PDA

View Full Version : paars en debatteren


maarte
3 oktober 2006, 22:44
Deze avond was er een leuk debat over oostende op één. In het programma woord tegen woord namen Van delanotte en zijn running mate het op egen tommelein en Dedecker. Niets speciaal zult u denken. Tot deheer dedecker met het argument kwam dat hij en de rest van de opposite geen overzicht hadden op de cijfers en de balansen van een paar oostendense overheidsgestuurde instellingen, prompt haalde van delanotte een stel papieren uit zijn jaszak met de zogezegde cijfers van deze bedrijven en dit in ware verhofstad stijl. Herinner u het laatste debat voor de federale verkiezingen jongstleden tussen stefaan declerk en de pemier waar deheer verhofstadt met een papiertje kwam aanzeulen om zijn gelijk te bewijzen. Uiteindelijk bevatte het papiertje of liever de documenten totaal niet de informatie die in het debat ter sprake was gekomen, maar de tegenstander stond natuurlijk wel voor aap.
Het is blijkbaar een bewuste strategie geworden om tegenstanders te proberen zo voor aap te zetten. Als tegenstander heb je hierop het moment zelf maar weinig stof om hierop te antwoorden omdat je de inhoud van de documenten natuurlijk niet kennen.

Eigenlijk vind ik het gewoon not done om in een debat met papieren te komen zwaaien. Het lijkt mij meer een techniek die behoort tot de vuile propaganda, zwarte propaganda of hoe je het ook mag noemen.

maarte
3 oktober 2006, 22:47
Ik kom eigenlijk juist tot het besef dat we dit eigenlijk moeten catalogeren onder de anti-politiek