Ronald van Voren
31 augustus 2006, 13:25
Elektronicaketen VS ontslaat personeel per e-mail
De Amerikaanse elektronicaketen RadioShack heeft dinsdag 400 man
personeel elektronisch ontslagen. Ze kregen het slechte nieuws per
e-mail.
Half uur oprottijd
RadioShack koos voor de onpersoonlijke benadering uit
efficiency-overwegingen. Het personeel op het hoofdkantoor in Texas
kreeg een e-mail met de mededeling dat er 'helaas' geen werk meer voor
ze was. Vervolgens kregen ze een half uur de tijd om hun spullen te
pakken en afscheid te nemen van collega's.
In de kantine stonden opbergdozen klaar.
Vriendelijk
"Het was belangrijk om de mensen zo snel mogelijk op de hoogte te
stellen", aldus een woordvoerster. Volgens haar ging het er vriendelijk
en professioneel aan toe. RadioShack, een bekende keten in Amerika, zegt
te moeten reorganiseren om de concurrentiepositie te verbeteren.
Beleggers beloonden het ontslag met een koersstijging van 1,6%.
'Inhumaan'
De Amerikaanse hoogleraar management Derrick D'Souza aan de Universiteit
van Noord-Texas kan weinig begrip opbrengen voor de gekozen opzet. Hij
kan zich niet herinneren dat ooit zoveel mensen op deze manier ontslag
is aangezegd. Wat hem betreft had de directie wel een paar minuten
kunnen uittrekken om het slechte nieuws persoonlijk te komen vertellen.
<http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2006/weken_2006/35/31-radioshack_ontslag_email.xml>
Het wordt hoog tijd voor meer anti-efficiency-overwegingen.
--
http://afluisterland.nl/ronald/
http://geocities.com/ronaldvanvoren/
Humor en geduld zijn de twee kamelen waarmee je elke woestijn door kunt.
De Amerikaanse elektronicaketen RadioShack heeft dinsdag 400 man
personeel elektronisch ontslagen. Ze kregen het slechte nieuws per
e-mail.
Half uur oprottijd
RadioShack koos voor de onpersoonlijke benadering uit
efficiency-overwegingen. Het personeel op het hoofdkantoor in Texas
kreeg een e-mail met de mededeling dat er 'helaas' geen werk meer voor
ze was. Vervolgens kregen ze een half uur de tijd om hun spullen te
pakken en afscheid te nemen van collega's.
In de kantine stonden opbergdozen klaar.
Vriendelijk
"Het was belangrijk om de mensen zo snel mogelijk op de hoogte te
stellen", aldus een woordvoerster. Volgens haar ging het er vriendelijk
en professioneel aan toe. RadioShack, een bekende keten in Amerika, zegt
te moeten reorganiseren om de concurrentiepositie te verbeteren.
Beleggers beloonden het ontslag met een koersstijging van 1,6%.
'Inhumaan'
De Amerikaanse hoogleraar management Derrick D'Souza aan de Universiteit
van Noord-Texas kan weinig begrip opbrengen voor de gekozen opzet. Hij
kan zich niet herinneren dat ooit zoveel mensen op deze manier ontslag
is aangezegd. Wat hem betreft had de directie wel een paar minuten
kunnen uittrekken om het slechte nieuws persoonlijk te komen vertellen.
<http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/financien/rtlz/2006/weken_2006/35/31-radioshack_ontslag_email.xml>
Het wordt hoog tijd voor meer anti-efficiency-overwegingen.
--
http://afluisterland.nl/ronald/
http://geocities.com/ronaldvanvoren/
Humor en geduld zijn de twee kamelen waarmee je elke woestijn door kunt.