PDA

View Full Version : cordon sanitair


duveltje382
14 januari 2007, 15:01
Beste Filip

Ik was jaren lang een trouwe Blok kiezer,maar ik heb afgehaakt omdat ik het VB nooit enige dingen zie realiseren,het cordon sanitair zal hier zeker voor iets tussen zitten.
Hoe zie jij de toekomst van het Vb,en heeft het wel zin om op zo een partij nog te stemmen?

Filip De Man
16 januari 2007, 13:54
Ons programma bulkt van de zinnige voorstellen, het is echter de taktiek van alle andere partijen om ons langzaam te wurgen in het cordon.
Het zal echter niet pakken: het cordon bestaat meer dan vijftien jaar en sedertdien zijn we gegroeid naar een partij met 1 miljoen kiezers.
Trouwens, hadden de sossen pakweg een eeuw geleden reeds na tien of twintig jaar opgegeven, we hadden er niet meer van gehoord.
De aanhouder wint en wie zijn armen laat zakken, heeft geen recht van spreken.

King of beggars and fleas
16 januari 2007, 13:58
u zegt dat het cordon dus een averechts effect sorteert ?

Bhairav
16 januari 2007, 14:09
Waarom er dan zo tegen zijn?

Filip De Man
16 januari 2007, 17:37
het cordon maakt dat wij de enige oppositie zijn geworden, alle anderen zitten (op diverse plaatsen en niveaus) samen in bad
het ding heeft dus inderdaad een ave-rechts effect

noot: op de berichtjes met die copulerende honden reageer ik niet
(weet die pipo trouwens waar het woord cynicus vandaan komt?)

Jantje
16 januari 2007, 18:22
Het CS is een uitvindsel van Groen! daar bestaat geen twijfel over.

Maar wat doet het VB nu om te bewijzen dat dit CS enkel een middel van Groen was om in de besturen te geraken.

Kay_
16 januari 2007, 18:29
noot: op de berichtjes met die copulerende honden reageer ik niet


Waarom is dat zo?

Scofield
16 januari 2007, 19:56
Ons programma bulkt van de zinnige voorstellen, het is echter de taktiek van alle andere partijen om ons langzaam te wurgen in het cordon.
Het zal echter niet pakken: het cordon bestaat meer dan vijftien jaar en sedertdien zijn we gegroeid naar een partij met 1 miljoen kiezers.
Trouwens, hadden de sossen pakweg een eeuw geleden reeds na tien of twintig jaar opgegeven, we hadden er niet meer van gehoord.
De aanhouder wint en wie zijn armen laat zakken, heeft geen recht van spreken.

Ik denk niet dat andere partijen er voordeel bij hebben een cordon uit te spreken tegen een gewone partij, maar zelfs zonder cordon zou (en zeker binnen een regering) geen enkele partij kunnen / willen samenwerken met het VB, de punten liggen gewoon veel te ver uit elkaar.

En dan heb ik het niet alleen over het grote verschil democratisch/ondemocratisch

Voor alle duidelijkheid: ik ben wel tegen het cordon sanitair, maar ik denk niet dat het afschaffen ervan veel verschil zou uitmaken (op enkele rechtse lokale uitzonderingen die niet echt in de juiste partij zitten na)

King of beggars and fleas
16 januari 2007, 19:59
het cordon maakt dat wij de enige oppositie zijn geworden, alle anderen zitten (op diverse plaatsen en niveaus) samen in bad
het ding heeft dus inderdaad een ave-rechts effect

noot: op de berichtjes met die copulerende honden reageer ik niet
(weet die pipo trouwens waar het woord cynicus vandaan komt?)als u zegt een ave rechts effect dan zegt u dus een positief electoraal effect voor uw partij he. Mag ik daaruit afleiden dat u zelf voor het cordon bent ? Of dat u het minstens stiekem toch wel een beetje jammer zou vinden moest men het afschaffen ?

Praetorian
16 januari 2007, 20:06
weet die pipo trouwens waar het woord cynicus vandaan komt?)
Kennelijk u niet, want een Grieks-klassieke cynicus lacht juist met burgerlijke conventies.