PDA

View Full Version : Sirenes voor verdraagzaamheid


Pever
5 oktober 2006, 13:11
Vanmiddag loeien ze de sirenes om 15u een kwartier lang voor...

VERDRAAGZAAMHEID

Dit gaat mijn petje te boven!

Paulus
5 oktober 2006, 13:14
Vanmiddag loeien ze de sirenes om 15u een kwartier lang voor...

VERDRAAGZAAMHEID

Dit gaat mijn petje te boven!

Dit kun je niet menen?!

Paulus.

spunk
5 oktober 2006, 13:16
da verdraag ik niet !!!

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 13:19
Wat is het volgende? Een halve dag het werk neerleggen? (georganiseerd door de vakbonden uiteraard, de lamzakken)

jan hyoens
5 oktober 2006, 13:25
Ik ben solidair! Ik ga straks 15 minuten naar de plee voor meer verdraagzaamheid en vanavond eet ik een pakske friet met mayonaise voor meer verdraagzaamheid.

Tantist
5 oktober 2006, 13:29
Vanmiddag loeien ze de sirenes om 15u een kwartier lang voor...

VERDRAAGZAAMHEID

Dit gaat mijn petje te boven!

Zeg maar mensen, een kwartier geloei???

Dat zal wel heel wat verzuring opleveren die geluidsoverlast...

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 13:29
Ik ben solidair! Ik ga straks 15 minuten naar de plee voor meer verdraagzaamheid en vanavond eet ik een pakske friet met mayonaise voor meer verdraagzaamheid.

Dan heb ik gisteren de wereld weeral een beetje verdraagzamer gemaakt door frieten te eten met nen berg ongezond vlees erbij!

Paulus
5 oktober 2006, 13:29
En ik stem zondag voor het Vlaams Belang, de meest verdraagzame partij van België.
Als je ziet wat die mannen allemaal moeten slikken kun je niet anders dan zulks concluderen vind ik.

Paulus.

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 13:30
Zeg maar mensen, een kwartier geloei???

Dat zal wel heel wat verzuring opleveren die geluidsoverlast...

Anciaux gaat ervoor zorgen dat het geluid gespreid wordt...

skippy
5 oktober 2006, 13:43
Anciaux gaat ervoor zorgen dat het geluid gespreid wordt...

:lol: :lol:

Tegendradigaard
5 oktober 2006, 13:44
met alle middelen bestrijden zoals de Louis van Leuven ooit wist te zeggen....

tjonge toch hoe dommer hoe langer euh ik bedoel hoe langer hoe dommer....

Men moet werkelijk wel ten einde raad zijn als men zo gek gaat doen....

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 13:47
met alle middelen bestrijden zoals de Louis van Leuven ooit wist te zeggen....

tjonge toch hoe dommer hoe langer euh ik bedoel hoe langer hoe dommer....

Men moet werkelijk wel ten einde raad zijn als men zo gek gaat doen....

Men is al decenia ten einde raad.

Pever
5 oktober 2006, 13:56
Dit kun je niet menen?!

Toch wel:
0110 Beeldend

Kunstenaar Luc Tuymans roept de beeldende kunstsector en culturele sector in het algemeen nu ook op tot deelname aan het project 'Sirene'. Dit luik sluit eveneens aan bij 0110 en roept uiteraard ook op voor verdraagzaamheid, tegen racisme, extremisme en zinloos geweld.

Het project 'Sirene' vindt plaats op donderdag 5 oktober a.s. Om 15 u. precies zal in talrijke in Belgische musea, kunstencentra, academies,... een brandalarm in werking worden gesteld. De gebouwen worden geëvacueerd en de aanwezige kunstenaars, curatoren, medewerkers, ambtenaren, docenten, studenten, bezoekers en toeschouwers zullen voor vijftien minuten post vatten op straat.

Gerrit Vermeiren licht toe: "de sirene en de publieke verschijning van de mensen achter een artistiek engagement roepen het beeld op van bezette steden, van gevaar. Dit is een collectief kunstwerk dat onderschreven wordt door Belgische kunstenaars, als een directe reactie op zowel de zelfgenoegzaamheid als de intimidatie die het maatschappelijk debat beheersen. Noch een laks streven naar gezelligheid, noch een economie van de angst heeft een draagvlak binnen de culturele sector. Het kamp van het per definitie monddode kunstwerk biedt de mogelijkheid tot diefstal van het maatschappelijke discours en tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dergelijk activisme vindt niet uitsluitend een uitweg via een artistieke inzet of via het individuele kunstwerk, zo nodig huist het tevens in de slagkracht als openbare sector. De ´state of emergency´ is reëel."

...
zie http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=18733

Pever
5 oktober 2006, 13:57
En ik stem zondag voor het Vlaams Belang, de meest verdraagzame partij van België.
Als je ziet wat die mannen allemaal moeten slikken kun je niet anders dan zulks concluderen vind ik.

Verdraagzaam blijven hé :lol:

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 14:04
Toch wel:
0110 Beeldend

Kunstenaar Luc Tuymans roept de beeldende kunstsector en culturele sector in het algemeen nu ook op tot deelname aan het project 'Sirene'. Dit luik sluit eveneens aan bij 0110 en roept uiteraard ook op voor verdraagzaamheid, tegen racisme, extremisme en zinloos geweld.

Het project 'Sirene' vindt plaats op donderdag 5 oktober a.s. Om 15 u. precies zal in talrijke in Belgische musea, kunstencentra, academies,... een brandalarm in werking worden gesteld. De gebouwen worden geëvacueerd en de aanwezige kunstenaars, curatoren, medewerkers, ambtenaren, docenten, studenten, bezoekers en toeschouwers zullen voor vijftien minuten post vatten op straat.

Gerrit Vermeiren licht toe: "de sirene en de publieke verschijning van de mensen achter een artistiek engagement roepen het beeld op van bezette steden, van gevaar. Dit is een collectief kunstwerk dat onderschreven wordt door Belgische kunstenaars, als een directe reactie op zowel de zelfgenoegzaamheid als de intimidatie die het maatschappelijk debat beheersen. Noch een laks streven naar gezelligheid, noch een economie van de angst heeft een draagvlak binnen de culturele sector. Het kamp van het per definitie monddode kunstwerk biedt de mogelijkheid tot diefstal van het maatschappelijke discours en tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dergelijk activisme vindt niet uitsluitend een uitweg via een artistieke inzet of via het individuele kunstwerk, zo nodig huist het tevens in de slagkracht als openbare sector. De ´state of emergency´ is reëel."

...
zie http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=18733

Als men dus blijft doorwerken als ambtenaar in één van deze musea is men dus een racist, extremist, onverdraagzaam etc. Je risceert eveneens om op termijn ontslagen te worden omdat je te kennen geeft dat je niet opgezet bent met deze onverdraagzame acties!

Pure chantage dus!

Kim
5 oktober 2006, 14:14
En ik stem zondag voor het Vlaams Belang, de meest verdraagzame partij van België.

Juist ja...:roll:

jornob
5 oktober 2006, 14:17
all hail the sirenes

Metternich
5 oktober 2006, 14:17
Vanmorgen hebben ze de noodsirenes laten draaien, maar dat was om ze te testen of ze nog werkten.

Den deze werd dus wakker met de gedachte dat er een bombardement kwam...

Jantje
5 oktober 2006, 14:19
Vanmiddag loeien ze de sirenes om 15u een kwartier lang voor...

VERDRAAGZAAMHEID

Dit gaat mijn petje te boven!

Ik denk dat zelfs het gemeentebestuur hier onverdraagzaam is en de pastoor, want het is nu 15.18u en ik heb nog de kerkklokken nog de gemeentelijke sirenes gehoord.

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 14:27
Ik denk dat zelfs het gemeentebestuur hier onverdraagzaam is en de pastoor, want het is nu 15.18u en ik heb nog de kerkklokken nog de gemeentelijke sirenes gehoord.

Jantje, terug naar 't school jongen! 'Noch' is met 'ch' in deze context.

Edina
5 oktober 2006, 14:32
Het is dan ook een initiatief uit de kunstwereld (een collectief kunstwerk), waaraan voornamelijk musea, gallerijen, kunstencentra en academies deelnamen en dit op vrijwillige basis. De lijst van deelnemers aan het "sirene" vind je hier (http://www.nicc.be/modules.php?name=News&file=article&sid=840).


SIRENE
"Ladies and gentlemen, we are not the clowns."
Pedro Cabrita Reis

Op donderdag 5 oktober 2006, enkele dagen voor de gemeenteraadsverkiezingen, treedt om 15u een brandalarm in werking in de Belgische kunstinstellingen (musea, kunstencentra, academies,...). De gebouwen worden geëvacueerd en de aanwezige 'artworkers' (kunstenaars, curatoren, medewerkers, ambtenaren, docenten, studenten, bezoekers en toeschouwers) zullen vijftien minuten lang post vatten op straat. De sirene en de publieke verschijning van de mensen achter een artistiek engagement roepen het beeld op van bezette steden, van gevaar. Dit is een collectief kunstwerk dat onderschreven wordt door Belgische kunstenaars, als een directe reactie op zowel de zelfgenoegzaamheid als de intimidatie die het maatschappelijk debat beheersen. Noch een laks streven naar gezelligheid, noch een economie van de angst heeft een draagvlak binnen de culturele sector. Het kamp van het per definitie monddode kunstwerk biedt de mogelijkheid tot diefstal van het maatschappelijke discours en tot burgerlijke ongehoorzaamheid. Dergelijk activisme vindt niet uitsluitend een uitweg via een artistieke inzet of via het individuele kunstwerk, zo nodig huist het tevens in de slagkracht als openbare sector. De 'state of emergency' is reëel.
(Gerrit Vermeiren, Stammer Studio)


Na de 0110 concerten en het literaire luik ervan in Antwerpen, is dit opnieuw een belangrijk signaal vanuit de culturele sector. Morgen start dan ook nog eens Droom de stad (http://forum.politics.be/www.droomdestad.be), een evenement georganiseerd vanuit de theaterwereld. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat onze Vlaamse culturele sector het niet zo heeft begrepen op het discours van racisten en extremisten. En dus ook niet op zij die zogenaamd de "Vlaamse cultuur" verdedigen. Het uitspuwen van die cultuur kan men dan ook moeilijk verdedigen noemen.

luvali
5 oktober 2006, 14:35
Vanmorgen hebben ze de noodsirenes laten draaien, maar dat was om ze te testen of ze nog werkten.

Den deze werd dus wakker met de gedachte dat er een bombardement kwam...
En dat doen ze dus, elke eerste donderdag van de maand, onverdraagzaam dat dat is, ( dat geluid hé).

Paulus
5 oktober 2006, 14:37
Juist ja...:roll:

Als u dat zegt, beschouw ik dat als een compliment.

Bedankt.

Paulus.

Tegendradigaard
5 oktober 2006, 14:37
shit had ik dat geweten... had ik daarjuist even kunnen achterblijven in het museum en ne Rubens inpikken..... dedju... kans gemist.....

luvali
5 oktober 2006, 14:46
shit had ik dat geweten... had ik daarjuist even kunnen achterblijven in het museum en ne Rubens inpikken..... dedju... kans gemist.....
en op de volgende zult ge moeten wachten tot de volgende verkiezingen.;-)

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 14:53
Het is dan ook een initiatief uit de kunstwereld (een collectief kunstwerk), waaraan voornamelijk musea, gallerijen, kunstencentra en academies deelnamen en dit op vrijwillige basis. De lijst van deelnemers aan het "sirene" vind je hier (http://www.nicc.be/modules.php?name=News&file=article&sid=840).




Na de 0110 concerten en het literaire luik ervan in Antwerpen, is dit opnieuw een belangrijk signaal vanuit de culturele sector. Morgen start dan ook nog eens Droom de stad (http://forum.politics.be/www.droomdestad.be), een evenement georganiseerd vanuit de theaterwereld. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat onze Vlaamse culturele sector het niet zo heeft begrepen op het discours van racisten en extremisten. En dus ook niet op zij die zogenaamd de "Vlaamse cultuur" verdedigen. Het uitspuwen van die cultuur kan men dan ook moeilijk verdedigen noemen.

De culturele 'elite' leeft in een waanwereld. Ik denk niet dat de uitbaters van bijvoorbeeld cinemacomplexen zoals kinepolis en UGC aan zulke evenementen meedoen. Zij zijn de 'verdraagzaamheid' van allochtoon Vlaanderen tussen de 16 en 24 jaar meer dan moe. Het kost hen jaarlijks miljoenen om de vernielzucht van deze ettertjes bij te houden. Toneelgezelschappen en musea hebben gemakkelijk spreken... daar komen geen allochtone medeburgers!

Edina
5 oktober 2006, 14:56
De culturele 'elite' leeft in een waanwereld. Ik denk niet dat de uitbaters van bijvoorbeeld cinemacomplexen zoals kinepolis en UGC aan zulke evenementen meedoen.

In cinemacomplexen zoals kinepolis en UGC vind je zelden of nooit Vlaamse cultuur en daar ging het over.

Tantist
5 oktober 2006, 14:57
Bof, het viel mee... Ik heb er geen last van gehad.

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 14:59
In cinemacomplexen zoals kinepolis en UGC vind je zelden of nooit Vlaamse cultuur en daar ging het over.

In theaters vind je ook zelden Vlaamse cultuur... wel veel Vlaamse brol!

De Vlaamse Opera slaagt er zelfs in om de Ring des Nibelungen te laten verkrachten! Met spijt in het hart zal ik nu ook naar het tweede en derde deel gaan zien. Wie a zegt...

Revolutie
5 oktober 2006, 15:11
dit slaagt echt alles :lol:

Jantje
5 oktober 2006, 15:14
Het is dan ook een initiatief uit de kunstwereld (een collectief kunstwerk), waaraan voornamelijk musea, gallerijen, kunstencentra en academies deelnamen en dit op vrijwillige basis. De lijst van deelnemers aan het "sirene" vind je hier (http://www.nicc.be/modules.php?name=News&file=article&sid=840).




Na de 0110 concerten en het literaire luik ervan in Antwerpen, is dit opnieuw een belangrijk signaal vanuit de culturele sector. Morgen start dan ook nog eens Droom de stad (http://forum.politics.be/www.droomdestad.be), een evenement georganiseerd vanuit de theaterwereld. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn dat onze Vlaamse culturele sector het niet zo heeft begrepen op het discours van racisten en extremisten. En dus ook niet op zij die zogenaamd de "Vlaamse cultuur" verdedigen. Het uitspuwen van die cultuur kan men dan ook moeilijk verdedigen noemen.

En de grootste Racisten en sexisten van het land hebben gesproken.
En dat de kunstwereld eens even aan gewone bevolking die werkt en belastingen betaald om deze uit de kunstwereld te onderhouden word hier maar even vergeten.
Zij wonen immers toch in hun ivoren torens.

Mensen als Will Tura en Helmut Loti hebben nu niet direct last van hun buren en de vervuiling die zij veroorzaken.
En Paramarenco woont nu ook niet direct in één van de armere buurten van Antwerpen.

En hun kinderen gaan nu niet direct naar cultureel gemengde scholen.

Sorry maar ik denk dat de kunstwereld beter zijn kwaliteiten en energie zou gebruiken om de problemen echt op te lossen inplaats van de mensen op te roepen hun ongeboren kinderen verdraagzaam te laten afslachten.

Het aantal probleem allochtone jongeren op de 0110 concerten was op 1 hand te tellen.

De kunstwereld zou dus beter eens van school naar school gaan en daar de jongeren er van proberen te overtuigen dat sommige zaken gewoon niet kunnen.

circe
5 oktober 2006, 15:16
Het project 'Sirene' vindt plaats op donderdag 5 oktober a.s. Om 15 u. precies zal in talrijke in Belgische musea, kunstencentra, academies,... een brandalarm in werking worden gesteld. De gebouwen worden geëvacueerd en de aanwezige kunstenaars, curatoren, medewerkers, ambtenaren, docenten, studenten, bezoekers en toeschouwers zullen voor vijftien minuten post vatten op straat

Ik hoop dan wel dat ze nog een paar bewakers achterlaten?

Op het 0110 concert zag het ook "wit van het volk" nietwaar....

Edina
5 oktober 2006, 15:16
In theaters vind je ook zelden Vlaamse cultuur... wel veel Vlaamse brol!

Jij mag dat brol vinden zoveel je wil. De vraag is welke Vlaamse cultuur moet er dan volgens jou wel verdedigd worden?

circe
5 oktober 2006, 15:21
Vanmorgen hebben ze de noodsirenes laten draaien, maar dat was om ze te testen of ze nog werkten.

Den deze werd dus wakker met de gedachte dat er een bombardement kwam...

Misschien wonen we wel in dezelfde gemeente?

Ik vreesde trouwens al voor een verkiezingsstunt van onze Groene Burgemeester.

In het algemeen kan ik er totaal niet mee lachen dat alarmsignalen worden gebruikt voor "ludieke" evenementen.
Sirenes dienen om mensen te verwittigen en gerichte acties te ondernemen (evacueren, binnenblijven, ramen en deuren sluiten).
Een van die "ludieke" acties ertussen en geen kat reageert nog op de correcte manier als het écht misgaat.

Zo ook het testen: indien dit niet gebeurt op vooraf verwittigde en regelmatige tijdstippen dan krijg je geen reactie.
Vanmorgen dus (na 9 uur nog een paar keer) was er in de supermarkt was ik aanwezig was (inclusief mezelf) geen kat die veronderstelde dat het iets ernstig was!!!!!

Een petrochemisch bedrijf dat zulke toestanden uithaalt verliest zijn uitbatingsvergunning verdomme!

lombas
5 oktober 2006, 15:21
Deze morgen op weg naar de stadscampus dacht ik even dat de Duitsers waren binnen gevallen... :?

Ne mens zo doen verschieten, zeg.

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 15:23
Jij mag dat brol vinden zoveel je wil. De vraag is welke Vlaamse cultuur moet er dan volgens jou wel verdedigd worden?

Het gaat in feite om de criteria om subsidies te mogen ontvangen. Kleine toneelgezelschappen waar de gewone man in de straat toneel speelt en toneel gaat kijken, hebben het steeds moeilijker om te overleven. Toneelgezelschappen die dan weer shockerend en provocerend te werk gaan en decadentie rondstrooien op de planken worden gesubsidieerd. Met dank aan Anciaux! Daar hebben wij als Vlaams Belang een probleem mee. Ofwel alle toneelverenigingen een stuk van de taart, ofwel niemand!

circe
5 oktober 2006, 15:28
Deze morgen op weg naar de stadscampus dacht ik even dat de Duitsers waren binnen gevallen... :?

Ne mens zo doen verschieten, zeg.

zo te zien zal het dan toch echt geweest zijn.

Niemand heeft dus op de correcte manier gereageerd. (stel nu dat het om een giftige wolk ging?)

lombas
5 oktober 2006, 15:28
Jij mag dat brol vinden zoveel je wil. De vraag is welke Vlaamse cultuur moet er dan volgens jou wel verdedigd worden?

Ministerie van Cultuur: afschaffen.

8-)

Edina
5 oktober 2006, 15:30
En de grootste Racisten en sexisten van het land hebben gesproken.

Over wie heb je het nu precies? En kan je even toelichten waarom die racistisch en sexistsich zouden zijn?

En dat de kunstwereld eens even aan gewone bevolking die werkt en belastingen betaald om deze uit de kunstwereld te onderhouden word hier maar even vergeten.

Mogen ze daarom geen mening meer hebben?

Zij wonen immers toch in hun ivoren torens.

Pas op, je begint erg op Dirk Debys te lijken met zo'n uitspraken...

Mensen als Will Tura en Helmut Loti hebben nu niet direct last van hun buren en de vervuiling die zij veroorzaken.

Veel VB-kiezers hebben dat bijvoorbeeld ook niet, dus wat is je punt eigenlijk? Mogen zij dan ook geen mening erover hebben?

En Paramarenco woont nu ook niet direct in één van de armere buurten van Antwerpen.

Grappig dat je nu net dat voorbeeld aanhaalt... Panamarenko heeft immers tot voor enkele jaren geleden altijd midden in de Seefhoek gewoond (en nee, hij is niet verhuisd omdat het er niet meer leefbaar was, maar wel omdat hij is getrouwd).

En hun kinderen gaan nu niet direct naar cultureel gemengde scholen.

Geldt even goed voor vele VB-kiezers. En over wiens kinderen heb je het nu? Die van DE kunstenaars. Sorry hoor, maar er zijn wel degelijk ook mensen uit de culturele sector die in "gekleurde" wijken wonen en hun kinderen naar gemengde scholen sturen.

Sorry maar ik denk dat de kunstwereld beter zijn kwaliteiten en energie zou gebruiken om de problemen echt op te lossen inplaats van de mensen op te roepen hun ongeboren kinderen verdraagzaam te laten afslachten.

Kunstenaars moeten helemaal geen problemen oplossen. Maar ze hebben wel recht op een mening en die is niet "laat je ongeboren kinderen maar verdraagzaam afslachten". Sorry hoor, maar je maakt je belachelijk met zo'n opmerkingen.

Het aantal probleem allochtone jongeren op de 0110 concerten was op 1 hand te tellen.

Ja, en dan? Dacht je nu echt dat de organisatoren die groep hoopte aan te trekken of die groep met concerten tot inkeer zou willen brengen?

De kunstwereld zou dus beter eens van school naar school gaan en daar de jongeren er van proberen te overtuigen dat sommige zaken gewoon niet kunnen.

Dat is niet de taak van kunstenaars. En is trouwens nogal een naïef idee.

Zwarte Spion
5 oktober 2006, 15:33
Over wie heb je het nu precies? En kan je even toelichten waarom die racistisch en sexistsich zouden zijn?

Kan jij dan eens uitleggen waarom het Vlaams Belang racistisch zou zijn?

Edina
5 oktober 2006, 15:36
Misschien wonen we wel in dezelfde gemeente?

Ik vreesde trouwens al voor een verkiezingsstunt van onze Groene Burgemeester.

In het algemeen kan ik er totaal niet mee lachen dat alarmsignalen worden gebruikt voor "ludieke" evenementen.
Sirenes dienen om mensen te verwittigen en gerichte acties te ondernemen (evacueren, binnenblijven, ramen en deuren sluiten).
Een van die "ludieke" acties ertussen en geen kat reageert nog op de correcte manier als het écht misgaat.

Zo ook het testen: indien dit niet gebeurt op vooraf verwittigde en regelmatige tijdstippen dan krijg je geen reactie.
Vanmorgen dus (na 9 uur nog een paar keer) was er in de supermarkt was ik aanwezig was (inclusief mezelf) geen kat die veronderstelde dat het iets ernstig was!!!!!

Een petrochemisch bedrijf dat zulke toestanden uithaalt verliest zijn uitbatingsvergunning verdomme!

Schatje, de sirenes vanmorgen hadden niets met dit project te maken. Dat is gewoon een test die elke eerste donderdag van de maand gebeurt en dat al sinds jaren. Waarschijnlijk dat daarom ook niemand reageerde in de supermarkt.

Voor de brandalarmen die in de musea, gallerijen, enz. vanmiddag (om exact 15u) weerklonken, werden alle werknemers en bezoekers van die plaatsen waren vooraf verwittigd. Dat is hetzelfde als een brandoefening op school of in eender welk bedrijf. Dat gebeurt ook niet onverwacht en geeft ook geen aanleiding tot "niet meer reageren" wanneer dat op andere momenten gebeurt.

Edina
5 oktober 2006, 15:41
Deze morgen op weg naar de stadscampus dacht ik even dat de Duitsers waren binnen gevallen...

Ne mens zo doen verschieten, zeg.

zo te zien zal het dan toch echt geweest zijn.

Niemand heeft dus op de correcte manier gereageerd. (stel nu dat het om een giftige wolk ging?)

Waar waren jullie al die andere eerste donderdagen van de maand eigenlijk? En hebben jullie dan echt nog nooit gehoord van de gewoonte om die dag de sirenes te testen zodat ze zeker ook zouden werken als het nodig is???

Voor alle duidelijkheid: het project SIRENE van de kunstwereld vond overal plaats vanmiddag om 15u.

Edina
5 oktober 2006, 15:46
Het gaat in feite om de criteria om subsidies te mogen ontvangen. Kleine toneelgezelschappen waar de gewone man in de straat toneel speelt en toneel gaat kijken, hebben het steeds moeilijker om te overleven. Toneelgezelschappen die dan weer shockerend en provocerend te werk gaan en decadentie rondstrooien op de planken worden gesubsidieerd. Met dank aan Anciaux! Daar hebben wij als Vlaams Belang een probleem mee. Ofwel alle toneelverenigingen een stuk van de taart, ofwel niemand!

Nee, nee, het gaat er altijd over dat onze "Vlaamse cultuur" bedreigd wordt, maar tegelijkertijd wordt alle Vlaamse cultuur uitgekotst (muziek, theater, literatuur, beeldende kunst). Dus mijn vraag is welke "Vlaamse cultuur" willen jullie verdedigen. Toch niet alleen amateurtoneel mag ik hopen. De subsidies is een andere zaak en daar valt inderdaad kritiek over te geven (en het klopt natuurlijk niet dat bijvoorbeeld enkel toneelgezelschappen "die shockerend en provocerend te werk gaan en decadentie rondstrooien" worden gesubsidieerd; persoonlijk heb ik meer problemen met het feit dat zaken zoals films van K3, die toch miljoenen opbrengen, worden gesubsidieerd).

lombas
5 oktober 2006, 15:47
Waar waren jullie al die andere eerste donderdagen van de maand eigenlijk? En hebben jullie dan echt nog nooit gehoord van de gewoonte om die dag de sirenes te testen zodat ze zeker ook zouden werken als het nodig is???

Voor alle duidelijkheid: het project SIRENE van de kunstwereld vond overal plaats vanmiddag om 15u.

De vorige eerste donderdag was d'univ nog niet begonnen eh sjoe.

Edina
5 oktober 2006, 15:47
Kan jij dan eens uitleggen waarom het Vlaams Belang racistisch zou zijn?

Dat heeft de rechtbank mij al uitgebreid voorgedaan. Lees het arrest eens waarmee de 3 VZW's (die eigenlijk samen het VB vormden) werden veroordeeld.

Edina
5 oktober 2006, 15:48
De vorige eerste donderdag was d'univ nog niet begonnen eh sjoe.

Maar dat gebeurt al jaaaren hoor, schatje!

lombas
5 oktober 2006, 15:51
Maar dat gebeurt al jaaaren hoor, schatje!

Ja, maar ik heb nog nooit op donderdagochtend les gehad :>

circe
5 oktober 2006, 15:58
Maar dat gebeurt al jaaaren hoor, schatje!

ik hoor die sirens enkel als de wind juist zit. Heb er nog nooit bij stilgestaan dat het dan de eerste donderdag van de maand is als ik ze toevallig hoor.

Ik hoor trouwens meer de verderafgelegen sirenes van het industriepark, en daar ken ik de testuren van.

luvali
5 oktober 2006, 16:17
ik hoor die sirens enkel als de wind juist zit. Heb er nog nooit bij stilgestaan dat het dan de eerste donderdag van de maand is als ik ze toevallig hoor.

Ik hoor trouwens meer de verderafgelegen sirenes van het industriepark, en daar ken ik de testuren van.
Elke eerste donderdag wordt er getest en er moet ook nog ergens een luidspreker hier in de buurt hangen, want dan wordt er nog iets omgeroepen ook. Eerst dacht ik dat dit door een politiewagen gebeurde, maar deze ochtend was er geen te bespeuren en toch.;-)

circe
5 oktober 2006, 16:53
Als ik de sirenes hoor, hoor ik ook de luidsprekers. Alleen versta ik nooit wat er wordt omgeroepen (dus ook niet in geval van calamiteit).

Bovendien hadden we vroeger nog een tweede optie: nl. via de teletekst van het mozaiekkanaal de geschreven boodschap bekijken. Dit werd echter afgeschaft en bovendien kijk ik digitaal....

Ben dus total LOSS als er iets ernstigs gebeurt.

Casca
5 oktober 2006, 17:00
Ministerie van Cultuur: afschaffen.

8-)

Fo' sho' !

Stratcat
5 oktober 2006, 17:04
In cinemacomplexen zoals kinepolis en UGC vind je zelden of nooit Vlaamse cultuur en daar ging het over.

Oh, ik dacht dat Vlaamse cultuur helemaal niet bestond in Multiculturië...

Jazeker
5 oktober 2006, 17:04
:lol:

Wat gaan ze nog uitvinden?

Jazeker
5 oktober 2006, 17:11
,,We hebben een signaal voor verdraagzaamheid en tegen racisme en extremisme gegeven. Hoe klein onze actie ook was, ze is er geweest'', zegt Luc Tuymans donderdag aan Belga. ,,Of ze ook efficiënt was, zal na de verkiezingen van aanstaande zondag blijken.''


Ge krijgt het er maar niet in, eh. Oppositie moet je bestrijden met een goed beleid, niet met brandsirenes. Die gast lijkt dus ECHT te geloven dat die aktie de mensen massaal van gedacht zal doen veranderen?

concerten, sirenes, ... alles hebben ze geprobeerd, behalve een deftig beleid en van dat laatste spreken ze ook nog niet.

bartje
5 oktober 2006, 17:25
En op deze vorm van verdraagzaamheid is er ook al commentaar.... Djezus zeg

Stratcat
5 oktober 2006, 17:30
En op deze vorm van verdraagzaamheid is er ook al commentaar.... Djezus zeg

:rofl:

alberto
5 oktober 2006, 17:35
Ge krijgt het er maar niet in, eh. Oppositie moet je bestrijden met een goed beleid, niet met brandsirenes. Die gast lijkt dus ECHT te geloven dat die aktie de mensen massaal van gedacht zal doen veranderen?

concerten, sirenes, ... alles hebben ze geprobeerd, behalve een deftig beleid en van dat laatste spreken ze ook nog niet.
Tja en we zijn de week nog niet uit hé, wat staat er ons nog allemaal te wachten, zou de koning en Naima nog iets in hun mouw hebben, 'k ben benieuwd.

Tegendradigaard
5 oktober 2006, 17:40
Ik ben bekeerd.

HAAAAALLLLEEEEEEELLLUUUUUUUJJJJAAAAAAAAAHHHHHHHHH

Ik hoorde de sirenes loeien en ik dacht.... verhip ik stem citroen... euh groen....

Dus het werkt he.

Komaan mannen kuttenaars, als jullie nu eens de sirenes dag en nacht laten loeien vanaf nu tot zondagmorgend... gegarandeerd..... het VB van de kaart geveegd....

DOEN !!!!

stropkeuh
5 oktober 2006, 17:41
Dan heb ik gisteren de wereld weeral een beetje verdraagzamer gemaakt door frieten te eten met nen berg ongezond vlees erbij!

Dan te hopen dat u maag ook zo verdraagzaam was.:roll: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

lombas
5 oktober 2006, 17:42
Als ze die sirenes laten loeien tot zondagochtend, stemt er zeker een massa VB :lol:

benji
5 oktober 2006, 20:41
Wat me opvalt is dat al deze aktie's van onverdraagzaam links in het verkeerde keelgat schieten bij heel véél mensen.
Zelfs op mn werk krijg ik te horen van ferwente cd&v stemmers dat dit echt niet meer kan ,en dat ze nu ook voor het belang gaan stemmen .
Zelfs onze ACOD afgevaardigde vind dit te verregaande onverdraagzaamheid vanwege zijn traditionele SPAsten partij .
Op de markt hoor ik net hetzelfde gemor, hahaha ziet er goed uit!!

polksalad
5 oktober 2006, 20:44
ik hoor geen getoeter voor Joe of andere recente slachtoffers??
alles voor de vreemdelingen maar geen enkel initiatief voor onze slachtoffers want dat wijst men af als zijnde racistisch....

Kay_
5 oktober 2006, 20:46
ik hoor geen getoeter voor Joe of andere recente slachtoffers??
alles voor de vreemdelingen maar geen enkel initiatief voor onze slachtoffers want dat wijst men af als zijnde racistisch....

Ahja, die mars tegen zinloos geweld na de moord op Joe zijn we al vergeten :lol:

Edina
5 oktober 2006, 21:39
ik hoor geen getoeter voor Joe of andere recente slachtoffers??
alles voor de vreemdelingen maar geen enkel initiatief voor onze slachtoffers want dat wijst men af als zijnde racistisch....

"Onze" slachtoffers???

Waarom in godsnaam een onderscheid tussen slachtoffers? Zinloos geweld is zinloos geweld. En acties tegen zinloos geweld zijn acties tegen zinloos geweld. Daarbij is het helemaal niet nodig om een onderscheid te maken tussen slachtoffers.

En er is maar één partij die dat onderscheid wel maakt. Op de VB-site geen artikels over de joden die werden aangevallen door skinheads, geen artikels over de andere aanvallen van skinheads de voorbije maanden en amper een vermelding over HVT. Wanneer de daders echter allochtoon zijn, wordt daar uitvoerig op ingegaan.

Paulus
6 oktober 2006, 06:14
Wat me opvalt is dat al deze aktie's van onverdraagzaam links in het verkeerde keelgat schieten bij heel véél mensen.
Zelfs op mn werk krijg ik te horen van ferwente cd&v stemmers dat dit echt niet meer kan ,en dat ze nu ook voor het belang gaan stemmen .
Zelfs onze ACOD afgevaardigde vind dit te verregaande onverdraagzaamheid vanwege zijn traditionele SPAsten partij .
Op de markt hoor ik net hetzelfde gemor, hahaha ziet er goed uit!!

Op mijn werk stemmen alle ABVV-afgevaardigden zonder pardon voor het Vlaams Belang. Uitgezonderd één. Een allochtoon die altijd bovenaan de lijst mag staan met de sociale verkiezingen.

Natuurlijk mag het ABVV dat niet weten en dus die allochtoon ook niet want hij zou het zeker gaan zeggen.

Speciaal sfeertje dezer dagen moet ik zeggen...

Ik durf bijna de witste zondag ooit te voorspellen. Mijn indruk is dat het echt wel leeft bij de mensen. Meer dan ooit.

Paulus.

Jantje
6 oktober 2006, 07:11
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
En de grootste Racisten en sexisten van het land hebben gesproken.


Over wie heb je het nu precies? En kan je even toelichten waarom die racistisch en sexistsich zouden zijn?

Mijn oudste dochter zit in het kunstonderwijs en mijn twee zonen zitten op muziekschool en toneelschool als naschoolse activiteit.
De kunstwereld is mij dus niet onbekent en hun gedragingen ook niet.
Ga hier echt niet verder over uitwijden.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
En dat de kunstwereld eens even aan gewone bevolking die werkt en belastingen betaald om deze uit de kunstwereld te onderhouden word hier maar even vergeten.


Mogen ze daarom geen mening meer hebben?

Zij mogen idd een eigen mening hebben, maar ze moeten hun mening niet opdringen aan de rest van de bevolking. En dan zeker niet cellectie een bepaalde groep van de bevolking beschuldingen van zaken waar zij zich nu niet niet mee mogen bemoeien.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Zij wonen immers toch in hun ivoren torens.


Pas op, je begint erg op Dirk Debys te lijken met zo'n uitspraken...

Ken die Dirk Debys niet. En dan nog, de waarheid mag gezegt worden. De meeste van de zangers die optraden op 0110 wonen in huizen zo groot als een straatblok in Antwerpen.
Of ga je zeggen dat zij in gewone arbeiderswoningen leven en zich alle dagen gewoon tussen de bevolking van de steden menen en leven zoals een gewone arbeider/bediende.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Mensen als Will Tura en Helmut Loti hebben nu niet direct last van hun buren en de vervuiling die zij veroorzaken.


Veel VB-kiezers hebben dat bijvoorbeeld ook niet, dus wat is je punt eigenlijk? Mogen zij dan ook geen mening erover hebben?
Zij mogen zeker een eigen mening hebben, maar ze niet opdringen aan de rest van de bevolking.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
En Paramarenco woont nu ook niet direct in één van de armere buurten van Antwerpen.


Grappig dat je nu net dat voorbeeld aanhaalt... Panamarenko heeft immers tot voor enkele jaren geleden altijd midden in de Seefhoek gewoond (en nee, hij is niet verhuisd omdat het er niet meer leefbaar was, maar wel omdat hij is getrouwd).

Hij had het ook kunnen omdraaien.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
En hun kinderen gaan nu niet direct naar cultureel gemengde scholen.


Geldt even goed voor vele VB-kiezers. En over wiens kinderen heb je het nu? Die van DE kunstenaars. Sorry hoor, maar er zijn wel degelijk ook mensen uit de culturele sector die in "gekleurde" wijken wonen en hun kinderen naar gemengde scholen sturen.

Heb ook nooit gezegt dat ik voor het VB ben. Maar ik ken toevallig een mensen uit de kunstwereld en weet heel goed waar hun kinderen naar school gaan. Maar noem dan eens een paar van de kunstenaars die niet partij gebonden zijn, wiens kinderen op een gemengde school zitten.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Sorry maar ik denk dat de kunstwereld beter zijn kwaliteiten en energie zou gebruiken om de problemen echt op te lossen inplaats van de mensen op te roepen hun ongeboren kinderen verdraagzaam te laten afslachten.


Kunstenaars moeten helemaal geen problemen oplossen. Maar ze hebben wel recht op een mening en die is niet "laat je ongeboren kinderen maar verdraagzaam afslachten". Sorry hoor, maar je maakt je belachelijk met zo'n opmerkingen.

Als zij zich het recht toeeigenen op de blanke inwoners van Vlaanderen te willen heropvoeden en te willen zeggen wat zij moeten doen en wat zij moeten laten, dan moeten zij dit ook doen met de gekleurde bevolking van Vlaanderen.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
Het aantal probleem allochtone jongeren op de 0110 concerten was op 1 hand te tellen.


Ja, en dan? Dacht je nu echt dat de organisatoren die groep hoopte aan te trekken of die groep met concerten tot inkeer zou willen brengen?

Wat dus bewijst dat zij racisten zijn, want zij vinden de gekleurde bevolking van Vlaanderen dus niet bekwaam om zich te gedragen en vinden hen niet de moeite waard om er tijd in te steken.
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Jantje
De kunstwereld zou dus beter eens van school naar school gaan en daar de jongeren er van proberen te overtuigen dat sommige zaken gewoon niet kunnen.


Dat is niet de taak van kunstenaars. En is trouwens nogal een naïef idee.
Het is ook niet de taak van de kunstwereld op zich met de politieke mening van de bevolking bezig te houden, doen ze blijkbaar wel.

En waarom zou het een naief idee zijn om de jongeren in schoolverband over de maatschappelijke problemen aan te pakken.
Men doet dit al jaren in verband met andere problemen en met succes.

Edina, ik ben zelf echt geen VBer en zal ook nu niet op het VB stemmen.
Maar je moet je eigen opmerkingen eens goed overlezen en eens goed nadenken over wat je heb geschreven. En dit zonder politieke mening te hebben.


Je hebt geschreven dat de blanke bevolking maar verdraagzaam moet zijn en begrip moet opbrengen voor de gekleurde bevolking want deze moet men maar laten doen want zij zijn het niet waard om er tijd en moeite in te steken.
Denk jij soms dat de gekleurde bevolking van Vlaanderen achterlijk en dom.
En dat je hen hun wangedrag maar moet vergeven, want zij weten toch niet beter.

Als ik jou was zou ik echt eens eerst goed voor dat je gaat stemmen.
Een blanco stem zou mss wel het beste zijn voor jou.

La Chunga
6 oktober 2006, 08:41
Halloooohoooo!!!!!

Is het alweer veilig daar boven!?!


Kan iemand de brandweer bellen?! Ik krijg de deur van onze schuilkelder niet meer open en die helmen op onze hoofden beginnen nu toch wel echt te spannen!


HEEEEELLPPPPPPP!!!!!!!!!!!!

Jantje
6 oktober 2006, 08:44
Halloooohoooo!!!!!

Is het alweer veilig daar boven!?!


Kan iemand de brandweer bellen?! Ik krijg de deur van onze schuilkelder niet meer open en die helmen op onze hoofden beginnen nu toch wel echt te spannen!


HEEEEELLPPPPPPP!!!!!!!!!!!!

Wel even wachten hoor, die jongens zijn nog bezig om de kinderen uit de scholen bij elkaar te zoeken. Waren er een paar in de vaart gesprongen uit angst voor de brandbommen. Leerkracht was niet op de hoogte van dit kunstgebeuren.