PDA

View Full Version : Bijdragen gepensioneerden


Christian Floru
10 januari 2007, 17:09
Mr Van krunkelsven,

Een mysterie blijft waarom uitkeringsgerechtigden geen bijdrage aan de ziekteverzekering dienen te betalen en werkenden wel. Vele werkenden hebben een kleiner inkomen dan bijvoorbeeld bepaalde gepensioneerden.

King of beggars and fleas
10 januari 2007, 19:04
een mysterie blijft waar de mensen al die fabeltjes vandaan halen.

Ik ben uitkeringsgerechtigde en ik moet wel ziekteverzekering betalen, net zoals alle andere doppers die ik ken trouwens.

lombas
10 januari 2007, 19:06
Dat is toch nodeloze bureaucratie? Uitkeringen komen van lasten, waarom zou je lasten op de uitgedeelde lasten laten betalen? Krankzinnig. Geef dan in eerste instantie minder lasten naargelang de gevraagde bijdrage.

Christian Floru
10 januari 2007, 19:15
een mysterie blijft waar de mensen al die fabeltjes vandaan halen.

Ik ben uitkeringsgerechtigde en ik moet wel ziekteverzekering betalen, net zoals alle andere doppers die ik ken trouwens.


Wat bedoel je daar nu mee?

De werkgever en werknemersbijdrage samen beloopt 11% van het loon.

Christian Floru
10 januari 2007, 19:16
Dat is toch nodeloze bureaucratie? Uitkeringen komen van lasten, waarom zou je lasten op de uitgedeelde lasten laten betalen? Krankzinnig. Geef dan in eerste instantie minder lasten naargelang de gevraagde bijdrage.

Neen. Dit is eigenlijk ook een uitkering. Door die het systeem van 'netto' uitkeringen lijken de uitkeringen veel lager dan ze in werkelijkheid zijn.

Patrik Vankrunkelsven
11 januari 2007, 01:28
Ik ben voorstander om de huidige sociale zekerheid die vooral gebaseerd is op bijdragen oip arbeid grondig te herzien. Pensioenen en werkloosheidsvergoeding mogen verder via dit systeem gefinancierd worden. Gezondheidszorg en kinderbijslag zijn zijn waarden die niet aan arbeid gelinkt zijn, iedereen heeft daar evenveel recht op. Deze zouden beter apart gefinancierd worden met een soort volksverzekeing waar ieder aan bijdraagt volgens inkomen, waar ook dat inkomen vandaan komt.