PDA

View Full Version : Test-Aankoop: Jetair-vlucht en bescherming van de reizigers


Politics.be
9 januari 2007, 14:40
Test-Aankoop meldde eerder gedupeerde reizigers te willen verdedigen in het dossier van het vliegtuigincident dat Jetair te beurt viel in de Dominicaanse Republiek met gevolgen tot ver daarbuiten voor vele honderden reizigers. Te dien einde lanceert Test-Aankoop een oproep naar leden zowel als niet-leden om hun getuigenis en dossier over te maken. De consumentenorganisatie vraagt dit toe te sturen aan: [email protected] of per post: Test-Aankoop, Ledendienst, Hollandstraat 13, 1060 Brussel. Bedoeling is om de bestaande dossiers aan te kaarten bij de Touroperator Jetair die bereid is te praten met Test-Aankoop. Jetair stelde op 4 januari jl. een minnelijke regeling voor aan de reizigers van wie de vlucht naar Varadero-Cancun geannuleerd werd. Deze is toereikend voor een aantal reizigers, en vormt voor een aantal bijkomende dossiers een positief vertrekpunt voor verdere correcte afhandeling.

Lees verder... (http://www.politics.be/persmededelingen/13590/)

Geertje
9 januari 2007, 18:04
Dit dossier is ontspoord ten eerste door overmacht en ten tweede door het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats dat dit voorval zich voordeed.

Het is een spijtige zaak maar ik vind niet dat Jetair schuld treft. Het enigste wat ze kunnen doen is een financiƫle vergoeding geven of misschien hun volgende reis gratis geven.

Ik vind het wel frappant dat Testaankoop zo'n misbaar maakt over dit 'konijnenincident'. Als er een staking is van luchthaven personeel en er zo verschillende 1000-den gedupeerden zijn, gaan ze dan ook zo van wal steken tegen deze stakers ? Ik denk het niet.