PDA

View Full Version : Verkiezingen 06-Mechelen


stijn
27 september 2006, 20:42
Debat in site Lamot met als hoofdrolspelers burgemeester Somers, Caroline Gennez en als onvermijdelijke Mechelse leugenaar Yves Besmet.

In het publiek zaten lijsttrekker Van Butsel (CD&V) en Frank Creyelman (VB).

Zoals Creyelman terecht opmerkte was de discussie rond de tafel een slecht georchestreerd toneelstukje.
VLD en Spa hebben immers al een voorakkoord afgesloten om na de verkiezingen samen in zee te gaan.

Schandelijk hoe de politieke tenoren die niet aan achterbakse intriges deelnemen en op een open manier naar de kiezer trekken, letterlijk en figuurlijk buitenspel worden gezet.

VRT op haar best...

Voodoo Child
27 september 2006, 21:29
Hier zit u er toch wel naast.

Somers heeft zowel vandaag als twee weken geleden in het weekblad Knack laten weten dat hij liever een coalitie aangaat met de CD&V dan met sp.a. In Knack zei hij zelfs letterlijk dat hij de sp.a liefst nog zes jaar op de oppositiebanken ziet zitten.

De reden waarom Creyelman als Van Butsel niet aan de tafel zaten is omdat ze te licht wegen. Iemand zoals Creyelman die slaafs de VB propaganda uitkraamt is nu eenmaal niet echt constructief voor het debat, want de situatie in Mechelen komt niet eens in de buurt van "een monotheïstische islam stad". Ook Van Butsel is niet iemand die weegt op de Mechelse politiek, en zoals hij nu bezig is zal hij dat ook niet doen. Door zijn koppige houding zie ik hem Somers nog overhalen om een coalitie aan te gaan met sp.a.
Als je de programma's van de twee partijen doorleest is het ook logisch dat ze niet aan bod komen, want ze hebben amper iets te bieden. Zo gaan de eerste 6 bladzijden in het verkiezingsmateriaal van het VB niet over de gemeentepolitiek maar over nationale thema's zoals het vreemdelingenstemrecht, de splitsing van brussel-halle-vilvoorde en een onafhankelijk vlaanderen. Verder staat er in het "lokale" materiaal van hun propaganda zeer weinig over de ECHTE problemen van onze stad.
Ook het CD&V materiaal is weinig inspiratievol, zo staat in de folder van Van Butsel op de eerste plaats "de plaatsing van ondergrondse en geluidsloze glasbollen" en op de tweede plaats "een jaarlijks bezoek van de wijkagent aan oudere bewoners".

Als je dan kijkt wat er nog overblijft, dan is het niet maar dan logisch dat de lijst van Somers en de sp.a daar tegenover mekaar staan in een debat.

Riksken
27 september 2006, 22:05
Het is duidelijk dat het ook in Mechelen één tegen allen is. Meen mij trouwens te herinneren dat het Vlaams Blok 6% meer haalde dan de cvp en de grootste partij van Mechelen is.
Op de vraag "mag uw beleid afgewogen worden aan de vooruit- of achteruitgang van het Vlaams Belang?" zag je Sommers even slikken.

Heftruck
27 september 2006, 22:19
Het programma van SPA Mechelen is behoordelijk lachwekkend in vergelijking met VLD-CDO-Groen. Maar in Heffen (deelgemeente v. Mechelen) is 't nog erger. Daar komen ze in hun programma doodleuk vermelden hoe schandalig het wel niet is dat een stukje groen in de dorpskern plaats moet ruimen voor parkeerplaatsen (voorstel v.d. VLD). Dat die parkeerplaatsen broodnodig zijn, is bij iedere Heffenaar bekend.

En ziehier het bewuste stukje grond:

http://img69.imageshack.us/img69/8572/luchtfotokleinwi5.jpg

(Dit is het oude dorpsplein, ondertussen hebben we een veel mooier, groter en moderner plein, een uitvoering van de VLD. 8-) )

Zowat het hele jaar ligt dat lapje er ongebruikt bij en met 'n beetje regen, wordt 't al snel een modderpoel.

't Staat daar trouwens vol met een hele hoop borden met verkiezingsaffiches.

Heftruck
27 september 2006, 22:21
Ook het CD&V materiaal is weinig inspiratievol, zo staat in de folder van Van Butsel op de eerste plaats "de plaatsing van ondergrondse en geluidsloze glasbollen" en op de tweede plaats "een jaarlijks bezoek van de wijkagent aan oudere bewoners".

Meent ge dat nu serieus?

:rofl:

bartje
27 september 2006, 22:31
Mja heb vanavond die Van Butsel gezien in Ter Zake, lijkt me nu ook niet bepaald het grote licht hoor...

Voodoo Child
28 september 2006, 10:53
Meent ge dat nu serieus?

:rofl:
will scan if needed !

LeMmOnN
28 september 2006, 11:03
will scan if needed !

Pretty please... :oops:

BitterSweet
28 september 2006, 13:43
Op de vraag van Desmedt waarom Van Butsel(cd&v) en Creyelman(VB) niet aan de tafel mochten zitten tijdens het debat en Gennez(SPa) en Somers(CDO en VLD)wel antwoorde Bracke,omdat het geld op was zeker.
Heel waardevolle televisie,niks hypocrisie,niks voortrekkerij.
Als den spa met Somers in coalitie gaat kunnen ze mijn stem fluiten.

Voodoo Child
28 september 2006, 17:18
Pretty please... :oops:
here you go !

Voodoo Child
28 september 2006, 17:22
Op de vraag van Desmedt waarom Van Butsel(cd&v) en Creyelman(VB) niet aan de tafel mochten zitten tijdens het debat en Gennez(SPa) en Somers(CDO en VLD)wel antwoorde Bracke,omdat het geld op was zeker.
Heel waardevolle televisie,niks hypocrisie,niks voortrekkerij.
Als den spa met Somers in coalitie gaat kunnen ze mijn stem fluiten.
De vraag was, waarom men niet naar de bekendheid van Creyelman had gepeilt.
En nu om eerlijk te zijn, ik kende hem niet voor ik de propaganda in de bus kreeg :?

BitterSweet
28 september 2006, 17:27
De vraag was, waarom men niet naar de bekendheid van Creyelman had gepeilt.
En nu om eerlijk te zijn, ik kende hem niet voor ik de propaganda in de bus kreeg :?

Bwa,mij gaat het om iedereen bij een debat gelijke kansen te geven,wat ze er zelf van maken is hun zaak.
Desmedt was precies de tweelingbroer van Somers,ik dacht dat hij voor een rode krant schreef,dit was een voorbeeld van voortrekkerij.

Heftruck
28 september 2006, 17:50
here you go !

Amai, van zever gesproken.

Jazeker
28 september 2006, 18:03
here you go !

8O

solidarnosc
28 september 2006, 19:37
De vraag was, waarom men niet naar de bekendheid van Creyelman had gepeilt.
En nu om eerlijk te zijn, ik kende hem niet voor ik de propaganda in de bus kreeg :?

Hadden ze naar de bekendheid van Feya gevraagd vooraleer ze gepromoot werd door Bracke dan had 99,9% van de bevolking ook hun schouders opgehaald. Wat die Desmet en bekende academici daar hele dagen zitten te neuten gaat me geen reet aan. Staan ze op een lijst in Mechelen? Neen? Bek dicht dan. Ze hebben de rest van het jaar nog om te zeveren en Desmet heeft zelfs een eigen krant waarin ie zoveel kan neuten waarin hij wil.