PDA

View Full Version : Het VB heeft geen programma


Edina
5 oktober 2006, 23:18
Het VB staat met stip op één qua aantal verkiezingsfolders. Ik lees ze allemaal door en kan maar tot één conclusie komen. Het VB heeft geen programma behalve dan het cordon doorbreken en vreemdelingen aanpakken.

Vandaag een folder van PDW "Opgepast... voor u het weet bent u weer 6 jaar de sigaar!" En wat staat er in die folder: als je niet akkoord bent met het vreemdelingenstemrecht, niet wil dat "we" straks een minderheid zijn in onze eigen stad, niet wil dat Antwerpen overspoeld wordt door onaangepaste vreemdelingen, asielzoekers en illegalen en geen CS meer wil, stem dan op het VB. That's it. Probleem is dat het VB aan de 3 eerste punten weinig zal kunnen veranderen zelfs al halen ze een absolute meerderheid.

Het vreemdelingenstemrecht is een federale bevoegdheid, ze kunnen "autochtone" Antwerpenaars niet verbieden dat ze wegtrekken uit Antwerpen (om nog maar te zwijgen van het feit dat de dreiging dat "autochtonen" een minderheid worden in Antwerpen dan ook nog eens overdreven is) en ze hangen compleet af van andere gemeenten voor wat betreft asielzoekers die naar Antwerpen worden gestuurd.

Conclusie: zoals we gisteren ook al in het debat op één konden zien, heeft het VB geen programma voor Antwerpen (net zomin als voor andere steden/gemeenten). Hun hele verkiezingscampagne is eigenlijk het bekritiseren van het vorige beleid, maar positieve voorstellen ontbreken. Het enige wat ze doen is klagen en zagen over de grote boeman "de vreemdeling. Pak de vreemdelingen aan en Antwerpen wordt een stad zonder problemen. En dan zijn ze verwonderd dat er een CS is...

Internaut
5 oktober 2006, 23:39
Ze hebben wel een programma, enkel een totaal ander programma dan de klassieke traditionele centrum partijen.
Een beweging of partij zonder programma is eerder Nee! in die zin dat ze geen oplossingen bieden.
Velen weten toch waarvoor het VB staat in hun gemeente, wat toch aantoont dat er een programma is.
* Opsporing illegale vreemdelingen
* Meer veiligheid (Dewinter noemde paar paarvoorbeelden in debat gisteren) * * * Meer leefbaarheid (ophaalronde verdubbelen)
* Minder overlast (jongeren die veel laweit maken in de straten, patrouille
* Vele gemeenten kampen met verfransing (hetzij tegen Frankrijk of tegen Wallonië/Brussel grenzende gemeenten. Een goed voorbeeld is vilvoorde.
rondes door privé bewakingsfirma's,...)
* Webcams in moskeeën installeren om te controleren op radicale taal
* Subsidies voor holebi-verenigingen afschaffen
* subsidies of belastingsgeld voor het bouwen van moskeeën gebruiken voor nuttigere dingen

Zaken die door andere partijen in andere landen normaal zijn.
Mensen willen goed bestuur, willen proberen voor verandering door het VB hun stem te gunnen. Daardoor zal het Cordon sneuvelen wat een goede zaak is voor de democratie.

Distel
6 oktober 2006, 07:35
Het VB staat met stip op één qua aantal verkiezingsfolders. Ik lees ze allemaal door en kan maar tot één conclusie komen. Het VB heeft geen programma behalve dan het cordon doorbreken en vreemdelingen aanpakken.

Vandaag een folder van PDW "Opgepast... voor u het weet bent u weer 6 jaar de sigaar!" En wat staat er in die folder: als je niet akkoord bent met het vreemdelingenstemrecht, niet wil dat "we" straks een minderheid zijn in onze eigen stad, niet wil dat Antwerpen overspoeld wordt door onaangepaste vreemdelingen, asielzoekers en illegalen en geen CS meer wil, stem dan op het VB. That's it. Probleem is dat het VB aan de 3 eerste punten weinig zal kunnen veranderen zelfs al halen ze een absolute meerderheid.

Het vreemdelingenstemrecht is een federale bevoegdheid, ze kunnen "autochtone" Antwerpenaars niet verbieden dat ze wegtrekken uit Antwerpen (om nog maar te zwijgen van het feit dat de dreiging dat "autochtonen" een minderheid worden in Antwerpen dan ook nog eens overdreven is) en ze hangen compleet af van andere gemeenten voor wat betreft asielzoekers die naar Antwerpen worden gestuurd.

Conclusie: zoals we gisteren ook al in het debat op één konden zien, heeft het VB geen programma voor Antwerpen (net zomin als voor andere steden/gemeenten). Hun hele verkiezingscampagne is eigenlijk het bekritiseren van het vorige beleid, maar positieve voorstellen ontbreken. Het enige wat ze doen is klagen en zagen over de grote boeman "de vreemdeling. Pak de vreemdelingen aan en Antwerpen wordt een stad zonder problemen. En dan zijn ze verwonderd dat er een CS is...

En de partijen die wel een programma hebben, vegen er hun gat aan af van zodra ze de macht in handen hebben.

Tis de moeite.

Djiezes
6 oktober 2006, 08:06
Hieronder de belangrijkste programmapunten van het VB in Kapellen:
-Het containerpark moet gratis worden.
-Er moet meer én gratis gehandicaptenvervoer komen

En dat voor een partij die jarenlang heeft liggen kakken op het gratis-beleid van de heer Steve S. uit H....

Over het Kapelse centrum voor asielzoekers, waar het VB indertijd zeer heftig tegen protesteerde omdat de gemeente overspoeld zou worden door de vreemdelngen, wordt met geen woord meer gerept. De door het VB voorspelde overlast is immers uitgebleven, integendeel zelfs. Het centrum is een echte verrijking gebleken voor het culturele leven in Kapellen, door concerten, tentoonstellingen, e.d. mee georganiseerd door de bewoners van het centrum.

Kortom, het VB stelt in Kapellen niks voor. Zeker niet meer na de leegloop van de afgelopen jaren...

Jantje
6 oktober 2006, 08:32
Ze hebben wel een programma, enkel een totaal ander programma dan de klassieke traditionele centrum partijen.
Een beweging of partij zonder programma is eerder Nee! in die zin dat ze geen oplossingen bieden.
Velen weten toch waarvoor het VB staat in hun gemeente, wat toch aantoont dat er een programma is.
* Opsporing illegale vreemdelingen
* Meer veiligheid (Dewinter noemde paar paarvoorbeelden in debat gisteren) * * * Meer leefbaarheid (ophaalronde verdubbelen)
* Minder overlast (jongeren die veel laweit maken in de straten, patrouille
* Vele gemeenten kampen met verfransing (hetzij tegen Frankrijk of tegen Wallonië/Brussel grenzende gemeenten. Een goed voorbeeld is vilvoorde.
rondes door privé bewakingsfirma's,...)
* Webcams in moskeeën installeren om te controleren op radicale taal
* Subsidies voor holebi-verenigingen afschaffen
* subsidies of belastingsgeld voor het bouwen van moskeeën gebruiken voor nuttigere dingen

Zaken die door andere partijen in andere landen normaal zijn.
Mensen willen goed bestuur, willen proberen voor verandering door het VB hun stem te gunnen. Daardoor zal het Cordon sneuvelen wat een goede zaak is voor de democratie.

Maar Ik woon in een kleine gemeente waar iedereen iedereen kent.

Dus het opsporen van illegale in onze gemeente is weggesmeten geld.
Wij en onze wijkagent weten ze wonen. en wij weten ook dat de gemeente op dat vlakt geen balle te zeggen heeft.

Je kan hier nu al niet meer met je fiets rond rijden zonder op een politieauto te botsen. En de mensen hier hebben al allemaal videobewaking. Ga je er ook nog 1 in mijn slaapkamer zetten.
Dit is trouwens een probleem voor de federale regering. De gemeente heeft niets te zeggen over justitie.

Woon in een landelijke gemeente en heb niet voldoende huisvuil om meer dan 1 keer per maand een volle zak buiten te kunnen zetten.
Zie dus niet in waarom er meer geld moet uitgegeven worden aan zinloos ronde rijden van vuilniswagens.

Ik dacht dat het VB de problemen ging oplossen.
Door de politie nog meer op de jongeren af te sturen en hen nog minder plaats te geven vergroot je de problemen.
Men moet de jongeren juist meer ruimte geven en meer plaats waar ze zich kunnen uitleven.

Mijn gemeente ligt niet aan de taalgrens niet aan de franse grens dus heb daar geen problemen mee.

En ik begrijp niet goed hoe videobewaking de verfransing gaat tegen houden. Dat is toch iets dat je mij en ik denk vele hier eens moet uitleggen. Gaat men de gesprekken op straat opnemen en de mensen die frans praten vervolgen.

Dacht dat dit een federale bevoegdheid was en dat de gemeentes zich te houden hebben aan de wetten.
Trouwens in mijn gemeente is geen Moskee, dus waar moet die camera dan komen. In de biechtstoel van de kerk.

Als eerste betalen die mensen evenveel belastingen als de andere inwoners van ons land, dus hebben zij evenveel rechten.
Als tweede in woon in een gemeente die geen holebi-vereniging heeft die ze subsideerd.


Het geld dat naar de RKK gaat kan ook beter voor andere zaken gebruikt worden, maar ik denk dat de gemeenteraad van mijn gemeente daar niks aan te zeggen heeft. Dit is federale materie.

Ik zal daar dan mss eens aan denken volgend jaar. Zondag 8 oktober 2006 zijn er gemeenteraadsverkiezingen.
En dan willen de mensen horen wat er in hun directe omgeving gaat veranderd worden daar de gemeenteraad die zijn kiezen.
Komt er een veilig fietspad tussen de gehuchten van mijn gemeente.
Komen er speelpleintjes bij in de wijken en waar gaan die dan komen.
Waar er nu een zwembad en een sporthal gebouwd of nog niet.
Krijgen de jeugdbewegingen een nieuw en veiliger lokaal of moeten zij in die oude barakken blijven zitten.
Krijgt de bejaardenbond nu eindelijk ook een lokaal of moeten zij hun bijeenkomsten blijven doen in een café.

Komen er nu eindelijk vuilbakken en zit/eetplaatsen langs de wandelroutes in de gemeente of niet.

Komt er nu een terrein voor de paarden en pony vereniging of moeten zij op een prive terrein blijven.

Dat zijn de zaken waar de mensen in de kleine gemeentes mee bezig zijn als het over de gemeenteraadsverkiezingen gaat.

En of dat cordon nu in Antwerpen sneuveld of niet zal niet veel uitmaken voor de gemeenteraad in mijn gemeente.

Op de lijst van het VB hier staan een internationalchauffeur een bandarbeider een verpleegster een kuisvrouw een student.

En die gaan het hier opnemen tegen twee bedrijfsleiders, 3 zelfstandige winkeliers, 6 Landbouwers 1schoolmeester en een paar hoger geplaatste bedienden van grote bedrijven.

Dus deze mensen van het VB die in het dagelijkse leven gewend zijn om de bevelen van anderen op te volgen, gaan nu even willen dat zij het in de gemeente voor het zeggen krijgen.

Eens even nadenken voor je schrijft dat het VB een programma heeft voor de gemeente hier.
Heb op hun folder enkel zaken gelezen die onder de federale regering haar bevoegdheid vallen. Zal deze dus bijhouden tot dan en dan vergelijken met de nieuwe en die van de andere partijen.

Verder, het VB zal hier dus niet doorbreken en mss zelfs geen zetel in de oppositie halen.

Noorman
6 oktober 2006, 08:33
Het enige wat ze doen is klagen en zagen over de grote boeman "de vreemdeling. Pak de vreemdelingen aan en Antwerpen wordt een stad zonder problemen. En dan zijn ze verwonderd dat er een CS is...

En het enige wat u kan doen vanaf zondagavond is zagen, klagen en bleiten dat u uw zelfverklaarde wijsheid nu zal mogen uitleggen aan 1 miljoen en een paar honderdduizend mensen eh sorry mestkevers in plaats van aan 1 miljoen mensen eh sorry mestkevers vandaag !

En u zult verwonderd zijn ?

Noorman

spherelike
6 oktober 2006, 08:45
En de partijen die wel een programma hebben, vegen er hun gat aan af van zodra ze de macht in handen hebben.

Tis de moeite.

Ge hebt blijkbaar niet de moeite gedaan om wat rond te kijken.
Het gaat hier wel over gemeenteraadsverkiezingen.

De meesten onder ons hebben kunnen vaststellen (de facto) dat het VB niet verder geraak, dan nationale folders uitdelen. Geen enkele uitvergroting (iets waar ze meestal heel bedreven in zijn) van een lokaal probleem, laat staan een werkbare oplossing (en dat is dan weer normaal voor hen).

De kandidaat waarvoor ik ga stemmen heeft een folder uitgegeven die begon per groot thema met de gedane beloftes 6 jaar geleden, dan de realisaties gedurende 6 jaar, die er niet om logen, als je ze nog eens samen gezet ziet, en dat ondanks coalitie. De folder gaat verder met de plannen voor de komende 6 jaar.
Zo een kandidaten doen aan echte politiek, ik weet nu op lokaal vlak in de eerste plaats voor WAT ik stem, en slechts in de tweede plaats voor WIE. Door de vergelijking met belofte en realisatie heb ik een goed gevoel dat de beloftes gehouden worden.

Als je die vergelijking maakt, dan zie je pas de armoede van sommige partijen, en waarschijnlijk de domheid van sommige kiezers (regelrechte zelfkwellers, die een goed lokaal bestuur ondergeschikt maken aan nationale betrachtingen.

Djiezes
6 oktober 2006, 08:50
En het enige wat u kan doen vanaf zondagavond is zagen, klagen en bleiten dat u uw zelfverklaarde wijsheid nu zal mogen uitleggen aan 1 miljoen en een paar honderdduizend mensen eh sorry mestkevers in plaats van aan 1 miljoen mensen eh sorry mestkevers vandaag !

En u zult verwonderd zijn ?

Noorman

Wacht met je zegeberichten best tot zondagavond. Je weet maar nooit...

Antoon
6 oktober 2006, 09:40
Het VB staat met stip op één qua aantal verkiezingsfolders. Ik lees ze allemaal door en kan maar tot één conclusie komen. Het VB heeft geen programma behalve dan het cordon doorbreken en vreemdelingen aanpakken.

Vandaag een folder van PDW "Opgepast... voor u het weet bent u weer 6 jaar de sigaar!" En wat staat er in die folder: als je niet akkoord bent met het vreemdelingenstemrecht, niet wil dat "we" straks een minderheid zijn in onze eigen stad, niet wil dat Antwerpen overspoeld wordt door onaangepaste vreemdelingen, asielzoekers en illegalen en geen CS meer wil, stem dan op het VB. That's it. Probleem is dat het VB aan de 3 eerste punten weinig zal kunnen veranderen zelfs al halen ze een absolute meerderheid.

Het vreemdelingenstemrecht is een federale bevoegdheid, ze kunnen "autochtone" Antwerpenaars niet verbieden dat ze wegtrekken uit Antwerpen (om nog maar te zwijgen van het feit dat de dreiging dat "autochtonen" een minderheid worden in Antwerpen dan ook nog eens overdreven is) en ze hangen compleet af van andere gemeenten voor wat betreft asielzoekers die naar Antwerpen worden gestuurd.

Conclusie: zoals we gisteren ook al in het debat op één konden zien, heeft het VB geen programma voor Antwerpen (net zomin als voor andere steden/gemeenten). Hun hele verkiezingscampagne is eigenlijk het bekritiseren van het vorige beleid, maar positieve voorstellen ontbreken. Het enige wat ze doen is klagen en zagen over de grote boeman "de vreemdeling. Pak de vreemdelingen aan en Antwerpen wordt een stad zonder problemen. En dan zijn ze verwonderd dat er een CS is...

Welbekende blabla, bij elke verkiezing weer van hetzelfde.

En toch gaat het Vlaams Belang er weer op vooruit, om nagenoeg overal de grootste partij te zijn, met een serieuze voorsprong op de tweede.

Wedden?

En nog even dit : in plaats van zo'n onzin uit te kramen, wat duidelijk geen zoden aan de dijk zet, zou je beter de punten van het programma van het Vlaams Belang weerleggen, waar je het niet mee eens bent.

Dat programma bestaat wel degelijk voor elke stad en elke gemeente. Bijvoorbeeld voor Antwerpen : klik hier (http://www.filipdewinter.be/Documents/43.pdf).

.

Jantje
6 oktober 2006, 10:23
Welbekende blabla, bij elke verkiezing weer van hetzelfde.

En toch gaat het Vlaams Belang er weer op vooruit, om nagenoeg overal de grootste partij te zijn, met een serieuze voorsprong op de tweede.

Wedden?

En nog even dit : in plaats van zo'n onzin uit te kramen, wat duidelijk geen zoden aan de dijk zet, zou je beter de punten van het programma van het Vlaams Belang weerleggen, waar je het niet mee eens bent.

Dat programma bestaat wel degelijk voor elke stad en elke gemeente. Bijvoorbeeld voor Antwerpen : klik hier (http://www.filipdewinter.be/Documents/43.pdf).

.

Maar ik woon niet in Antwerpen en ik heb hier geen enkel programma gezien van het VB dat over mijn gemeente gaat.

Die 10 kleurlingen die hier wonen zijn goed aangepast en de criminelen zijn reeds uit de maatschappij verwijderd.
En dit waren nu net geen vreemdelingen maar ras echte Belgen.

Tegendradigaard
6 oktober 2006, 10:37
Maar ik woon niet in Antwerpen en ik heb hier geen enkel programma gezien van het VB dat over mijn gemeente gaat.

Die 10 kleurlingen die hier wonen zijn goed aangepast en de criminelen zijn reeds uit de maatschappij verwijderd.
En dit waren nu net geen vreemdelingen maar ras echte Belgen.

Al goed dat het Belgen waren en geen Vlamingen....

Jantje
6 oktober 2006, 10:39
Al goed dat het Belgen waren en geen Vlamingen....

Zal het dan even veranderen voor jou.

Het waren zuivere Vlamingen.

Tegendradigaard
6 oktober 2006, 10:41
zonder het te beseffen mijn waarde Edina leg je hier een enorm pijnpunt bloot.

Stel nu dat je gelijk hebt en dat het VB geen programma heeft.

En toch.... brengt men massaal stemmen uit op die partij zonder programma.

Dat wil zeggen dat die befaamde-beruchte-beroemde kloof tussen de burger en de "democratische" partijen (zoals Dua altijd zo vol overtuiging erbij moet zeggen) alleen maar groter geworden is en die partijen totaal onaanvaardbaar zijn voor +/- 1.000.000 mensen.....

zelfs al hebben die "democraten" een heus programma...... wat ze naderhand gretig vergeten he... maar de burger vergeet niet....meer.

Jantje
6 oktober 2006, 10:48
zonder het te beseffen mijn waarde Edina leg je hier een enorm pijnpunt bloot.

Stel nu dat je gelijk hebt en dat het VB geen programma heeft.

En toch.... brengt men massaal stemmen uit op die partij zonder programma.

Dat wil zeggen dat die befaamde-beruchte-beroemde kloof tussen de "democratische" partijen (zoals Dua altijd zo vol overtuiging erbij moet zeggen) totaal onaanvaardbaar zijn voor 1.000.000 mensen.....

zelfs al hebben die een heus programma...... wat ze naderhand gretig vergeten he... maar de burger vergeet niet....

Het gaat hier over gemeenteraads verkiezingen.
En daarin kan ook het VB niet spreken over 1.000.000 kiezers omdat mensen totaal anders stemmen in klein gemeentes voor hun gemeenteraad dan voor de federale verkiezingen.
Hou die twee nu eens uit elkaar. Mijn overbuurman stemt federaal op het VB maar komt al jaren zelf op voor een totaal andere partij in de gemeenteraadsverkiezingen. En verklaart iedereen die nu voor het VB stemt knetter gek. Maar staat al te roepen dat we bij de volgende verkiezingen op het VB moeten stemmen.

Het VB heeft hier immers geen programma en kan hier niets doen met het federaal programma.

Vorenus
6 oktober 2006, 11:01
Programma's VB gemeenteraadsverkiezingen

Ranst: http://www.vlaamsbelangranst.be/verkiezingsprogramma%20Ranst%202006.doc

Aalst: http://www.vlaamsbelangaalst.be/

Aarschot: http://aarschot.vlaamsbelangleuven.org/default.asp?p=2_1_1&n=433

Aartselaar: http://www.vlaamsbelangaartselaar.be/programma.htm

Affligem: http://www.vlaamsbelangaffligem.be/

Enz...

Wat zitten jullie nu te lullen dat het VB geen programma's heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen.

john bell hood
6 oktober 2006, 11:09
Gemeenteraadsverkiezingen zijn weinig ideologisch.Van het programma dat het VB wel degelijk heeft kan effectief weinig verwezenlijkt worden op plaatselijk vlak maar dat geldt voor iedere partij.

La Chunga
6 oktober 2006, 11:25
Ik zal even een gewaagde voorspelling doen mbt het VB in Antwerpen, ook al woon ik niet in die stad.

HET VB ZAL ER NIET OP VOORUITGAAN!

duveltje382
6 oktober 2006, 11:36
Ik zal even een gewaagde voorspelling doen mbt het VB in Antwerpen, ook al woon ik niet in die stad.

HET VB ZAL ER NIET OP VOORUITGAAN! Ik denk dat je daar gelijk in hebt,het VB gaat niet vooruit!!!!(in Antwerpen)

Jantje
6 oktober 2006, 11:45
Programma's VB gemeenteraadsverkiezingen

Ranst: http://www.vlaamsbelangranst.be/verkiezingsprogramma%20Ranst%202006.doc

Aalst: http://www.vlaamsbelangaalst.be/

Aarschot: http://aarschot.vlaamsbelangleuven.org/default.asp?p=2_1_1&n=433

Aartselaar: http://www.vlaamsbelangaartselaar.be/programma.htm

Affligem: http://www.vlaamsbelangaffligem.be/

Enz...

Wat zitten jullie nu te lullen dat het VB geen programma's heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen.



Wel ik heb die van Brasschaat, Kalmthout, Wuustwezel, Kapellen, Essen, Meer, Lille, enzo eens gaan opzoeken en lezen.

Heb er niet veel in gevonden over speelpleinen, fietspaden enzo in gevonden.
Heb wel vast gesteld dat het VB tegen een verbetering van het openbaar vervoer in deze gemeentes is en dat die nu eens echt een webcam in mijn slaapkamer willen zetten om zeker te zijn dat ik wel onrustig slaap van angst.

Jantje
6 oktober 2006, 11:55
Gemeenteraadsverkiezingen zijn weinig ideologisch.Van het programma dat het VB wel degelijk heeft kan effectief weinig verwezenlijkt worden op plaatselijk vlak maar dat geldt voor iedere partij.

Waarom zou een gemeente niet zelf kunnen verwezelijken dat er meer plaatsen komen waar jongeren zich kunnen uitleven.

Waarom zou een gemeente geen fietspaden langs haar wegen kunnen aanleggen.

Waarom zou een gemeente niet zelf kunnen beslissen om langs de wandelwegen in haar gemeente rustplaatsen te maken.

Waarom zou een gemeente niet zelf kunnen beslissen of zijn de gemeentelijke lokalen van de jeugdbewegingen beter te onderhouden of te vernieuwen.

Dat zijn nu net de gemeentelijke bevoegdheden en daar heeft de federale regering zelfs geen balle over te zeggen.

Maar dit zijn zaken die de plaatselijke partijen moeten in hun programma zetten en zij moeten het federaal partijprogramma bij deze verkiezingen niet zitten te verkondigen als gemeentelijk programma.

ericferemans
6 oktober 2006, 12:02
En de partijen die wel een programma hebben, vegen er hun gat aan af van zodra ze de macht in handen hebben.

Tis de moeite.
Een compromis maken is niet "je gat vegen aan"

De uilen op dit forum die oproepen om VB te stemmen vergeten dat ze de mensen aansporen om in hun eigen voeten te schieten.
Eigen volk eerst?
Indien je liberaal bent, een villa bezit, liefst in Schoten, met een auto of drie en personeel om te komen je stront opkuisen moet je vooral op het VB stemmen: dat heeft geen enkele invloed op je privileges: ze worden niet verder uitgebouwd.
Indien je een Jan modaal bent, een gewone kleine zelfstandige, een werkman, een bediende, een vrije beroeper met een onzekere toekomst moet je vooral VB stemmen: dan steun je rechts, dat nu veel te zeggen heeft omdat een hoop dommerikken op het VB stemmen.

Je wil je mening, je eigen belang, je eigen volk vooruit helpen? Stem dan op een partij die tenminste een poging doet om dat te realiseren.

Zeggen dat de regering te links of te rechts is, en ondertussen een defacto nutteloze stem uitbrengen is natuurlijk niet van het slimste dat je kan doen om iets te veranderen. Het is totale debiliteit in het kwadraat.

'ik speel niet meer mee' is leuk voor pubers. Maar grote mensen kennen hun eigenbelang, en proberen het veilig te stellen...

Edina
6 oktober 2006, 15:09
Ze hebben wel een programma, enkel een totaal ander programma dan de klassieke traditionele centrum partijen.
Een beweging of partij zonder programma is eerder Nee! in die zin dat ze geen oplossingen bieden.
Velen weten toch waarvoor het VB staat in hun gemeente, wat toch aantoont dat er een programma is.
* Opsporing illegale vreemdelingen
* Meer veiligheid (Dewinter noemde paar paarvoorbeelden in debat gisteren) * * * Meer leefbaarheid (ophaalronde verdubbelen)
* Minder overlast (jongeren die veel laweit maken in de straten, patrouille
* Vele gemeenten kampen met verfransing (hetzij tegen Frankrijk of tegen Wallonië/Brussel grenzende gemeenten. Een goed voorbeeld is vilvoorde.
rondes door privé bewakingsfirma's,...)
* Webcams in moskeeën installeren om te controleren op radicale taal
* Subsidies voor holebi-verenigingen afschaffen
* subsidies of belastingsgeld voor het bouwen van moskeeën gebruiken voor nuttigere dingen

LOL! Het zijn gemeenteraadsverkiezingen!!! In het programma moeten dus concrete zaken staan die vanuit stads- en gemeentebestuur kunnen worden aangepakt (en die dus geen federale of Vlaamse bevoegdheid zijn of strijdig zijn met de wet). En het moeten dan ook nog eens zaken zijn waar nood aan is en die haalbaar zijn.

Vooral het afschaffen van subsidies voor holebiverenigingen is een absolute billenkletser (die je zelfs niet in de overigens ook al hilarische folders en boekjes van het VB zak terugvinden).

Tegendradigaard
6 oktober 2006, 15:14
mmmm bedoel je zoals bij de vorige Vlaamse verkiezingen waarbij alle democratische partijen zaten te beloven dat ze de federale materie BHV splitsen gingen realiseren.. binnen 5 minuten.. dadelijk ... voor die datum... voor dat ze in de regering zouden stappen..

Tja dan moet ik je gelijk geven.

Oeps dit wil zeggen dat ze allemaal in hetzelfde beddeke wel eens ziek zijn...

dedju het VB wordt echt een partij zoals de anderen....

Edina
6 oktober 2006, 15:14
En de partijen die wel een programma hebben, vegen er hun gat aan af van zodra ze de macht in handen hebben.

Tis de moeite.

Mmm... als dat al zou kloppen, dan lijkt het niet hebben van een programma mij in ieder geval de slechtste remedie daartegen! Maar soit, ik ben blij dat je ook inziet dat het VB geen programma heeft.

Edina
6 oktober 2006, 15:18
En het enige wat u kan doen vanaf zondagavond is zagen, klagen en bleiten dat u uw zelfverklaarde wijsheid nu zal mogen uitleggen aan 1 miljoen en een paar honderdduizend mensen eh sorry mestkevers in plaats van aan 1 miljoen mensen eh sorry mestkevers vandaag !

Het is nog niet zo ver hé. Ik wacht wel af, maar ik maak mij geen illusies hoor... Trouwens ik spreek nooit over mestkevers als ik het over mensen heb. Buiten de Gucht spreken eigenlijk enkel VB'ers zo. Dat pas weer goed in het slachtoffercultuurtje.

En wat heeft dat te maken met het feit dat het VB geen programma heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen? Gaan die eventuele extra kiezers dat dan ineens toveren ofzo?

Tegendradigaard
6 oktober 2006, 15:19
Het gaat hier over gemeenteraads verkiezingen.
En daarin kan ook het VB niet spreken over 1.000.000 kiezers omdat mensen totaal anders stemmen in klein gemeentes voor hun gemeenteraad dan voor de federale verkiezingen.
Hou die twee nu eens uit elkaar. Mijn overbuurman stemt federaal op het VB maar komt al jaren zelf op voor een totaal andere partij in de gemeenteraadsverkiezingen. En verklaart iedereen die nu voor het VB stemt knetter gek. Maar staat al te roepen dat we bij de volgende verkiezingen op het VB moeten stemmen.

Het VB heeft hier immers geen programma en kan hier niets doen met het federaal programma.

Jantje,
Je hebt daar wel een punt.
In vele gemeenten komt het VB zelfs niet op dus kunnen de mensen er niet op stemmen. Zo zal het totaal van de kiezers nu misschien wel zakken onder het 1.000.000.
Wedden dat sommige profeten dat trouwens dan gaan aangrijpen om te zeggen : zie je wel... ze zakken... terwijl ze tov van de vorige gemeenteraadsverkiezingen misschien verdubbelen.

Goed ik praat tot 9 oktober niet meer over 1.000.000 kiezers.

Ik vind trouwens dat het VB vooral een partij is voor de federale en Vlaamse verkiezingen.
Fietspleinen en speelpaden zijn nu eenmaal speelgoed voor democratische partijen.

En laat ons zeggen op gemeentelijk vlak iets ritselen en tussen de regels doorlopen om de burgers om te kopen, oeps sorry ik bedoel een plezier te doen is eerder iets voor socialisten enzo..

Tegendradigaard
6 oktober 2006, 15:23
Stel dat ze nu ook niet aan 1.000.000 kiezers zouden geraken (omdat ze niet overal opkomen) hoe lang zou het duren eer hier posters komen die zeggen dat de concerten geholpen hebben ? Om van de sirenes nog maar te zwijgen...
Wedden dat men daar dan landelijke trends uit zal halen en dat zelfs de Guy zal zeggen : "zie je wel, ik laat ze achteruitgaan....."

Edina
6 oktober 2006, 16:37
Welbekende blabla, bij elke verkiezing weer van hetzelfde.

En toch gaat het Vlaams Belang er weer op vooruit, om nagenoeg overal de grootste partij te zijn, met een serieuze voorsprong op de tweede.

Het is niet omdat je er bij elke verkiezing op vooruit gaat dat je daarom een programma hebt hé! Op gemeentegebied is het VB met uitzondering van Antwerpen en Mechelen trouwens nagenoeg nergens ooit al de grootste partij geweest (en ook bij de laatste verkiezingen was het kartel CD&V-NVA groter). En we zullen zondag wel zien wat de verkiezingen brengen.

En nog even dit : in plaats van zo'n onzin uit te kramen, wat duidelijk geen zoden aan de dijk zet, zou je beter de punten van het programma van het Vlaams Belang weerleggen, waar je het niet mee eens bent.

Dat programma bestaat wel degelijk voor elke stad en elke gemeente. Bijvoorbeeld voor Antwerpen : klik hier (http://www.filipdewinter.be/Documents/43.pdf).

Dat is geen programma, maar een slechtgeschreven, populistisch drukwerkje met totaal incoherente en (zowel op financiëel vlak als qua bevoegdheid) onhaalbare zogenaamde "voorstellen" waarvoor de gemeente in veel gevallen niet eens de bevoegdheid heeft. Iedereen wil de criminaliteit doen dalen, de steden properder maken, een verbeterde mobiliteit. Maar dat willen is niet voldoende hé. Je moet ook nog concrete en haalbare voorstellen hebben die de bestaande problemen ook echt aanpakken. En zo eerlijk en realistisch zijn om toe te geven dat bepaalde problemen niet als sneeuw voor de zon gaan verdwijnen (en zelfs nooit helemaal zullen verdwijnen, zelfs al staat er op elke straathoek een agent en hangen er overal camera's).

Het "programma" is financiëel totaal onhaalbaar. Er worden allerlei kortingen (op de belastingen voor personen en bedrijven, op culturele activiteiten, op huisvuilzakken,...) en premies (inbraakpreventiepremie, welkomstpremie, renovatiepremie,...) gegeven, diensten gratis verleend (graffiti verwijderen, parkeren, schoolzwemmen,...), teams (wijkteams, wijksluikstortteams, ouderteams,...), en raden (preventieraad, middenstandsraad, woonraad,...) opgericht, zaken gebouwd (sportstadion, congrescentrum, serviceflats,...) enz. En dat gaan ze allemaal financieren met het aantal schepenen van 11 naar 7 terug te brengen, een taks op schotelantennes en retributies voor overtreding van het reglement van het gebruik van Nederlands in handelszaken, hondenpoep en sluikstort (dat zijn echt de enige besparingen en inkomsten die in heel het "porgramma" te vinden zijn - en die laatste 2 zijn er al, dus ik veronderstel dat ze die willen verhogen).

En de bottomline van het hele verhaal blijft hetzelfde (en dat is de enige lijn die in het "programma" te vinden is): alle problemen gaan opgelost worden als we de criminaliteit hard aanpakken en de vreemdelingen hard aanpakken (met allerlei controles en verplichtingen en zelfs het verbieden van een hoop zaken). De anderen (met uitzonderingen van andere "lastpakken" zoals druggebruikers en prostituees) kunnen niet genoeg voordelen en vrijheden krijgen. Alsof het "leefbaar" maken van een stad niet over veel meer dan dat gaat.

En tenslotte wil ik toch enkele hilarische "voorstellen" aanhalen:
- invoeren van een BTM-verbod voor amokmakers, reljongeren en vandalen
op bus, tram en metro (moeten die dan een soort kenteken dragen of wordt iedereen zijn identiteit gecontroleerd voor ze opstappen?)
- drugsverslaafden moeten verplicht afkicken (en dat terwijl iedereen weet dat zo'n verplichtingen weinig zinvol zijn), maar instellingen zoals Free Clinic en De Sleutel horen niet thuis in dichtbevolkte buurten van de stad en moeten verhuizen (verplicht afkicken, maar "not in my backyard")
- huidige concentratiescholen omvormen tot inburgeringsscholen (dus concentratiescholen omvormen tot scholen voor enkel allochtonen om zo de inburgering te bevorderen)
- er moet een vestigingsbeperking komen op imagoverlagende zaken (telefoonwinkels, nachtwinkels, …) (rarara waarom zouden dat imagoverlagende zaken zijn)
- In de aanloop naar 11 juli wordt een bevlaggingsactie georganiseerd (is dat de cultuur die ze willen verdedigen?)

En zo kunnen we nog wel even verder gaan!

Edina
6 oktober 2006, 16:46
zonder het te beseffen mijn waarde Edina leg je hier een enorm pijnpunt bloot.

Stel nu dat je gelijk hebt en dat het VB geen programma heeft.

En toch.... brengt men massaal stemmen uit op die partij zonder programma.

Dat wil zeggen dat die befaamde-beruchte-beroemde kloof tussen de burger en de "democratische" partijen (zoals Dua altijd zo vol overtuiging erbij moet zeggen) alleen maar groter geworden is en die partijen totaal onaanvaardbaar zijn voor +/- 1.000.000 mensen.....

zelfs al hebben die "democraten" een heus programma...... wat ze naderhand gretig vergeten he... maar de burger vergeet niet....meer.

Er zijn voldoende mensen die ook niet tevreden zijn met het gevoerde bestuur, maar die toch niet kiezen voor het VB. Omdat het VB geen alternatief is. Omdat het VB geen oplossingen heeft. Ik zie niet in waarom je uit ontevredenheid op een racistische en antidemocratische partij zonder programma zou stemmen. Er zijn nog andere partijen die niet mee besturen en je kan ook nog altijd gewoon thuisblijven.

Jantje
6 oktober 2006, 16:52
Jantje,
Je hebt daar wel een punt.
In vele gemeenten komt het VB zelfs niet op dus kunnen de mensen er niet op stemmen. Zo zal het totaal van de kiezers nu misschien wel zakken onder het 1.000.000.
Wedden dat sommige profeten dat trouwens dan gaan aangrijpen om te zeggen : zie je wel... ze zakken... terwijl ze tov van de vorige gemeenteraadsverkiezingen misschien verdubbelen.

Goed ik praat tot 9 oktober niet meer over 1.000.000 kiezers.

Ik vind trouwens dat het VB vooral een partij is voor de federale en Vlaamse verkiezingen.
Fietspleinen en speelpaden zijn nu eenmaal speelgoed voor democratische partijen.

En laat ons zeggen op gemeentelijk vlak iets ritselen en tussen de regels doorlopen om de burgers om te kopen, oeps sorry ik bedoel een plezier te doen is eerder iets voor socialisten enzo..

Stel dat ze nu ook niet aan 1.000.000 kiezers zouden geraken (omdat ze niet overal opkomen) hoe lang zou het duren eer hier posters komen die zeggen dat de concerten geholpen hebben ? Om van de sirenes nog maar te zwijgen...
Wedden dat men daar dan landelijke trends uit zal halen en dat zelfs de Guy zal zeggen : "zie je wel, ik laat ze achteruitgaan....."

Een vergelijking met de vorige gemeenteraadsverkiezingen is voor mij geen probleem.
Maar hou AUB op met vergelijkingen tussen twee verschillende soorten verkiezingen.

Trouwens als je een vergelijking wil maken nu, wel maak er een tussen de provincieraadverkiezingen van 2000 en die van nu. Veel beter en veel leuker.
Waar zijn trouwens de programma's van de partijen inverband met de provincieraadverkiezingen.

Noorman
6 oktober 2006, 20:14
Het is nog niet zo ver hé. Ik wacht wel af, maar ik maak mij geen illusies hoor... Trouwens ik spreek nooit over mestkevers als ik het over mensen heb. Buiten de Gucht spreken eigenlijk enkel VB'ers zo. Dat pas weer goed in het slachtoffercultuurtje.

En wat heeft dat te maken met het feit dat het VB geen programma heeft voor de gemeenteraadsverkiezingen? Gaan die eventuele extra kiezers dat dan ineens toveren ofzo?

U wacht dus nog niet eens tot zondagavond om te beginnen zagen, klagen en bleiten :)

Noorman

1handclapping
7 oktober 2006, 15:23
En het enige wat u kan doen vanaf zondagavond is zagen, klagen en bleiten dat u uw zelfverklaarde wijsheid nu zal mogen uitleggen aan 1 miljoen en een paar honderdduizend mensen eh sorry mestkevers in plaats van aan 1 miljoen mensen eh sorry mestkevers vandaag !

En u zult verwonderd zijn ?

Noorman

Je kan iemand de hele tijd voorde gek houden
Je kan sommige mensen een tijd lang voor de gek houden
Maar je kan niet iedereen heel de tijd voor de gek houden

.. onvermijdelijk komt het moment dat iedereen weet waar Vb voor staat:
een lege dop.

Marlboro
7 oktober 2006, 18:38
Het vb geen programma lol.
Men zegt steeds,ik hoor nooit geen oplossingen van fdw en noem maar op.Tja,als ik naar de anderen luister hoor ik nog veel minder of zelfs beter nog;zij zijn aan de macht en kunnen er iets aan veranderen maar het vb niet.

lamenielachen
7 oktober 2006, 22:05
Het VB staat met stip op één qua aantal verkiezingsfolders. Ik lees ze allemaal door en kan maar tot één conclusie komen. Het VB heeft geen programma behalve dan het cordon doorbreken en vreemdelingen aanpakken.

Vandaag een folder van PDW "Opgepast... voor u het weet bent u weer 6 jaar de sigaar!" En wat staat er in die folder: als je niet akkoord bent met het vreemdelingenstemrecht, niet wil dat "we" straks een minderheid zijn in onze eigen stad, niet wil dat Antwerpen overspoeld wordt door onaangepaste vreemdelingen, asielzoekers en illegalen en geen CS meer wil, stem dan op het VB. That's it. Probleem is dat het VB aan de 3 eerste punten weinig zal kunnen veranderen zelfs al halen ze een absolute meerderheid.

Het vreemdelingenstemrecht is een federale bevoegdheid, ze kunnen "autochtone" Antwerpenaars niet verbieden dat ze wegtrekken uit Antwerpen (om nog maar te zwijgen van het feit dat de dreiging dat "autochtonen" een minderheid worden in Antwerpen dan ook nog eens overdreven is) en ze hangen compleet af van andere gemeenten voor wat betreft asielzoekers die naar Antwerpen worden gestuurd.

Conclusie: zoals we gisteren ook al in het debat op één konden zien, heeft het VB geen programma voor Antwerpen (net zomin als voor andere steden/gemeenten). Hun hele verkiezingscampagne is eigenlijk het bekritiseren van het vorige beleid, maar positieve voorstellen ontbreken. Het enige wat ze doen is klagen en zagen over de grote boeman "de vreemdeling. Pak de vreemdelingen aan en Antwerpen wordt een stad zonder problemen. En dan zijn ze verwonderd dat er een CS is...

Waarom zouden ze een programma maken?
Ze worden toch geboycot.
Wat ze wel duidelijk maken is dat een groot aantal Vlamingen het huidige zootje zat is, programma of niet.
En dan nog, programma's, wat komt er na de verkiezingen van terecht?
Waarom moeten we zelfs gaan stemmen?
Het is toch al uitgemaakt dat de stemmen verdeeld worden tussen de "democratische?" partijen, de stemmen van ca 1/3 van de Vlamingen belanden gewoon in qaurantaine. Van "democratie" gesproken.

ericferemans
7 oktober 2006, 23:08
Waarom zouden ze een programma maken?
Ze worden toch geboycot.
Wat ze wel duidelijk maken is dat een groot aantal Vlamingen het huidige zootje zat is, programma of niet.
En dan nog, programma's, wat komt er na de verkiezingen van terecht?
Waarom moeten we zelfs gaan stemmen?
Het is toch al uitgemaakt dat de stemmen verdeeld worden tussen de "democratische?" partijen, de stemmen van ca 1/3 van de Vlamingen belanden gewoon in qaurantaine. Van "democratie" gesproken.

Ik ken een partij die helemaal geen programma heeft: ze heet "stem blanco".
Straf hé?
Als je het niet hebben van een programma democratisch vindt moet je eens uitleggen waarom je op programmalozen dan beter stemt dan op degenen die iets te zeggen hebben.
Van de pot gerukt zeker?

Bazilfunk
7 oktober 2006, 23:13
Waarom zouden ze een programma maken?
Ze worden toch geboycot.
Wat ze wel duidelijk maken is dat een groot aantal Vlamingen het huidige zootje zat is, programma of niet.
En dan nog, programma's, wat komt er na de verkiezingen van terecht?
Waarom moeten we zelfs gaan stemmen?
Het is toch al uitgemaakt dat de stemmen verdeeld worden tussen de "democratische?" partijen, de stemmen van ca 1/3 van de Vlamingen belanden gewoon in qaurantaine. Van "democratie" gesproken.

Er is toch niemand die hen verplicht op het blok te stemmen? Als ze hun stem willen laten gelden dat ze dan op een politieke partij stemmen in plaats van een sekte he

Bobke
7 oktober 2006, 23:23
Er is toch niemand die hen verplicht op het blok te stemmen? Als ze hun stem willen laten gelden dat ze dan op een politieke partij stemmen in plaats van een sekte he
Natuurlijk verplicht iemand ze op het VB te stemmen.
Er zijn maar twee partijen, het VB en de rest.

ilfalco
7 oktober 2006, 23:25
de politiek correcte sekte en het VB. En als het VB geen programma heeft...
Hoe kan janssens dan zeggen dat hij een deel van het VB programma uitvoert?

:lol:

ericferemans
7 oktober 2006, 23:53
Natuurlijk verplicht iemand ze op het VB te stemmen.
Er zijn maar twee partijen, het VB en de rest.

ik ga je voordragen bij het Nobelprijscommité: nieuwe wiskunde ontdekt!

ericferemans
7 oktober 2006, 23:53
de politiek correcte sekte en het VB. En als het VB geen programma heeft...
Hoe kan janssens dan zeggen dat hij een deel van het VB programma uitvoert?

:lol: Het ging over het oude 50 punten programma... van het BLOK!

Jaren zegt de zeveraar dat de andere partijen geen oog hebben voor veiligheid. In feite zijn ze daar dus mee bezig. De punten die realiseerbaar en realistisch waren en die OOK in de VB propaganda werden AANGEKONDIGD, werden ondertussen kalm maar zeker UITGEVOERD door de regerende partijen...
Natuurlijk...
Maar ja: brullen is gemakkelijker dan observeren.
PDW had dat allemaal wel kunnen in de gaten houden. De man is zo met propaganda en waanbeelden bezig dat de realiteit hem al een paar jaar is ontglipt. Hij heeft in feite de boot gemist. Nu gaat hij zachtjes verdrinken

Het ging overigens tijd worden dat de mensen dat beginnen in te zien...
Hij komt steeds krampachtiger over, onrealistisch.
Hij begint qua gedrag de tics van Hitler te krijgen, toen die doorhad dat zijn oorlog verloren was en zijn einde in zicht. Triestig :(

De beelden die de VRT toonden waren ook heel duidelijk: afval is voor de modale Antwerpenaar veel belangrijker geworden dan angst voor vreemdelingen. De vroegere doodbange ouwe besjes die men nog kon intervieuwen met een doodsangst voor vreemdelingen bleken ondertussen alleen nog nostalgie te hebben naar een "Blank Antwerpen", maar overigens vast te stellen dat het leven toch leuk was....
En zo moet dat zijn.
In feite is er in Antwerpen naast het probleem van de kutmarrokaantjes geen vreemdelingeprobleem: de Antwerpenaren weten dat, en daarom verwacht ik een kleine achteruitgang van het VB.
Men kan niet blijven illusies verkopen voor realiteiten.

Bobke
7 oktober 2006, 23:56
Het ging over het oude 50 punten programma... van het BLOK!
Wat met die andere 20 punten ?

ericferemans
8 oktober 2006, 00:03
Wat met die andere 20 punten ?

Die staan nu enkel nog in de kast bij Dewinter, overigens kan je ze nog steeds in een goede bibliotheek vinden. Onder A.HITLER: Mein Kampf

Jantje
8 oktober 2006, 00:05
Wat met die andere 20 punten ?


Die staan nu enkel nog in de kast bij Dewinter,


Dacht anders dat je die verkocht had om een pint te gaan pakken.

Mambo
8 oktober 2006, 00:07
Ik ben eens benieuwd welk bolletje mijn hand zal kleuren morgen.

ilfalco
8 oktober 2006, 00:11
http://www.vlaamsbelang2006.be/8

Hier is het VB programma en als je dat vergelijkt met de nietszeggende programma's over de bloemetjes en de bijtjes en midden de mensen alla cdenv dan zie ik zeer duidelijke standpunten. En zo hoort het ook.

Mambo
8 oktober 2006, 00:16
http://www.vlaamsbelang2006.be/8

Hier is het VB programma en als je dat vergelijkt met de nietszeggende programma's over de bloemetjes en de bijtjes en midden de mensen alla cdenv dan zie ik zeer duidelijke standpunten. En zo hoort het ook.

Ik kan me daar redelijk in terug vinden, behalve nultolerantie.
Langs de andere kant het is maar een bedrijfsfolder natuurlijk.

gladiator
8 oktober 2006, 00:43
Die staan nu enkel nog in de kast bij Dewinter, overigens kan je ze nog steeds in een goede bibliotheek vinden. Onder A.HITLER: Mein Kampf

Het is bewezen! Feremans is stiekem fan!

Of weer aan de schnapps gezeten?

Bobke
8 oktober 2006, 16:21
ik ga je voordragen bij het Nobelprijscommité: nieuwe wiskunde ontdekt!
Te laat.
Die ging al naar Steve met 1+1 is meer dan 2.