PDA

View Full Version : Sluier verbannen uit stembureaus


PAJOT
23 september 2006, 18:23
BRUSSEL - De instructies verstuurd aan de voorzitters van de Brusselse stembureaus voorzien in een verbod voor de opgeroepen voorzitters en bijzitters van elk religieus symbool. Dat schrijft Le Soir zaterdag.

De administratieve maatregel, een primeur voor ons land, is ondertekend door Brussels minister-president Charles Picqué. Voor MRAX (Mouvement contre le Racisme, l’Antisemitisme et la Xenophobie) is dit niet wettelijk en zou een klacht kunnen worden ingediend.

_____________________________________________

Ze gaan daar in Brussel toch plots geen angst van de verkiezingen hebben zeker ?

Denken ze nu echt dat de Brusselaar, tussen al die hoofdoeken in, een verkeerde stem gaat uitbrengen ?

Misschien een ideetje voor het Antwerps onderlijfke om dat ook nog snel te laten beslissen ...

van Maerlant
23 september 2006, 18:27
:roll: Laat de verkiezingen toch religieus neutraal zijn... Dit is imo maar een logische maatregel. Ik zou toch ook niet gaan zitten met een petje waarop prijkt 'Jezus is mijn vriend', of iets dergelijks.

C uit W
23 september 2006, 18:35
:roll: Laat de verkiezingen toch religieus neutraal zijn... Dit is imo maar een logische maatregel. Ik zou toch ook niet gaan zitten met een petje waarop prijkt 'Jezus is mijn vriend', of iets dergelijks.
Jij vertouwt dus mensen die voor hun mening/overtuiging uitkomen niet? Leuk

Dit is het bewijs hoe hypocriet 'de samenleving' wel niet is. Tollerantie tot er moeite voor gedaan moet worden.

van Maerlant
23 september 2006, 18:43
Jij vertouwt dus mensen die voor hun mening/overtuiging uitkomen niet? Leuk

Nee, inderdaad niet. De overheid moet religieus neutraal zijn. Zo gaat dat in een seculiere staat, weet u...

Dit is het bewijs hoe hypocriet 'de samenleving' wel niet is. Tollerantie tot er moeite voor gedaan moet worden.

Prachtig bewijs. Ik mis enkel nog de 'QED'. :lol:

('Tolerantie' schrijft men trouwens met één 'l')

Marlboro
23 september 2006, 20:25
Ik vind het een goeie zaak dat ze er niet met hoofddoek mogen zitten.
Maar dat men bv niet met een kruiske zou mogen aanlopen is bullshit.

Nynorsk
23 september 2006, 20:39
Nee, inderdaad niet. De overheid moet religieus neutraal zijn. Zo gaat dat in een seculiere staat, weet u...


"de overheid", ja. Maar niet de mensen zelf. Gelovige mensen mogen wél zetelen in het parlement, in stembureaus,....

Ik vind dat een bijzonder hypocriete houding, dat verbod. Mensen mogen wel geloven, maar o wee als ze dat ook tónen aan anderen dat ze geloven.

ilfalco
23 september 2006, 21:49
Het is gewoon uit angst voor het VB of andere rechtse partijen. De mensen die daar vier vrouwen met hoofdoek gan zitten gaan wel eens denken welke kant we opgaan. Wat men dus eigenlijk wil is de illusie wekken dat het nog zo zo ver niet gevorderd is.

Diatonos
23 september 2006, 21:56
Topic bestaat reeds, u kan hier verder discussiëren: http://forum.politics.be/showthread.php?t=60694