niks voorstelt of een minder radicale, maar nog steeds op subtiele wijze racistische partij die 1.000.000 kiezers elke dag een soeplepel sluipend vergif toedient.



Waarom is het zo moeilijk in te zien dat het VB de boodschapper en niet de oorzaak is?

Waarom moeten mensen met heel verschillende overtuigingen, cultuur en achtergrond eigenlijk gedwongen samenleven? Wie haalt daar voordeel uit?

Ik wacht al eeuwenheugenis op een overtuigend antwoord. Dat er veel problemen zijn in de 'multiculturele' maatschappij is duidelijk. Wat het grote voordeel ervan is dat deze problemen rechtvaardigt is me echter een mysterie.

Knorretje
19 mei 2006, 22:58
Inderdaad, er zijn al een miljoen mensen van andere origine. Veel eh. En die zijn gekomen omdat gij er voor betaalt, niet uit eigen interesse of werkaanbod.

Nee, die zijn allemaal gekomen om zich multicultureel te verrijken. :lol: :lol: :lol:

Bob
19 mei 2006, 22:59
Met hoeveel zijn ze daar Irak binnen getrokken? :-(



Aan het aantal terroristische aanslagen dat daar wordt gepleegd, moet dat wel een massa zijn.

Bazilfunk
19 mei 2006, 22:59
Inderdaad, er zijn al een miljoen mensen van andere origine. Veel eh. En die zijn gekomen omdat gij er voor betaalt, niet uit eigen interesse of werkaanbod.

1.000.000 vb stemmers. :rofl:

Bob
19 mei 2006, 23:01
Door mensen te zoeken die zich mislukt voelen in het leven en die hun problemen liever op anderen geprojecteerd zien. Dat gaat heel gemakkelijk, let goed op we gaan het nog eens voordoen. We hebben nu een minderheid gevonden die we van alle zonden kunnen beschuldigen. Let goed op hoe snel dat gaat. 't partijke zal rap leeglopen :twisted:

Maar zelfs in die veronderstelling gaan de problemen niet opgelost zijn.

Knorretje
19 mei 2006, 23:01
Waarom is het zo moeilijk in te zien dat het VB de boodschapper en niet de oorzaak is?

Waarom moeten mensen met heel verschillende overtuigingen, cultuur en achtergrond eigenlijk gedwongen samenleven? Wie haalt daar voordeel uit?

Ik wacht al eeuwenheugenis op een overtuigend antwoord. Dat er veel problemen zijn in de 'multiculturele' maatschappij is duidelijk. Wat het grote voordeel ervan is dat deze problemen rechtvaardigt is me echter een mysterie.

Ik wacht ook al lang op dat antwoord.
Net zoals ik graag zou willen weten waaruit die multiculturele verrijking bestaat.
Welke is bij voorbeeld de verrijking vanwege de Noord-Afrikanen?

Knorretje
19 mei 2006, 23:05
Ik wacht ook al lang op dat antwoord.
Net zoals ik graag zou willen weten waaruit die multiculturele verrijking bestaat.
Welke is bij voorbeeld de verrijking vanwege de Noord-Afrikanen?

Bazilfunk, licht die laatste vraag eens toe. Geen gemeenplaatsen als couscous en de goedkope ghetto-kruidenier bitte.

lombas
19 mei 2006, 23:06
1.000.000 vb stemmers. :rofl:

Voila, ze zijn al 2 miljoen.

Amon_Re
19 mei 2006, 23:06
Door mensen te zoeken die zich mislukt voelen in het leven en die hun problemen liever op anderen geprojecteerd zien. Dat gaat heel gemakkelijk, let goed op we gaan het nog eens voordoen. We hebben nu een minderheid gevonden die we van alle zonden kunnen beschuldigen. Let goed op hoe snel dat gaat. 't partijke zal rap leeglopen :twisted:

Me dunkt dat U niet echt veel mensenkennis bezit...
De reden dat het VB zo groot is kunnen worden is simpel, de mensen zijn de huidige politici meer dan beu met hun wanbeleid, mensen willen verandering zien, en om't even welke partijen aan de macht komen, de situatie in België verslechtert er toch maar elk jaar op. Mensen zien problemen met criminaliteit, de migranten, belastingen, een bureaucratie die op de mount everest lijkt, fraude & omkoopschandalen.... De mensen zijn het beu.

Hoe meer ik sommige politici bezig hoor, hoe meer aantrekkelijk het VB begint te worden, en ik geloof niet eens in die partij, zo ver is't aan't komen met de politiek.

benji
19 mei 2006, 23:07
Ik wacht ook al lang op dat antwoord.
Net zoals ik graag zou willen weten waaruit die multiculturele verrijking bestaat.
Welke is bij voorbeeld de verrijking vanwege de Noord-Afrikanen?

Eu .......werk voor onze cipiers?:twisted:

Black Cat
19 mei 2006, 23:08
"Het is te gemakkelijk om te zeggen dat er mensen zijn die zich racistisch opstellen en daarom voor Vlaams Belang stemmen, en daarnaast kiezers die ervoor stemmen omdat ze tegen het systeem zijn."

Karel De Gucht vergist zich. (Ik druk me opzettelijk mega-eufemistisch uit)

Het is van groot belang het onderscheid te maken tussen de partij en de kiezers, al was het maar omdat er in België wel stemplicht bestaat, maar nauwelijks inspraak.

Knorretje
19 mei 2006, 23:19
Bazilfunk, licht die laatste vraag eens toe. Geen gemeenplaatsen als couscous en de goedkope ghetto-kruidenier bitte.

De Bazilfunken en Duikboten vallen in slaap als je hen vraagt naar de verrijking van bij vb Noord-Afrikanen.
Raar toch, voor mensen die van 's morgens tot 's avonds de verrijkingsmantra zingen. Me dunkt is die mantra niet meer dan een vorm van zelfbegoocheling.

benji
19 mei 2006, 23:27
:lol: :lol:

Diego Raga
19 mei 2006, 23:51
Die één miljoen kiezers steunen allemaal een voor racisme veroordeelde partij. Die moeten vervolgens niet hun handen in onschuld gaan wassen. Ze hebben na de veroordeling de partij zelfs nog een extra duwtje in de rug gegeven. Zoiets kun je niet blijven goedpraten. Weet u wat 'crowd-surfen' betekent bij sommige live-optredens van muziekgroepen ?
Wel, dat is krék de wijze waarop heel wat méér kiezers dan het huidig aantal, het voltallige VB naar het politieke overwinningspodium zal vervoeren, als dit federale rampencircus van Guy & Co zijn beroerdtse clowns en acrobaten maar blijft uitsturen met doorzichtige en reeds lang vertoonde slechte grappen en koude kunstjes, ter verstrooing en morele opvoeding van het afwachtend en verbaasd kijkende publiek.

Hoeveel bakken drek van dit soort schuld-ideologie, wordt er nog en masse over de hoofden van het Vlaamse volk uitgekieperd ?
Heel wat gezinnen met vrije mening en gemengde partijvoorkeuren zullen zich onterecht geviseerd voelen door de hun van regeringswege opgedrongen medeverantwoordelijk voor notabene een dubbele moord en een (gelukkig) ei zo na vermeden massamoord. (indien er geen agent in de buurt was...)

Is ma, pa, zus, broer, die voor welke reden dan ook voor het VB stemt dan onwillekeurig medeverantwoordelijk voor aanzet tot moord ?
Is dat gezinslid of die nabije kennis/buur/collega nu plots een partner in crime ?
Iemand die je goed kent en normaal kunt vertrouwen moet je dan plots als een morele mededader beschouwen van een dubbele moord, willekeurig gepleegd om wat voor reden dan ook door een ontspoorde puber ?

Deze politieke miskleun gaat op middellange termijn een rechtevenredig omgekeerd effect geven, toz. van wat de federale PC-ten in al hun machtsgeilheid voor ogen hebben. Boem...erang.:splat:

Wie weet eist straks wel het massaal toegestroomde publiek nog haar centen terug, wegens een paarsgetint gevoel van bekochtheid en rest er Circus Guy slechts een zo goed als lege tent.

Zeg DD, vergeet op 8 oktober uw bovenpatrijs niet af te sluiten voor ge den dieperik ingaat hé, want of ge dan nog terug naar boven geraakt... :-)

bob.
20 mei 2006, 00:02
Volgens de ' De Gucht logica ' zijn nu :

-alle VLD-kiezers schuinmarcheerders en huwelijksbrekers

-alle SP.a-kiezers corrupte en geldverbrandende gluiperds

-alle CD&V-kiezers warm en koud blazende ambivalenten


En wat zegt JM Dedecker van zijn vriend's uitspraken ?


At your service

Diego Raga
20 mei 2006, 00:06
"Het is te gemakkelijk om te zeggen dat er mensen zijn die zich racistisch opstellen en daarom voor Vlaams Belang stemmen, en daarnaast kiezers die ervoor stemmen omdat ze tegen het systeem zijn."

Karel De Gucht vergist zich. (Ik druk me opzettelijk mega-eufemistisch uit)

Het is van groot belang het onderscheid te maken tussen de partij en de kiezers, al was het maar omdat er in België wel stemplicht bestaat, maar nauwelijks inspraak. En uit wat bestaat dat volgens u ?

vjeeke
20 mei 2006, 00:21
zullen er genoeg advocaten zijn in dit land of moeten we er een paar gaan halen in het buitenland als we met 1 miljoen misdadigers voor de rechter moeten komen :lol: :lol:

je bent weer goed bezig karel de gucht :roll:
maarja laat ze maar doen - op 8 oktober zullen ze het hopelijk wel snappen dat ze weer mis bezig geweest zijn de afgelopen jaren om het VB te pesten

waarnemer
20 mei 2006, 00:23
Hierbij wens ik meneer De Gucht (ik zeg liever Klucht) te feliciteren voor zijn record.
Door alle kiezers van het VB mede verantwoordelijk te stellen voor de moorden van 1 gek, heeft hij in 1 klap 1 miljoen mensen gestigmatiseerd.

Dit is een recordaantal mensen in 1 klap, vermits er van elke groep allochtonen nog geen enkele zo groot is. Als je alle mensen die geregistreerd in dit land vertoeven bij elkaar telt, kom je van geen enkele nationaliteit op zulk een aantal, zelfs van de Marokkanen niet.

De eerlijkheid dient me te zeggen dat ik verrast ben door meneer De Gucht zijn bescheidenheid. Hij is tot zover ik weet één van die weinige politici die blijkbaar liever stemmen verliest dan wint.

Vermits ik nu blijkbaar mededader ben aan een moord, lijkt de stap naar een volgende misdaad, namelijk meewerken aan een "moordende" verkiezingsuitslag voor paars, me een logische stap.:-)
Eindelijk zegt een politieker eens iets zinnigs hierover. Hij begint het percies te begrijpen.

Niet over die medeverantwoordelijkheid van de kiezers, maar hij schijnt eindelijk door te hebben dat er een propagandamachiene draait en het geen zin heeft het VB na te lopen om het probleem op te lossen. Eén probleem wordt er uit genomen, andere problemen waarvan de gevolgen soms 100 maal groter zijn worden niet vermeld. Je kan je zo voorstellen wat dat zou geven als dat het beleid van een regering wordt.

Maar ook nu heeft dat al aanzienlijke gevolgen. De eerste slachtoffers zijn de naieve volgelingen die niet meer op straat durven of constant in spanning lopen. Of die een goed deel van hun leven doorbrengen met in fora de partei te verdedigen. En ook onze economie zou er naar het schijnt al schade van beginnen op te lopen. De schrik voor een negatieve reactie van een groep belet kennelijk politici en media om echt te zeggen wat er gebeurt.

En wat die verantwoordelijheid van de kiezer betreft, wel daar is niets nieuws onder de zon. Het VB zelf stuurt elk verwijt over haar optreden per kerende post door naar zijn kiezers. Geen andere partij doet dat. Overigens, ik dacht niet dat hij gezegd heeft dat de kiezers rechtstreeks verantwoordelijk zijn aan het vermoorden en het bijwerken van mensen van vreemde afkomst. Tussen die kiezers lopen natuurlijk de eerste slachtoffers. Blijft natuurlijk dat een stem geven aan dat klubje een heel vreemde en weinig constructieve daad is.

ggolsteyn
20 mei 2006, 00:36
Karel de Klucht orakelt:

"Men moet toch veronderstellen dat het miljoen VB-kiezers tot de jaren van verstand gekomen zijn?"

Zeer juist Karel, maar wat doe je met de 9 miljoen andere, die dus niet tot de jaren van verstand gekomen zijn? Best dat ze je gesnabbelde uitspraken niet verstaan, de dwazekloten, anders zouden er 10 miljoen op VB stemmen! :twisted:

Noch zo één en het licht gaat uit! :lol:

Daaank voor die bloeoeoemen!

Meer fruit eten, Kareltje, dat is goed voor het verstand.

Ga je maar terug verzoenen met Guytje, hij kijkt vies!

Gerard Golsteyn.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
BLESS GOT YOU!!!
:roll:

Jazeker
20 mei 2006, 02:33
De journalisten waren in deze aflevering nog het meest bij hun zinnen.
Dat kan niet. Het zijn reeds twee gehersenspoelde debieltjes die ieder keer moeite doen om een dogma in de mond van iemand te schuiven. Ik heb Morgen beter 5 keer gezien en dat was genoeg om te besluiten dat dat programma een logisch vervolg was op het stopzetten van de zevende dag als debatprogramma omdat het VB er te goed uitkwam. Sindsdien mag de zevende dag zich redden met wat overschot die de VRT had en gaan lijken op Villa Politica.

alberto
20 mei 2006, 06:45
-alle SP.a-kiezers corrupte en geldverbrandende gluiperds


Alle Sp.a kiezers zijn mee verantwoordelijk, leuk toch hé.

circe
20 mei 2006, 07:17
VB-stemmers zijn er natuurlijk in alle maten en gewichten. Maar zelfs het meest argeloze slachtoffer van de VB-manipulatie moet beseffen dat zijn stem voor deze partij van hem een medeplichtige maakt.

Tactisch is het niet erg verstandig wat hij zegt; intellectueel is er echter een speld tussen te krijgen. Degucht is dan ook een van die zeldzame liberalen die op mijn sympathie kan rekenen.

Een medeplichtige aan wat? Vooraleer er sprake kan zijn van medeplichtigheid zou men toch best eerst de dader berechten. Werd het VB al voor de jachtgeweer-moord voor de rechter gebracht dan? Of aangeklaagd door het gerecht?

Mag ik veronderstellen dat volgens De Gucht nu ook de liberale en socialistische stemmers mede-plichtig waren bij de mp3-moord? (mogelijk gemaakt door een laks immigratiebeleid).

lombas
20 mei 2006, 07:38
Dat kan niet. Het zijn reeds twee gehersenspoelde debieltjes die ieder keer moeite doen om een dogma in de mond van iemand te schuiven. Ik heb Morgen beter 5 keer gezien en dat was genoeg om te besluiten dat dat programma een logisch vervolg was op het stopzetten van de zevende dag als debatprogramma omdat het VB er te goed uitkwam. Sindsdien mag de zevende dag zich redden met wat overschot die de VRT had en gaan lijken op Villa Politica.

Ik zeg dat ze het méést bij hun zinnen waren, niet dát ze het waren ;-)

Bill
20 mei 2006, 07:40
Door mensen te zoeken die zich mislukt voelen in het leven en die hun problemen liever op anderen geprojecteerd zien. Dat gaat heel gemakkelijk, let goed op we gaan het nog eens voordoen. We hebben nu een minderheid gevonden die we van alle zonden kunnen beschuldigen. Let goed op hoe snel dat gaat. 't partijke zal rap leeglopen :twisted:On verra.....

baarle
20 mei 2006, 07:47
Consequentieel zijn ook alle Polen - ik gun je nog een kleinere groep: alle zigeuners - medeverantwoordelijk voor het klimaat waardoor een vunzigaard onze burgers komt neersteken?

Nee hoor, Lombie, dat zijn de kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen. Zij zijn al 30 jaar verantwoordelijk voor het klimaat van straffeloosheid, van niet-integratie, positieve discriminatie en verkwisting dat tot de moorden op Van Holsbeeck, Mombaerts en Trippaers heeft geleid.

Je kan niet vrijblijvend op zulke partijen blijven stemmen. Als je daarvoor stemt, ben je ook verantwoordelijk voor wat die partijen doen, en voor wat ze aanrichten in die maatschappij. De kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen zijn het eens met het lakse en discriminerende beleid van hun partijen. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat die mensen voor die partijen stemmen omdat ze voor het systeem zijn, uit gewoonte of omdat hun vakbond dat voorschrijft.

lombas
20 mei 2006, 07:54
Nee hoor, Lombie, dat zijn de kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen. Zij zijn al 30 jaar verantwoordelijk voor het klimaat van straffeloosheid, van niet-integratie, positieve discriminatie en verkwisting dat tot de moorden op Van Holsbeeck, Mombaerts en Trippaers heeft geleid.

Je kan niet vrijblijvend op zulke partijen blijven stemmen. Als je daarvoor stemt, ben je ook verantwoordelijk voor wat die partijen doen, en voor wat ze aanrichten in die maatschappij. De kiezers van VLD, SPA, Spirit en Groen zijn het eens met het lakse en discriminerende beleid van hun partijen. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat die mensen voor die partijen stemmen omdat ze voor het systeem zijn, uit gewoonte of omdat hun vakbond dat voorschrijft.

"Lombie" 8O ? Doe dan op z'n minst: "lombie"... :-(

baarle
20 mei 2006, 07:56
--

baarle
20 mei 2006, 07:56
Ik investeer in enkelbanden voor electronisch toezicht.
Op één miljoen van die tuigen moet gigantisch winst kunnen gemaakt worden.

Verstandiger zou zijn maar meteen electronisch toezicht in te bouwen in de stemcomputers. Daar kan het "klimaat van racisme" meteen herkend én bestreden worden. Ik werk aan een systeem waarbij bij een VB-stem de computer een laserstraal op het hoofd van de kiezer richt en hem verpulvert.

Tantist
20 mei 2006, 07:57
Dat is niet slim van De Gucht. De verantwoordelijkheid leggen bij het VB ipv bij de schutter is niet correct, maar in beperkte mate verkoopbaar aan het meest beïnvloedbare deel van de bevolking en dus ook VB-kiespubliek. Als men het er echter te dik oplegt, kan de balans naar de andere kant doorslaan.

Wat Karel De Gucht doet, is ronduit dom en bewijst dat de man ongeschikt is voor de politiek. Het publiek dat moet overtuigd worden om niet meer op het Vlaams Belang te stemmen, wordt uitgescholden en mee verantwoordelijk gesteld.

Puur psychologisch: ga jij luisteren naar iemand die u de huid vol scheldt?

Tantist
20 mei 2006, 08:00
Verstandiger zou zijn maar meteen electronisch toezicht in te bouwen in de stemcomputers. Daar kan het "klimaat van racisme" meteen herkend én bestreden worden. Ik werk aan een systeem waarbij bij een VB-stem de computer een laserstraal op het hoofd van de kiezer richt en hem verpulvert.

Wie weet bestaat dit nu al niet, maar is het wat subtieler in de vorm van een subroutine in de software. Per slot van rekening is er geen enkele controlemogelijkheid meer eenmaal de stem in de bus is gedeponeerd. Hertellen zoals in Amerika kan niet.

baarle
20 mei 2006, 08:03
:roll:

Sorry, dees gaat er bij mij niet in. Als je dit echt gelooft heb ik nog een prachtige brug om je te verkopen.

1 - Ik ben geen VB'er, nog nooit op gestemd
2 - Ik ken persoonlijk VB stemmers die NIET racistisch zijn
3 - De insinuatie dat een politieke partij (of haar stemmers) 'moreel aansprakelijk' kunnen zijn voor racisme & moord is te zot voor woorden
4 - Wat is de oorzaak dat het BV zo groot geworden is?

Vooral op punt 4 wil ik een antwoord, want daar ligt de kern van het probleem

Jij probeert rationeel te discussiëren met hysterische krijsers. Ik zou je dat ten stelligste willen afraden.

baarle
20 mei 2006, 08:06
Dat is niet slim van De Gucht. De verantwoordelijkheid leggen bij het VB ipv bij de schutter is niet correct, maar in beperkte mate verkoopbaar aan het meest beïnvloedbare deel van de bevolking en dus ook VB-kiespubliek.

De advokaat van Van Temsche is ondertussen geboeid aan het luisteren. Hij heeft alle uitzendingen van Morgen Beter opgenomen en wil die gebruiken als bewijsmateriaal �* décharge in het proces. Gigantische verzachtende omstandigheden doemen op. Hij ziet zijn cliënt al wegkomen met een kleine straf wegens verantwoordelijkheid van het Vlaams Belang, het racistische klimaat en 1 miljoen racistische Vlamingen.

lombas
20 mei 2006, 08:08
Kan HVT eigenlijk ook terechtstaan voor racisme? Of zijn we nog niet zó ver afgedaald in de mind-trip kelder?

Jampie
20 mei 2006, 08:13
Denk je? Er is nog altijd zoiets als vrije meningsuiting. De Gucht mag van mij zeggen wat hij wil, maar hij mag mijn rechten niet schenden. Dan is er Straatsburg nog.Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.
De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)

lombas
20 mei 2006, 08:14
Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.
De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)

Dat betekent gewapend bestuur helemaal niet.

circe
20 mei 2006, 08:17
Voor zover ik weet staat er nergens in het groen boekje van het VB dat men allochtonen (en hun entourage blijkbaar) moet afknallen.
Nochtans zijn volgens Karel �*lle VB stemmers medeplichtig (aan de moorden? of aan de mentaliteit "die zulks mogelijk maakt"???).

Bon Karel,

Als er dan mensen zijn die exact volgens hun boekje duizenden mensen afknallen, treinen en metrostations laten ontploffen, vliegtuigen verkeerd parkeren etc... moet ik dan aannemen dat �*lle volgelingen van dat heilig boekje medeplichtig zijn? Of was het niet dat we dat nèt niet mochten denken (en zeker niet zeggen)? Was het niet zo dat in dit geval "die mensen" hùn boekje nu toch wel niet goed begrepen hadden? Dat net die mensen "niet allemaal zo zijn", dat er net in dié groep "slechts een paar fundamentalisten zitten"?

Hoe moet ik dan begrijpen dat in het ene geval de stemmers voor een partij wiens ideologie U verfoeit, weldegelijk medeplichtig zijn als iemand iets doet dat niét door die partij wordt gedragen, terwijl aan de andere kant de volgelingen van een ideologie, die duidelijk stelt dat "ongelovigen" een kopje kleiner MOETEN gemaakt worden, als onschuldige bloeikes moeten worden gepamperd?

Het spijt me Karel, maar ik begrijp het dus niet.

2:191 En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

5:33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

en dan nu in het 70-punten plan een paar gelijkaardige teksten gaan opzoeken!

baarle
20 mei 2006, 08:17
Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.

Volgens mij betekent dat een bestuur dat doet wat het zegt, bv. voor een minimum aan veiligheid in stations, metro, achterstandswijken en recreatieparken zorgen.

De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)

De Gucht is aan de macht. Al vele jaren. Het volstaat VHS' Burgermanifest weer op te graven en uit te voeren. Al de rest is machteloos gekrijs van bange blanke machtspolitici die hun einde zien naderen en zich de haren uit het hoofd trekken om dat nog wat uit te stellen.

Jampie
20 mei 2006, 08:19
Denk je? Er is nog altijd zoiets als vrije meningsuiting. De Gucht mag van mij zeggen wat hij wil, maar hij mag mijn rechten niet schenden. Dan is er Straatsburg nog.By the way. De Leuvense professor Laminne, die een aantal jaren geleden met grote trom werd binnengehaald door het VB en die nu de partij verlaat (zelfs een professor kan nog bijleren) is met het vonnis van het Hof van Beroep van Gent naar Straatsburg gestapt. Hij heeft dit op eigen initiatief gedaan want eigenlijk mocht hij niet van PDW. Je mag drie keer raden wat ze in Straatsburg hebben gezegd.

Jampie
20 mei 2006, 08:20
Volgens mij betekent dat een bestuur dat doet wat het zegt, bv. voor een minimum aan veiligheid in stations, metro, achterstandswijken en recreatieparken zorgen.

Juist, bakkes toe of we schieten.

baarle
20 mei 2006, 08:21
By the way. De Leuvense professor Laminne, die een aantal jaren geleden met grote trom werd binnengehaald door het VB en die nu de partij verlaat (zelfs een professor kan nog bijleren) is met het vonnis van het Hof van Beroep van Gent naar Straatsburg gestapt. Hij heeft dit op eigen initiatief gedaan want eigenlijk mocht hij niet van PDW. Je mag drie keer raden wat ze in Straatsburg hebben gezegd.

Je hebt toch het hele interview gelezen, hé Jampie? Lamine zei dat er een goede kans was om het proces te winnen, maar dat FDW en consoorten dat bewust niet gewild hebben.

Als je wil zoek ik het interview wel eens op en post het hier in zijn geheel, hoor. :-)

baarle
20 mei 2006, 08:22
Juist, bakkes toe of we schieten.

Staat dat in het VLD programma of in de Burgermanifesten? Dacht het niet.

Het volstaat dat ze doen wat ze zeggen.

Bill
20 mei 2006, 08:49
Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.
De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)Bedankt voor de waarschuwing!!:rofl:

Bazilfunk
20 mei 2006, 08:50
Het was toch frappant te zien hoe mensen dat racisme niet meer pikken. Ik kom net terug van de bakker, stond daar zo'n mens af te geven op vreemden. Had ze dat 2 weken geleden geweest had ze een klaagzang in gang gestoken. Nu werd ze door iedereen uit de winkel gekeken.

Doe zo verder blokkerkes 8)

PAJOT
20 mei 2006, 08:55
Het was toch frappant te zien hoe mensen dat racisme niet meer pikken. Ik kom net terug van de bakker, stond daar zo'n mens af te geven op vreemden. Had ze dat 2 weken geleden geweest had ze een klaagzang in gang gestoken. Nu werd ze door iedereen uit de winkel gekeken.ja, het VB wacht een grote verkiezingsnederlaag. Bereid u maar al voor op een groot feest :mrgreen:

baarle
20 mei 2006, 08:58
ja, het VB wacht een grote verkiezingsnederlaag. Bereid u maar al voor op een groot feest :mrgreen:

BRUSSEL - Een meerderheid van 58% spreekt Vlaams belang vrij van schuld aan de racistische moorden in Antwerpen.Dat wordt nu ook bevestigd in een peiling van 'de stemmenkampioen'.36% ziet wel een link met VB.De ondervraagde panelleden hechten wel groot belang aan het thema:het krijgt een score van 8 op 10.Zeer opvallend is het resultaat bij de kiezers van SP.a-Spirit:69% van hen is het niet eens met partijvoorzitter Vandelanotte,die geen verantwoordelijkheid legt bij het VB.Zijn kiezers doen dat wel.Ook de groene kiezers vinden massaal (78%) dat VB boter aan het hoofd heeft.De VLD is zoals gewoonlijk totaal verdeeld:46% voor,46% tegen.De CD&V-kiezers (54%),de onbeslisten (64%) en uiteraard de VB'ers (98%) zien geen link met extreem-rechts.De resultaten bij de kiezers met een partijkaart zijn zeer verschillend: Behalve bij het VB vindt een meerderheid bij alle andere partijen dat VB te maken heeft met de moorden

(bron hln)

En toen hadden de stemmers nog geen kennis kunnen nemen van de zelfmoord-poging van Karel De Gucht.

Ben ondertussen wel razend nieuwsgierig naar de evolutie van Spirit in de peilingen.

PAJOT
20 mei 2006, 09:01
BRUSSEL - Een meerderheid van 58% spreekt Vlaams belang vrij van schuld aan de racistische moorden in Antwerpen.Dat wordt nu ook bevestigd in een peiling van 'de stemmenkampioen'.36% ziet wel een link met VB.De ondervraagde panelleden hechten wel groot belang aan het thema:het krijgt een score van 8 op 10.Zeer opvallend is het resultaat bij de kiezers van SP.a-Spirit:69% van hen is het niet eens met partijvoorzitter Vandelanotte,die geen verantwoordelijkheid legt bij het VB.Zijn kiezers doen dat wel.Ook de groene kiezers vinden massaal (78%) dat VB boter aan het hoofd heeft.De VLD is zoals gewoonlijk totaal verdeeld:46% voor,46% tegen.De CD&V-kiezers (54%),de onbeslisten (64%) en uiteraard de VB'ers (98%) zien geen link met extreem-rechts.De resultaten bij de kiezers met een partijkaart zijn zeer verschillend: Behalve bij het VB vindt een meerderheid bij alle andere partijen dat VB te maken heeft met de moorden

(bron hln)

En toen hadden de stemmers nog geen kennis kunnen nemen van de zelfmoord-poging van Karel De Gucht.ik stem al heel mijn leven VB hoor (de zg. "verloren kern" ;-)).

Ik wil de linksen gewoon een beetje hoop inspreken zodat de klap na de verkiezingen harder aankomt :-D

Amon_Re
20 mei 2006, 09:09
Jij probeert rationeel te discussiëren met hysterische krijsers. Ik zou je dat ten stelligste willen afraden.

'T is een beke zoals atheïsme verdedigen tegen die-hard christenen :lol:

Amon_Re
20 mei 2006, 09:12
Hoe durft een VB-er hier nog over vrije meningsuiting spreken ? Het VB wil een gewapend bestuur. Weet je wel wat zo'n bestuur betekent ? Gedaan met de vrije meningsuiting.

Enige bewijzen voor?

De Gucht wil stemmers voor het VB waarschuwen om goed na te denken waarvoor ze stemmen, want ze beseffen het niet. (In de jaren dertig gebeurde hetzelfde in Duitsland)

Niet alles is te vergelijken met de jaren 30 Jampie. Daarbij, wat is het alternatief? De regerende partijen blijken absoluut niet in staat om een degelijk bestuur samen te stellen, wa wilt ge in hemelsnaam dan dat de mensen doen? Braafkes blijven jaknikken terwijl de regering België verder de afgrond in duwt?

CutTheCrap
20 mei 2006, 09:13
Als we de redenering van Degucht doortrekken, zegt hij eigenlijk dat alle moslims verantwoordelijk zijn voor de aanslagen in New York. Doordat de Jihad en nogal wat andere expliciete racistische en inhumane zaken in de Koran ( het 70 puntenplan van de moslim) staan, zijn alle moslims verantwoordelijk voor de misdaden begaan in naam van Allah en zijn profeet.
Kareltje is nooit de slimste geweest met zijn uitspraken, maar nu heeft hij medunkt toch de hoofdvogel afgeschoten.

Chipie
20 mei 2006, 09:17
Als men een kat een kat noemt, kan men, graag of niet graag, niet anders dan grotendeels akkoord gaan met hetgeen De Gucht heeft gezegd...
En of hij de geschikte persoon is om dit te vertallen? Dat weet ik niet...

Dat men dat graag hoort, dat is natuurlijk nog een ander paar mouwen...

Jampie
20 mei 2006, 09:17
Je hebt toch het hele interview gelezen, hé Jampie? Lamine zei dat er een goede kans was om het proces te winnen, maar dat FDW en consoorten dat bewust niet gewild hebben.

Als je wil zoek ik het interview wel eens op en post het hier in zijn geheel, hoor. :-)Jij hebt blijkbaar het interview niet goed gelezen. Laminne heeft gezegd dat er een goede kans was om het proces naar assisen te krijgen, via het arbitragehof. PDW en consoorten wilden dat liever niet. Ze wilden liever veroordeeld worden en zich wentelen in hun slachtofferrol.
Wat PDW en consoorten ook niet zo leuk vonden is dat Laminne op eigen houtje naar Straatsburg gegaan is.

Jampie
20 mei 2006, 09:20
Voor zover ik weet staat er nergens in het groen boekje van het VB dat men allochtonen (en hun entourage blijkbaar) moet afknallen.
Neen, zwart op wit gaan ze dat niet in hun programma zetten. Maar af en toe komt het er wel mondeling uit. Of wat bedoelt Beliën als hij zegt dat wij ons moeten verdedigen tegen de roofdieren met wapens ?

Jampie
20 mei 2006, 09:22
Staat dat in het VLD programma of in de Burgermanifesten? Dacht het niet.

Het volstaat dat ze doen wat ze zeggen.Oh ja. Beliën zegt, geef ons wapens, we moeten ons verdedigen tegen de roofdieren. Is dat wat jullie willen?

Jampie
20 mei 2006, 09:24
Enige bewijzen voor?



Niet alles is te vergelijken met de jaren 30 Jampie. Daarbij, wat is het alternatief? De regerende partijen blijken absoluut niet in staat om een degelijk bestuur samen te stellen, wa wilt ge in hemelsnaam dan dat de mensen doen? Braafkes blijven jaknikken terwijl de regering België verder de afgrond in duwt?Jij gelooft dus niet dat PDW gezegd heeft op het vorige congres : 'Wij zijn voor een gewapend bestuur' ????

Amon_Re
20 mei 2006, 09:24
Oh ja. Beliën zegt, geef ons wapens, we moeten ons verdedigen tegen de roofdieren. Is dat wat jullie willen?
Nope, wat ik wil is een beleid dat werkt.

Jampie
20 mei 2006, 09:25
Niet alles is te vergelijken met de jaren 30 Jampie. Daarbij, wat is het alternatief? De regerende partijen blijken absoluut niet in staat om een degelijk bestuur samen te stellen, wa wilt ge in hemelsnaam dan dat de mensen doen? Braafkes blijven jaknikken terwijl de regering België verder de afgrond in duwt?Niet alles is te vergelijken , dat is waar. Maar is deze is de vergelijking sprekend.
Als mensen niet tevreden zijn met het bestuur, moeten ze dan stemmen op racisten en neo-nazi's ?

Amon_Re
20 mei 2006, 09:26
Jij gelooft dus niet dat PDW gezegd heeft op het vorige congres : 'Wij zijn voor een gewapend bestuur' ????

Als ge me een link bezorgt wel ja :lol:
Ge kunt nie alles weten eh ;-)

Jampie
20 mei 2006, 09:26
Nope, wat ik wil is een beleid dat werkt.Dus je geeft toe dat wat Beliën daar zei, verkeerd was ?

Amon_Re
20 mei 2006, 09:28
Niet alles is te vergelijken , dat is waar. Maar is deze is de vergelijking sprekend.
Als mensen niet tevreden zijn met het bestuur, moeten ze dan stemmen op racisten en neo-nazi's ?

Voor mij 't liefst niet, maar zeg es, welke andere partijen dan wel?
VLD/SP/CD&V zijn blijkbaar geen oplossing, GROEN doet mee met on't even wie aan de macht is, VU, bestaan die nog?

Wat is nu nog het alternatief voor't VB dan?

fernand
20 mei 2006, 09:30
Diene zot zal dan ook maar een straf krijgen naar bovenstaande verantwoordelijkheid. :roll:

Terwijl het Vlaams Belang ook voor diene zot, net zoals voor alle criminelen (zowel vreemden als autochtonen) zware straffen vraagt. Waarom viseert het Vlaams Belang dan zo die vreemdelingen ? Wel omdat die vreemde jongerenbendes nu het meest van al criminaliteit veroorzaken natuurlijk. Als Dewinter spreekt over kutmarokaantjes, sprak hij niet over alle Marokkanen in België maar was hij aan het praten over die crapuleuze jongerenbendes die de steden onveilig maken. Nooit heeft Dewinter ook maar een uitspraak gedaan dat De Klucht heeft gedaan nu.
Sorry, kutmarokaantjes is een uitspraak van Ives De Smet, nadat hij een aanvaring had met enkele jongeren. deze uitspraak gebruikt FDW, maar ze komt niet van hem.

Amon_Re
20 mei 2006, 09:31
Dus je geeft toe dat wat Beliën daar zei, verkeerd was ?

Jep. Ik vind ook wat De Klucht broebeld verkeerd is ook, heb nog nooit VB gestemd, wel SP & VLD, en ben niet echt tevreden met hoe die mannen het land besturen.

stab
20 mei 2006, 09:31
Zou Karel De Gucht niet moeten aangeklaagd worden bij het CGKR?

Jampie
20 mei 2006, 09:32
Als ge me een link bezorgt wel ja :lol:
Ge kunt nie alles weten eh ;-)Meen je dat nu ? Weet jij echt niet dat PDW dat enkele weken op het congres heeft gezegd ??????
Wel, dan ben jij een schoolvoorbeeld van de standaard VB-stemmer, die niet weet waarvoor hij stemt. En dat is net wat De Gucht wilde zeggen.

Amon_Re
20 mei 2006, 09:33
Meen je dat nu ? Weet jij echt niet dat PDW dat enkele weken op het congres heeft gezegd ??????
Wel, dan ben jij een schoolvoorbeeld van de standaard VB-stemmer, die niet weet waarvoor hij stemt. En dat is net wat De Gucht wilde zeggen.

Ik stem niet VB.... Selectief leesgedrag? Heb ik hier al verscheidene keren vernoemt

lombas
20 mei 2006, 09:35
Meen je dat nu ? Weet jij echt niet dat PDW dat enkele weken op het congres heeft gezegd ??????
Wel, dan ben jij een schoolvoorbeeld van de standaard VB-stemmer, die niet weet waarvoor hij stemt. En dat is net wat De Gucht wilde zeggen.

Jij begrijpt blijkbaar niet dat niet enkel VB'ers gedegouteerd zijn door de houding van een aantal mensen, de voorbije dagen.

Jampie
20 mei 2006, 09:36
Sorry, kutmarokaantjes is een uitspraak van Ives De Smet, nadat hij een aanvaring had met enkele jongeren. deze uitspraak gebruikt FDW, maar ze komt niet van hem.Ze komt ook niet van Yves Desmet. Hij heeft dat overgenomen uit Nederland. ER zijn nu eenmaal kutmarokkanen die reclame maken voor het VB.
Wat natuurlijk nog iets anders is dan de hele Marokkaanse bevolking te stigmatiseren.

born2bewild
20 mei 2006, 09:38
Ze komt ook niet van Yves Desmet. Hij heeft dat overgenomen uit Nederland.
:lol::lol::lol::lol:

Schuldig door stemmen voor de verkeerde partij kan.
racistische uitspraken in uw gazetteke daar ben je niet verantwoordelijk voor, want je "hebt het maar overgenomen uit nederland"

go jampie go

Jampie
20 mei 2006, 09:39
Ik stem niet VB.... Selectief leesgedrag? Heb ik hier al verscheidene keren vernoemtIk heb ook niet gezegd dat jij VB stemt. Maar dat uw onwetendheid een mooi voorbeeld is van de standaard VB-stemmer die niet weet waarvoor hij stemt.
Indien je niet meer tevreden bent met het huidige bestuur, maak dan niet de fout VB te stemmen uit protest, dat is echt niet de oplossing. Dat is wat De Gucht wilde vertellen. En hij heeft gelijk.

born2bewild
20 mei 2006, 09:40
Ik heb ook niet gezegd dat jij VB stemt. Maar dat uw onwetendheid een mooi voorbeeld is van de standaard VB-stemmer die niet weet waarvoor hij stemt.
Indien je niet meer tevreden bent met het huidige bestuur, maak dan niet de fout VB te stemmen uit protest, dat is echt niet de oplossing. Dat is wat De Gucht wilde vertellen. En hij heeft gelijk.

Enfin, het ziet er naar uit dat de Gucht toch al 2 stemmen heeft. Die van zichzelf en die van Jampie.

Wie weet ook nog die van zijn vrouw.

Mitgard
20 mei 2006, 09:41
de gucht had helaas gelijk in morgen beter.
er zijn nu eenmaal steeds meer mensen die vinden dat racisme en haat ok zijn.
zestig jaar lang welvaart en de vrede lijkt de mensen te gaan vervelen.
ze stemmen op het VB omdat de kreemkar te veel lawaai maakt en omdat ze ne brief van telenet nie kunnen lezen.
de bange blanke man is banger dan ooit.

Amon_Re
20 mei 2006, 09:44
Ik heb ook niet gezegd dat jij VB stemt. Maar dat uw onwetendheid een mooi voorbeeld is van de standaard VB-stemmer die niet weet waarvoor hij stemt.

De VBers die ik persoonlijk ken zijn bezig met politiek, meer zelfs dan ik.

Indien je niet meer tevreden bent met het huidige bestuur, maak dan niet de fout VB te stemmen uit protest, dat is echt niet de oplossing. Dat is wat De Gucht wilde vertellen. En hij heeft gelijk.

Geef es wat alternatieven dan ?

born2bewild
20 mei 2006, 09:50
De VBers die ik persoonlijk ken zijn bezig met politiek, meer zelfs dan ik.


natuurlijk, dat weet iedereen. Anders hadden ze al lang de stemplicht afgeschaft.

fernand
20 mei 2006, 09:54
Ze komt ook niet van Yves Desmet. Hij heeft dat overgenomen uit Nederland. ER zijn nu eenmaal kutmarokkanen die reclame maken voor het VB.
Wat natuurlijk nog iets anders is dan de hele Marokkaanse bevolking te stigmatiseren.
De Smet heeft het hier voor het eerst gebruikt nadat hij in aanvaring was gekomen met enkele allochtoonse jongeren.
Dus als het uit nederland komt is het niet meer beledigend, of geen rasistische uitspraak. Goe om weten!

Wha'ever
20 mei 2006, 09:54
De advokaat van Van Temsche is ondertussen geboeid aan het luisteren. Hij heeft alle uitzendingen van Morgen Beter opgenomen en wil die gebruiken als bewijsmateriaal �* décharge in het proces. Gigantische verzachtende omstandigheden doemen op. Hij ziet zijn cliënt al wegkomen met een kleine straf wegens verantwoordelijkheid van het Vlaams Belang, het racistische klimaat en 1 miljoen racistische Vlamingen.

:lol::lol:

circe
20 mei 2006, 09:57
Jij gelooft dus niet dat PDW gezegd heeft op het vorige congres : 'Wij zijn voor een gewapend bestuur' ????

Nee,ik geloof dat niet. Je hebt geen enkel bewijs daarvoor en zuigt dat gewoon uit je duim. In het vorige congres heb ik begrepen dat men pleitte voor het recht op gewapende verdediging van zijn bezit bij overvallen. (als uitbreiding op het huidige recht op enkel gewapende verdediging van lijf en leden: het recht op zelfverdediging).

Wat dit met "gewapend bestuur" te maken heeft is me een raadsel.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=6&id=31

SirGalahad_
20 mei 2006, 10:00
Ik heb ook niet gezegd dat jij VB stemt. Maar dat uw onwetendheid een mooi voorbeeld is van de standaard VB-stemmer die niet weet waarvoor hij stemt.
Indien je niet meer tevreden bent met het huidige bestuur, maak dan niet de fout VB te stemmen uit protest, dat is echt niet de oplossing. Dat is wat De Gucht wilde vertellen. En hij heeft gelijk.
Dus volgens KDG en Jampie hier ben ik niet alleen een 'racist' en een 'moordenaar', maar ok nog een 'onwetende', ben ik 'fout' in mijn stemgedrag en wil ik enkel mijn protest uitschreeuwen.

Allez dat weet ik nu ook alweer.
Gelukkig zijn er mensen zoals jullie die mijn ogen doen opengaan, die mij opnieuw op het rechte pad van de 'democratie' willen helpen...*multi-sic*

Kijk eens hier mijne beste vriend: ik heb meer ethiek dan alle links geitenwollensokkendraaiers opéén, ik heb meer respect voor iedereen zolang dit in de 2 richtingen opgaat, als VB'er doe ik méér (en heb ik gedaan) voor mijn medemens in nood (ongeacht religie, politieke voorkeur, huidskleur of alle andere dingen die ons voor de Gedapo kan doen belanden).

Dus met alle respect voor jouw ideengoed: hou op met je stigmatisatie. Als het zo is dat ik volgens de eerbiedige KDG mee verantwoordelijk ben voor de partij, dan zal ik in deze optiek zeker nooit stemmen voor:
VLD: hypocrieten, leugenaars en despoten
SPa: zakkenvullers, leugenaars en maffiosi
CVP: kazakkendraaiers van het eerste uur
Blanco: om mijn stem volgens de democratische verdeelsleutel toch nog naar bovenstaande partijen te zien gaan?

Den boom in met de 'zelfzelf uitgeroepen enige echt democratische partijen' van een onbestaand land!

Wha'ever
20 mei 2006, 10:04
Hierin een fragmentje van de congres van het VB:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/video_060518blokprobleem/index.shtml?play

Kan je meteen de juiste context achterhalen...

Supe®Staaf
20 mei 2006, 10:08
Karel De Gucht heeft zopas een miljoen stemmen voor zijn VLD gerecupereerd.

Mitgard
20 mei 2006, 10:13
Karel De Gucht heeft zopas een miljoen stemmen voor zijn VLD gerecupereerd.

de gucht heeft de moed getoont om te zeggen waar het op staat ipv electorale berekeningskes te maken en te denken 'we zullen maar zwijgen, dan kost het ons geen stemmen' zoals de bange honden van SP.A.

SirGalahad_
20 mei 2006, 10:14
Nee,ik geloof dat niet. Je hebt geen enkel bewijs daarvoor en zuigt dat gewoon uit je duim. In het vorige congres heb ik begrepen dat men pleitte voor het recht op gewapende verdediging van zijn bezit bij overvallen. (als uitbreiding op het huidige recht op enkel gewapende verdediging van lijf en leden: het recht op zelfverdediging).

Oh, liever juweliers die bestolen en/of afgeschoten worden dan bepaalde risicovolle groepen de mogelijkheid (en het recht) te geven om zichzelf te beschermen.
Neen, de kans is te groot dat de stoppen van een juwelier doorslaan, hij zijn geweer pakt om in A'pen een paar mensen af te knallen....

En dan ben ik onwetend...

ilfalco
20 mei 2006, 10:18
Ik lees trouwens op het forum van het nieuwsblad dat de ouders van HVT lid zouden zijn van de N_VA ... Klopt dit?

En dan is het wel straf dat dewever zo tekeer gaat...

stab
20 mei 2006, 10:23
Karel De Gucht heeft zopas een miljoen stemmen voor zijn VLD gerecupereerd.:mrgreen:

stab
20 mei 2006, 10:27
de gucht heeft de moed getoont om te zeggen waar het op staat ipv electorale berekeningskes te maken en te denken 'we zullen maar zwijgen, dan kost het ons geen stemmen' zoals de bange honden van SP.A.Er is uiteindelijk geen verschil tussen de standpunten van beiden, in fine.
Meer van dat, graag.
:mrgreen: (bis)

Black Cat
20 mei 2006, 10:44
En uit wat bestaat dat volgens u ?

Partij = partijtop, partijbestuur, partijmandatarissen, militanten,...

Kiezers: wie in het kieshokje VB heeft aangestipt,

in de eerste plaats omdat hij zich moest aanmelden bij het kiesbureau,

in de tweede plaats omdat hij, om welke reden ook, VB verkoos.

Burgers verplichten om te stemmen, en hen dan uitschelden omdat ze "verkeerd" hebben gekozen, lijkt me wat walgelijk.

Duym
20 mei 2006, 10:47
VB-stemmers mogen best voor hun verantwoordelijkheid gesteld worden.
zij hebben tenslotte de partij groot gemaakt.

http://img522.imageshack.us/img522/8756/200604afficheveiligheid27as.jpg



Denk ik niet.

Wie of wat het Vlaams Belang groot heeft gemaakt is duidelijk: het cordon en de positieve discriminatie tegenover mensen die op ons spuwen.

Niet het Vlaams Belang is mede verantwoordelijk voor de schietpartij in Antwerpen, maar het beleid dat het eigen volk discrimineert.
Niemand verdient het om door zijn of haar kop geschoten te worden, maar het verbaast me dat er niet méér gekken zijn (gelukkig) die door het lint gaan.

Onverantwoorde tolerantie zet aan tot misdaad.

born2bewild
20 mei 2006, 10:48
Kiezers: wie in het kieshokje VB heeft aangestipt,

in de eerste plaats omdat hij zich moest aanmelden bij het kiesbureau,


Bent u zelf vlaams belang kiezer zodat u dit kunt weten of bent u gewoon helderziende?

Ronny King
20 mei 2006, 10:51
democratie en de wapenwet


in een democratie is er een scheiding der machten.

De wetten worden gemaakt door de wetgevende macht, die bestaat uit degenen die verondersteld worden door het volk verkozen te zijn.

De uitvoerende macht voert ze uit.

De rechterlijke macht beslist over geschillen.

De wetgevende macht in ons land bestaat uit 2 kamers: een kamer en een senaat. Bedoeling is dat de kamer hte wetgevende werk voornamelijk doet, terwijl de senaat een "reflectiekamer" is. Dit systeem moet ervoor zorgen dat moeilijke maatschappelijke debatten ook nog eens grondiger bekeken worden. Normaal gezien wordt een wetsontwerp oof wetsvoorstel ingediend in de kamer. Indien de kamer iets goedkeurt, moet de senaat binnen de 15 dagen beslissen of ze het ontwerp nog eens wil bespreken, m.a.w. of ze het nodig vindt om het goedgekeurde voorstel nog eens te bekijken, erover na te denken ("reflectiekamer"), en eventueel bij te schaven.

Tot zover de theorie van hoe de rechtsstaat geacht wordt te werken. Omwille van de emoties van het moment, werden al deze principes van de rechtsstaat gisteren met de voeten getreden.

Vooreerst komt de nieuwe wet niet van de wetgevende macht. Het is een regeringsvoorstel. Daarna werd het zogezegd "besproken" in een parlementair debat. Elke parlementair die maar teveel kritiek durfde geven, werd uitgelachen door de minister, en er prompt van beschuldigd de moorden van Antwerpen mee op zijn geweten te hebben. In deze sfeer werd de commissie onder een enorme druk gezet, door de regering. Zelfs technisch correcte amendementen waren onbespreekbaar.

Het wekt dan ook geen verwondering dat de tekst van de regering door het stemvee in de commissie werd goedgekeurd. Zelfde scenario in de plenaire vergadering (= voltallige zitting) deze namiddag.

Met andere woorden: er is geen scheiding van de machten. De uitvoerende macht, dus de regering, duwde er in recordtempo een juridisch zeer zwakke wet (47 artikelen) door op ongeveer 4 uur, en half uur schorsing voor broodjes en daarna nog eens een uurtje stemming om alles wat democratische schijn te geven. En om er zeker van te zijn dat de regering niet zou moeten wachten, drong commissie voorzitster MArtine Taelman (VLD) aan op nachtwerk voor de medewerkers van de commissie zodat zeker alles vandaag gestemd zou zijn.

Normaal gezien zou je dan verwachten, dat in zo'n debat de senaat het nodig zou vinden om nog eens na te denken over het voorstel en te "evoceren", dus eigenlijk binnen de senaat een tweede bespreking te doen van de tekst. Echter, ook deze veiligheid in ons democratisch systeem wordt buitenspel gezet. Onmiddellijk vonden de senaats fractieleiders het nodig om te bevestigen dat hun vergadering geen stem heeft, en dat het voorstel van de uitvoerende macht dus zo rap mogelijk in het staatsblad moet.

Het volstaat ook de tekst te lezen om te zien hoe ruim de bevoegdheden zijn van de uitvoerende macht. Morgen is het mogelijk om bij KB nagenoeg elk wapen te verbieden, zonder enige controle van het parlement.

Wat gisteren gebeurd is, is een rechtstaat onwaardig. Het principe van de scheiding der machten, dat moet vermijden dat een despoot zaken aan de bevolking oplegt zonder de vertegenwoordiging van het volk daarin te kennen, werd met de voeten getreden. De vertoning gisteren is formeel gezien wel een debat, maar er is niet gedebatteerd. En nu kan de minister van justitie (Vermassen heeft ambities...) zijn ding doen.

Uiteraard was er een ruime maatschappelijke meerderheid om alle wapens op vergunning te zetten, of toch minstens bijkomende beperkingen in te voeren voor mod 9. Reeds sedert 1991 kon de regering op grond van art. 25 wapenwet art. 25 van het uitvoeringsKB aanpassen. Ze deed dit niet, en dus verantwoordelijk voor de moorden in Antwerpen. Echter, door een technisch slechte tekst snel door het parlement te duwen, bewijst de regering de bevolking geen dienst. Wel integendeel, ongetwijfeld zal het aantal incidenten met vuurwapens nog toenemen, net zoals dit het geval is in Nederland waar een verstrening werd ingevoerd, en zoals dit het geval is in het Verenigd Koninkrijk waar zelfs een totaal verbod werd ingevoerd.

Daarom moet deze "wet" met alle middelen worden aangevochten. Laat ons nu nog hopen dat de rechterlijke macht in alle onafhankelijkheid één en ander terug rechtzet.

Laatst aangepast door Rammyken op Do Mei 18, 2006 7:44 pm, in toaal 2 keer bewerkt

Supe®Staaf
20 mei 2006, 10:54
Burgers verplichten om te stemmen, en hen dan uitschelden omdat ze "verkeerd" hebben gekozen, lijkt me wat walgelijk.Daar komt een oplossing voor hoor.
De democratische partijen zullen het VB dra verbieden.
Dan kan de kiezer niet langer verkeerd stemmen als het Vb niet meer op de keuzelijst voorkomt.

Chipie
20 mei 2006, 10:54
de gucht had helaas gelijk in morgen beter.
er zijn nu eenmaal steeds meer mensen die vinden dat racisme en haat ok zijn.
zestig jaar lang welvaart en de vrede lijkt de mensen te gaan vervelen.
ze stemmen op het VB omdat de kreemkar te veel lawaai maakt en omdat ze ne brief van telenet nie kunnen lezen.
de bange blanke man is banger dan ooit.Het is niet omdat De Gucht gelijk heeft/zou hebben, dat U stekeblind moet zijn...

Alles is uiteindelijk hoofdzakelijk het gevolg van het overwegend links bewind...
De problemen niet aanpakken, ze zelfs niet durven benoemen... daar ligt de oorzaak van het succes van het VB en het racisme en de haat van vele al dan niet bange mensen...

Om de problemen niet te zien (wat o.a. Yves Desmet steeds gedaan heeft)... daar moet men een bange blanke en laffe man voor zijn...

Maar een partij moet natuurlijk meer zijn dan iets dat enkel of hoofdzakelijk de haat aanwakkert...

Amon_Re
20 mei 2006, 10:55
Hierin een fragmentje van de congres van het VB:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/mediatheek/video_060518blokprobleem/index.shtml?play

Kan je meteen de juiste context achterhalen...

Wat een gelul :roll:

Tegendradigaard
20 mei 2006, 11:10
Er zijn maar liefst 1 000 000 verantwoordelijken voor de moord. Een wereldrecord zeker.

Daar is zelfs het nieuwe justitipaleis van Antwerpen te klein voor om die allemaal in de rechtszaal te krijgen..

dinoo
20 mei 2006, 11:44
Laat ons bij de feiten te blijven, De Gucht heeft niet gezegd dat de VB kiezers verantwoordelijk zijn voor de moord, maar wel dat de VB kiezers medeverantwoordelijk voor het klimaat van racisme. Ook deze uitspraak lijkt me niet juist, dit zou enkel zo zijn als alle VB kiezers het partijprogramma kennen, en daatvoor is geen enkele aanwijzing, integendeel. De Gucht maakt hier een redeneringsfout volgens mij maar ik begrijp wel niet goed waarom vele VB kiezers zo verontwaardigd reageren op deze uitspraak want dan moeten ze wel konsekwent zijn en niet de hele allochtone gemeenschap verantwoordelijk stellen voor de dadan een aantal van hen, zelfs als dat een groot aantal is.
Een koekje van eigen deeg dus als je't mij vraagt.

Mitgard
20 mei 2006, 11:45
Denk ik niet.

Wie of wat het Vlaams Belang groot heeft gemaakt is duidelijk: het cordon en de positieve discriminatie tegenover mensen die op ons spuwen.

Niet het Vlaams Belang is mede verantwoordelijk voor de schietpartij in Antwerpen, maar het beleid dat het eigen volk discrimineert.
Niemand verdient het om door zijn of haar kop geschoten te worden, maar het verbaast me dat er niet méér gekken zijn (gelukkig) die door het lint gaan.

Onverantwoorde tolerantie zet aan tot misdaad.

tja, een VB'er voelt zich al gediscrimineerd wanneer er een kleurling in z'n straat woont. :roll:

Boadicea
20 mei 2006, 11:49
tja, een VB'er voelt zich al gediscrimineerd wanneer er een kleurling in z'n straat woont. :roll:

Simplistisch. Beschouw jij dan dan als onze straf voor de misdaad die we begaan zouden hebben, volgens de klucht van de regering?

Jammer, maar ik stoor me niet aan de kleurlingen in mijn buurt ... zolang ze zich waardig gedragen of me gerust laten. Voor andere vreemdelingen geldt hetzelfde. Jammer genoeg begrijpen ze het niet allemaal even goed.

Duym
20 mei 2006, 11:50
tja, een VB'er voelt zich al gediscrimineerd wanneer er een kleurling in z'n straat woont. :roll:

Ik heb ze als mijn huurders en buren aangetrokken. Stank voor dank. Gewoonweg schandelijk. Gelukkig zijn ze weg.

circe
20 mei 2006, 11:54
Daar komt een oplossing voor hoor.
De democratische partijen zullen het VB dra verbieden.
Dan kan de kiezer niet langer verkeerd stemmen als het Vb niet meer op de keuzelijst voorkomt.

waarom niet ineens de zelfbenoemde democratische partijen verenigen in één partij? Dan halen ze zoals Saddam zeker 99% (nu verklaren ze toch al 75% te hebben?) van de stemmen! Met een 100% opkomst bovendien.

Supe®Staaf
20 mei 2006, 12:08
waarom niet ineens de zelfbenoemde democratische partijen verenigen in één partij? Dan halen ze zoals Saddam zeker 99% (nu verklaren ze toch al 75% te hebben?) van de stemmen! Met een 100% opkomst bovendien.Ik schetste elders het scenario.
Door de Antwerpse moorden is nu een klimaat geschapen dat het acceptabel maakt om het VB zijn dotaties af te pakken.
Velem zullen zich afkeren van het VB en VLD-stemmer worden, zoals De Gucht het vraagt.
Door de drooglegging verliest het VB slagkracht, de die-hards worden hoe langer hoe gefrustreerder, en als alles volgens plan verloopt, slaan net voor de kiezingen in 2007 bij iemand de stoppen door, zodat de weg naar parteiverbot wagenweid openligt.
Dan kan een VB'er niet meer verkeerd stemmen, want het VB zal doodgewoon niet meer op de stembrief komen.

Boadicea
20 mei 2006, 12:12
*KNIP*

Nee, serieus ... hiermee zie je tot wat hun onverdraagzaamheid leidt.


Verwijderd op vraag van verzoekende.

lombas
20 mei 2006, 12:12
Ik schetste elders het scenario.
Door de Antwerpse moorden is nu een klimaat geschapen dat het acceptabel maakt om het VB zijn dotaties af te pakken.
Velem zullen zich afkeren van het VB en VLD-stemmer worden, zoals De Gucht het vraagt.
Door de drooglegging verliest het VB slagkracht, de die-hards worden hoe langer hoe gefrustreerder, en als alles volgens plan verloopt, slaan net voor de kiezingen in 2007 bij iemand de stoppen door, zodat de weg naar parteiverbot wagenweid openligt.
Dan kan een VB'er niet meer verkeerd stemmen, want het VB zal doodgewoon niet meer op de stembrief komen.

Toch leuk eh, als zo de intellectuele elite je een beetje de goede richting in pusht... Wat mogen we onze broodheren dankbaar zijn.

lombas
20 mei 2006, 12:14
Boadicea, ik zou die laatste post even knippen, voor je straf krijgt van de moderatie. Een goede raad van tantembas lombas.

dinoo
20 mei 2006, 12:20
*knip*
Is dit nu het gewapend bestuur van VB?

Jampie
20 mei 2006, 12:23
De VBers die ik persoonlijk ken zijn bezig met politiek, meer zelfs dan ik.



Geef es wat alternatieven dan ?Er zijn partijen genoeg. Ikzelf maak ook pas een keuze enkel dagen op voorhand of de dag zelf. Ik stem altijd op personen, nooit op partijen. Politiekers die volgens mij goed werk leveren krijgen mijn stem. Ik heb in mijn leven al ongeveer voor politiekers van elke strekking gestemd. Behalve voor extremisten.
Als je vindt dat er echt geen enkele politieker is die goed werk levert, is een blancostem een mogelijkheid. Maar 'uit protest' op racisten stemmen is volgens mij geen optie.

Boadicea
20 mei 2006, 12:24
Is dit nu het gewapend bestuur van VB?

Was een metofoor tot wat de kortzichtigheid van meneer De Gucht kan leiden.

Voor mij is en blijft de politiek verantwoordelijk voor het wanbeleid. Zij maken de knieval voor de bleitende migranten. Verwijt hen niet dat ze daarom voorgestoken worden op eigen volk.

Boadicea
20 mei 2006, 12:25
Boadicea, ik zou die laatste post even knippen, voor je straf krijgt van de moderatie. Een goede raad van tantembas lombas.

Heb de bedoeling toegevoegd, maar de freedom of speech is in dit land ook belabberd met 2 maten en 2 gewichten. Ik was even vergeten dat ik tot een meerderheidsgroep behoord. (nationaal gezien, niet als ik naar buiten kijk)

Jampie
20 mei 2006, 12:26
De Smet heeft het hier voor het eerst gebruikt nadat hij in aanvaring was gekomen met enkele allochtoonse jongeren.
Dus als het uit nederland komt is het niet meer beledigend, of geen rasistische uitspraak. Goe om weten!Van waar het komt speelt voor mij geen rol. Voor jou wel vermits je de nadruk legt op Yves De Smet. Criminele Marokkanen kutmarokkanen noemen is inderdaad niet racistisch. Het wordt pas racisme als je omwille van de criminele kutmarokkanen de hele Marokkaanse gemeenschap gaat stigmatiseren.

Jampie
20 mei 2006, 12:28
Nee,ik geloof dat niet. Je hebt geen enkel bewijs daarvoor en zuigt dat gewoon uit je duim. In het vorige congres heb ik begrepen dat men pleitte voor het recht op gewapende verdediging van zijn bezit bij overvallen. (als uitbreiding op het huidige recht op enkel gewapende verdediging van lijf en leden: het recht op zelfverdediging).

Wat dit met "gewapend bestuur" te maken heeft is me een raadsel.

http://www.vlaamsbelang.be/index.php?p=6&id=31 Kijk dan hier eens :
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/060512vanheckeophitsing/index.shtml

Jampie
20 mei 2006, 12:30
Dus volgens KDG en Jampie hier ben ik niet alleen een 'racist' en een 'moordenaar', maar ok nog een 'onwetende', ben ik 'fout' in mijn stemgedrag en wil ik enkel mijn protest uitschreeuwen.

Allez dat weet ik nu ook alweer.
Gelukkig zijn er mensen zoals jullie die mijn ogen doen opengaan, die mij opnieuw op het rechte pad van de 'democratie' willen helpen...*multi-sic*

Kijk eens hier mijne beste vriend: ik heb meer ethiek dan alle links geitenwollensokkendraaiers opéén, ik heb meer respect voor iedereen zolang dit in de 2 richtingen opgaat, als VB'er doe ik méér (en heb ik gedaan) voor mijn medemens in nood (ongeacht religie, politieke voorkeur, huidskleur of alle andere dingen die ons voor de Gedapo kan doen belanden).

Dus met alle respect voor jouw ideengoed: hou op met je stigmatisatie. Als het zo is dat ik volgens de eerbiedige KDG mee verantwoordelijk ben voor de partij, dan zal ik in deze optiek zeker nooit stemmen voor:
VLD: hypocrieten, leugenaars en despoten
SPa: zakkenvullers, leugenaars en maffiosi
CVP: kazakkendraaiers van het eerste uur
Blanco: om mijn stem volgens de democratische verdeelsleutel toch nog naar bovenstaande partijen te zien gaan?

Den boom in met de 'zelfzelf uitgeroepen enige echt democratische partijen' van een onbestaand land!Citeer eens waar KDG of ikzelf zeg dat jij een moordenaar bent. Of ben jij gewoon een leugenaar ?

Jampie
20 mei 2006, 12:44
*knip*

Eindelijk een VB-er die het eerlijk durft te zeggen.

born2bewild
20 mei 2006, 12:45
Eindelijk een VB-er die het eerlijk durft te zeggen.

een kinderhand is gauw gevuld.

Ik denk trouwens dat je zijn zin niet begrijpt

ericferemans
20 mei 2006, 13:17
Zowel Vlaams Blok als Vlaams Belang is nooit racistisch geweest. Het was altijd een gezonde volksnationalistische partij.

Nergens heeft het Vlaams Blok of Belang de superioriteit van het blanke ras uitgeroepen. Het Vlaams Blok heeft nooit de opgeroepen tot geweld tegen vreemdelingen. Het Vlaams Blok heeft nooit andere volkeren, mensenrassen, zelfs vreemde culturen als minderwaardig beschouwd. En dit integenstelling tot sommige islamhatende rechts-liberale VVD'ers die de islam als een achterlijke godsdienst zagen. Vlaams Blok heeft dat nooit gezegd. Vlaams Blok gaat als volksnationalistische partij enkel voor de bescherming van onze eigen traditionele volkskultuur en voor een vrij en Vlaams Vlaanderen !
Nog straffer: PDW is een Noord-Afrikaan!

http://www.snelleneddy.be/humor/dewinter/neger4.jpg

lombas
20 mei 2006, 13:17
Verdomme, feremans :?

Boadicea
20 mei 2006, 13:18
Eindelijk een VB-er die het eerlijk durft te zeggen.

Dat is waar. Wij mogen volgens dit forum nog erger dan pedofielen voorgesteld worden (dan is het maar ironie), gedeporteerd worden, gestigmatiseerd en ga zo verder. Dat vind ik erg kwetsend, maar daar wordt compleet geen rekening mee gehouden. Als iemand iets verkeerd zegt over een migrant, moeten we ons allemaal schuldig gaan voelen, omdat die op zijn teen getrapt is.
Dat is geen freedom of speech. Er dan eerlijk voor uitkomen dat we na al die heisa de ene moord minder erg zouden vinden dan de andere, mag dan dan niet. Ik heb voor het ene meer begrip dan voor het andere. Die poitici zijn een oorzaak van het probleem, die migranten het gevolg. Ik pak liever het probleem aan met een pen op een scherm in een stemhokje.
En als ze me daarom een misdadiger vinden, is dat pech voor hen.

Jampie
20 mei 2006, 13:18
een kinderhand is gauw gevuld.

Ik denk trouwens dat je zijn zin niet begrijptZijn zin is ondertussen geknipt. Duidelijk genoeg dus.

born2bewild
20 mei 2006, 13:19
Zijn zin is ondertussen geknipt. Duidelijk genoeg dus.
wat een logica komt er uit dat muizenverstand:?

Amon_Re
20 mei 2006, 13:22
Er zijn partijen genoeg. Ikzelf maak ook pas een keuze enkel dagen op voorhand of de dag zelf. Ik stem altijd op personen, nooit op partijen. Politiekers die volgens mij goed werk leveren krijgen mijn stem. Ik heb in mijn leven al ongeveer voor politiekers van elke strekking gestemd. Behalve voor extremisten.
Als je vindt dat er echt geen enkele politieker is die goed werk levert, is een blancostem een mogelijkheid. Maar 'uit protest' op racisten stemmen is volgens mij geen optie.

Euh, politiekers die goed werk geleverd hebben & die nog leven? :-P
En nee, ik bezie VB niet als een racistische partij.

Oh 'k heb nog enkele maanden de tijd om iemand te vinden die de moeite is om op te stemmen.... enfin, hopelijk toch, 't lijsteke wordt elke verkiezingen kleiner & kleiner

Jampie
20 mei 2006, 13:28
Euh, politiekers die goed werk geleverd hebben & die nog leven? :-P
En nee, ik bezie VB niet als een racistische partij.

Oh 'k heb nog enkele maanden de tijd om iemand te vinden die de moeite is om op te stemmen.... enfin, hopelijk toch, 't lijsteke wordt elke verkiezingen kleiner & kleiner1 miljoen kiezers zien het ook niet als een racistische partij. Ondanks de veroordeling voor racisme.

baarle
20 mei 2006, 13:33
Of wat bedoelt Beliën als hij zegt dat wij ons moeten verdedigen tegen de roofdieren met wapens ?

Beliën is geen VB-er, dus die gefantaseerde link kan je al vergeten.

Wat hij daarmee bedoelt? Misschien moet je het hem eens vragen, maar als die zin lees dan denk ik dat hij bedoelt: dat we ons moeten kunnen verdedigen tegen roofdieren met wapens.

born2bewild
20 mei 2006, 13:35
1 miljoen kiezers zien het ook niet als een racistische partij. Ondanks de veroordeling voor racisme.

Mandela was ook veroordeeld.

baarle
20 mei 2006, 13:35
Oh ja. Beliën zegt, geef ons wapens, we moeten ons verdedigen tegen de roofdieren. Is dat wat jullie willen?

Wat ik wil stond al in het bericht waarop jij reageerde: dat de VLD zijn Burgermanifest terug opgraaft en begint uit te voeren.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=1717014#post1717014

BitterSweet
20 mei 2006, 13:37
Daar komt een oplossing voor hoor.
De democratische partijen zullen het VB dra verbieden.
Dan kan de kiezer niet langer verkeerd stemmen als het Vb niet meer op de keuzelijst voorkomt.

Ik denk dat de rekening dan rap gemaakt zal zijn!
1 oproep van het VB aan zijn kiezers om dan te kiezen voor een partij die het mogelijk maakt om Sp.a en Vld voorgoed uit te schakelen.
Rarara?

baarle
20 mei 2006, 13:38
Ik stem niet VB.... Selectief leesgedrag? Heb ik hier al verscheidene keren vernoemt

Dat heb je idd. Maar die mannen zijn zo hysterisch dat ze dat zelfs niet zien staan, als ze een bericht lezen spat het schuim van hun lippen en ze lezen alleen maar wat ze zo graag willen zien staan: dat je een Beotiër en een fascist bent.

ericferemans
20 mei 2006, 13:38
Hierbij wens ik meneer De Gucht (ik zeg liever Klucht) te feliciteren voor zijn record.
Door alle kiezers van het VB mede verantwoordelijk te stellen voor de moorden van 1 gek, heeft hij in 1 klap 1 miljoen mensen gestigmatiseerd.

Toen ik student was kwam ik vaak in een hip café in Sint-Niklaas.
De café baas was een oudere, toffe hippie. Plots zat hij voor twee jaar in de gevangenis.
De reden: hij had, kwansuis, tegen een paar klanten aan de toog, die kloegen over hun financiële zorgen, gezegd "die winkel van hiernaast, die hebben niet te klagen: elke dag zit er daar voor honderdduizend ballen in hun schuif, ge zult daar eens moeten gaan rapen". Dit was natuurlijk ironisch bedoeld.
Toch werd hij, nadat deze klanten een kraak hadden gedaan en de schuif hadden geledigd veroordeeld als tipgever.

Waar begint en eindigt mededaderschap? Waar begint en eindigt "collaboratie"?
Wanneer ben je medeverantwoordelijk?
Is de rechter verantwoordelijk voor de executie van een misdadiger? De politicus die de wet stemde? De activist die de bevolking aanzette om voor de doodstraf te stemmen? Degene die op de partij stemde die de wet stemde in het parlement? De beul? De baas van de beul?

Iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid of een stukje ervan.
De Gught is iemand die van een controversiële uitspraak houdt.
Zij zet aan tot nadenken. Zij roept verwondering op, woede, instemming.
De ene helft roept "stigmatisering". Dat is onjuist: een stigma aanbrengen (een brandmerk) is zelf iemand iets toedichten dat hem niet toekomt.
"Alle katholieken zijn kwezels", bijvoorbeeld.
Natuurlijk is iemand die voor het Vb stemde medeverantwoordelijk, voor een heel klein stukje op alles wat hiervan het gevolg is. Maar niet totaal natuurlijk. Maar aan de andere kant: toch wel een beetje!

De andere helft roept "eindelijk iemand die durft zeggen wat iedereen denkt". Dat is natuurlijk ook fout. Niet iedereen denkt zo ongenuanceerd over Vb-stemmers. Het is zo dat mensen om diverse redenen op het Blok stemmen en gestemd hebben, en zeker is het fout dat Dewinter doet alsof één miljoen BLokstemmers racisten zijn (mensen die de veroordeling wegens racisme niet begrijpen).

Het is een stoute (in de zin van moedige) boutade. Maar ze zet aan tot nadenken, niet tot weigeren om na te denken, in die zin heeft hij een verdienste.

De reactie van het VB was te verwachten: wij worden gestigmatiseerd, men wil ons verbieden... Dit is natuurlijk weer baarlijke nonsens: niemand wil deze partij verbieden: men wil enkel dat deze stopt met het aanzetten tot mensenhaat.
Stemmen op het Vb is zoals te snel rijden op de autostrade. Sommigen vinden dat rebels en plezant, het geeft een kick. Meestal loopt het goed af. En dan, één keer op de zoveel rij je iemand dood of wordt je zelf gedood.
De kans is klein. Het risico is klein. Maar het is niet onbestaande.

BitterSweet
20 mei 2006, 13:41
Zie je politiek zou geven en nemen moeten zijn,maar is ontaard in een smerig spel,waar je steeds een counter mag verwachten!

Jampie
20 mei 2006, 13:41
Mandela was ook veroordeeld....in een land met racistische leiders.

Jampie
20 mei 2006, 13:42
Beliën is geen VB-er, dus die gefantaseerde link kan je al vergeten.

Wat hij daarmee bedoelt? Misschien moet je het hem eens vragen, maar als die zin lees dan denk ik dat hij bedoelt: dat we ons moeten kunnen verdedigen tegen roofdieren met wapens.Is PDW zijn vrouw VB-er ? Is FVH zijn vrouw VB-er ? Is de paus katholiek ?

Jampie
20 mei 2006, 13:43
Wat ik wil stond al in het bericht waarop jij reageerde: dat de VLD zijn Burgermanifest terug opgraaft en begint uit te voeren.

http://forum.politics.be/showthread.php?p=1717014#post1717014Jouw antwoord is dus beginnen over iets anders. Nooit antwoorden op vragen, het is en blijft een typische VB-kwaal.

baarle
20 mei 2006, 13:52
Jouw antwoord is dus beginnen over iets anders.

Tuttuttut, jij vroeg met aandrang wat ik wil, en ik heb het je laten weten: dat de VLD haar Burgermanifesten opvraagt en uitvoert. Als dat voor jou niet goed genoeg is, dan draag ik daar alvast geen verantwoordeljkheid voor.

Nooit antwoorden op vragen, het is en blijft een typische VB-kwaal.

Dat kan, maar gelukkig heb ik met het VB gene ene zak te maken en ben ik dus vrij van alle kwalen. :-)

baarle
20 mei 2006, 13:55
Indien je niet meer tevreden bent met het huidige bestuur, maak dan niet de fout VB te stemmen uit protest, dat is echt niet de oplossing. Dat is wat De Gucht wilde vertellen. En hij heeft gelijk.

Maar wat dan wel de oplossing is, dat vertelde hij er niet bij. Begrijpelijk ook, hij moet niet voor de gevolgen opdraaien. Wij burgers moeten dat wel en kunnen het ons niet permitteren een beetje vrijblijvend te moraliseren en te preken. Wij zijn verplicht een oplossing te vinden, en die ligt in elk geval niet bij zijn partij. Die heeft haar kans gehad.

VLD delenda est.

baarle
20 mei 2006, 13:58
ze stemmen op het VB omdat de kreemkar te veel lawaai maakt en omdat ze ne brief van telenet nie kunnen lezen.

Gij neemt die creaties van Noël Slangen dan nog zo serieus dat ge ze hier nog eens komt propageren? Fantastisch.... :rofl: :rofl:

Jampie
20 mei 2006, 13:58
Maar wat dan wel de oplossing is, dat vertelde hij er niet bij. Begrijpelijk ook, hij moet niet voor de gevolgen opdraaien. Wij burgers moeten dat wel en kunnen het ons niet permitteren een beetje vrijblijvend te moraliseren en te preken. Wij zijn verplicht een oplossing te vinden, en die ligt in elk geval niet bij zijn partij. Die heeft haar kans gehad.

VLD delenda est.En De Gucht is natuurlijk geen burger.

alberto
20 mei 2006, 14:11
We zijn op een punt gekomen waar men zich in de politiek hopeloos vastgereden heeft, men kan geen kant meer op, zelfs met een meerderheid van 75% ziet men het niet meer zitten, en dan hebben de burgers het gedaan.

Er mag nog zoveel gepraat worden als men wil over verantwoordelijkheden, men komt er toch niet meer uit. het zit muurvast.

Het is wachten op 8 oktober, deze datum zal misschien uitsluitsel geven welke richting het verder moet.

Amon_Re
20 mei 2006, 15:04
1 miljoen kiezers zien het ook niet als een racistische partij. Ondanks de veroordeling voor racisme.

Your point being?

Jampie
20 mei 2006, 15:09
Your point being?Wat ik zeg. Een partij wordt veroordeeld voor racisme. Maar 1 miljoen kiezers hebben daar geen probleem mee.