PDA

View Full Version : Gemeenteraadsverkiezingen


Dinooke
5 januari 2007, 12:51
Beste,
Bent u al bekomen van de opdoffer van de gemeenteraadsverkiezingen waarbij uw partij gehalveerd werd en uzelf van burgemeester naar oppositie verhuisd?

Wijdt u dit aan de negeatieve nationale tendens van de VLD of durft u ook de hand in eigen boezem steken?

mvg

luc broes
5 januari 2007, 14:45
Geachte,
Destijds, komende van de VU, verklaarde je dat je meer voelde voor Agelev, maar je stapte toch over naar de VLD
Wat waren daarbij je motieven?
Heeft de VLD aan je verwachtingen beantwoord?
Hecht je nog steeds belang aan je VU-idealen van vroeger. En dan bedoel ik in de eerste plaats de Vlaamsnationale die het bindteken en het fundament waren.

Dinooke
11 januari 2007, 13:01
Graag een antwoord op post 1

dank u

Patrik Vankrunkelsven
11 januari 2007, 21:22
Uw cijfers kloppen niet maar daar aan toe, de uitslag was slecht en een combinatie van vele, vooral lokale factoren. Bij nader inzien haakten ook kiezers af die wel voor onze lokale partij NIEUW wilden stemmen maar niet voor VLD. Als je verliest moet je altijd eerst hand in eigen boezem steken en zoeken naar de fouten. Ons beleid was gfoed maar niet perfect. Fouten kan bv ook betekenen dat we op een aantal vlakken naïef waren en niet voldoende weerwerk brachten tegen de ronduit schandalige roddel die werd verspreid. Maar wees gerust we zullen leren uit onze fouten en terugslaan!

Gun
11 januari 2007, 21:29
Uw cijfers kloppen niet maar daar aan toe, de uitslag was slecht en een combinatie van vele, vooral lokale factoren. Bij nader inzien haakten ook kiezers af die wel voor onze lokale partij NIEUW wilden stemmen maar niet voor VLD. Als je verliest moet je altijd eerst hand in eigen boezem steken en zoeken naar de fouten. Ons beleid was gfoed maar niet perfect. Fouten kan bv ook betekenen dat we op een aantal vlakken naïef waren en niet voldoende weerwerk brachten tegen de ronduit schandalige roddel die werd verspreid. Maar wees gerust we zullen leren uit onze fouten en terugslaan!Ik vrees dat U hier een loopje neemt met de realiteit. Ik woon in één van de weinige gemeenten in Vlaanderen waar de VLD er op is vooruit gegaan bij de laatste verkiezingen.

De lokale VLD heeft zich ostentatief afgezet van bepaalde beslissingen door de VLD op nationaal vlak (Splitsing BHV, Politiehervorming, ...), waardoor ze zich alleen maar populaider werden. Het zijn net de nationale factoren die er voor gezorgd hebben dat de VLD is gekelderd.

De VLD maakt verkeerdelijk een beweging naar links ...

Patrik Vankrunkelsven
13 januari 2007, 01:21
we zullen zien wat de volgende verkiezingen bieden: the proof of the pudding is in the eating

luc broes
13 januari 2007, 09:57
Geachte,
Destijds, komende van de VU, verklaarde je dat je meer voelde voor Agelev, maar je stapte toch over naar de VLD
Wat waren daarbij je motieven?
Heeft de VLD aan je verwachtingen beantwoord?
Hecht je nog steeds belang aan je VU-idealen van vroeger. En dan bedoel ik in de eerste plaats de Vlaamsnationale die het bindteken en het fundament waren.
Patrik, heb je mijn tekst niet gelezen? Ik verwacht een antwoord!

ilfalco
13 januari 2007, 11:08
terugslaan? nog meer verraad?

Er zijn geen fouten gemaakt. men heeft bewust ( mssh wel liberale eigenschap) plat op de buik gaan om mee te ebsturen; Een fout is iets dat men op voorhand niet wist. Bijd e VLD is het bedrog een bewuste strategie.

Patrik Vankrunkelsven
15 januari 2007, 00:44
Mijnheer Broes,
1) Destijds, komende van de VU, verklaarde je dat je meer voelde voor Agelev, maar je stapte toch over naar de VLD
Wat waren daarbij je motieven?"
Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik het milieuvraagstuk belangrijk vind. Daarom voel ik me groen. Tot op vandaag. Ik wens dat niet weg te steken. Ik ben het echter niet eens met het fundamentalisme van Groen! als partij. deel hun maatschappij analyse niet. Ik voel me inde VLD OK, het bewustzijn omtrent het milieuvraagstuk groeit daar ook!

2) "Heeft de VLD aan je verwachtingen beantwoord?" Ja. Vooral de laatste maanden, nu de intyerene twisten volledig acvhter de rug liggen, voel ik me goed inde VLD.

3)"Hecht je nog steeds belang aan je VU-idealen van vroeger. En dan bedoel ik in de eerste plaats de Vlaamsnationale die het bindteken en het fundament waren." Ja ik hecht daar belang aan.Ik krijg inde VLD krdiet op dat vlak en we werken nu een een realistisch plan omtrent staatshervorming.

luc broes
15 januari 2007, 10:18
Mijnheer Broes,
3)"Hecht je nog steeds belang aan je VU-idealen van vroeger. En dan bedoel ik in de eerste plaats de Vlaamsnationale die het bindteken en het fundament waren." Ja ik hecht daar belang aan.Ik krijg inde VLD krediet op dat vlak en we werken nu een een realistisch plan omtrent staatshervorming.
Op het VLD-congres werd confederalisme goegekeurd. Onmiddellijk nadien verklaarden de partijtenoren dat het maar om te lachen was. Fons Borginon, ook oud VU-voorzitter, stemde tegen !!! hij werd nadien beloond met fractievoorzitterschap. Sta me toe nogal skeptisch te zijn als je spreekt over een 'realistisch' plan ivm staatshervorming (en vroegere beloftes vim BHV). Maar dat is wellicht niet 'realistisch' en niet in lijn met de carrière van Verhofstadt waarvoor alles, VLD incluis, moet wijken.