PDA

View Full Version : Met hoeveel van mijn 20 punten gaat u akkoord ?


Cynicus
13 januari 2007, 13:29
Hieronder heb ik op een kernachtige (weliswaar niet-limitatieve) manier samengevat waar ik zoal voor sta. Met hoeveel van mijn 20 hiernavermelde standpunten kunt u akkoord gaan ?

1. waterdichte immigratiestop;
2. alle illegale vreemdelingen opsporen en ze vervolgens allemaal effectief uitwijzen;
3. afschaffing snelbelgwet en ze vervangen door de “strengbelgwet”;
4. afschaffing van het vreemdelingenstemrecht;
5. behoud van de vrije meningsuiting en bijgevolg de afschaffing van de antiracismewet;
6. een asielontmoedigingsbeleid;
7. afschaffing ontwikkelingshulp;
8. harde aanpak van de criminaliteit;
9. afschaffing van de strafrechterlijke minderjarigheid;
10. geen genade voor drugsgebruik en de drugsverslaafden verplichten om (op hun eigen kosten) af te kicken;
11. scholen waar opnieuw orde en tucht heerst;
12. het sociaal profitariaat grondig aanpakken (daardoor zou het mogelijk moeten zijn aanzienlijk te besparen op de sociale uitgaven zonder dat de echte behoeftigen worden getroffen);
13. afschaffing van het brugpensioen, wegens onbetaalbaar. Wie vroeger wil stoppen met werken, moet maar een vermogen bij elkaar zien te sparen;
14. werklozen gemeenschapsdiensten laten verrichten (als ze zich niet willen bijscholen) zodat de belastingbetaler waar krijgt voor zijn geld;
15. structurele, taboeloze besparingen ten einde er voor te zorgen dat we aanzienlijke begrotingsoverschotten hebben zodat de staatsschuld kan dalen;
16. een bedrijfsvriendelijk economisch beleid zodat de economie meer ruimte krijgt om te groeien. Alleen economische groei zorgt voor meer en voor echte werkgelegenheid. Al de rest is zever;
17. de werknemers de kans geven om meer uren te werken zodat ze meer kunnen verdienen;
18. alle NAVO-verplichtingen nauwgezet nakomen;
19. streven naar uitstekende relaties met Amerika;
20. ons veto stellen tegen de toetreding van Turkije tot de Europese Unie. Europa moet Europees blijven.

Uh-Huh
15 januari 2007, 23:33
Zijn "uw" 20 standpunten niet afkomstig van het 70-puntenprogramma van het VB zelf?

Filip De Man
16 januari 2007, 13:18
Ik merk dat we het minstens voor driekwart met elkaar eens zijn.
Een voorbeeldje van onenigheid: het zijn juist de Amerikanen die aandringen op Turkse aansluiting...

Khonnor
16 januari 2007, 13:20
Ik merk dat we het minstens voor driekwart met elkaar eens zijn.
Een voorbeeldje van onenigheid: het zijn juist de Amerikanen die aandringen op Turkse aansluiting...
Kunt u dan eens wat meer in detail treden?
Ik vind je antwoorden nogal kort, eerlijk gezegd...

UFSIA
17 januari 2007, 01:10
bump ... zelfde vraag als khonnor

StevenNr1
17 januari 2007, 13:34
Het is de VS die Turkije (naast militiar via de NAVO) ook politiek en economisch meer bij het Westen wil laten aansluiten om daardoor Turkije marionet te maken in het M-O. Maar of dat echt voorname drijfveren zijn binnen de EU om de gesprekken te voeren, weet ik nog niet zo zeker.