PDA

View Full Version : cumulatie


Thomas B.
16 januari 2007, 18:29
Hoe staan jullie tegenover het cumuleren door politici zowel van verschillende ambten als van een ambt en nog in een paar beheersraden zetelen?
Hoe kunnen ze dan ooit weten wat bij de armere lagen van de bevolking leeft.

Hier bij aansluitend zou het niet zo moeten zijn dat ze slechts verdienen wat een gemiddelde arbeider verdient?

Pie
16 januari 2007, 18:41
Voor mij mogen ze gerust een politiek mandaat cumuleren met het werken in een fabriek of instelling (raad van beheer beschouw ik niet als werken voor de duidelijkheid)

Thomas B.
16 januari 2007, 18:41
(raad van beheer beschouw ik niet als werken voor de duidelijkheid)

maar ze worden er wel voor betaald en er kan belangenmenging optreden.

groen!?
16 januari 2007, 18:41
Hier bij aansluitend zou het niet zo moeten zijn dat ze slechts verdienen wat een gemiddelde arbeider verdient?

ik weet niet precies hoeveel politici verdienen, maar het loon van een gemiddelde arbeider vind ik persoonlijk weinig vermits het hier toch gaat om mensen die een zeer belangrijke maatschappelijke functie vervullen (of zouden moeten vervullen) in onze samenleving, met veel verantwoordelijkheden; en in ons kapitalistisch stelsel gaat dat gepaard met een hogere vergoeding...

Proletariër
16 januari 2007, 18:42
in een maatschappij in handen van mensen die aan kapitaalaccumulatie doen, is het toch naar normaal dat de slippendragers van die rijkelui aan postjesaccumulatie doen zeker.

groen!?
16 januari 2007, 18:42
PS: dat wil niet zeggen dat het misschien niet leerrijk zou zijn voor politici om is te leven met een gemiddeld arbeidersloon/ leefloon

Thomas B.
16 januari 2007, 18:43
ik weet niet precies hoeveel politici verdienen, maar het loon van een gemiddelde arbeider vind ik persoonlijk weinig vermits het hier toch gaat om mensen die een zeer belangrijke maatschappelijke functie vervullen (of zouden moeten vervullen) in onze samenleving, met veel verantwoordelijkheden; en in ons kapitalistisch stelsel gaat dat gepaard met een hogere vergoeding...

messchien moet er dan iets veranderen aan "ons kapitalistisch stelsel".:-D

Proletariër
16 januari 2007, 18:44
ik weet niet precies hoeveel politici verdienen, maar het loon van een gemiddelde arbeider vind ik persoonlijk weinig vermits het hier toch gaat om mensen die een zeer belangrijke maatschappelijke functie vervullen (of zouden moeten vervullen) in onze samenleving, met veel verantwoordelijkheden; en in ons kapitalistisch stelsel gaat dat gepaard met een hogere vergoeding...
't is wel just eh, die domme arbeiders zijn niet in staat om zelf iets te beslissen, daar zijn ze echt wel niet toe in staat.
het zit hem namelijk in de genen, of het geld. ja zoiets.

Thomas B.
16 januari 2007, 18:48
't is wel just eh, die domme arbeiders zijn niet in staat om zelf iets te beslissen

zo zou ik het toch niet durven stellen arbeiders weten gerust wat ze willen hoor. ze hebben daar volgens mij echt niemand bij nodig om hun handje vast te houden.

in jouw logica moeten ze dan ook maar niet gaan stemmen hé want ze kunnen toch zelf niets beslissen dus laat de rijken dat maar voor hun doen die weten wat onder de arbeiders leeft.

KingHagar
16 januari 2007, 19:35
zo zou ik het toch niet durven stellen arbeiders weten gerust wat ze willen hoor. ze hebben daar volgens mij echt niemand bij nodig om hun handje vast te houden.

in jouw logica moeten ze dan ook maar niet gaan stemmen hé want ze kunnen toch zelf niets beslissen dus laat de rijken dat maar voor hun doen die weten wat onder de arbeiders leeft.

Ik denk dat em een (cynisch) graptje maakte thomas ;)

Thomas B.
16 januari 2007, 19:37
:oops:

Proletariër
16 januari 2007, 19:51
moeten ze dan ook maar niet gaan stemmen hé want ze kunnen toch zelf niets beslissen dus laat de rijken dat maar voor hun doen die weten wat onder de arbeiders leeft.
inderdaad :thumbsup: