PDA

View Full Version : Het Vlaams Belang roept op om deel te nemen aan witte mars te Antwerpen


Anna List
22 mei 2006, 13:44
Witte mars is mars van het volk, niet van de partijpolitiek

Het Vlaams Belang roept alle Antwerpenaren op om deel te nemen aan de witte mars tegen zinloos geweld die plaatsvindt op vrijdag 26 mei om 14 uur te Antwerpen. Deze mars moet éénieder in staat stellen om de gruwelijke moordaanslagen die onlangs in Antwerpen plaatsvonden te verwerken en tevens te protesteren tegen iedere vorm van zinloos geweld.

Net zoals dit het geval was n.a.v. de witte mars voor Joe Van Holsbeeck zullen de kopstukken van het Vlaams Belang niet deelnemen aan deze mars teneinde iedere vorm van politieke recuperatie te vermijden. De Antwerpse witte mars moet net zoals de Brusselse witte mars een mars van het volk worden en niet van de partijpolitiek.
Philippe Van der Sande
Perswoordvoerder
Vlaams Belang Antwerpen

Bhairav
22 mei 2006, 13:51
Wat die ook doen, er zit altijd iets achter.

Steben
22 mei 2006, 13:53
Witte mars is mars van het volk, niet van de partijpolitiek...

Het Vlaams Belang roept...

:evil: Vlaanderen ontwaak!

"Ge-zever"!


Net zoals dit het geval was n.a.v. de witte mars voor Joe Van Holsbeeck zullen de kopstukken van het Vlaams Belang niet deelnemen aan deze mars teneinde iedere vorm van politieke recuperatie te vermijden. De Antwerpse witte mars moet net zoals de Brusselse witte mars een mars van het volk worden en niet van de partijpolitiek.


Komaan zeg, straks is het nog zogezegd onbeschoft om mee op te stappen indien je een lidkaart hebt! Iedereen is vrij daaraan mee te doen he zeg! Zolang je geen reclame maakt en ervoor of erna ermee staat te stoefen.

Ik vermoed dat VB-kopstukken niet welkom zullen zijn en het ferm lastig zullen krijgen aldaar. Een van de redenen die niét vernoemd wordt natuurlijk...

Jazeker
22 mei 2006, 13:55
:evil: Vlaanderen ontwaak!

"Ge-zever"!

Net zoals dit het geval was n.a.v. de witte mars voor Joe Van Holsbeeck zullen de kopstukken van het Vlaams Belang niet deelnemen aan deze mars teneinde iedere vorm van politieke recuperatie te vermijden.

Khonnor
22 mei 2006, 13:58
Hahaha, ze zijn gewoon te bang om een paar eieren naar hunne kop gesmeten te krijgen.

(Niet dat ik zulks zou goedkeuren natuurlijk :oops: )

En n.a.v. deze post kan je ze natuurlijk ook beschuldigen van politieke recuperatie, omdat ook deze post als achterliggende bedoeling heeft om te tonen hoe "braafjes" ze wel niet zijn en zo stemmen terug te winnen...

Steben
22 mei 2006, 13:59
Hahaha, ze zijn gewoon te bang om een paar eieren naar hunne kop gesmeten te krijgen.

(Niet dat ik zulks zou goedkeuren natuurlijk :oops: )

En n.a.v. deze post kan je ze natuurlijk ook beschuldigen van politieke recuperatie, omdat ook deze post als achterliggende bedoeling heeft om te tonen hoe "braafjes" ze wel niet zijn en zo stemmen terug te winnen...


Uiteraard, mijn beste, uiteraard!

Khonnor
22 mei 2006, 13:59
Uiteraard, mijn beste, uiteraard!
Nu is het wachten op de eerste VB-aanhanger reactie.....

Khonnor
22 mei 2006, 14:01
Uiteraard, mijn beste, uiteraard!

En het zou er nog moeten bijkomen als ze wel zouden mee opstappen.
De familie van Luna heeft immers zelf laten weten dat ze niet gediend zijn van VB politici...

labyrinth
22 mei 2006, 14:03
Witte mars is mars van het volk, niet van de partijpolitiek



Is er dan zo'n groot verschil tussen het volk en de partijpolitiek.....

napoleondegrote
22 mei 2006, 14:06
Wat het VB ook doet of niet doet, wat het ook zegt of niet zegt, het wordt altijd verdacht gemaakt.
Naast de reakties hier, nog een voorbeeldje: als ze de 'veiligheidsposter' zouden gehandhaafd hebben, zouden het natuurlijk 'kille racisten' geweest zijn; nu ze die poster hebben geannuleerd zijn er al die beweren dat ze daardoor toch toegeven dat ze zichzelf schuldig voelen aan de racistische moorden in Antwerpen...

Anna List
22 mei 2006, 14:10
Nu is het wachten op de eerste VB-aanhanger reactie.....

alstublieft, graag gedaan ... :

Beste mensen,
Naar aanleiding van de aanslagen van 11 mei in Antwerpen hebben dit weekend een aantal mensen de handen in elkaar geslagen. Peter Decraene, die bij platenmaatschappij ARS werkt, heeft een beginselverklaring opgesteld voor de Vereniging Voor Verdraagzaamheid, kort V3. Het is een niet-politieke vereniging die boven alles een boodschap van verdraagzaamheid wil uitdragen.
V3 wil op vrijdag, 26 mei buiten komen met veel namen - bij voorkeur prominente namen - die zich achter de actie scharen. Op 26 mei zou ook een website moeten klaar zijn waarop mensen het manifest kunnen ondertekenen.
Wil je jezelf ook achter deze actie scharen, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Je kan mailen naar [email protected] ([email protected]). De �*ndere bedoeling van deze mai is dat je hem doorstuurt naar zoveel mogelijk bekende mensen die zich achter het manifest willen scharen.
Hieronder vind je het mailtje dat Peter Decraene naar Peter Vandermeersch stuurde - meteen ook de uitleg van het hele project. De beginselverklaring vind je in een Word-document onderaan.
Dankjewel,
Hilde

V3 beginselverklaring

V3 staat voor “Vereniging Voor Verdraagzaamheid” en wordt opgericht naar aanleiding van de aanslagen op twee vrouwen en een kleuter in Antwerpen op 11 mei 2006.

V3 is geweldloos
V3 is niet politiek
V3 pleit voor verdraagzaamheid
V3 verenigt burgers die een positieve samenleving nastreven
V3 wil 11 mei uitroepen tot “Geef een bloem”-dag
Op “Geef een bloem”-dag zal V3 bloemen uitdelen met de vraag een bloem te geven aan een wildvreemde persoon
V3 wil de media gebruiken om haar boodschap uit te dragen en advertenties plaatsen om haar positieve geweldloze boodschap van verdraagzaamheid uit te dragen
V3 zal daartoe fondsen verwerven en zal giften aannemen van alle mensen van goede wil, behalve van politieke partijen.
V3 ontkent niet dat een maatschappij conflicten kent, maar wil dat zulke conflicten worden opgelost vanuit een fundamenteel en universeel respect voor de medemens. We hebben allen twee ogen, een neus, twee oren, een mond en een bloedrood kloppend hart.
V3 wil z’n bescheiden steentje bijdragen om te vermijden dat de geschiedenis zich herhaalt
V3 wenst dat verdraagzaamheid tweerichtingsverkeer is vertrekkend vanuit het gezond verstand
V3 wenst dat de media zich onthouden van stigmatiserende berichtgeving
V3 wil mensen ertoe aanzetten geen vooroordelen te hebben:
V3 wil een positieve boodschap uitbrengen en mensen tot nadenken stemmen
V3 onthoudt zich van maatschappelijke analyses of commentaren
V3 stelt zich bewust naïef en bescheiden op en zal geen andere boodschap verkondigen dan een oproep tot liefdevolle verdraagzaamheid

V3 hoopt een brede basis te krijgen.


Deze beginselverklaring ondertekenen kan door naam en mailadres + vermelding van gemeente te sturen naar: [email protected]

Khonnor
22 mei 2006, 14:11
Wat het VB ook doet of niet doet, wat het ook zegt of niet zegt, het wordt altijd verdacht gemaakt.
Naast de reakties hier, nog een voorbeeldje: als ze de 'veiligheidsposter' zouden gehandhaafd hebben, zouden het natuurlijk 'kille racisten' geweest zijn; nu ze die poster hebben geannuleerd zijn er al die beweren dat ze daardoor toch toegeven dat ze zichzelf schuldig voelen aan de racistische moorden in Antwerpen...
Och de brave doetjes. Ze doen nooit iets verkeerd. 't Zijn toch zulk een brave schaapjes. Van alles beschuldigd worden. Je zou er nog medelijden mee krijgen.

(En dan zie ik die hooligankop en die venijnige grijns van FDW weer voor me in de zevende dag dit weekend, en keer ik terug naar de realiteit 8) )

Steben
22 mei 2006, 14:11
Wat het VB ook doet of niet doet, wat het ook zegt of niet zegt, het wordt altijd verdacht gemaakt.
Naast de reakties hier, nog een voorbeeldje: als ze de 'veiligheidsposter' zouden gehandhaafd hebben, zouden het natuurlijk 'kille racisten' geweest zijn; nu ze die poster hebben geannuleerd zijn er al die beweren dat ze daardoor toch toegeven dat ze zichzelf schuldig voelen aan de racistische moorden in Antwerpen...

Kijk, we zullen het zo verwoorden: het VB zit steeds op het randje. Dus ook met propaganda. Het VB is de enige die zulke scenario's überhaupt kán tegenkomen.

labyrinth
22 mei 2006, 14:13
Wat het VB ook doet of niet doet, wat het ook zegt of niet zegt, het wordt altijd verdacht gemaakt.
Naast de reakties hier, nog een voorbeeldje: als ze de 'veiligheidsposter' zouden gehandhaafd hebben, zouden het natuurlijk 'kille racisten' geweest zijn; nu ze die poster hebben geannuleerd zijn er al die beweren dat ze daardoor toch toegeven dat ze zichzelf schuldig voelen aan de racistische moorden in Antwerpen...

Tenzij veilig Vlaams leefbaar ook inhoudt dat racisten zich bedwingen en hun fouten inzien dan is die affiche verdedigbaar ........

Khonnor
22 mei 2006, 14:14
Awel Anna List (gelieve in 't vervolg die Font.... te deleten, maakt het nogal onleesbaar), dat is nu eens een schoon initiatief zie...

Khonnor
22 mei 2006, 14:15
Tenzij veilig Vlaams leefbaar ook inhoudt dat racisten zich bedwingen en hun fouten inzien dan is die affiche verdedigbaar ........
Mmm, wanneer gaan we dan een bruin manneke tegenkomen op een poster van het VB, wanneer gaan we op congressen van het VB eens filmpjes te zien krijgen die de realiteit weerspiegelen, nl. een Vlaanderen dat multicultureel is waar je naast blonde arische medemensen ook andere kleurtjes tegenkomt.....?

Anna List
22 mei 2006, 14:19
Mmm, wanneer gaan we dan een bruin manneke tegenkomen op een poster van het VB, wanneer gaan we op congressen van het VB eens filmpjes te zien krijgen die de realiteit weerspiegelen, nl. een Vlaanderen dat multicultureel is waar je naast blonde arische medemensen ook andere kleurtjes tegenkomt.....?

anders nooit een gebrek gehad aan zwarten op de lijst 8)

Knuppel
22 mei 2006, 14:19
Nu is het wachten op de eerste VB-aanhanger reactie.....

Wat die ook doen, er zit altijd iets achter.

Noorman
22 mei 2006, 14:23
Mmm, wanneer gaan we dan een bruin manneke tegenkomen op een poster van het VB, wanneer gaan we op congressen van het VB eens filmpjes te zien krijgen die de realiteit weerspiegelen, nl. een Vlaanderen dat multicultureel is waar je naast blonde arische medemensen ook andere kleurtjes tegenkomt.....?

De dag dat die multicul ook werkt, dan gaat ge dat tegenkomen :) Maar tegen dan ben je allang gestikt in je oneindige wijsheid, correctheid en goedheid........of zou het je zelfvoldaanheid zijn ?

Noorman

Khonnor
22 mei 2006, 14:27
De dag dat die multicul ook werkt, dan gaat ge dat tegenkomen :) Maar tegen dan ben je allang gestikt in je oneindige wijsheid, correctheid en goedheid........of zou het je zelfvoldaanheid zijn ?

Noorman

1. Oneindige wijsheid: proficiat, je hebt me goed ingeschat :roll:
2. Correctheid: is nog altijd beter dan moedwillig racisme en banaliseren van discriminatie, pummel...
3. Goedheid: ik ben goed, idd, in de zin van "I'm good, i know". In de zin van goedaardig, dit ben ik enkel tegen mensen die GEEN racistisch gedachtengoed verkondigen.
4. Zelfvoldaanheid: zelfvoldaan, moi? Allez gij... I am the most humble person ever. 8)

En nu gedaan met kakken en terug naar de realiteit.

MasterCobra
22 mei 2006, 14:28
Ik denk er nog niet aan! :evil: :evil: :evil:
Mij eerst uitspuwen en dan vragen om mee te stappen, gore huicelaars.

Met Vriendelijke Groeten,

Steben
22 mei 2006, 14:29
Ik denk er nog niet aan! :evil: :evil: :evil:
Mij eerst uitspuwen en dan vragen om mee te stappen, gore huicelaars.

Met Vriendelijke Groeten,

Tja, kijk, kga niet zeggen dat ik u niet begrijp :lol:

1handclapping
22 mei 2006, 14:31
26 mei - stille optocht in Antwerpen

Wat? - Vertrekuur en parcours - Afspraken - Openbaar vervoer - Georganiseerde verenigingen - Rouwregister - Meer info

Wat?
Op vrijdag 26 mei vindt er onder de twee motto's 'Het verdriet is van A' en 'Stop racisme, diversiteit is realiteit' - een keuze in onderling overleg met de families en gemeenschappen - een stille optocht plaats in de stad Antwerpen als steunbetuiging aan de families van Mohamed Bouazza en de slachtoffers van de brutale en racistische aanslag van afgelopen donderdag: Luna Drowart, Oulemata Niangadou en Songül Koç. Tegelijkertijd is de optocht een sereen protest tegen alle vormen van geweld in de maatschappij en een pleidooi voor een verdraagzame stad. Het stadsbestuur, alsook organisaties van de verschillende gemeenschappen, middenveld- en middenstandsverenigingen, steunen dit initiatief.

Naar boven

Vertrekuur en parcours
De stille optocht vertrekt op vrijdag 26 mei aan de Brouwersvliet om 14 uur. Daarna volgt het parcours de kaaien tot de Namenstraat om dan via de Jan Van Gentstraat tot aan de Bolivarplaats te gaan, waar de optocht eindigt met toespraken van de betrokken families.

Naar boven

Afspraken
De families vragen uitdrukkelijk de optocht in alle sereniteit en rust te laten verlopen. Ze vragen dan ook om geen spandoeken, vlaggen, borden met slogans... mee te nemen in de optocht en om geen pamfletten uit te delen. De deelnemers wordt gevraagd een wit kledingstuk te dragen als teken van verbondenheid. Aan de verschillende middenstands- en socio-culturele verenigingen, die door hun werk niet kunnen deelnemen aan de optocht, wordt gevraagd hun solidariteit te uiten door een wit lint of een witte vlag aan te brengen aan hun gebouwen.

Naar boven

Openbaar vervoer
Het publiek wordt opgeroepen zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te komen. Men kan de vertrekplaats Brouwersvliet bereiken met het openbaar vervoer, neem eerst aan het Centraal Station de premetrolijnen richting Linkeroever en stap af aan halte Meir. Neem dan aan het Sint-Katelijnevest, tram 4 of 7 richting Sint-Pietersvliet en stap af aan de halte Sint-Pietersvliet. Vanaf daar kan men langs de kaaien naar Brouwersvliet wandelen.
Vanaf de aankomstplaats Bolivarplaats, kan men naar de Lambermontplaats wandelen, waar men tramlijn 8 kan nemen tot aan de Groenplaats. Aan de Groenplaats, kan men de premetrolijnen naar het Centraal Station nemen. Een stadsplan kan u vinden op de site www.antwerpen.be.

Naar boven

Georganiseerde verenigingen
Georganiseerde verenigingen dienen zich vooraf aan te kondigen bij de Blauwe Lijn van de politie (0800 123 12). Voor bussen van deze verenigingen wordt parkeerplaats voorzien op het Kattendijkdok Westkaai. De politie begeleidt de bussen daarna tot aan de D'Herbouvillekaai, nabij het eindpunt van de optocht.

Naar boven

Rouwregister
Aan de inkombalie van het stadhuis ligt nog steeds een rouwregister. Iedereen kan er elke werkdag terecht van 8 tot 17.30 uur, gedurende deze en komende week. Als blijk van medeleven hangt de officiële bevlagging aan alle stadsgebouwen halfstok.

Naar boven

Meer info
Met praktische vragen kan u terecht bij het secretariaat van het organisatiecomité (tel. 03 293 32 60) of bij de Infolijn van de stad Antwerpen (tel. 03 22 11 333).

Naar boven

Amon_Re
22 mei 2006, 14:32
Me dunkt dat sommige mensen volledig enige zin van realiteit verloren hebben deze reacties lezend....

Is dit politieke recuperatie? Ja, in een kleine maat wel ja, mer vergeleken met wat andere partijen gebruld hebben de laaste dagen.... :roll:

Nogmaals is ook te zien hoe "verdraagzaam" sommige mensen zijn ten opzichte van minder populaire of politiek correcte meningen.

Kortom de maatschappij is ziek.

Anna List
22 mei 2006, 14:35
V3 wenst dat de media zich onthouden van stigmatiserende berichtgeving
V3 wil mensen ertoe aanzetten geen vooroordelen te hebben


dit lijkt mij belangrijk, voor iedereen om eens over na te denken ...

Khonnor
22 mei 2006, 14:35
26 mei - stille optocht in Antwerpen

Wat?
Op vrijdag 26 mei vindt er onder de twee motto's 'Het verdriet is van A' en 'Stop racisme, diversiteit is realiteit' - een keuze in onderling overleg met de families en gemeenschappen - een stille optocht plaats in de stad Antwerpen als steunbetuiging aan de families van Mohamed Bouazza en de slachtoffers van de brutale en racistische aanslag van afgelopen donderdag: Luna Drowart, Oulemata Niangadou en Songül Koç.

Van geen wonder dat ze van de VB kopstukken op deze mars niet willen weten (zie tekst in het rood).

Zou nogal paradoxaal zijn, een VB'er in een mars met als motto "Stop racisme, diversiteit is realiteit", vooral als die VB'ers niet raar opkijken bij eigen uitspraken als "Multicultureel = Multicrimineel".

Khonnor
22 mei 2006, 14:35
V3 wenst dat de media zich onthouden van stigmatiserende berichtgeving
V3 wil mensen ertoe aanzetten geen vooroordelen te hebben


dit lijkt mij belangrijk, voor iedereen om eens over na te denken ...
Lijkt me op beide partijen te slaan

Anna List
22 mei 2006, 14:37
Van geen wonder dat ze van de VB kopstukken op deze mars niet willen weten (zie tekst in het rood).

Zou nogal paradoxaal zijn, een VB'er in een mars met als motto "Stop racisme, diversiteit is realiteit", vooral als die VB'ers niet raar opkijken bij eigen uitspraken als "Multicultureel = Multicrimineel".




niet stigmatiseren, geen vooroordelen ... het blijven voor u loze woorden hé

en dan verwijt gij het VB dat het mensen tegen elkaar opzet ?!

kijk misschien eens in je eigen ziel ook.

Lof der Zotheid
22 mei 2006, 14:39
Awel Anna List (gelieve in 't vervolg die Font.... te deleten, maakt het nogal onleesbaar), dat is nu eens een schoon initiatief zie...

En nu een inhoudelijke reactie graag...

Khonnor
22 mei 2006, 14:42
niet stigmatiseren, geen vooroordelen ... het blijven voor u loze woorden hé

en dan verwijt gij het VB dat het mensen tegen elkaar opzet ?!

kijk misschien eens in je eigen ziel ook.
Maar zij waren eerst .... (Oops, ik kan het niet laten)

En nu effe serieus, wat zou een Filip De Winter te zoeken hebben op een mars met als uitgangspunt "Stop racisme, diversiteit is realiteit". Ik denk dat hij nog al wat naar zijn hoofd geslingerd zou krijgen (ik zou niet meedoen natuurlijk :oops: ), en het zouden niet alleen woorden zijn.

Dus, heel die heisa dat ze niet meelopen om politieke recuperatie uit te sluiten is dikken blabla...

Khonnor
22 mei 2006, 14:43
En nu een inhoudelijke reactie graag...

Inhoudelijk?

Duidelijk. Ik steun dit initiatief volledig. Punt.

En ik kan me best inbeelden dat vele VB aanhangers dit ook steunen.

Alleen kan ik het me niet voorstellen van FDW en co, toch niet dat ze dit oprecht zouden steunen....

Steben
22 mei 2006, 14:44
Kortom de maatschappij is ziek.

Amen.

Anna List
22 mei 2006, 14:47
Maar zij waren eerst .... (Oops, ik kan het niet laten)

En nu effe serieus, wat zou een Filip De Winter te zoeken hebben op een mars met als uitgangspunt "Stop racisme, diversiteit is realiteit". Ik denk dat hij nog al wat naar zijn hoofd geslingerd zou krijgen (ik zou niet meedoen natuurlijk :oops: ), en het zouden niet alleen woorden zijn.

Dus, heel die heisa dat ze niet meelopen om politieke recuperatie uit te sluiten is dikken blabla...




dan moet je de oorspronkelijke tekst van V3 nog eens lezen

die Stop racisme is geen element

ook Burgemeester Jansens had het over een mars tegen zinloos geweld, en niet een stadsverscheurende mars ' tegen racisme' (waar NB AEL heel furieus over was (al dan niet terecht, dat laat ik in hetmidden)




deze stad kan niet genezen als iedereen een zwarte piet blijft zoeken ... dat lijkt mij heel duidelijk

Anna List
22 mei 2006, 14:49
Inhoudelijk?

Duidelijk. Ik steun dit initiatief volledig. Punt.

En ik kan me best inbeelden dat vele VB aanhangers dit ook steunen.

Alleen kan ik het me niet voorstellen van FDW en co, toch niet dat ze dit oprecht zouden steunen....

eerder omgekeerd, er is niemand te vinden die de platformtekst van V3 NIET kan ondersteunen, die tekst rijkt gelukkig IEDEREEN de hand, zowel allochtonen als VB'ers.

Amon_Re
22 mei 2006, 14:50
Amen.

Off topic:
Dees quote is wel grappig in uw .sig:

"Mocht er een BTW gehoffen worden op lidkaartwissels, was de staat nu al schatrijk..."

On topic:
De vraag is, wat is precies de ziekte, en hoe bestrijden we ze (en hoe krijgen we sommige partijen zover dat ze de ziekte herkennen/inzien?)


De multicul is maar één deel van de ziekte, volgens mij, een ander probleem is volgens mij ook de enorme belastingsdruk op de modale Belg.

Khonnor
22 mei 2006, 14:51
dan moet je de oorspronkelijke tekst van V3 nog eens lezen

die Stop racisme is geen element

ook Burgemeester Jansens had het over een mars tegen zinloos geweld, en niet een stadsverscheurende mars ' tegen racisme' (waar NB AEL heel furieus over was (al dan niet terecht, dat laat ik in hetmidden)




deze stad kan niet genezen als iedereen een zwarte piet blijft zoeken ... dat lijkt mij heel duidelijk
En toch is één van de mottos van de mars, "stop racisme, diversiteit is realiteit".

kan je me dat eens uitleggen?

En dat we elkaar allemaal de hand moeten reiken, volledig mee akkoord.

De vraag is of iedereen dit wel wilt...

smiley
22 mei 2006, 14:52
Me dunkt dat sommige mensen volledig enige zin van realiteit verloren hebben deze reacties lezend....

Is dit politieke recuperatie? Ja, in een kleine maat wel ja, mer vergeleken met wat andere partijen gebruld hebben de laaste dagen.... :roll:

Nogmaals is ook te zien hoe "verdraagzaam" sommige mensen zijn ten opzichte van minder populaire of politiek correcte meningen.

Kortom de maatschappij is ziek.

Tja dat heb je met multicul. Het was 40 jaar geleden veeeeeeel beter.

Noodkreet van een bange blanke gefrustreerde man
Ja , ik ben een bange blanke man , niet zozeer voor het onbekende , maar eerder voor het bekende.
Als ik flaneer door de stadsbuurt, de wijk waar ik als tiener ruim 40 jaar geleden mijn jeugd doorbracht, bloedt mijn hart om te zien hoe een ooit gezellige volksbuurt in enkele decennia tijd verworden is tot een semi-islamitische enclave waar djellaba’s, hoofddoeken en andere exotische uitingen van cultuurbehoud het straatbeeld domineren.


En ja , ik ben een bange blanke man, als ik in gedachten diezelfde voorbije periode naar de toekomst extrapoleer , rekeninghoudend met de explosieve reproductiedrang, het hoge geboortecijfer van diezelfde bevolkingsgroep waarvan sprake , dan overvalt me de angst dat nav die demografische verschuiving, en uit het onvermijdelijk numeriek overwicht als gevolg, ooit een charismatisch figuur zal opstaan die mbv de hem gemandateerde parlementaire instrumenten onze huidige westerse samenleving en democratische instellingen op haar grondvesten zal doen daveren.
Al ruim 20 jaar lang doen de bestuursverantwoordelijke progressieve krachten in dit land , ons met een uiterst roekeloos immigratiebeleid (het soepelste ter wereld) geloven dat een multiculturele samenleving een onvermijdelijke en ideale evolutie is, en wanneer naar aanleiding daarvan de confrontaties (lees criminaliteit) en culturele conflicten toeslaan, wordt door diezelfde groep heel laconiek meegedeeld dat we met het multicultureel gegeven maar moeten leren leven.


Het is nu precies 5 jaar geleden dat ik na een carrière van 25 jaar PVV/VLD – kiezer , na een weloverwogen periode van bezinning , de kaart van het Vlaams Blok / Vlaams Belang trok .
Een open brief met motivering van mijn beslissing aan de toenmalige VLD voorzitter Karel De Gucht , resulteerde in een inhoudsloos en clichématig antwoord, dat , mogelijk door beloftevolle verkiezingsresultaten geïnspireerde hoogmoed , de indruk van een algehele desinteresse gaf.
Zijn houding leek, aan de hand van de huidige pollresultaten, achteraf bekeken toch niet zo verstandig en lucratief te zijn.
Maar goed , ook ik verweet in een vorig leven samen in koor met de zelfbenoemde nobele redders van onze democratie Vlaams Blokkers als onverdraagzaam en verzuurd. De maatschappelijke realiteit verplichtte me helaas tot andere inzichten, alleen idioten en debielen veranderen nooit van mening.
Wetende dat het migratieprobleem niet onze enige bekommernis moet zijn , mag ook niet vergeten worden dat zonder coherent maatschappelijk weefsel waarin profitariaat kordaat wordt bestreden, alle andere politieke impulsen een dode letter blijven.
Een samenleving waarin een autochtone bevolking brutaal en op een overrompelende manier wordt gedwongen om met een conflictoire en integreer-onwillige dominante geloofscultuur om te gaan, rebelleert vroeg of laat. En daar sta je dan als staat met je uitmuntend en evenwichtig sociaal / economisch model.


Ja, ik ben een blanke gefrustreerde man, wanneer ik zie hoe een politieke partij die dat groeiend burgerlijk ongenoegen op een democratische manier kanaliseert wordt belaagd met subtiele , dan weer uitgesproken media-demonisering , juridische klachten en politieke veroordelingen allerlei.
Nooit , tenzij aan marginalen en extremisten (dat past dan weer in het georkestreerde ridiculiserende plaatje) , wordt openlijk aan het doorsnee VB-electoraat gevraagd wat het motief of werkelijke reden van hun politieke keuze dan wel is. Integendeel, collectief met haar mandatarissen worden zij op datzelfde hoopje van mestkevers, uitschot , fascisten , racisten , enz. (geen naam is te vies) geworpen, terwijl samen met mij het merendeel ervan alleen maar uitermate dankbaar is voor de inspanningen van ouders /voorouders, en de geërfde cultuur en maatschappij in al haar aspecten wenst te behoeden.
Natuurlijk zitten er racisten en fascisten bij het Vlaams Belang, net zoals er ook marxisten en communisten bij kiezers en politici van linkse signatuur te vinden zijn, en mag het even gezegd dat communisten zich in een niet zo ver verleden ook bezondigden aan asociale en onaanvaardbare praktijken. Dat media blind blijven en zich in stilte verhullen voor dat laatste , is voor mij dan ook een vorm van staatsgreep op zich.
Uiteraard ga ik niet akkoord met alle programmapunten van mijn partij , maar welke kiezer kan dat wel zeggen ? Zo hoeft voor mij ook niet direct België te worden opgedoekt.
Maar de ideologische en weerspannige houding van onze Waalse partijen (en ook sommige Vlaamse) ten aanzien van justitie, immigratie , sociaal misbruik en ander economische en sociologische vraagstukken, laat niet veel ruimte voor dialoog. Een partij die werklozen & immigranten als kiesvee en machtshefboom beschouwt, motiveer je niet zo direct tot bv het verstrengen van werkloosheidskader of immigratie- en asielprocedures, zeker niet wanneer je weet dat door de verdeeldheid en het daaruit resulterende gebrek aan daadkracht van de traditionele Vlaamse partijen , wij Vlamingen gewillig en tot in de oneindigheid de facturatie ervan blijven boeken.


En ja , ik ben een bange blanke gefrustreerde man ,die, om het in beeldspraak te omschrijven, in gezelschap van meer dan 1 miljoen landgenoten onderaan de maatschappelijke boom in cordon sanitaire en onder voortdurend mediagedreun hun grote gelijk staan uit te brullen, terwijl boven hen een blinde politiek correcte meute de spreekwoordelijk tak waarop ze zitten doorzagen. Vroeg of laat krijgen wij , de verketterde extreem-rechtsen , die de tak om de bekende redenen voortijdig verlieten , het hele zootje vooralsnog op ons hoofd gedonderd.

En neen, er is geen veilige plaats weg van de boom, hij staat in mijn land, ik ben er geboren, ik wil er sterven.

Amon_Re
22 mei 2006, 14:56
@Smiley:

Schitterende post :thumbsup:

Anna List
22 mei 2006, 14:59
En toch is één van de mottos van de mars, "stop racisme, diversiteit is realiteit".

kan je me dat eens uitleggen?

En dat we elkaar allemaal de hand moeten reiken, volledig mee akkoord.

De vraag is of iedereen dit wel wilt...


daar kwam 1Handklapping mee af ... me dunkt dat V3 zijn/haar best had gedaan om dit te vermijden ...

als dat ("stop racisme, diversiteit is realiteit".) idd één van de mottos is, dan wordt het idd weer een zinloze mars van het eigen gelijk ... en een slag in het water ...

alberto
22 mei 2006, 15:02
Wat die ook doen, er zit altijd iets achter.
Of sommigen denken dat er iets achter zit.

Khonnor
22 mei 2006, 15:02
daar kwam 1Handklapping mee af ... me dunkt dat V3 zijn/haar best had gedaan om dit te vermijden ...

als dat ("stop racisme, diversiteit is realiteit".) idd één van de mottos is, dan wordt het idd weer een zinloze mars van het eigen gelijk ... en een slag in het water ...
En gvd, waarom zouden we niet luid mogen roepen dat Racisme niet kan?

Omdat er een hoop racistische idioten rondlopen die nog liever zouden neervallen dan toe te geven dat ze met hun racistische ideologieën ongelijk hebben?

Sorry hoor, maar de multiculturele maatschappij is nu eenmaal een realiteit, niets dat daaraan iets zal veranderen.

Dat nu blijkt dat veel mensen daar een groot probleem mee hebben betekent niet dat je niet tegen racisme mag protesteren.

Anna List
22 mei 2006, 15:03
Tja dat heb je met multicul. Het was 40 jaar geleden veeeeeeel beter.

Noodkreet van een bange blanke gefrustreerde man
Ja , ik ben een bange blanke man , niet zozeer voor het onbekende , maar eerder voor het bekende.
Als ik flaneer door de stadsbuurt, de wijk waar ik als tiener ruim 40 jaar geleden mijn jeugd doorbracht, bloedt mijn hart om te zien hoe een ooit gezellige volksbuurt in enkele decennia tijd verworden is tot een semi-islamitische enclave waar djellaba’s, hoofddoeken en andere exotische uitingen van cultuurbehoud het straatbeeld domineren.


En ja , ik ben een bange blanke man, als ik in gedachten diezelfde voorbije periode naar de toekomst extrapoleer , rekeninghoudend met de explosieve reproductiedrang, het hoge geboortecijfer van diezelfde bevolkingsgroep waarvan sprake , dan overvalt me de angst dat nav die demografische verschuiving, en uit het onvermijdelijk numeriek overwicht als gevolg, ooit een charismatisch figuur zal opstaan die mbv de hem gemandateerde parlementaire instrumenten onze huidige westerse samenleving en democratische instellingen op haar grondvesten zal doen daveren.
Al ruim 20 jaar lang doen de bestuursverantwoordelijke progressieve krachten in dit land , ons met een uiterst roekeloos immigratiebeleid (het soepelste ter wereld) geloven dat een multiculturele samenleving een onvermijdelijke en ideale evolutie is, en wanneer naar aanleiding daarvan de confrontaties (lees criminaliteit) en culturele conflicten toeslaan, wordt door diezelfde groep heel laconiek meegedeeld dat we met het multicultureel gegeven maar moeten leren leven.


Het is nu precies 5 jaar geleden dat ik na een carrière van 25 jaar PVV/VLD – kiezer , na een weloverwogen periode van bezinning , de kaart van het Vlaams Blok / Vlaams Belang trok .
Een open brief met motivering van mijn beslissing aan de toenmalige VLD voorzitter Karel De Gucht , resulteerde in een inhoudsloos en clichématig antwoord, dat , mogelijk door beloftevolle verkiezingsresultaten geïnspireerde hoogmoed , de indruk van een algehele desinteresse gaf.
Zijn houding leek, aan de hand van de huidige pollresultaten, achteraf bekeken toch niet zo verstandig en lucratief te zijn.
Maar goed , ook ik verweet in een vorig leven samen in koor met de zelfbenoemde nobele redders van onze democratie Vlaams Blokkers als onverdraagzaam en verzuurd. De maatschappelijke realiteit verplichtte me helaas tot andere inzichten, alleen idioten en debielen veranderen nooit van mening.
Wetende dat het migratieprobleem niet onze enige bekommernis moet zijn , mag ook niet vergeten worden dat zonder coherent maatschappelijk weefsel waarin profitariaat kordaat wordt bestreden, alle andere politieke impulsen een dode letter blijven.
Een samenleving waarin een autochtone bevolking brutaal en op een overrompelende manier wordt gedwongen om met een conflictoire en integreer-onwillige dominante geloofscultuur om te gaan, rebelleert vroeg of laat. En daar sta je dan als staat met je uitmuntend en evenwichtig sociaal / economisch model.


Ja, ik ben een blanke gefrustreerde man, wanneer ik zie hoe een politieke partij die dat groeiend burgerlijk ongenoegen op een democratische manier kanaliseert wordt belaagd met subtiele , dan weer uitgesproken media-demonisering , juridische klachten en politieke veroordelingen allerlei.
Nooit , tenzij aan marginalen en extremisten (dat past dan weer in het georkestreerde ridiculiserende plaatje) , wordt openlijk aan het doorsnee VB-electoraat gevraagd wat het motief of werkelijke reden van hun politieke keuze dan wel is. Integendeel, collectief met haar mandatarissen worden zij op datzelfde hoopje van mestkevers, uitschot , fascisten , racisten , enz. (geen naam is te vies) geworpen, terwijl samen met mij het merendeel ervan alleen maar uitermate dankbaar is voor de inspanningen van ouders /voorouders, en de geërfde cultuur en maatschappij in al haar aspecten wenst te behoeden.
Natuurlijk zitten er racisten en fascisten bij het Vlaams Belang, net zoals er ook marxisten en communisten bij kiezers en politici van linkse signatuur te vinden zijn, en mag het even gezegd dat communisten zich in een niet zo ver verleden ook bezondigden aan asociale en onaanvaardbare praktijken. Dat media blind blijven en zich in stilte verhullen voor dat laatste , is voor mij dan ook een vorm van staatsgreep op zich.
Uiteraard ga ik niet akkoord met alle programmapunten van mijn partij , maar welke kiezer kan dat wel zeggen ? Zo hoeft voor mij ook niet direct België te worden opgedoekt.
Maar de ideologische en weerspannige houding van onze Waalse partijen (en ook sommige Vlaamse) ten aanzien van justitie, immigratie , sociaal misbruik en ander economische en sociologische vraagstukken, laat niet veel ruimte voor dialoog. Een partij die werklozen & immigranten als kiesvee en machtshefboom beschouwt, motiveer je niet zo direct tot bv het verstrengen van werkloosheidskader of immigratie- en asielprocedures, zeker niet wanneer je weet dat door de verdeeldheid en het daaruit resulterende gebrek aan daadkracht van de traditionele Vlaamse partijen , wij Vlamingen gewillig en tot in de oneindigheid de facturatie ervan blijven boeken.


En ja , ik ben een bange blanke gefrustreerde man ,die, om het in beeldspraak te omschrijven, in gezelschap van meer dan 1 miljoen landgenoten onderaan de maatschappelijke boom in cordon sanitaire en onder voortdurend mediagedreun hun grote gelijk staan uit te brullen, terwijl boven hen een blinde politiek correcte meute de spreekwoordelijk tak waarop ze zitten doorzagen. Vroeg of laat krijgen wij , de verketterde extreem-rechtsen , die de tak om de bekende redenen voortijdig verlieten , het hele zootje vooralsnog op ons hoofd gedonderd.

En neen, er is geen veilige plaats weg van de boom, hij staat in mijn land, ik ben er geboren, ik wil er sterven.


er zijn er natuurlijk altijd die geen brug gebouwd willen zien worden ...

Amon_Re
22 mei 2006, 15:04
er zijn er natuurlijk altijd die geen brug gebouwd willen zien worden ...

Inplaats van hem te verketteren zou je beter meezoeken achter een maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de problemen die hij aankaart.

Anna List
22 mei 2006, 15:06
En gvd, waarom zouden we niet luid mogen roepen dat Racisme niet kan?

Omdat er een hoop racistische idioten rondlopen die nog liever zouden neervallen dan toe te geven dat ze met hun racistische ideologieën ongelijk hebben?

Sorry hoor, maar de multiculturele maatschappij is nu eenmaal een realiteit, niets dat daaraan iets zal veranderen.

Dat nu blijkt dat veel mensen daar een groot probleem mee hebben betekent niet dat je niet tegen racisme mag protesteren.

er zijn er natuurlijk altijd die liever niet zien dat er een brug gebouwd wordt ...

... omdat de stad ziek is, ziekelijk verdeeld in kampen ... en elk kamp heeft reeds genoeg 'wij hebben gelijk' roepers ...

Steben
22 mei 2006, 15:09
Als ik één raad mag geven aan VB-kiezers: trek het u gewoon niet aan.
Stem gerust VB.
Ik trek het mij ook niet aan dat sommigen mij aanzien als "tsjeef" of "verradende niveaan". Dat is net hetzelfde.

Laten we allen onze huidige stem bejubelen en de volgende keer hopelijk opnieuw nadenken.

De enige redenen, ik wil ook een onafhankelijk Vlaanderen, waarom ik niet VB stem zijn en blijven de stijl van de partij, het feit dat ik voor een konsekwent geheel van oplossingen wil stemmen, ik de werking van politiek te veel inzie om een VB-oplossing haalbaar te achten gaan en ten slotte de goede ervaring met huidige partijgenoten. Ik ben nu eenmaal NVA'er en dat programma is nu eenmaal in mijn ogen beter.
Daarenboven ben ik er elke dag meer van overtuigd dat de VB-kiezer smeekt om verandering binnen de traditionele partijen.
Ik zie de meeste VB-kiezers nog steeds als ontchoochelde exVLD, exNVA, exSPa en exCD&V'ers. Vrijwel alle andere partijen hebben de plicht om ooit gehoor te geven aan hen omdat het dat is dat men wil en niet een imperium van het Belang.

Anna List
22 mei 2006, 15:09
Inplaats van hem te verketteren zou je beter meezoeken achter een maatschappelijk verantwoorde oplossing voor de problemen die hij aankaart.

ik verketter hem niet, ik deel in overgrote mate zijn mening, maar nu vraag ik en V3 even 'samen te komen' en aan iedereen duidelijk te maken dat geweld niet kan.

ongeacht het eigen grote gelijk

zonder stigmatiseren, zonder vooroordelen

en door zijn post, die ook al op andere plaatsen gebracht werd, en hier eigenlijk niets ter zake doet, hier toch terug te posten, doet hij/zij heel bewust het tegenovergestelde, en dan ben ik diegene die verkettert ?!

Khonnor
22 mei 2006, 15:11
er zijn er natuurlijk altijd die liever niet zien dat er een brug gebouwd wordt ...

... omdat de stad ziek is, ziekelijk verdeeld in kampen ... en elk kamp heeft reeds genoeg 'wij hebben gelijk' roepers ...

En welke brug wil jij dan bouwen?

ik wil gerust samen met VB'ers praten over oplossingen, maar zolang deze oplossingen niet verder reiken dan smijt ze buiten of in't gevang vrees ik dat er niet echt veel resultaat zal uitkomen.

Iedereen zal wat water in de wijn moeten doen, maar dat zie ik bij een FDW en co nog niet zo snel gebeuren.....

Racisme is in mijn ogen nu eenmaal een misdaad...

Weet je wat het grote probleem is, wat tevens uit Smileys post blijkt:
1. VB aanhangers verketteren multiculturalisme
2. VB aanhangers doen alle vreemdelingen af als een stelletje fanatieke ondemocratische nitwits die enkel uit zijn op de verovering van ons grondgebied
3....

en dit alles onder het goedkeurend oog van een aantal heren in maatpak.

Hiermee kan en wil ik niet akkoord gaan. Ik wil inderdaad gaan betogen, tegen geweld EN tegen racisme. En ik wil daar GEEN VB'politici tegenkomen.

Dat zij eerst eens moeite doen en op een volwassen manier de discussie aangaan, dan zien we nog wel, maar zolang ze de Smiley's dezer wereld blijven besmetten met hun laag bi de grondse opinies en hun "gezond verstand" wil ik er niet van weten, en zeker niet op een mars tegen geweld EN racisme.

smiley
22 mei 2006, 15:12
@Smiley:

Schitterende post :thumbsup:

:-D Dank u. En weet je wat dan nog het strafste is? Deze tekst mocht ik op het kifkif forum niet posten. Ik ben daarvoor van dat rotforum trouwens gebant omdat ik dit er telkens terug poste nadat die mod aldaar het er had verwijdert omdat ik die verwijdering ervan schandalig vond. Toen ik terug inlogde om het bericht er voor de 4de keer opnieuw te posten kreeg ik te lezen dat ik gebant was wegen het posten van, stel je voor, een racistische tekst. Alles wat niet in de kefkeffers hun kraam past zoals te veel kritiek op de islam en de multicul mag daar niet worden gepost. Het woord 'racist' gebruikt men ginder net zoals velen in de politiek om elke kritiek de mond te snoeren. Kefkef is opgericht om de mensen de islam (met hun zeemzoetig afkooksel van de ware islam) en de multicul door de strot te jagen. Het ironische van dit alles is dat het juist de islam is die de multicul in de weg staat.

Steben
22 mei 2006, 15:14
:-D Dank u. En weet je wat dan nog het strafste is? Deze tekst mocht ik op het kifkif forum niet posten.

Dat is er inderdaad fel over. U post is immers gematigder dan de lauwste VB-congresspeech.

Anna List
22 mei 2006, 15:15
Als ik één raad mag geven aan VB-kiezers: trek het u gewoon niet aan.
Stem gerust VB.
Ik trek het mij ook niet aan dat sommigen mij aanzien als "tsjeef" of "verradende niveaan". Dat is net hetzelfde.

Laten we allen onze huidige stem bejubelen en de volgende keer hopelijk opnieuw nadenken.

De enige redenen, ik wil ook een onafhankelijk Vlaanderen, waarom ik niet VB stem zijn en blijven de stijl van de partij, het feit dat ik voor een konsekwent geheel van oplossingen wil stemmen, ik de werking van politiek te veel inzie om een VB-oplossing haalbaar te achten gaan en ten slotte de goede ervaring met huidige partijgenoten.
Daarenboven ben ik er elke dag meer van overtuigd dat de VB-kiezer smeekt om verandering binnen de traditionele partijen.
Ik zie de meeste VB-kiezers nog steeds als ontchoochelde exVLD, exNVA, exSPa en exCD&V'ers. Vrijwel alle andere partijen hebben de plicht om ooit gehoor te geven aan hen omdat het dat is dat men wil en niet een imperium van het Belang.

(even of topic, want het gaat weer over verschillen)
NVA heeft me dunkt een kans gemist om voor de 'steen voor steen/stap voor stap' strategie te kiezen in de ontvoogdingsstrijd... die optie was er al binnen CD&V (Sauwens' Boetfort groep) ... en de radicale secessionist heeft geen kiesmogelijkheid meer buiten het cordon ...

Amon_Re
22 mei 2006, 15:16
ik verketter hem niet, ik deel in overgrote mate zijn mening, maar nu vraag ik en V3 even 'samen te komen' en aan iedereen duidelijk te maken dat geweld niet kan.

Samen komen om duidelijk te maken dat geweld niet kan is allemaal mooi & zo, mer denk niet dat het probleem is dat mensen dat niet weten, eerder dat door stress & frustratie's mensen meer & meer agressief worden.

Ik heb dat onlangs bij mijn eigen ook vastgesteld, toen mijn overbuur zowat ontplofte omdat ik op de publieke parkeerplaats voor zijn huis geparkeerd stond, en dat zijn reactie mij ook nogal mijn koelbloedigheid deed verliezen.

Dus inplaats van de focussen op het geweld, zou men beter focussen op het waarom.

en door zijn post, die ook al op andere plaatsen gebracht werd, en hier eigenlijk niets ter zake doet, hier toch terug te posten, doet hij/zij heel bewust het tegenovergestelde, en dan ben ik diegene die verkettert ?!

Zijn post was een reactie op mijn post, of het al dan niet off topic is, laten we daar niet over beginnen.

Amon_Re
22 mei 2006, 15:17
En welke brug wil jij dan bouwen?

ik wil gerust samen met VB'ers praten over oplossingen, maar zolang deze oplossingen niet verder reiken dan smijt ze buiten of in't gevang vrees ik dat er niet echt veel resultaat zal uitkomen.

Iedereen zal wat water in de wijn moeten doen, maar dat zie ik bij een FDW en co nog niet zo snel gebeuren.....

Racisme is in mijn ogen nu eenmaal een misdaad...

Ik zie dat bij geen enkele van onze politici gebeuren :cry:

Anna List
22 mei 2006, 15:19
En welke brug wil jij dan bouwen?

ik wil gerust samen met VB'ers praten over oplossingen, maar zolang deze oplossingen niet verder reiken dan smijt ze buiten of in't gevang vrees ik dat er niet echt veel resultaat zal uitkomen.

Iedereen zal wat water in de wijn moeten doen, maar dat zie ik bij een FDW en co nog niet zo snel gebeuren.....

Racisme is in mijn ogen nu eenmaal een misdaad...

ge moest eens wat meer praten, die 'smijt ze buiten' zegt niemand meer ... zelfs Dewinter bevestigde al meermaals dat de 'jongeren' Belgen zijn, en niet teruggestuurd kunnen worden ...

maar soit, daar wil ik het niet over hebben want we gaan weer richting het 'eigen gelijk eerst' ...


zonder stigmatiseren, zonder vooroordelen, gewoon TEGEN GEWELD ... dat moet toch lukken he Khonnor

(die Khonnor, waar komt dat eigenlijk van ? dat klinkt niet echt 'eigen' hé ;-) , graptje!)

Khonnor
22 mei 2006, 15:20
Ik zie dat bij geen enkele van onze politici gebeuren :cry:
En denk nu eens heel goed na waar de oorzaak ligt?
Zou het misschien toch niet een heel klein beetje waar zijn dat het VB een discours voert dat bij de mensen enkel haat en ongenoegen aanwakkert ipv op een positieve manier oplossingen aan te dragen en samen aan een betere samenleving te werken?

Anna List
22 mei 2006, 15:21
Ik zie dat bij geen enkele van onze politici gebeuren :cry:

idd, t zou dan ook mooi zijn dat de politici (allemaal!) wel eens dat signaal kregen van de burgers/kiezers/mensen.

Steben
22 mei 2006, 15:22
(even of topic, want het gaat weer over verschillen)
NVA heeft me dunkt een kans gemist om voor de 'steen voor steen/stap voor stap' strategie te kiezen in de ontvoogdingsstrijd... die optie was er al binnen CD&V (Sauwens' Boetfort groep)

Ja, maar die optie wordt geloofwaardiger met het bestaan van de N-VA binnen het kartel. Zonder N-VA is het kartel én de CD&V dood. De steen voor steen methode heeft de CD&V in een greep (als ze zelf er nu al niet gaan in geloven zijn tenminste).

Secessionisme? U weet toch dat een eenmalige onafhankelijkheidsverklaring onmogelijk van alle partijen verwacht kan worden? Independist, separatist en secessionist: het is allemaal hetzelfde, dat je ook wel. De vraag is wat je als separatist doet ten dienste van je ideaal.

Khonnor
22 mei 2006, 15:22
ge moest eens wat meer praten, die 'smijt ze buiten' zegt niemand meer ... zelfs Dewinter bevestigde al meermaals dat de 'jongeren' Belgen zijn, en niet teruggestuurd kunnen worden ...

maar soit, daar wil ik het niet over hebben want we gaan weer richting het 'eigen gelijk eerst' ...


zonder stigmatiseren, zonder vooroordelen, gewoon TEGEN GEWELD ... dat moet toch lukken he Khonnor

(die Khonnor, waar komt dat eigenlijk van ? dat klinkt niet echt 'eigen' hé ;-) , graptje!)
Och, moest je echt geïnteresseerd zijn. Toen ik die nick koos luisterde ik nogal veel naar een geluidskunstenaar uit US, genaamd "Khonnor", plus de naam sluit nogal dicht aan bij die van mezelf; (En dit is geen graptjeuh!)

smiley
22 mei 2006, 15:22
Dat is er inderdaad fel over. U post is immers gematigder dan de lauwste VB-congresspeech.

Kifkif is in handen

smiley
22 mei 2006, 15:22
Dat is er inderdaad fel over. U post is immers gematigder dan de lauwste VB-congresspeech.

Kifkif is in handen van de islam. Censuur ten voeten uit !

smiley
22 mei 2006, 15:22
Dat is er inderdaad fel over. U post is immers gematigder dan de lauwste VB-congresspeech.

Kifkif is in handen van de islam en haar meelopers. Censuur ten voeten uit !

Anna List
22 mei 2006, 15:25
En denk nu eens heel goed na waar de oorzaak ligt?
Zou het misschien toch niet een heel klein beetje waar zijn dat het VB een discours voert dat bij de mensen enkel haat en ongenoegen aanwakkert ipv op een positieve manier oplossingen aan te dragen en samen aan een betere samenleving te werken?


denk jij dat de oplossing van bvb het Palestijns/Israëli's conflict te zoeken is in de geschiedenis, wiens schuld het was, wie begonnen is ? ... ik niet

het probleem is er, zo ook in Antwerpen, de twee kampen zijn er ... de enige mogelijke oplossing lijkt mij erin te bestaan RAAKPUNTEN te vinden, vlaggen waar we gezamenlijk kunnen achter lopen bvb GEWELDLOOSHEID ...

de oplossing ligt volgens mij niet in het zoeken van de oorzaak of de schuldige, maar in het NIET zoeken van de oorzaak ...

smiley
22 mei 2006, 15:30
denk jij dat de oplossing van bvb het Palestijns/Israëli's conflict te zoeken is in de geschiedenis, wiens schuld het was, wie begonnen is ? ... ik niet

het probleem is er, zo ook in Antwerpen, de twee kampen zijn er ... de enige mogelijke oplossing lijkt mij erin te bestaan RAAKPUNTEN te vinden, vlaggen waar we gezamenlijk kunnen achter lopen bvb GEWELDLOOSHEID ...

de oplossing ligt volgens mij niet in het zoeken van de oorzaak of de schuldige, maar in het NIET zoeken van de oorzaak ...

Ik heb geen vertrouwen in de islam. Raakpunten met de islam? Aub zeg. Wat Verhofstadt schreef in zijn burgermanifest in 1992 klopt als een bus. Die waarheid mag men nu echter niet meer zeggen ter ere van de multicul of beter gezegt, ter ere van de islam. De islam wil het eens voor het zeggen krijgen. De autochtonen zijn nu al geen baas meer in eigen land.

Khonnor
22 mei 2006, 15:41
Ik heb geen vertrouwen in de islam. Raakpunten met de islam? Aub zeg. Wat Verhofstadt schreef in zijn burgermanifest in 1992 klopt als een bus. Die waarheid mag men nu echter niet meer zeggen ter ere van de multicul of beter gezegt, ter ere van de islam. De islam wil het eens voor het zeggen krijgen. De autochtonen zijn nu al geen baas meer in eigen land.
Anna, zie je nu wat ik bedoel?

Als ik als uitgangspunt heb dat de multiculturele maatschappij een realiteit is en opensta tov andere culturen en religies, dan mag jij me eens uitleggen hoe ik op een zeer verregaand wantrouwen zoals dat van Smiley in bijv. de Islam moet reageren.

Dit lijkt me zeer moeilijk. Hoe kan je het vertrouwen terugwinnen van mensen die door jarenlange stigmatisering en door een zelfverklaard schrikbeeld van de islam weigert van nog iets goeds te willen horen over moslims. Iemand die in elke moslim een gevaarlijk staatsterrorist ziet zal zeer moeilijk te overtuigen zijn van het tegendeel, lijkt me....

Trouwens, vanuit de achtergrond van Smiley bekeken vind ik het niet meer dan normaal dat KifKif zijn posts weigert op hun forum...

smiley
22 mei 2006, 15:44
Anna, zie je nu wat ik bedoel?

Als ik als uitgangspunt heb dat de multiculturele maatschappij een realiteit is en opensta tov andere culturen en religies, dan mag jij me eens uitleggen hoe ik op een zeer verregaand wantrouwen zoals dat van Smiley in bijv. de Islam moet reageren.

Dit lijkt me zeer moeilijk. Hoe kan je het vertrouwen terugwinnen van mensen die door jarenlange stigmatisering en door een zelfverklaard schrikbeeld van de islam weigert van nog iets goeds te willen horen over moslims. Iemand die in elke moslim een gevaarlijk staatsterrorist ziet zal zeer moeilijk te overtuigen zijn van het tegendeel, lijkt me....

Trouwens, vanuit de achtergrond van Smiley bekeken vind ik het niet meer dan normaal dat KifKif zijn posts weigert op hun forum...

Ik heb niks tegen moslims (de meesten zijn geen moslims) maar wel tegen de islam. Het is ook niet door jarenlange stigmatizering dat ik de islam niet vertrouw. Het is niet door het VB dat ik de islam niet vertrouw. Het is niet omdat ik de islam niet ken dat ik dat rotgeloof niet vertrouw. Het is net het omgekeerde. Het is omdat ik het ken !

Anna List
22 mei 2006, 15:48
Ik heb geen vertrouwen in de islam. Raakpunten met de islam? Aub zeg. Wat Verhofstadt schreef in zijn burgermanifest in 1992 klopt als een bus. Die waarheid mag men nu echter niet meer zeggen ter ere van de multicul of beter gezegt, ter ere van de islam. De islam wil het eens voor het zeggen krijgen. De autochtonen zijn nu al geen baas meer in eigen land.

de mars gaat 'tegen geweld'
de mars gaat niet voor of tegen racisme (expliciet zo gesteld door burgemeester Janssen zie DS vandaag)
bent u voor of tegen geweld ?
helpt u dan even mee om aan de politieke wereld te laten zien dat het cordon een politieke fictie is ? dank u ;-)

smiley
22 mei 2006, 15:51
de mars gaat 'tegen geweld'
de mars gaat niet voor of tegen racisme (expliciet zo gesteld door burgemeester Janssen zie DS vandaag)
bent u voor of tegen geweld ?
helpt u dan even mee om aan de politieke wereld te laten zien dat het cordon een politieke fictie is ? dank u ;-)

Ik ben TEGEN geweld uiteraard. :-)

Ps: Ik ga op 8 october ZEKER Vlaams Belang stemmen. Het zijn nog de enigen die de waarheid over de islam durven te vertellen.

Anna List
22 mei 2006, 15:51
Anna, zie je nu wat ik bedoel?

Als ik als uitgangspunt heb dat de multiculturele maatschappij een realiteit is en opensta tov andere culturen en religies, dan mag jij me eens uitleggen hoe ik op een zeer verregaand wantrouwen zoals dat van Smiley in bijv. de Islam moet reageren.

Dit lijkt me zeer moeilijk. Hoe kan je het vertrouwen terugwinnen van mensen die door jarenlange stigmatisering en door een zelfverklaard schrikbeeld van de islam weigert van nog iets goeds te willen horen over moslims. Iemand die in elke moslim een gevaarlijk staatsterrorist ziet zal zeer moeilijk te overtuigen zijn van het tegendeel, lijkt me....

Trouwens, vanuit de achtergrond van Smiley bekeken vind ik het niet meer dan normaal dat KifKif zijn posts weigert op hun forum...

daar gaat die mars niet over hé ... hoeveel tijd denkt gij dat ik nog in u moet steken ?
ach weet je wat, zoek het zelf uit, een mars van het eigen gelijk is blijkbaar makkelijker ...

maar kom dan met de volgende verkiezing weer niet jammeren hé.

smiley
22 mei 2006, 15:56
Trouwens, vanuit de achtergrond van Smiley bekeken vind ik het niet meer dan normaal dat KifKif zijn posts weigert op hun forum...

Jij vind censuur dus maar normaal? Je zou dan beter naar een communistische nazistische islamitische dictatuur vertrekken in plaats van ons land onder het mom van 'verdraagzaamheid', 'multicul' en 'vrijheid van godsdienst' in zoiets te helpen hervormen. Onze vrijheden worden nu al aangetast sinds de komst van die rotislam.

Khalid
22 mei 2006, 16:06
Ik heb niks tegen moslims (de meesten zijn geen moslims) maar wel tegen de islam.

niet iedereen intrepeteert de islam zoals u het doet.
en er bestaat een subforum om u ongenoegen over de islam te uiten
probeer daar eens ;-)

smiley
22 mei 2006, 16:08
niet iedereen intrepeteert de islam zoals u het doet.

Smiley: Weet ik, Je hebt moslims (zij die leven naar het slechte voorbeeld van hun profeet Mohammed) en zij die denken dat ze moslims zijn.


en er bestaat een subforum om u ongenoegen over de islam te uiten
probeer daar eens ;-)

Smiley: Waar? Kifkif? 8O

Khalid
22 mei 2006, 16:15
Smiley: Weet ik, Je hebt moslims en zij die denken dat ze moslims zijn.


ik was effe van plan om er op in te gaan maar het zal toch niet baten

smiley
22 mei 2006, 16:24
ik was effe van plan om er op in te gaan maar het zal toch niet baten

Het zal inderdaad niet baten. Ik heb alle argumenten en tegenargumenten reeds gehoord. Ik weet wat er in de koran staat. Ik weet wat Mo allemaal heeft uitgespookt. Ik ken de argumenten van de islampromotors die dit allemaal maar trachten te vergoeilijken. Ik weet wat er allemaal op de sites te lezen staat met de bedoeling om de islam te promoten. Ik weet hoe de verschillende gelovigen denken. Ik weet hoe dat hun logica in elkaar steekt. Ik weet hoe dat ze elkaar tegenspreken. Ik weet hoe paranoied sommige gelovigen we zijn. Ik ken de ook antiwesterse haatsites ik weet hoe velen in Pakistan, Saoedi Arabie enz. denken. Ik heb jaren op islamitische fora gezeten gesprekken zitten volgen. Ik vertrouw de islam niet. Ik moet die vrede van de islam niet. Ik versta onder vrede iets helemaal anders. De islam had beter nooit bestaan !

Khonnor
22 mei 2006, 16:35
daar gaat die mars niet over hé ... hoeveel tijd denkt gij dat ik nog in u moet steken ?
ach weet je wat, zoek het zelf uit, een mars van het eigen gelijk is blijkbaar makkelijker ...

maar kom dan met de volgende verkiezing weer niet jammeren hé.

Oops sorry dat ik op je gevoelige tenen heb getrapt.

Weet je wat, ik heb zin om tegen geweld EN tegen racisme te demonstreren.

En smiley, moest het je interesseren, ik ben rotuitspraken zoals degene die jij hier bezigt meer dan kotsbeu... Bewijst alleen maar dat mensen denken dat ze zomaar alles mogen en kunnen zeggen zolang het hun eigen kleine belachelijke bekrompen leefweredje maar niet raakt.

Een hele generatie mensen te kakken zetten omwille van hun religie die jij vanuit je bange blanke man achtergrond niet kan of wilt vertrouwen is een walgelijk discours. Maar dat is nu net wat jij en vele van je VB-aanhangertjes doen.

Antoon
22 mei 2006, 16:38
Wat die ook doen, er zit altijd iets achter.

Nee, 't is anders. Wat die ook doen, 't is nooit goed. En als ze niets doen, dan is het ook niet goed.

Knuppel
22 mei 2006, 16:39
er zijn er natuurlijk altijd die geen brug gebouwd willen zien worden ...

Is dat alles wat je hierop te zeggen had?

Oorspronkelijk bericht door smiley http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=1721188#post1721188)

Tja dat heb je met multicul. Het was 40 jaar geleden veeeeeeel beter.

Noodkreet van een bange blanke gefrustreerde man
Ja , ik ben een bange blanke man , niet zozeer voor het onbekende , maar eerder voor het bekende.
Als ik flaneer door de stadsbuurt, de wijk waar ik als tiener ruim 40 jaar geleden mijn jeugd doorbracht, bloedt mijn hart om te zien hoe een ooit gezellige volksbuurt in enkele decennia tijd verworden is tot een semi-islamitische enclave waar djellaba’s, hoofddoeken en andere exotische uitingen van cultuurbehoud het straatbeeld domineren.


En ja , ik ben een bange blanke man, als ik in gedachten diezelfde voorbije periode naar de toekomst extrapoleer , rekeninghoudend met de explosieve reproductiedrang, het hoge geboortecijfer van diezelfde bevolkingsgroep waarvan sprake , dan overvalt me de angst dat nav die demografische verschuiving, en uit het onvermijdelijk numeriek overwicht als gevolg, ooit een charismatisch figuur zal opstaan die mbv de hem gemandateerde parlementaire instrumenten onze huidige westerse samenleving en democratische instellingen op haar grondvesten zal doen daveren.
Al ruim 20 jaar lang doen de bestuursverantwoordelijke progressieve krachten in dit land , ons met een uiterst roekeloos immigratiebeleid (het soepelste ter wereld) geloven dat een multiculturele samenleving een onvermijdelijke en ideale evolutie is, en wanneer naar aanleiding daarvan de confrontaties (lees criminaliteit) en culturele conflicten toeslaan, wordt door diezelfde groep heel laconiek meegedeeld dat we met het multicultureel gegeven maar moeten leren leven.


Het is nu precies 5 jaar geleden dat ik na een carrière van 25 jaar PVV/VLD – kiezer , na een weloverwogen periode van bezinning , de kaart van het Vlaams Blok / Vlaams Belang trok .
Een open brief met motivering van mijn beslissing aan de toenmalige VLD voorzitter Karel De Gucht , resulteerde in een inhoudsloos en clichématig antwoord, dat , mogelijk door beloftevolle verkiezingsresultaten geïnspireerde hoogmoed , de indruk van een algehele desinteresse gaf.
Zijn houding leek, aan de hand van de huidige pollresultaten, achteraf bekeken toch niet zo verstandig en lucratief te zijn.
Maar goed , ook ik verweet in een vorig leven samen in koor met de zelfbenoemde nobele redders van onze democratie Vlaams Blokkers als onverdraagzaam en verzuurd. De maatschappelijke realiteit verplichtte me helaas tot andere inzichten, alleen idioten en debielen veranderen nooit van mening.
Wetende dat het migratieprobleem niet onze enige bekommernis moet zijn , mag ook niet vergeten worden dat zonder coherent maatschappelijk weefsel waarin profitariaat kordaat wordt bestreden, alle andere politieke impulsen een dode letter blijven.
Een samenleving waarin een autochtone bevolking brutaal en op een overrompelende manier wordt gedwongen om met een conflictoire en integreer-onwillige dominante geloofscultuur om te gaan, rebelleert vroeg of laat. En daar sta je dan als staat met je uitmuntend en evenwichtig sociaal / economisch model.


Ja, ik ben een blanke gefrustreerde man, wanneer ik zie hoe een politieke partij die dat groeiend burgerlijk ongenoegen op een democratische manier kanaliseert wordt belaagd met subtiele , dan weer uitgesproken media-demonisering , juridische klachten en politieke veroordelingen allerlei.
Nooit , tenzij aan marginalen en extremisten (dat past dan weer in het georkestreerde ridiculiserende plaatje) , wordt openlijk aan het doorsnee VB-electoraat gevraagd wat het motief of werkelijke reden van hun politieke keuze dan wel is. Integendeel, collectief met haar mandatarissen worden zij op datzelfde hoopje van mestkevers, uitschot , fascisten , racisten , enz. (geen naam is te vies) geworpen, terwijl samen met mij het merendeel ervan alleen maar uitermate dankbaar is voor de inspanningen van ouders /voorouders, en de geërfde cultuur en maatschappij in al haar aspecten wenst te behoeden.
Natuurlijk zitten er racisten en fascisten bij het Vlaams Belang, net zoals er ook marxisten en communisten bij kiezers en politici van linkse signatuur te vinden zijn, en mag het even gezegd dat communisten zich in een niet zo ver verleden ook bezondigden aan asociale en onaanvaardbare praktijken. Dat media blind blijven en zich in stilte verhullen voor dat laatste , is voor mij dan ook een vorm van staatsgreep op zich.
Uiteraard ga ik niet akkoord met alle programmapunten van mijn partij , maar welke kiezer kan dat wel zeggen ? Zo hoeft voor mij ook niet direct België te worden opgedoekt.
Maar de ideologische en weerspannige houding van onze Waalse partijen (en ook sommige Vlaamse) ten aanzien van justitie, immigratie , sociaal misbruik en ander economische en sociologische vraagstukken, laat niet veel ruimte voor dialoog. Een partij die werklozen & immigranten als kiesvee en machtshefboom beschouwt, motiveer je niet zo direct tot bv het verstrengen van werkloosheidskader of immigratie- en asielprocedures, zeker niet wanneer je weet dat door de verdeeldheid en het daaruit resulterende gebrek aan daadkracht van de traditionele Vlaamse partijen , wij Vlamingen gewillig en tot in de oneindigheid de facturatie ervan blijven boeken.


En ja , ik ben een bange blanke gefrustreerde man ,die, om het in beeldspraak te omschrijven, in gezelschap van meer dan 1 miljoen landgenoten onderaan de maatschappelijke boom in cordon sanitaire en onder voortdurend mediagedreun hun grote gelijk staan uit te brullen, terwijl boven hen een blinde politiek correcte meute de spreekwoordelijk tak waarop ze zitten doorzagen. Vroeg of laat krijgen wij , de verketterde extreem-rechtsen , die de tak om de bekende redenen voortijdig verlieten , het hele zootje vooralsnog op ons hoofd gedonderd.

En neen, er is geen veilige plaats weg van de boom, hij staat in mijn land, ik ben er geboren, ik wil er sterven.


Smiley@,

Ik kan je alleen maar zeggen dat je lang niet de enige bent die er zo over denkt.
Ikzelf ben onlangs VB gaan stemmen terwille van het Vlaams-nationalistische deel van hun programma. Sinds de verzamelde media en de politiek correcte meute collectief zot is geworden weet ik echter dat de tijd is gekomen om ook dat laatste deel van de staats-indoctrinatie af te schudden onder wiens invloed we, op een miljoen kiezers na, allemaal bange blanke mensen zijn geworden. Bang voor de veel te hoge aantallen onaanpasbare vreemdelingen die, met de hulp van het inquisitiecentrum, gedaan krijgen dat wij ons in eigen land aan hen moeten aanpassen.

Knuppel
22 mei 2006, 16:40
Nee, 't is anders. Wat die ook doen, 't is nooit goed. En als ze niets doen, dan is het ook niet goed.

Zo is het.
Elk normaal mens krijgt hier op de duur braakneigingen van.

smiley
22 mei 2006, 16:50
En smiley, moest het je interesseren, ik ben rotuitspraken zoals degene die jij hier bezigt meer dan kotsbeu... Bewijst alleen maar dat mensen denken dat ze zomaar alles mogen en kunnen zeggen zolang het hun eigen kleine belachelijke bekrompen leefweredje maar niet raakt.

Een hele generatie mensen te kakken zetten omwille van hun religie die jij vanuit je bange blanke man achtergrond niet kan of wilt vertrouwen is een walgelijk discours. Maar dat is nu net wat jij en vele van je VB-aanhangertjes doen.

Ik ben rotuitspraken zoals degene die jij hier post meer dan kotsbeu. Mensen zoals jij die denken dat anderen in, een bekrompen leefwereldje zitten terwijl ze er zelf in zitten. Mensen zoals jij die denken dat mensen zoals ik een hele gemeenschap te kakken zet terwijl ik het niet over de slachtoffers ervan heb, de volgelingen ervan, maar wel over de religie zelf. De ideologie.

Het uwe is een walgelijk discour. Mensen zwart maken. Mensen voor nazis uitmaken, mensen voor racisten uitmaken terwijl ze het helemaal niet zijn. Met uw walgelijk discour speel jij de islam in de kaart. :?

Khonnor
22 mei 2006, 16:55
Ik ben rotuitspraken zoals degene die jij hier post meer dan kotsbeu. Mensen zoals jij die denken dat anderen in, een bekrompen leefwereldje zitten terwijl ze er zelf in zitten. Mensen zoals jij die denken dat mensen zoals ik een hele gemeenschap te kakken zet terwijl ik het niet over de slachtoffers ervan heb, de volgelingen ervan, maar wel over de religie zelf. De ideologie.

Het uwe is een walgelijk discour. Mensen zwart maken. Mensen voor nazis uitmaken, mensen voor racisten uitmaken terwijl ze het helemaal niet zijn. Met uw walgelijk discour speel jij de islam in de kaart. :?
Ja ja, right... en met een dergelijk discours gaat u dus de moslims in dit land met vertrouwen tegemoet. :roll:

Oh ja, en u bent geen racist, u bent gewoon een bange blanke man....

Triestig hoor

smiley
22 mei 2006, 16:58
Ja ja, right... en met een dergelijk discours gaat u dus de moslims in dit land met vertrouwen tegemoet. :roll:

Oh ja, en u bent geen racist, u bent gewoon een bange blanke man....

Triestig hoor

Moslims zouden beter beginnen met zichzelf als mens te zien en niet als moslim.

smiley
22 mei 2006, 17:00
Is dat alles wat je hierop te zeggen had?



Smiley@,

Ik kan je alleen maar zeggen dat je lang niet de enige bent die er zo over denkt.
Ikzelf ben onlangs VB gaan stemmen terwille van het Vlaams-nationalistische deel van hun programma. Sinds de verzamelde media en de politiek correcte meute collectief zot is geworden weet ik echter dat de tijd is gekomen om ook dat laatste deel van de staats-indoctrinatie af te schudden onder wiens invloed we, op een miljoen kiezers na, allemaal bange blanke mensen zijn geworden. Bang voor de veel te hoge aantallen onaanpasbare vreemdelingen die, met de hulp van het inquisitiecentrum, gedaan krijgen dat wij ons in eigen land aan hen moeten aanpassen.

Nagel op de kop. :-D

Amon_Re
22 mei 2006, 20:56
Sorry hoor, maar de multiculturele maatschappij is nu eenmaal een realiteit, niets dat daaraan iets zal veranderen.

'T zal toch moeten, want de huidige multiculurele (is Vlaanderen multicul? Ik zie eerder verschillende culturen zichzelf isoleren eerder dan samensmelten, met alle gevolgen vandien....) maatschappij is rot.

Amon_Re
22 mei 2006, 20:59
En denk nu eens heel goed na waar de oorzaak ligt?
Zou het misschien toch niet een heel klein beetje waar zijn dat het VB een discours voert dat bij de mensen enkel haat en ongenoegen aanwakkert ipv op een positieve manier oplossingen aan te dragen en samen aan een betere samenleving te werken?

Ik zie absoluut geen verband met het achterlijk zijn van de huidige (regerende) politici & het VB.

Amon_Re
22 mei 2006, 20:59
idd, t zou dan ook mooi zijn dat de politici (allemaal!) wel eens dat signaal kregen van de burgers/kiezers/mensen.

Een signaal? Hebben ze er nog geen genoeg gehad de laatste decenia?

Boadicea
22 mei 2006, 21:00
Wat het VB ook doet of niet doet, wat het ook zegt of niet zegt, het wordt altijd verdacht gemaakt.
Naast de reakties hier, nog een voorbeeldje: als ze de 'veiligheidsposter' zouden gehandhaafd hebben, zouden het natuurlijk 'kille racisten' geweest zijn; nu ze die poster hebben geannuleerd zijn er al die beweren dat ze daardoor toch toegeven dat ze zichzelf schuldig voelen aan de racistische moorden in Antwerpen...

Klopt. Wat het VB ook doet ... voor de andere partijen zal het nooit goed zijn.

Amon_Re
22 mei 2006, 21:03
Never mind, was off topic

Anna List
23 mei 2006, 09:21
Ja, maar die optie wordt geloofwaardiger met het bestaan van de N-VA binnen het kartel. Zonder N-VA is het kartel én de CD&V dood. De steen voor steen methode heeft de CD&V in een greep (als ze zelf er nu al niet gaan in geloven zijn tenminste).

Secessionisme? U weet toch dat een eenmalige onafhankelijkheidsverklaring onmogelijk van alle partijen verwacht kan worden? Independist, separatist en secessionist: het is allemaal hetzelfde, dat je ook wel. De vraag is wat je als separatist doet ten dienste van je ideaal.

*maar voor de kiezer die niet meer gelooft in de 'stap voor stap' illusie, heeft het kartel zich onnodig afgesloten ... strategisch geen goeie zet.
*een onafhankelijkheidsverklaring van een meerderheid in Vlaanderen is voldoende (en de stemmenkampioen bewees reeds dat er onder de Vlaamse kiezers een meerderheid gewonnen is voor regelrechte onafhankelijkheid)
*waarom geen referendum op z'n Montenegrijns ?

spherelike
23 mei 2006, 16:24
Net één van de organisatoren van de mars gehoord op de radio.

Hij beschuldigde er het VB dat ze de sereniteit doorbraken, door als enige politieke partij hun leden te mobiliseren.

circe
23 mei 2006, 16:29
Net één van de organisatoren van de mars gehoord op de radio.

Hij beschuldigde er het VB dat ze de sereniteit doorbraken, door als enige politieke partij hun leden te mobiliseren.

Mag dat niet? Die van het AEL mogen alvast niet komen van hun Fuhrer. Hebben ze misschien schrik dat de verkeerde mensen erop afkomen?

drosophila
23 mei 2006, 17:04
Vlaams Belang wringt zich binnen in Antwerpse mars

Het Vlaams Belang roept op om deel te nemen aan de optocht nu vrijdag in Antwerpen. Hiermee overtreedt het Vlaams Belang de afspraak dat geen enkele politiek partij zou mobiliseren en verbreekt de partij de sereniteit. Dat zegt Georges Kamanayo, voorzitter van het organisatiecomité van de optocht van vrijdag 26 mei.

Morgen plant Kamanayo een persconferentie in Antwerpen. Daar wil hij samen met de ouders van de slachtoffers zijn bezorgdheid uitdrukken over de mobilisatie van het Vlaams Belang. Georges Kamanayo is voorzitter van de Stedelijke Overlegraad Antwerpen en voorzitter van het organisatiecomité van de optocht die de twee slogans draagt "Het verdriet is van "A"." en "Stop racisme, diversiteit is realiteit."

"Tot nu toe hebben alle politieke partijen zich sereen opgesteld en niet gemobiliseerd", zegt Kamanayo. "Het Vlaams Belang overtreedt nu die sereniteit. We zijn bang dat ze hun militanten zullen optrommelen. Als dat gebeurt, vrezen we dat er moeilijkheden kunnen ontstaan." Tijdens de persconferentie wil Kamanayo hier dieper op ingaan en het traject van de mars overlopen.
(Belga 15:40)

circe
23 mei 2006, 17:08
Vlaams Belang wringt zich binnen in Antwerpse mars

Het Vlaams Belang roept op om deel te nemen aan de optocht nu vrijdag in Antwerpen. Hiermee overtreedt het Vlaams Belang de afspraak dat geen enkele politiek partij zou mobiliseren en verbreekt de partij de sereniteit. Dat zegt Georges Kamanayo, voorzitter van het organisatiecomité van de optocht van vrijdag 26 mei.

Morgen plant Kamanayo een persconferentie in Antwerpen. Daar wil hij samen met de ouders van de slachtoffers zijn bezorgdheid uitdrukken over de mobilisatie van het Vlaams Belang. Georges Kamanayo is voorzitter van de Stedelijke Overlegraad Antwerpen en voorzitter van het organisatiecomité van de optocht die de twee slogans draagt "Het verdriet is van "A"." en "Stop racisme, diversiteit is realiteit."

"Tot nu toe hebben alle politieke partijen zich sereen opgesteld en niet gemobiliseerd", zegt Kamanayo. "Het Vlaams Belang overtreedt nu die sereniteit. We zijn bang dat ze hun militanten zullen optrommelen. Als dat gebeurt, vrezen we dat er moeilijkheden kunnen ontstaan." Tijdens de persconferentie wil Kamanayo hier dieper op ingaan en het traject van de mars overlopen.
(Belga 15:40)

Hoe gaat men kunnen discrimineren op basis van een geheime VB-stem? Worden er paswoorden gevraagd? Lidkaarten geëist? Mogen stemmers van VB niet mee betogen tegen zinloos geweld? Mogen VB-stemmers die al jaren pleiten voor meer veiligheid niet meelopen dan?

drosophila
23 mei 2006, 17:16
Hoe gaat men kunnen discrimineren op basis van een geheime VB-stem? Worden er paswoorden gevraagd? Lidkaarten geëist? Mogen stemmers van VB niet mee betogen tegen zinloos geweld? Mogen VB-stemmers die al jaren pleiten voor meer veiligheid niet meelopen dan?

Kunt u niet lezen? Of hebt u veeleer problemen met begrijpen?

alberto
23 mei 2006, 17:24
"Tot nu toe hebben alle politieke partijen zich sereen opgesteld en niet gemobiliseerd", zegt Kamanayo. (Belga 15:40)
sereen????????8O

Riksken
23 mei 2006, 17:27
Kunt u niet lezen? Of hebt u veeleer problemen met begrijpen?
Ik kan wel lezen. Kan eruit afleiden dat een neger ertegen is dat 35% van de Antwerpenaars zou meelopen in een mars in hun eigen Antwerpen.
Tis ver gekomen.

drosophila
23 mei 2006, 23:50
sereen????????8O

De andere partijen eerbiedigden de wens van de ouders, en bewaarden dus hun sereniteit binnen deze context (de mars).
Capice?

drosophila
23 mei 2006, 23:54
Ik kan wel lezen. Kan eruit afleiden dat een neger ertegen is dat 35% van de Antwerpenaars zou meelopen in een mars in hun eigen Antwerpen.
Tis ver gekomen.

Die "neger" organiseert de mars en riep op om niet partijpolitiek te mobiliseren. Die "neger" (qua woordkeuze niet verbazend voor iemand van het soort dat zich weleens een Afrikaanse barbecue permiteert) verbiedt NIEMAND om mee te lopen in de mars.

Duupje
24 mei 2006, 03:14
Vlaams Belang wringt zich binnen in Antwerpse mars

Het Vlaams Belang roept op om deel te nemen aan de optocht nu vrijdag in Antwerpen. Hiermee overtreedt het Vlaams Belang de afspraak dat geen enkele politiek partij zou mobiliseren en verbreekt de partij de sereniteit. Dat zegt Georges Kamanayo, voorzitter van het organisatiecomité van de optocht van vrijdag 26 mei.

Oeie, ZWAAR overtreding, ALLE Antwerpenaren oproepen om mee te stappen tegen zinloos geweld! Tis een schande!

Morgen plant Kamanayo een persconferentie in Antwerpen. Daar wil hij samen met de ouders van de slachtoffers zijn bezorgdheid uitdrukken over de mobilisatie van het Vlaams Belang. Georges Kamanayo is voorzitter van de Stedelijke Overlegraad Antwerpen en voorzitter van het organisatiecomité van de optocht die de twee slogans draagt "Het verdriet is van "A"." en "Stop racisme, diversiteit is realiteit."

Amai, is dien mens nu helemaal van de pot gerukt of ligt da nu on mij alleen?



"Tot nu toe hebben alle politieke partijen zich sereen opgesteld en niet gemobiliseerd", zegt Kamanayo. "Het Vlaams Belang overtreedt nu die sereniteit. We zijn bang dat ze hun militanten zullen optrommelen. Als dat gebeurt, vrezen we dat er moeilijkheden kunnen ontstaan." Tijdens de persconferentie wil Kamanayo hier dieper op ingaan en het traject van de mars overlopen.
(Belga 15:40)

Is he for real? :roll:

Steben
24 mei 2006, 09:15
*maar voor de kiezer die niet meer gelooft in de 'stap voor stap' illusie, heeft het kartel zich onnodig afgesloten ... strategisch geen goeie zet.
*een onafhankelijkheidsverklaring van een meerderheid in Vlaanderen is voldoende (en de stemmenkampioen bewees reeds dat er onder de Vlaamse kiezers een meerderheid gewonnen is voor regelrechte onafhankelijkheid)
*waarom geen referendum op z'n Montenegrijns ?

Kijk, daar heb ik dus ronduit schrik voor. Peilingen spreken elkaar tegen. Stel dat de meerderheid tegen onafhankelijkheid is (al is het maar met 50.1%)? Wat ga je dan doen de komende 40 jaar?

De bevolking is (nog) niet klaar om voor zo een enorme keuze gesteld te worden. Ze moet nog veel meer geïnformeerd worden. Als je daar in slaagt, kan je een referendum houden waarvan je zeker bent van 55%.

circe
24 mei 2006, 09:22
Daar wil hij samen met de ouders van de slachtoffers

Komen de ouders van de babysit dan speciaal over uit Mali? En die van die Turkse mevrouw uit Turkije?

Maar dé Antwerpenaren mogen niet meegaan wegens stemmen op de verkeerde partij?

In feite vind ik dit allemaal nogal eens van de pot gerukt.

Willen ze nu in Mali en in Turkije dat het zinloos geweld in België stopt? Of willen de Belgen dat zelf? Mogen we nog iets zeggen ook?

spherelike
24 mei 2006, 09:49
Mischien zijn ze wat bang van de conditionering van de VB aanhangers.
Als die met een paar samen zijn kunnen ze het scanderen van leuzen blijkbaar niet laten, het lijkt sterker dan zijzelf, er begint er één en de rest volgt quasi automatisch. En dat is niet bevorderlijk voor de sereniteit. (grapje)

Zie je ze al "eigen volk eerst" roepen in een betoging tegen een rascistisch geweld ? Het lijkt wel een uitnodiging om op hen te schieten ? Eén labiele allochtoon is genoeg om opnieuw een drama te hebben. (grapje)

napoleondegrote
24 mei 2006, 10:32
Mischien zijn ze wat bang van de conditionering van de VB aanhangers.
Als die met een paar samen zijn kunnen ze het scanderen van leuzen blijkbaar niet laten, het lijkt sterker dan zijzelf, er begint er één en de rest volgt quasi automatisch. En dat is niet bevorderlijk voor de sereniteit. (grapje)

Zie je ze al "eigen volk eerst" roepen in een betoging tegen een rascistisch geweld ? Het lijkt wel een uitnodiging om op hen te schieten ? Eén labiele allochtoon is genoeg om opnieuw een drama te hebben. (grapje)

Die 'conditionering' van de VB aanhangers, wat bedoel je daar mee? Leg dat eens uit, want dat snap ik niet.

En verder: tegenwoordig zijn er van alle kanten en gezindten types die van zich laten horen via persconferenties, opiniestukken, intervieuws, optredens in allerlei debatten, enz...
Kwestie van je kop en je naam nog eens op tv of in de krant te krijgen.

Maar er is natuurlijk heel wat anders nodig om het tij te keren. Wedden dat binnen een paar weken of maanden iedereen weer in slaap sukkelt. We hebben politici nodig met houten hamers, maarja die zijn karig gezaaid. En als ze er zijn worden ze gemarginaliseerd en gedemoniseerd.
In Nederland worden ze zelfs het land uitgewerkt.

Want wat wil de goegemeente eigenlijk, van welke strekking ook?
Ze willen allemaal rustig slapen en hun wakkere momenten besteden aan geldverdienen om allerlei rotzooi in huis te halen, die ze eigenlijk niet nodig hebben. En nu en dan schieten ze ook eens wakker om hun verontwaardiging en hun hoge ethische gevoeligheid te tonen. Bah...:?

Bobke
24 mei 2006, 10:53
Mischien zijn ze wat bang van de conditionering van de VB aanhangers.
Het enige waar ze bang voor zijn is dat hun zondebok zou ontglippen.
Ge kunt immers moeilijk blijven volhouden dat ze oproepen tot geweld en tegelijk oproepen om te betogen tegen geweld.

Als die met een paar samen zijn kunnen ze het scanderen van leuzen blijkbaar niet laten, het lijkt sterker dan zijzelf, er begint er één en de rest volgt quasi automatisch. En dat is niet bevorderlijk voor de sereniteit. (grapje)

Zie je ze al "eigen volk eerst" roepen in een betoging tegen een rascistisch geweld ? Het lijkt wel een uitnodiging om op hen te schieten ? Eén labiele allochtoon is genoeg om opnieuw een drama te hebben. (grapje)
Waarom zouden ze daar bang voor zijn ?
Dat zou immers het bewijs zijn dat het VB de moorden goedkeurt.

alberto
24 mei 2006, 10:56
De andere partijen eerbiedigden de wens van de ouders, en bewaarden dus hun sereniteit binnen deze context (de mars).
Capice?
Binnen de context van het niet oproepen tot mobiliseren heb je gelijk, maar sereniteit gaat verder dan alleen het niet oproepen tot mobilisatie, daar heb ik de afgelopen week weinig van gemerkt, integendeel het was een opbod van politieke electorale spelletjes omdat het hen goed uitkwam.

drosophila
24 mei 2006, 12:35
Binnen de context van het niet oproepen tot mobiliseren heb je gelijk, maar sereniteit gaat verder dan alleen het niet oproepen tot mobilisatie, daar heb ik de afgelopen week weinig van gemerkt, integendeel het was een opbod van politieke electorale spelletjes omdat het hen goed uitkwam.

Er is dan ook geen enkele reden om te veronderstellen dat Kamanayo doelt op wat u "opbod van politieke spelletjes van de afgelopen week" noemt. Is het nu zo moeilijk om bij de feiten te blijven?
Kamanayo had het over partijpolitieke mobilisatie voor de mars. Iets waar enkel het VB zich aan bezondigt, ondanks de expliciete vraag om dat vooral NIET te doen, van organisatie en ouders.

drosophila
24 mei 2006, 12:37
Is he for real? :roll:

Nog ene die moeite heeft met het begrijpend lezen van een simpel nieuwsbericht....

Distel
24 mei 2006, 12:44
Het enige waar ze bang voor zijn is dat hun zondebok zou ontglippen.
Ge kunt immers moeilijk blijven volhouden dat ze oproepen tot geweld en tegelijk oproepen om te betogen tegen geweld.

Klopt. Het resultaat is dat de oproep van het VB wellicht tòch de oren van veel mensen zal bereiken, maar ook de weigering van de organisatoren zal niet onopgemerkt blijven. En zo komen de anti-VBers er - weeral - als de èchte onverdraagzamen uit, èn krijgt het VB weer de slachtofferrol cadeau.

drosophila
24 mei 2006, 12:48
Komen de ouders van de babysit dan speciaal over uit Mali? En die van die Turkse mevrouw uit Turkije?
Wat doet het ertoe?


Maar dé Antwerpenaren mogen niet meegaan wegens stemmen op de verkeerde partij?
Says who?
Ik begrijp dat de Calimero-reflex een tweede natuur is geworden bij de VB-aanhang. Maar probeer toch eerst eens te lezen waarover het gaat, alvorens schuimbekkend te reageren


Mogen we nog iets zeggen ook?

Aléén als het eindelijk op iets slaat8)

circe
24 mei 2006, 12:54
Wat doet het ertoe?



Says who?
Ik begrijp dat de Calimero-reflex een tweede natuur is geworden bij de VB-aanhang. Maar probeer toch eerst eens te lezen waarover het gaat, alvorens schuimbekkend te reageren




Aléén als het eindelijk op iets slaat8)

Wat doet het ertoe? Niks natuurlijk, maar hij kan gewoon ook zeggen dat het enkel en alleen om de ouders van de vermoorde Luna gaat, die - alhoewel ze bij loog en laag beweren geen politiek te willen bedrijven - m.i. ondertussen nog niks anders hebben gedaan.
Een Mars is trouwens een politiek statement. Indien deze mensen enkel een Mars voor hun dochtertje en hun nanny willen organiseren, dat ze het dan ook zo zeggen! Maar er zijn nog meer dan voldoende andere slachtoffers die nooit diezelfde aandacht gekregen hebben, omdat de "kogel van de verkeerde kant" kwam. Als dus die mensen de Mars willen monopolizeren, dan hadden ze dat duidelijk moeten stellen. Er is meer zinloos geweld dan enkel hun leed.

Kijk het VB roept �*lle Antwerpenaars (dus ook niet VB-stemmers, allochtonen etc..) op om mee te stappen in de mars, maar zegt tegelijk dat zijzelf niet aanwezig zullen zijn.

Dan komt out of the blue ene mijnheer zeggen dat het VB MOBILISEERT?
Mobiliseren doe je met het leger!

Ik vermoed dat je vond dat Spirit ook mobiliseerde toen Fouad Ahadir de allochtonen opriep om mee te lopen met de mars na de mp3 moord?
Of wou Spirit zich in de slachofferrol wentelen?

Wie schuimbekt hier in feite? Ik heb enkel een schuimbekkende organisator van een mars tegen zinloos geweld gehoord.

drosophila
24 mei 2006, 13:00
Wat doet het ertoe? Niks natuurlijk, maar hij kan gewoon ook zeggen dat het enkel en alleen om de ouders van de vermoorde Luna gaat, die - alhoewel ze bij loog en laag beweren geen politiek te willen bedrijven - m.i. ondertussen nog niks anders hebben gedaan.
Een Mars is trouwens een politiek statement.

Kijk het VB roept �*lle Antwerpenaars (dus ook niet VB-stemmers, allochtonen etc..) op om mee te stappen in de mars, maar zegt tegelijk dat zijzelf niet aanwezig zullen zijn.

Dan komt out of the blue ene mijnheer zeggen dat het VB MOBILISEERT?
Mobiliseren doe je met het leger!

Ik vermoed dat je vond dat Spirit ook mobiliseerde toen Fouad Ahadir de allochtonen opriep om mee te lopen met de mars na de mp3 moord?
Of wou Spirit zich in de slachofferrol wentelen?

Wie schuimbekt hier in feite? Ik heb enkel een schuimbekkende organisator van een mars tegen zinloos geweld gehoord.


(zucht)
Het "partijpolitieke" aan de oproep moet je zoeken bij degene die oproept, niet aan wie die oproep is gericht.
jesus, is da nu zo moeilijk?

Overigens is ene F.Ahadir mij onbekend.

drosophila
24 mei 2006, 13:02
Wat doet het ertoe? Niks natuurlijk, maar hij kan gewoon ook zeggen dat het enkel en alleen om de ouders van de vermoorde Luna gaat, die - alhoewel ze bij loog en laag beweren geen politiek te willen bedrijven - m.i. ondertussen nog niks anders hebben gedaan.


Opdracht:

zoek op: het verschil tussen "politiek" en "partijpolitiek"

circe
24 mei 2006, 13:15
http://forum.politics.be/showthread.php?t=15811

drosophila
24 mei 2006, 16:17
http://forum.politics.be/showthread.php?t=15811

Ah Fouad Ahidar.
En wat heeft die precies te maken met de witte mars in Antwerpen??

alberto
24 mei 2006, 17:16
Er is dan ook geen enkele reden om te veronderstellen dat Kamanayo doelt op wat u "opbod van politieke spelletjes van de afgelopen week" noemt. Is het nu zo moeilijk om bij de feiten te blijven?
Kamanayo had het over partijpolitieke mobilisatie voor de mars. Iets waar enkel het VB zich aan bezondigt, ondanks de expliciete vraag om dat vooral NIET te doen, van organisatie en ouders.

IK ben altijd redelijk goed geweest in begrijpend lezen, nooit de primus.

Dit komt van de site van Spirit

Stille mars AntwerpenOp vrijdag 26 mei vindt een stille optocht plaats in Antwerpen als steunbetuiging aan de families van Mohamed Bouazza, Luna Drowart, Oulemata Niangadou en Songül Koç. Tegelijkertijd is de optocht een sereen protest tegen alle vormen van geweld in de maatschappij en een pleidooi voor een verdraagzame stad. Spirit roept op om hier aanwezig te zijn.

jOOSt
24 mei 2006, 17:46
Ik vind dit ronduit belachelijk. Waarom mag gewoon niet iedereen deel nemen aan die Mars ongeacht ras, kleur, sexe, taal, godsdienst en ja ook politieke overtuiging? Wie weet misschien komen er wel van die racisten tot bezinning.

ericferemans
25 mei 2006, 01:17
Op 28 december (feest van de onschuldige kinderen) roept Marc Dutroux op om dit samen met alle pedofielen, veroordeeld of niet en medeplichtig aan het plegen van inbreuken op de wetgeving op pedofyle literatuur of niet om deel te nemen aan de kindermars.
De kinderen zijn van iedereen!
Het is niet aan politieke partijen die geen begrip hebben voor het probleem van het anti-pedofiel gestook om pedofielen hiervan uit te sluiten.
Het volk dient collectief aanwezig te zijn!
Niemand mag kinderen monopoliseren!

carlgustaaf
25 mei 2006, 01:44
Op 28 december (feest van de onschuldige kinderen) roept Marc Dutroux op om dit samen met alle pedofielen, veroordeeld of niet en medeplichtig aan het plegen van inbreuken op de wetgeving op pedofyle literatuur of niet om deel te nemen aan de kindermars.
De kinderen zijn van iedereen!
Het is niet aan politieke partijen die geen begrip hebben voor het probleem van het anti-pedofiel gestook om pedofielen hiervan uit te sluiten.
Het volk dient collectief aanwezig te zijn!
Niemand mag kinderen monopoliseren!Schaamt gij u dan nooit, walgelijke kerel?:evil:

carlgustaaf
25 mei 2006, 01:47
Hoe gaat men kunnen discrimineren op basis van een geheime VB-stem? Worden er paswoorden gevraagd? Lidkaarten geëist? Mogen stemmers van VB niet mee betogen tegen zinloos geweld? Mogen VB-stemmers die al jaren pleiten voor meer veiligheid niet meelopen dan?mischien gaat er binnenkort een wet gestemt worden die alle VB-ers verplicht om heel hun lichaam te laten tatoueren , in het zwart, om ze overal te kunnen herkennen.Zo een beetje zoals de jodenster in Iran en vroeger in Duitsland:-P

Duupje
25 mei 2006, 06:36
Nog ene die moeite heeft met het begrijpend lezen van een simpel nieuwsbericht....

Net zoveel moeite als u blijkt te hebben met het feit dat Vl.Bel. ALLE Antwerpenaren oproept mee te lopen tg zinloos geweld (al stel ik mij de vraag of er dan ook zoiets als zinvol geweld bestaat?).
Alle Antwerpenaren, dus ook mijn Marokkaanse en Turkse buren, de Afrikaanse buren aan de overkant die het op zich een tof iniatief vonden dat ze dit deden en geen van allen begreep de heisa die jullie maken hierom (over het bericht weliswaar, niet over de laffe moord op die mensen), zoals ze zelf aangaven. Alle Antwerpenaren is tot nader order nog altijd de complete bevolking van Antwerpen.
Jullie lezen in dat simpel bericht van het Vl.Bel. : ALLE kiezers van Vl.Bel.
...
Jep... bij deze is het echt wel overduidelijk wie hier moeite heeft gehad in de lagere school met begrijpend lezen.
(En tis niet 'nog ene', maar nog één.)
MVG

ericferemans
25 mei 2006, 10:45
mischien gaat er binnenkort een wet gestemt worden die alle VB-ers verplicht om heel hun lichaam te laten tatoueren , in het zwart, om ze overal te kunnen herkennen.Zo een beetje zoals de jodenster in Iran en vroeger in Duitsland:-P
Jodemnsterren schijnt uw humeur beter te prikkelen dan mijn ironie.
"onozel ventje!", op wie slaat dat nu ook weer????

drosophila
25 mei 2006, 14:16
Welgemeend advies aan de VB-aanhang:

Iedereen die zich sereen gedraagt en partijpolitiek achterwege laat, blijft welkom op de mars. Toch lijkt me zinvoller mocht u, als VB-aanhang(st)er, een rustige plek opzoeken. En u te bezinnen. Een gewetensonderzoek door te voeren. Probeer eens voorbij de slogans te denken. Denk aan Oulemata. Denk aan Luna. Denk aan Songul. Aan Mohamed. Aan Raphael. Aan Alain.

Denk aan Hans. En hoe het zover is kunnen komen.

circe
25 mei 2006, 14:18
Iedereen die zich sereen gedraagt en partijpolitiek achterwege laat, blijft welkom op de mars.

En wie bent U als ik vragen mag, die de serene wens van de ouders en de aan hen gelinkte politici zomaar met de voeten mag treden? Wat stelt U in staat om deze uitnodiging op te stellen?

drosophila
25 mei 2006, 14:23
En wie bent U als ik vragen mag, die de serene wens van de ouders en de aan hen gelinkte politici zomaar met de voeten mag treden? Wat stelt U in staat om deze uitnodiging op te stellen?

Zomaar een fruitvlieg, die bij deze helemaal niets predikt dat tegen de wens van de organisatoren ingaat.
En net zoals ook bij u het geval is, stellen een toetsenbord, een PC en een internetverbinding mij in staat deze uitnodiging op te stellen.

Amon_Re
25 mei 2006, 14:30
Op 28 december (feest van de onschuldige kinderen) roept Marc Dutroux op om dit samen met alle pedofielen, veroordeeld of niet en medeplichtig aan het plegen van inbreuken op de wetgeving op pedofyle literatuur of niet om deel te nemen aan de kindermars.
De kinderen zijn van iedereen!
Het is niet aan politieke partijen die geen begrip hebben voor het probleem van het anti-pedofiel gestook om pedofielen hiervan uit te sluiten.
Het volk dient collectief aanwezig te zijn!
Niemand mag kinderen monopoliseren!

Beste dorpsidioot, 't is niet met het gebruiken van een emotioneel iets dat ge uw punt gaat maken. zulke statements dienen enkel om te schockeren (verloren moeite) & mensen te manipuleren om het VB als het "grote kwaad" te bezien.

De mars is politiek getint, de hele hetze is verdomme nie meer of nie minder dan politiek gezeik met de hoop de mensen te manipuleren & het VB te verketteren. Deze taktiek zal, net zoals alle vorige pogingen, falen & het ongekeerde effect hebben.

De media, de politici & de eikels die de mars organiseren kunnen allemaal den boom in.

Amon_Re
25 mei 2006, 14:33
Welgemeend advies aan de VB-aanhang:

Iedereen die zich sereen gedraagt en partijpolitiek achterwege laat, blijft welkom op de mars. Toch lijkt me zinvoller mocht u, als VB-aanhang(st)er, een rustige plek opzoeken. En u te bezinnen. Een gewetensonderzoek door te voeren. Probeer eens voorbij de slogans te denken. Denk aan Oulemata. Denk aan Luna. Denk aan Songul. Aan Mohamed. Aan Raphael. Aan Alain.

Denk aan Hans. En hoe het zover is kunnen komen.

Nah, ik raad de mensen die nog ietswat gezond verstand hebben om die mars te negeren, laat merken aan de media & de regering dat we niet gediend zijn met zulke politieke spellekes.

drosophila
25 mei 2006, 14:34
Eentje om in te kaderen!
Een blik in de geest van een VB'er:

Beste dorpsidioot, 't is niet met het gebruiken van een emotioneel iets dat ge uw punt gaat maken. zulke statements dienen enkel om te schockeren (verloren moeite) & mensen te manipuleren om het VB als het "grote kwaad" te bezien.

De mars is politiek getint, de hele hetze is verdomme nie meer of nie minder dan politiek gezeik met de hoop de mensen te manipuleren & het VB te verketteren. Deze taktiek zal, net zoals alle vorige pogingen, falen & het ongekeerde effect hebben.

De media, de politici & de eikels die de mars organiseren kunnen allemaal den boom in.

drosophila
25 mei 2006, 14:37
Nah, ik raad de mensen die nog ietswat gezond verstand hebben om die mars te negeren, laat merken aan de media & de regering dat we niet gediend zijn met zulke politieke spellekes.

Een niet-partijpolitieke, door burgers georganiseerde mars TEGEN RACISME is maar voor 1 politieke partij een "politiek spelletje". Met name de partij die VOOR RACISME is.

circe
25 mei 2006, 14:37
Zomaar een fruitvlieg, die bij deze helemaal niets predikt dat tegen de wens van de organisatoren ingaat.
En net zoals ook bij u het geval is, stellen een toetsenbord, een PC en een internetverbinding mij in staat deze uitnodiging op te stellen.

Je moet je toch beter informeren denk ik:

Oorspronkelijk bericht door De Standaard
Families slachtoffers willen Belang niet op witte mars

ANTWERPEN - Het Vlaams Belang en haar kiezers zijn niet welkom op de witte mars in Antwerpen op vrijdag 26 mei. Daar waren de families van de slachtoffers, waaraan de mars wordt opgedragen, het tijdens een persconferentie eenstemmig over eens.
,,Het is tegen de afspraak dat politieke partijen mensen zouden mobiliseren'', reageerde de neef van de Turkse vrouw Songül Koç die zwaargewond raakte bij de actie van Hans Van Themsche. ,,Dit is geen politieke mars, maar een mars om verdriet te tonen.''

De moeder van de in onduidelijke omstandigheden verdronken Mohammed Bouazza stelt de partij en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die racisme is. ,,Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vreemdelingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.''

drosophila
25 mei 2006, 14:40
Je moet je toch beter informeren denk ik:

Oorspronkelijk bericht door De Standaard
Families slachtoffers willen Belang niet op witte mars

ANTWERPEN - Het Vlaams Belang en haar kiezers zijn niet welkom op de witte mars in Antwerpen op vrijdag 26 mei. Daar waren de families van de slachtoffers, waaraan de mars wordt opgedragen, het tijdens een persconferentie eenstemmig over eens.
,,Het is tegen de afspraak dat politieke partijen mensen zouden mobiliseren'', reageerde de neef van de Turkse vrouw Songül Koç die zwaargewond raakte bij de actie van Hans Van Themsche. ,,Dit is geen politieke mars, maar een mars om verdriet te tonen.''

De moeder van de in onduidelijke omstandigheden verdronken Mohammed Bouazza stelt de partij en haar kiezers verantwoordelijk voor het zaaien van een hardnekkige kanker die racisme is. ,,Ik wil dat ze afstand doen van de mars. Zij die vreemdelingen haten, moeten ook wegblijven uit onze gemeenschap.''

Zegt De Standaard. Niet de organisatie, anders zou het tussen aanhalingstekens staan. Zo van die " ", weet je wel? Een krant gebruikt dat om iemand te citeren.

Bazilfunk
25 mei 2006, 15:07
Zegt De Standaard. Niet de organisatie, anders zou het tussen aanhalingstekens staan. Zo van die " ", weet je wel? Een krant gebruikt dat om iemand te citeren.


Ge moet het die mensen niet zo moeilijk maken. 't zijn nu eenmaal blokkers dus .. Ze zijn al verward als ge punten en komma's gebruikt dus ga ze nu niet helemaal van de wijs brengen door ze ook nog op aanhalingstekens te wijzen.

Bobke
25 mei 2006, 17:25
Zegt De Standaard. Niet de organisatie, anders zou het tussen aanhalingstekens staan. Zo van die " ", weet je wel? Een krant gebruikt dat om iemand te citeren. Ge beschuldigd De Standaard dus van leugens omdat ze niet elk woord citeerden?
Ieder die een tv bezit kon trouwens horen wat er gezegd werd op de persconferentie, ook zonder "".

Jazeker
25 mei 2006, 17:41
Ge moet het die mensen niet zo moeilijk maken. 't zijn nu eenmaal blokkers dus .. Ze zijn al verward als ge punten en komma's gebruikt dus ga ze nu niet helemaal van de wijs brengen door ze ook nog op aanhalingstekens te wijzen.

Ah, de nuchter denkende objectieve progressief...

Jazeker
25 mei 2006, 17:41
Zegt De Standaard. Niet de organisatie, anders zou het tussen aanhalingstekens staan. Zo van die " ", weet je wel? Een krant gebruikt dat om iemand te citeren.

Hopla... de Standaard liegt. Zelfs de organisator van de mars liegt want die riep hetzelfde op tv.

ericferemans
25 mei 2006, 21:57
Beste dorpsidioot, 't is niet met het gebruiken van een emotioneel iets dat ge uw punt gaat maken. zulke statements dienen enkel om te schockeren (verloren moeite) & mensen te manipuleren om het VB als het "grote kwaad" te bezien.

De mars is politiek getint, de hele hetze is verdomme nie meer of nie minder dan politiek gezeik met de hoop de mensen te manipuleren & het VB te verketteren. Deze taktiek zal, net zoals alle vorige pogingen, falen & het ongekeerde effect hebben.

De media, de politici & de eikels die de mars organiseren kunnen allemaal den boom in.
Dus roepen de stronzakken van het VB hun leden op om mee te gaan?
Of is dit om achteraf te kunnen zeggen: "er was veel volk, dankzij onze oproep?"
of... is dit om te vermijden dat de grote hoop mensen die morgen opstappen als een veroordeling van het VB dient?
Zo'n vuige daad van politiek spelletjes spelen heb ik in mijn leven nog niet gezien. Tevoren was er één nog groter voorbeeld: de Reichstag in brandsteken, dan de communisten beschuldigen en daarom de democratie afschaffen.
Maar deze laffe daad kan ook tellen.
Hopelijk vallen morgen de VB-stemmers uit de toon, uit de boot en staan ze beschaamd bij zoveel waardigheid van de allochtonen...

Jazeker
25 mei 2006, 22:12
Dus roepen de stronzakken van het VB hun leden op om mee te gaan?

Beste strontzak,

Het VB riep hun leden niet op. Ze riepen alle Antwerpenaren op om te gaan.

Tot uw dienst, beste strontzak.

PS : en bedankt om zo sereen te zijn.

labyrinth
25 mei 2006, 22:16
Dus roepen de stronzakken van het VB hun leden op om mee te gaan?
Of is dit om achteraf te kunnen zeggen: "er was veel volk, dankzij onze oproep?"
of... is dit om te vermijden dat de grote hoop mensen die morgen opstappen als een veroordeling van het VB dient?
Zo'n vuige daad van politiek spelletjes spelen heb ik in mijn leven nog niet gezien. Tevoren was er één nog groter voorbeeld: de Reichstag in brandsteken, dan de communisten beschuldigen en daarom de democratie afschaffen.
Maar deze laffe daad kan ook tellen.
Hopelijk vallen morgen de VB-stemmers uit de toon, uit de boot en staan ze beschaamd bij zoveel waardigheid van de allochtonen...

"Nous sommes tous des étrangers"

Nous ne faisons que passer ...........

Dit beseffend, waarom elkaar dan vertrappelen ?

Bob
25 mei 2006, 22:24
Zo'n vuige daad van politiek spelletjes spelen heb ik in mijn leven nog niet gezien.

...dan hedde de laatste dagen toch niet veel naar de gesubsidieerde media gekeken, of de gesubsidieerde pers gelezen...:lol:

Cyrano
25 mei 2006, 22:31
Hopelijk vallen morgen de VB-stemmers uit de toon, uit de boot en staan ze beschaamd bij zoveel waardigheid van de allochtonen...

Morgen zal u de VB-stemmers niet herkennen in de 'stille mars'. Zij hebben nog geen Kainsteken of jodenster. Hoe die uit de toon moeten vallen is mij niet duidelijk ? Hoe de "niet- VB-stemmers" en vooral de gillers van uw soort uit de toon gaan vallen is nu al duidelijk. Zij zullen jouwen tegen het VB in een 'stille' en 'niet-politieke' mars. Zij zullen zelf hun waardigheid teniet doen. Deze mars is voor de multicul promotors gegarandeerd een verlies situatie.

1. Veel volk met veel allochtonen dan nog meer stemmen voor het VB.
2. Weinig volk (minder dan de 80.000 van Brussel) is een afgang.
3. Heibel op straat is verlies van geloofwaardigheid. Een mars tegen geweld met geweld is zeker contraproductief.

Wij zullen morgen zien hoe waardig onze allochtone medeburgers zullen marcheren. Ik vermoed dat het VB zich niet in de val van enkele provocateurs zal laten lokken.

Ik frequenteer in het dagelijke leven geen VB-ers en heb de laatste tijd nog geen beschaamden op de media gezien wat u ook mag beweren.

De brand van de Reichstag vergelijken met de oproep aan alle antwerpenaars om deel te nemen aan de 'stille mars' is ridicuul. U moet dringend de alcohol laten.

daiwa
25 mei 2006, 23:22
Zo'n vuige daad van politiek spelletjes spelen heb ik in mijn leven nog niet gezien. Tevoren was er één nog groter voorbeeld: de Reichstag in brandsteken, dan de communisten beschuldigen en daarom de democratie afschaffen.



In een veel dichter verleden werd er nog wat anders in brand gestoken om dan de schuld op discriminatie te steken.

born2bewild
25 mei 2006, 23:27
er zijn er hier toch een paar die dringend verzorging nodig hebben.(allez, ene toch)

Bazilfunk
25 mei 2006, 23:29
Waar is den tijd dat vlaams blokkers hun eigen huis of cafe in brand staken om links te beschuldigen van agressie. We zullen eens zien hoe waardig de blokkers zich zullen gedragen als ze hand in hand met een allochtoon over straat moeten loepn. Hand in hand voor vrede in het land, we zullen eens zien hoelang het duurt vorr er nen blokker zijn geweer bovenhaalt omdat er te veel vreemdelingen in zijn buurt lopen.

born2bewild
25 mei 2006, 23:30
maak er maar 2 van

Cyrano
25 mei 2006, 23:32
Zo'n vuige daad van politiek spelletjes spelen heb ik in mijn leven nog niet gezien. Tevoren was er één nog groter voorbeeld: de Reichstag in brandsteken, dan de communisten beschuldigen en daarom de democratie afschaffen.
...

U bedoelt : Een 'stille' mars houden, dan de VB-ers beschuldigen en daarom de democratie afschaffen.

Doe geen moeite, de democratie is al afgeschaft in België. Niet door het VB maar tegen het VB.

U moet zich toch laten verzorgen, nu het nog kan.;-)

daiwa
25 mei 2006, 23:44
Waar is den tijd dat vlaams blokkers hun eigen huis of cafe in brand staken om links te beschuldigen van agressie.


Van iets in brand steken kennen onze allochtone ''vriendjes'' wel meer.

daiwa
25 mei 2006, 23:45
[quote=Bazilfunk;1727197 Hand in hand voor vrede in het land, we zullen eens zien hoelang het duurt vorr er nen blokker zijn geweer bovenhaalt omdat er te veel vreemdelingen in zijn buurt lopen.[/quote]


Iets in deze aard?



Bende allochtonen slaat Hobokenaar ziekenhuis in.
Na een vechtpartij vrijdagavond belandde een 56-jarige man in het ziekenhuis. De geweldenaars, vijf man sterk, kozen het hazenpad.
De 56-jarige liet vrijdag om 21.30u samen met een 27-jarige vriend de hond uit in de Aartselaarstraat. Het duo werd agressief aangesproken door drie allochtonen. De twee mannen lieten zich niet onbetuigd en het kwam tot een vechtpartij. De tegenpartij trommelde nog twee kompanen op en kon het gevecht in haar voordeel beslechten.
Toen de politie arriveerde, lag de oudste man bewusteloos op het trottoir. Hij werd naar het ziekenhuis gebracht, maar zou niet in levensgevaar verkeren. Van de vijf allochtonen was geen spoor meer.


vr 24/03/06 - In Antwerpen zijn zeven minderjarigen opgepakt omdat ze een motorisch gehandicapte klasgenoot van veertien in elkaar geslagen zouden hebben.Het voorval gebeurde al vorige week, maar is nu pas bekendgemaakt.
De zeven stonden de jongen na schooltijd op te wachten in de Anselmostraat omdat hij geklikt zou hebben. De gehandicapte jongen was een tijdje in levensgevaar, maar is nu aan de beterhand.
Vandaag verschijnen de zeven daders voor de onderzoeksrechter, maar hun bekentenissen zijn nog vaag, zegt Dominique Reyniers van het parket in Antwerpen.
Het Antwerpse parket zoekt nog getuigen van de mishandeling.

Anna List
26 mei 2006, 13:22
Kijk, daar heb ik dus ronduit schrik voor. Peilingen spreken elkaar tegen. Stel dat de meerderheid tegen onafhankelijkheid is (al is het maar met 50.1%)? Wat ga je dan doen de komende 40 jaar?

De bevolking is (nog) niet klaar om voor zo een enorme keuze gesteld te worden. Ze moet nog veel meer geïnformeerd worden. Als je daar in slaagt, kan je een referendum houden waarvan je zeker bent van 55%.

amai dat getuigt van respect voor de democratie ... :oops:

als je dat referendum al niet wint, zal het toch het debat aanzwengelen en iedereen dwingen kleur te bekennen (niet in het minst uw CD&VA) ... het zal alle politici verplichten hun argumenten en standpunt aan de bevolking uit te leggen ... dat alleen al is een enorme stap vooruit.

Amon_Re
26 mei 2006, 16:00
Eentje om in te kaderen!
Een blik in de geest van een VB'er:

Toch jammer da'k geen VBer ben eh?

Amon_Re
26 mei 2006, 16:01
Een niet-partijpolitieke, door burgers georganiseerde mars TEGEN RACISME is maar voor 1 politieke partij een "politiek spelletje". Met name de partij die VOOR RACISME is.

*ahem* Heb jij de laatste weken de actua gevolgd?

Amon_Re
26 mei 2006, 16:05
Dus roepen de stronzakken van het VB hun leden op om mee te gaan?
Of is dit om achteraf te kunnen zeggen: "er was veel volk, dankzij onze oproep?"
of... is dit om te vermijden dat de grote hoop mensen die morgen opstappen als een veroordeling van het VB dient?
Zo'n vuige daad van politiek spelletjes spelen heb ik in mijn leven nog niet gezien. Tevoren was er één nog groter voorbeeld: de Reichstag in brandsteken, dan de communisten beschuldigen en daarom de democratie afschaffen.
Maar deze laffe daad kan ook tellen.
Hopelijk vallen morgen de VB-stemmers uit de toon, uit de boot en staan ze beschaamd bij zoveel waardigheid van de allochtonen...

Nogmaals:

Beste dorpsidioot, 't is niet met het gebruiken van een emotioneel iets dat ge uw punt gaat maken. (Mischien dat je't nu leest?)

VB zit in wat men een "damned if you do, damned if you don't" situatie noemt. ALLE partijen hebben deze zaak misbruikt, maar van alle partijen was het VB het meest afwezig.

Knorretje
26 mei 2006, 16:10
*ahem* Heb jij de laatste weken de actua gevolgd?

Doe geen moeite Amon Re. Het typische aan de nuttige idioot is zijn schijnheiligheid en zijn wil om nuttige linkse idioot te blijven.

athena
26 mei 2006, 16:12
Doe geen moeite Amon Re. Het typische aan de nuttige idioot is zijn schijnheiligheid en zijn wil om nuttige linkse idioot te blijven.

Wat baten kaars en bril...

Amon_Re
26 mei 2006, 16:15
Doe geen moeite Amon Re. Het typische aan de nuttige idioot is zijn schijnheiligheid en zijn wil om nuttige linkse idioot te blijven.

Of 't nu nen linksen of nen rechtsen is, idioot is idioot.