PDA

View Full Version : Debat terzake 06 XL


kenzo
4 oktober 2006, 20:22
Wat is jullie mening over het debat met Mr Van Hecke, Prof Devos en Mr De Smedt?

PeterC
4 oktober 2006, 20:41
Ik was net te laat thuis en heb enkel nog gehoord dat er straks op één in het programma 'woord tegen woord' toch een debat zal zijn met o.a. Patrick Janssens en Filip Dewinter.Zal dus daar eens naar kijken.

ericferemans
5 oktober 2006, 01:25
Het debat tussen Yves Desmet en Vanhecke was desastreus voor Vanhecke.

Na een heel goede analyse van het belang van het VB: aangever van het veiligheids- en migrantenprobleem maar ondertussen voorbijgestoken door de andere partijen die de facto de problematiek aan het oplossen zijn, blonk Vanhecke uit door stunteligheid.
In plaats van te zeggen hoe hij de toekomst van zijn programma zag werd hij verpletterend overdonderd door de opmerking van Yves Desmet: "hoe komt het toch dat jullie er niet in slagen om een aanvaardbaar, niet ranzig pakket van voorstellen te doen bij andere partijen, waardoor jullie de facto door eigen schuld uitgesloten worden van het bewind?"

Tot merkbare verbijstering van de VRT journalisten wou Vanhecke dan een het debat vermijden door te beginnen over... De Morgen!
Ik moet zeggen dat ik hier zelf over verbaasd was: is die man nu een oliedomme kerel of een kerel die oliedom is.
Toen dit bij de volgende opmerking van Desmet weerom werd gevolgd door een aanval op Desmet en De Morgen, die weerom sloeg zoals een tang op een varken was het debat dood, en ook Vanhecke.

Hij kon op geen enkele manier er nog uitgeraken en was op een bepaald ogenblik zelf aan het binnesmonds vloeken.

Ik weet niet wat er aan de hand is vandaag: zowel Dewinter als Vanhecke laten alle kansen liggen om eens te debateren met hun grootste publieke vijanden: enerzijds Janssens en anderzijds de o zo gehate Desmet.

Zoveel gestuntel zal bij velen, ook bij hun medestanders de ogen wel hebben geopend: dit is niet fraai meer, dit is meelijwekkend.

Voor de eerste keer van mijn leven had ik oprecht medelijden met Vanhecke. Dit was dodelijk, en duidelijk niet door één of ander excuus op te vangen. Hij kreeg alle kansen en ging gewoon totaal en integraal af door klaarblijkelijke onbekwaamheid.
Exit VB. Dit was de grootste afknapper van de hele verkiezingsstrijd.
Een slag in het water, een scheet in een flesje. Noppes. Eigenaardig!

Noorman
5 oktober 2006, 01:42
Het debat tussen Yves Desmet en Vanhecke was desastreus voor Vanhecke.

Na een heel goede analyse van het belang van het VB: aangever van het veiligheids- en migrantenprobleem maar ondertussen voorbijgestoken door de andere partijen die de facto de problematiek aan het oplossen zijn, blonk Vanhecke uit door stunteligheid.
In plaats van te zeggen hoe hij de toekomst van zijn programma zag werd hij verpletterend overdonderd door de opmerking van Yves Desmet: "hoe komt het toch dat jullie er niet in slagen om een aanvaardbaar, niet ranzig pakket van voorstellen te doen bij andere partijen, waardoor jullie de facto door eigen schuld uitgesloten worden van het bewind?"

Tot merkbare verbijstering van de VRT journalisten wou Vanhecke dan een het debat vermijden door te beginnen over... De Morgen!
Ik moet zeggen dat ik hier zelf over verbaasd was: is die man nu een oliedomme kerel of een kerel die oliedom is.
Toen dit bij de volgende opmerking van Desmet weerom werd gevolgd door een aanval op Desmet en De Morgen, die weerom sloeg zoals een tang op een varken was het debat dood, en ook Vanhecke.

Hij kon op geen enkele manier er nog uitgeraken en was op een bepaald ogenblik zelf aan het binnesmonds vloeken.

Ik weet niet wat er aan de hand is vandaag: zowel Dewinter als Vanhecke laten alle kansen liggen om eens te debateren met hun grootste publieke vijanden: enerzijds Janssens en anderzijds de o zo gehate Desmet.

Zoveel gestuntel zal bij velen, ook bij hun medestanders de ogen wel hebben geopend: dit is niet fraai meer, dit is meelijwekkend.

Voor de eerste keer van mijn leven had ik oprecht medelijden met Vanhecke. Dit was dodelijk, en duidelijk niet door één of ander excuus op te vangen. Hij kreeg alle kansen en ging gewoon totaal en integraal af door klaarblijkelijke onbekwaamheid.
Exit VB. Dit was de grootste afknapper van de hele verkiezingsstrijd.
Een slag in het water, een scheet in een flesje. Noppes. Eigenaardig!

Feremanske,

Drinkt uwe wijnkelder leeg manneke, vanaf zondagavond gaat het niet meer smaken. Ik onthou uit die debatten andere dingen dan uw wishfull thinking. Ik onthou roepen en tieren als Filip De Winter het woord had en ik onthou een zichzelf tegensprekende yves desmet wat het cordon sanitaire betreft. Trouwens, hoe kan je een partij verwijten geen oplossingen te hebben als je hen al op voorhand uitsluit ?

Laat ons die afknapper zondagavond eens uitdrukken in procenten :) Dan kunt ge weer bleiten, iets wat ge nu al aan het doen zijt :)

Noorman

armando
5 oktober 2006, 03:26
ik vond Van Hecke zeer goed

SirGalahad_
5 oktober 2006, 06:48
Weet je, ik ben steeds blij als er verkiezingen zijn... Er zouden er meer moeten zijn :-)

Waarom: de zondagavond en de day after is steeds om van te smullen:
weer zwarte zondag!, kiezers begrijpen het niet, alles doen om VB tegen te houden (terwijl de echte vijand de PS is), GV afrekenen op het terugdringen van "Extreem Rechts" enz...

Voor Feremans zal het niet anders zijn:
vóór de verkiezingen, zoals links betaamt, zichzelf tot winnaars roepen, de avond zelf zure champagne drinken, en de dag erna weer afgeven op 1.500.000 mestkevers...

maarte
5 oktober 2006, 08:13
ik vond van Hecke ook degelijk, jammer genoeg

Urban
5 oktober 2006, 09:15
Yves desmet kan beter zen bakkes houden, en verder gatneuken met Somers hier in Mechelen.
Aan zo'n figuren hebben de ECHTE Mecheleirs niks.
Ze doen maar alsof alles rozegeur en maneschijn is hier, maar uiteindelijk worden er nog dagelijks Vlaamse studenten geripped door crapuleuze marokkanen-bendes...
Maar HOW....daar moogde nie over klappen he..want dan zijde ne racist..
Jongens toch....Desmet woont in een dik herenhuis op de astridlaan, en heeft geen last van vreemdelingen want die wonen aan de overkant van de laan, en vallen liever jonge, kwetsbare vlamingen aan.

Pietje
5 oktober 2006, 09:17
Yves desmet kan beter zen bakkes houden, en verder gatneuken met Somers hier in Mechelen.
Aan zo'n figuren hebben de ECHTE Mecheleirs niks.
Ze doen maar alsof alles rozegeur en maneschijn is hier, maar uiteindelijk worden er nog dagelijks Vlaamse studenten geripped door crapuleuze marokkanen-bendes...
Maar HOW....daar moogde nie over klappen he..want dan zijde ne racist..
Jongens toch....Desmet woont in een dik herenhuis op de astridlaan, en heeft geen last van vreemdelingen want die wonen aan de overkant van de laan, en vallen liever jonge, kwetsbare vlamingen aan.

Woont Dewinter in een migrantenbuurt ?? Nee, hij woont in het selecte Ekeren 8-)

kenzo
5 oktober 2006, 09:19
k vond Vanhecke ook goed... Was ook een goed debat, waarbij (integenstelling tot later die avond) het geen heen en weer geroep werd...

Enkel die laatste uitschuiven op de Morgen, had ie niet moeten doen...

ericferemans
5 oktober 2006, 09:24
Feremanske,

Drinkt uwe wijnkelder leeg manneke, vanaf zondagavond gaat het niet meer smaken. Ik onthou uit die debatten andere dingen dan uw wishfull thinking. Ik onthou roepen en tieren als Filip De Winter het woord had en ik onthou een zichzelf tegensprekende yves desmet wat het cordon sanitaire betreft. Trouwens, hoe kan je een partij verwijten geen oplossingen te hebben als je hen al op voorhand uitsluit ?

Laat ons die afknapper zondagavond eens uitdrukken in procenten :) Dan kunt ge weer bleiten, iets wat ge nu al aan het doen zijt :)

Noorman
Welke kinderen zitten hier toch op dat forum:
Natuurlijk kan men Vanhecke niet verwijten dat hij geen oplossingen uitvoert, maar als oppositiepartij dien je ze wel aan te bieden aan je publiek.
Wat hij deed was zeggen "stem voor mij, maak mij blij".
Dat is waanzinnig.

ericferemans
5 oktober 2006, 09:27
Woont Dewinter in een migrantenbuurt ?? Nee, hij woont in het selecte Ekeren 8-)

http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=14291&d=1160037081
uit de gouden korenaren,
schiep God de Ekerenaren,
en uit de restant:
De rest van het land
14291



Vandaar al die korenaren op hun affiche: een intern mopje.