PDA

View Full Version : België - Vlaanderen


coosie
15 augustus 2003, 20:24
Ik zou graag iets gewaagd proberen; iedereen, van welke strekking ook, moet in deze topic 3 positieve dingen die typisch belgisch zijn , en 3 positieve dingen die typisch vlaams zijn. Doe dit asjeblief in alle sereniteit, en in alle eerlijkheid, zonder cynisch te zijn.
Dit in de hoop dat we eens naar elkaar zouden luisteren, en dat we eens een positieve topic op dit forum krijgen.
Ik zal alvast beginnen:

Be:
-meertaligheid
-gezondheidszorg
-belgische keuken en bieren

Vl:
-mooie en onderhouden steden (oa Gent :wink: )
-aanpassingsvermogen (zeker op het vlak van talen)
-zee

advocadus
15 augustus 2003, 20:33
Ik zou graag iets gewaagd proberen; iedereen, van welke strekking ook, moet in deze topic 3 positieve dingen die typisch belgisch zijn , en 3 positieve dingen die typisch vlaams zijn. Doe dit asjeblief in alle sereniteit, en in alle eerlijkheid, zonder cynisch te zijn.
Dit in de hoop dat we eens naar elkaar zouden luisteren, en dat we eens een positieve topic op dit forum krijgen.
Ik zal alvast beginnen:

Be:
-meertaligheid
-gezondheidszorg
-belgische keuken en bieren

Vl:
-mooie en onderhouden steden (oa Gent :wink: )
-aanpassingsvermogen (zeker op het vlak van talen)
-zee

BE:
-monarchie
-communautaire twisten
-van het platte, vlakke land tot de heuveltjes van Erica

VL:
-Vlaamse Beweging
-pseudo-intellectuele zelfverloochening
-economie vóór welzijn

Patriot!
15 augustus 2003, 21:24
Ik zou graag iets gewaagd proberen; iedereen, van welke strekking ook, moet in deze topic 3 positieve dingen die typisch belgisch zijn , en 3 positieve dingen die typisch vlaams zijn. Doe dit asjeblief in alle sereniteit, en in alle eerlijkheid, zonder cynisch te zijn.
Dit in de hoop dat we eens naar elkaar zouden luisteren, en dat we eens een positieve topic op dit forum krijgen.
Ik zal alvast beginnen:

Be:
-meertaligheid
-gezondheidszorg
-belgische keuken en bieren

Vl:
-mooie en onderhouden steden (oa Gent :wink: )
-aanpassingsvermogen (zeker op het vlak van talen)
-zee

BE:
-monarchie
-communautaire twisten
-van het platte, vlakke land tot de heuveltjes van Erica

VL:
-Vlaamse Beweging
-pseudo-intellectuele zelfverloochening
-economie vóór welzijn

Positief, aub


Ik vind dit nogal een vreemde topic. Natuurlijk zijn er vele positieve dingen aan Vlaanderen, maar die kan evengoed bij België rekenen...

advocadus
15 augustus 2003, 22:06
Ik zou graag iets gewaagd proberen; iedereen, van welke strekking ook, moet in deze topic 3 positieve dingen die typisch belgisch zijn , en 3 positieve dingen die typisch vlaams zijn. Doe dit asjeblief in alle sereniteit, en in alle eerlijkheid, zonder cynisch te zijn.
Dit in de hoop dat we eens naar elkaar zouden luisteren, en dat we eens een positieve topic op dit forum krijgen.
Ik zal alvast beginnen:

Be:
-meertaligheid
-gezondheidszorg
-belgische keuken en bieren

Vl:
-mooie en onderhouden steden (oa Gent :wink: )
-aanpassingsvermogen (zeker op het vlak van talen)
-zee

BE:
-monarchie
-communautaire twisten
-van het platte, vlakke land tot de heuveltjes van Erica

VL:
-Vlaamse Beweging
-pseudo-intellectuele zelfverloochening
-economie vóór welzijn

Je hebt gelijk, Patriot. Ik doe nog een poging.

BE:
-monarchie (belangrijk voor een deel van de Belgische bevolking)
-child focus
-goed verlichte autosnelwegen
-degelijke sociale zekerheid (maar hoe lang nog ??)
-spruiten, witloof en pralines

VL:
-Vlaams zelfbewustzijn
-ijver
-onderwijs
-frietjes met stoofvleessaus en mayonaise

Patriot!
15 augustus 2003, 22:09
Ik zou graag iets gewaagd proberen; iedereen, van welke strekking ook, moet in deze topic 3 positieve dingen die typisch belgisch zijn , en 3 positieve dingen die typisch vlaams zijn. Doe dit asjeblief in alle sereniteit, en in alle eerlijkheid, zonder cynisch te zijn.
Dit in de hoop dat we eens naar elkaar zouden luisteren, en dat we eens een positieve topic op dit forum krijgen.
Ik zal alvast beginnen:

Be:
-meertaligheid
-gezondheidszorg
-belgische keuken en bieren

Vl:
-mooie en onderhouden steden (oa Gent :wink: )
-aanpassingsvermogen (zeker op het vlak van talen)
-zee

BE:
-monarchie
-communautaire twisten
-van het platte, vlakke land tot de heuveltjes van Erica

VL:
-Vlaamse Beweging
-pseudo-intellectuele zelfverloochening
-economie vóór welzijn

Je hebt gelijk, Patriot. Ik doe nog een poging.

BE:
-monarchie (belangrijk voor een deel van de Belgische bevolking)
-child focus
-goed verlichte autosnelwegen
-degelijke sociale zekerheid (maar hoe lang nog ??)
-spruiten, witloof en pralines

VL:
-Vlaams zelfbewustzijn
-ijver
-onderwijs
-frietjes met stoofvleessaus en mayonaise

Positief & mooi. Vergeef mij als ik me vergis, maar was U geen Vlaams-nationalist?
Ikzelf kan hier echt geen antwoord op geven, ik begrijp het namelijk niet. Ik zou bij België bijvoorbeeld Antwerpen (zeer positief!) zetten, maar dan vraag ik me af, waarom niet bij Vlaanderen? En ik zou Belgische bier bij Vlaanderen kunnen zetten, maar dit behoord heel België toe, nietwaar.
De logische conclusie zou dan ook zijn dat Vlaanderen en België onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, en dat er niets mis is met een 'dubbele' (of meervoudige, wanneer je dorp, provincie, etc, erbij betrekt) identiteit.

C uit W
16 augustus 2003, 12:32
be : - Bezit met Vlaanderen het mooiste land van de wereld
- De monarchie, bijna iets unieks in Europa geworden, een rariëteit die toeristen aantrekt.
- Het feit dat niemand in de Wereld het weet liggen (misschien omdat het geen geschiedenis heeft?) en zodus de schandalen snel vergeten worden.
- Dankzij Leopold 2 Heeft de internationale gemeenschap de misdaden tegen de menselijkheid uitgevonden, zodat dit nooit meer ozu gebeuren.


Vlaanderen : -Mooie steden
- Sympathieke bevolking
- De Vlaamse Vlag (is een prachtige vlag)
- Onderwijs

DaBlacky
16 augustus 2003, 15:54
positieve aan België:

- 1500 verschillende soorten bier (neen, dit is geen leugen).
- de kunst om twee totaal verschillende volkeren in vrede samen te laten leven (met vrede bedoel ik dus geen oorlog, want zeg eens eerlijk: hoeveel mensen zijn er gestorven tijdens de communautaire twisten in de jaren 70?)
- verzorgingsstaat

Positieve aan Vlaanderen:
- de frieten!! (ik vind de Waalse frieten niet te vreten. En ja, ik weet dat de friet oorspronkelijk van Wallonië komt)
- begroting
- Woestijnvis


Chocolade. Waar komt dit vandaan? Is dat typisch van een gewest? Dat weet ik dus niet, daarom vermeld ik het apart.

advocadus
16 augustus 2003, 17:11
Ik zou graag iets gewaagd proberen; iedereen, van welke strekking ook, moet in deze topic 3 positieve dingen die typisch belgisch zijn , en 3 positieve dingen die typisch vlaams zijn. Doe dit asjeblief in alle sereniteit, en in alle eerlijkheid, zonder cynisch te zijn.
Dit in de hoop dat we eens naar elkaar zouden luisteren, en dat we eens een positieve topic op dit forum krijgen.
Ik zal alvast beginnen:

Be:
-meertaligheid
-gezondheidszorg
-belgische keuken en bieren

Vl:
-mooie en onderhouden steden (oa Gent :wink: )
-aanpassingsvermogen (zeker op het vlak van talen)
-zee

BE:
-monarchie
-communautaire twisten
-van het platte, vlakke land tot de heuveltjes van Erica

VL:
-Vlaamse Beweging
-pseudo-intellectuele zelfverloochening
-economie vóór welzijn

Je hebt gelijk, Patriot. Ik doe nog een poging.

BE:
-monarchie (belangrijk voor een deel van de Belgische bevolking)
-child focus
-goed verlichte autosnelwegen
-degelijke sociale zekerheid (maar hoe lang nog ??)
-spruiten, witloof en pralines

VL:
-Vlaams zelfbewustzijn
-ijver
-onderwijs
-frietjes met stoofvleessaus en mayonaise

Positief & mooi. Vergeef mij als ik me vergis, maar was U geen Vlaams-nationalist?


Ach Patriot, probeer op mij niet te veel etiketten te kleven :wink: .

alpina
20 augustus 2003, 15:25
Belgie:- voetbal: de Jupilerleague(nergens anders fluiten er zo'n amateuristische scheidsrechters en dat zorgt altijd wel voor enige vorm van plezier 8) )

- politiek: nergens anders is het zo spannend om de politiek te volgen, zeg nu zelf, waar elders wordt er op het hoogste niveau gediscussieerd over het feit of er van boven of van onder Nederlands moet staan op de bordjes van de koninklijke tuinen.

-monarchie: qua humor kunnen er weinigen prins Filip, die de geboorte van zijn kind aankondigt, overtreffen.

Vlaanderen: -taal: zo veel dialecten op zo'n kleine oppervlakte vind ik gewoon geniaal.
-films: ik vind de Vlaamse "marginale" films zoals hombres complicados en "alles moet weg" schitterend.
-onderwijs

1handclapping
31 augustus 2003, 15:17
Ik vind het treffend dat er op deze draad zoveel mensen politiek zulke positieve eigenschap van Vlamingen en geheel-belgen vinden.
Ook eigenaardig is dat we geen positieve zaken over Walen en/of
Duitstaligen Letzemburgischtaligen moeten zetten.
In de jaren '80 vergeleek een Kroaat (toen nog een joegoslaaf)
België eens met Joegoslavië - Eigenlijk moest hij de Benelux met Joegoslavië vergelijken... nu positieve eigenschappen

Vlaming :
Chauvinist
Braaf (niet in de denigrerende maar positieve betekenis)
taalvaardig (elke Vlaming kent minstens 2 talen : zijn dialekt en Nederlands)

Belg
Plantrekker
Anti-autoritair
Levensgenieter

Ja : De vlaming is anti-autoritair en braaf

Waal
Slim
Gastvrij
Solidair

groentje
6 september 2003, 10:58
Ik ga hier niet op antwoorden, omdat ik met hetzelfde probleem zit als enkele anderen. Ik weet niet goed of ik ze onder België of onder Vlaanderen moet plaatsen... Levensgenieters zijn we immers allemaal, de regionale keukens zijn gewoon schitterend; natuurschoon zou ik onder de Ardennen moeten plaatsen, want België heeft vele minder mooie, oude geïndustrialiseerde streken, en Vlaanderen heeft bijna geen natuurgebieden. De compromisgevoeligheid van de Belgen, en dus ook van de Vlamingen, wordt door velen bewonderd...
En ik zou nog veel verder kunnen gaan...

kweethetwelenkweethetni
7 november 2003, 20:41
belgie
land waar men alles binnen laat
land waar de politiek al is oogje dichtknijpt
land met de meeste moskeeen

vlaanderen
de mooiste vlag
vlaamse reus ( een groot konijn he )
vlaamse blokskes


ik zet dit maar neer maar ik begrijp de andere wel wat is belgisch wat is vlaams

1handclapping
8 november 2003, 11:48
Binnen 20 �* 50 jaar is België het land waar de couscous het beste smaakt
en het West-Vlaams arabisch helemaal anders klinkt als het Limburgs
en de mensen die het noorden van het land wonen niet overeenkomen met die van het zuiden en onafhankelijkheid opeisen (alhoewel we toch allemaal broeders zijn in de Umma)
& De grote moskee van Antwerpen zal nog altijd de mooiste toren van de Lage Landen zijn & ze zullen hem nog altijd niet temmen de fiere Vlaamse Leeuw...

Er zijn dingen die vergaan en dingen die blijven...

groentje
8 november 2003, 12:41
Voelt al helemaal als thuis aan. :wink:

Inderdaad, sommige dingen zullen nooit veranderen. Of toch? :o

btw, frieten zijn niet tegen de voedingswetten van de islam, en ik dacht zelfs niet tegen de joodse voedselwetten. Tenzij gebakken in rundsvet, met een sausje op melkbasis...

groentje
8 november 2003, 18:13
Zijn er dan totaal geen zaken waarin Vlaanderen fundamenteel verschilt van Wallonië? En andere dingen die we gemeen hebben? De positieve zaken, daar gaat dit onderwerp over.
In feite probeert men hier de argumenten van zowel vlaamsnationalisten als belgicisten te begrijpen, door er zelf enkele te geven.

Als belangrijkste argument voor een belgicist, zou u kunnen besluiten, uit het feit dat zoveel mensen moeite hebben met de twee uit elkaar te houden, dat Vlaanderen en België meer met elkaar verweven zijn, dan sommigen willen toegeven...

coosie
8 november 2003, 18:41
Zijn er dan totaal geen zaken waarin Vlaanderen fundamenteel verschilt van Wallonië? En andere dingen die we gemeen hebben? De positieve zaken, daar gaat dit onderwerp over.
In feite probeert men hier de argumenten van zowel vlaamsnationalisten als belgicisten te begrijpen, door er zelf enkele te geven.

Als belangrijkste argument voor een belgicist, zou u kunnen besluiten, uit het feit dat zoveel mensen moeite hebben met de twee uit elkaar te houden, dat Vlaanderen en België meer met elkaar verweven zijn, dan sommigen willen toegeven...

Dit was inderdaad wat ik met deze topic wou bereiken. Ten eerste eens een positieve verstandhouding tussen belgicisten en flaminganten, en natuurlijk om aan te tonen dat vlaanderen, wallonnië, brussel en België verweven zijn tot 1 thuisland. Bij deze bedankt voor alle postivieve reacties.

Vlaamse Leeuw
8 november 2003, 19:22
Dit was inderdaad wat ik met deze topic wou bereiken. Ten eerste eens een positieve verstandhouding tussen belgicisten en flaminganten,

Misschien dat we dit moeten proberen, maar dan is het misschien wel goed als sommige BUB'ers ons niet altijd uitmaken voor Nazi's of Fascisten.


en natuurlijk om aan te tonen dat vlaanderen, wallonnië, brussel en België verweven zijn tot 1 thuisland. Bij deze bedankt voor alle postivieve reacties.

Dit betwijfel ik toch hoor! Zo'n 170 jaar is België inderdaad kunstmatig opgericht en dit zal dan ook verdwijnen. En liefst nog vandaag dan morgen. Maar dit is een langzaam proces en het zal er nog van komen.

groentje
8 november 2003, 20:21
Verkoop het vel van de beer niet vooraleer die geschoten is, Vlaamse Leeuw.
Hoezeer België ook een 19e eeuwse uitvinding is, Vlaanderen is in zijn huidige hoedanigheid dat ook. Een periode van verschillende generaties, dat kruipt echter niet in je koude kleren, onderschat dus niet het Belgische identiteitsgevoel. Omgekeerd geldt dat trouwens evenzeer, natuurlijk. :wink:

C uit W
9 november 2003, 21:57
Hoezeer België ook een 19e eeuwse uitvinding is, Vlaanderen is in zijn huidige hoedanigheid dat ook. Een periode van verschillende generaties, dat kruipt echter niet in je koude kleren, onderschat dus niet het Belgische identiteitsgevoel. Omgekeerd geldt dat trouwens evenzeer, natuurlijk. :wink:
Er is een Vlaams volk, een Vlaamse taal, een Vlaamse cultuur, die zijn echt, en bestaan al lang.
België heeft dat absoluut niet, en daarom is het veel moeilijker voor de mensen om zich daarmee te identificeren.

Vlaamse Leeuw
9 november 2003, 22:03
Er is een Vlaams volk, een Vlaamse taal, een Vlaamse cultuur, die zijn echt, en bestaan al lang.
België heeft dat absoluut niet, en daarom is het veel moeilijker voor de mensen om zich daarmee te identificeren.

Veel heb ik hier niet aan toe te voegen, behalve dan dat C uit W volkomen gelijk heeft en dat er verschillen zijn tussen de verschillende gemeenschappen in België.

Dies
10 november 2003, 00:19
Er is een Vlaams volk, een Vlaamse taal, een Vlaamse cultuur, die zijn echt, en bestaan al lang.
België heeft dat absoluut niet, en daarom is het veel moeilijker voor de mensen om zich daarmee te identificeren.
Bwa ik ben het met u eens dat er een gemeenschappelijke taal is, het Nederlands met name, maar de rest..? De rest vind ik zowel voor België als voor Vlaanderen onzin.

groentje
10 november 2003, 16:45
Desondanks bestaat er een "Belgisch gevoel" bij veel mensen, iets wat ooit zelfs nog sterker is geweest, C uit W. De eenvormigheid van Vlaanderen zoals u die schetst, is even karikaturaal, als de eenvormigheid onder de Belgen. Het oude Vlaanderen heeft nog wel wat gemeen, maar Brabant en Limburg zijn relatief 'nieuwe' Vlaamse gebieden. Ook taalkundig had je Limburg even goed bij Noord-Duitsland kunnen voegen, als bij ons.

Dat er nu een eenheid is gegroeid, doet daar niets vanaf. Het bevestigd echter wel mijn stelling, dat eenheid onder volkeren kan groeien, zoals dat ook in België het geval is geweest. Het is echter heden ten dage inderdaad wat moeilijker, omdat onze leefwerelden zo zijn verdeeld. Of ben u een van die laatste der Mohikanen die nog Le Soir of La Dernière Heure lezen?

Het Belgisch gevoel is verminderd, maar (nog?) niet verdwenen. Maar net zoals het Vlaams gevoel is het vrij recent.

ClearedEyes
5 december 2003, 03:04
Kom, laten we nu allemaal eens eerlijk zijn. De 3 zaken die ervoor zorgen dat Belgie nog altijd één land is zijn de volgende (in willekeurige volgorde).

1. Het vorstenhuis.
Vandaar dat ook veel belgicisten ook fervente monarchisten zijn. Versta mij niet verkeerd, ons vorstenhuis bestaat voor het grootste deel uit sympathieke mensen.

2. De Rode Duivels/Les Diables Rouges.
Nooit is de vrede tussen vlamingen en walen zo groot, dan wanneer zij ons verdedigen.

3. Brussel/Bruxelles.
Dit staaltje communautaire spaghetti is het grote knelpunt bij een eventuele splitsing. De internationale politieke macht is zo enorm, dat geen van beide partijen het kwijt wil.

Ik heb hier natuurlijk niet alles vernoemd, maar dit zijn volgens mij nog altijd de grootste verbindingspunten tussen beiden.
Dat vlamingen en walen mooi in vrede samen leven, daar twijfel ik nog aan. Ik zit af en toe eens op de tribune van De Kamer/La Chambre, maar daar zie je toch regelmatig eens een goeie oorlog woeden. (Laatst nog, over de nachtvluchten)
De Croo heeft het nog gezegd dat het parlement een beschaafde manier manier van oorlogsvoering is.

Ik zou onze vrienden, belgicisten, eens een vraagje willen stellen.
Stel u voor. Morgen verdwijnt de monarchie, Er bestaan 2 internationaal erkende belgische voetbalploegen (Vlaamse Leeuwen & Coques Wallons), En Brussel veranderd in een soort stadstaat.
Hoelang denkt u dat ons land nog zou bestaan? Kunnen jullie aantonen dat er toch nog zaken zijn die ons zo sterk zouden verbinden dat we er onze belgische nationaliteit zouden voor blijven behouden?
Ik sta open voor uw suggesties, opinies, overtuigingen,... Laat ze maar komen

ClearedEyes
5 december 2003, 03:05
Kom, laten we nu allemaal eens eerlijk zijn. De 3 zaken die ervoor zorgen dat Belgie nog altijd één land is zijn de volgende (in willekeurige volgorde).

1. Het vorstenhuis.
Vandaar dat ook veel belgicisten ook fervente monarchisten zijn. Versta mij niet verkeerd, ons vorstenhuis bestaat voor het grootste deel uit sympathieke mensen.

2. De Rode Duivels/Les Diables Rouges.
Nooit is de vrede tussen vlamingen en walen zo groot, dan wanneer zij ons verdedigen.

3. Brussel/Bruxelles.
Dit staaltje communautaire spaghetti is het grote knelpunt bij een eventuele splitsing. De internationale politieke macht is zo enorm, dat geen van beide partijen het kwijt wil.

Ik heb hier natuurlijk niet alles vernoemd, maar dit zijn volgens mij nog altijd de grootste verbindingspunten tussen beiden.
Dat vlamingen en walen mooi in vrede samen leven, daar twijfel ik nog aan. Ik zit af en toe eens op de tribune van De Kamer/La Chambre, maar daar zie je toch regelmatig eens een goeie oorlog woeden. (Laatst nog, over de nachtvluchten)
De Croo heeft het nog gezegd dat het parlement een beschaafde manier manier van oorlogsvoering is.

Ik zou onze vrienden, belgicisten, eens een vraagje willen stellen.
Stel u voor. Morgen verdwijnt de monarchie, Er bestaan 2 internationaal erkende belgische voetbalploegen (Vlaamse Leeuwen & Coques Wallons), En Brussel veranderd in een soort stadstaat.
Hoelang denkt u dat ons land nog zou bestaan? Kunnen jullie aantonen dat er toch nog zaken zijn die ons zo sterk zouden verbinden dat we er onze belgische nationaliteit zouden voor blijven behouden?
Ik sta open voor uw suggesties, opinies, overtuigingen,... Laat ze maar komen

ClearedEyes
5 december 2003, 03:05
Kom, laten we nu allemaal eens eerlijk zijn. De 3 zaken die ervoor zorgen dat Belgie nog altijd één land is zijn de volgende (in willekeurige volgorde).

1. Het vorstenhuis.
Vandaar dat ook veel belgicisten ook fervente monarchisten zijn. Versta mij niet verkeerd, ons vorstenhuis bestaat voor het grootste deel uit sympathieke mensen.

2. De Rode Duivels/Les Diables Rouges.
Nooit is de vrede tussen vlamingen en walen zo groot, dan wanneer zij ons verdedigen.

3. Brussel/Bruxelles.
Dit staaltje communautaire spaghetti is het grote knelpunt bij een eventuele splitsing. De internationale politieke macht is zo enorm, dat geen van beide partijen het kwijt wil.

Ik heb hier natuurlijk niet alles vernoemd, maar dit zijn volgens mij nog altijd de grootste verbindingspunten tussen beiden.
Dat vlamingen en walen mooi in vrede samen leven, daar twijfel ik nog aan. Ik zit af en toe eens op de tribune van De Kamer/La Chambre, maar daar zie je toch regelmatig eens een goeie oorlog woeden. (Laatst nog, over de nachtvluchten)
De Croo heeft het nog gezegd dat het parlement een beschaafde manier manier van oorlogsvoering is.

Ik zou onze vrienden, belgicisten, eens een vraagje willen stellen.
Stel u voor. Morgen verdwijnt de monarchie, Er bestaan 2 internationaal erkende belgische voetbalploegen (Vlaamse Leeuwen & Coques Wallons), En Brussel veranderd in een soort stadstaat.
Hoelang denkt u dat ons land nog zou bestaan? Kunnen jullie aantonen dat er toch nog zaken zijn die ons zo sterk zouden verbinden dat we er onze belgische nationaliteit zouden voor blijven behouden?
Ik sta open voor uw suggesties, opinies, overtuigingen,... Laat ze maar komen.

Pelgrim
5 december 2003, 09:49
Clearedeyes, één keer is genoeg ze :wink:

Waarschijnlijk duurde het lang en heb je nog een keer op 'ok' geduwd. De truk die ik daarbij toepas is eerst de getypte tekst copy-pasten, en gaan kijken of uw bericht gepost is. Als dat niet zo blijkt paste je de getypte tekst opnieuw en probeer je nog eens.
Zo vermijdt je dubbele posts

ClearedEyes
5 december 2003, 15:40
Whoops, klein foutje, bedankt. :oops:

Ik had dit al gedaan maar vanwege het late (zeg maar vroege) uur, ben ik erin geslaagd om het toch 3 maal te verzenden. Ik had net verbindingsproblemen.

Zou de moderator de optie kunnen aanschakelen waarbij je je eigen berichten kunt verwijderen. Dit is waarschijnlijk een phpbb v.2 board en daar kan je die optie aanschakelen. Ik denk dat dit geen kwaad kan indien je enkel je eigen berichten zou kunnen verwijderen.