PDA

View Full Version : Waarom zouden mensen voor u moeten stemmen?


Paulus
18 januari 2007, 22:24
Geef eens een aantal redens waarom u een stem waard bent. Waarin maakt u het verschil met andere partijgenoten? Waarom zouden wij voor u moeten stemmen en niet voor Filip Dewinter bijvoorbeeld? Welk accent legt u binnen het Vlaams Belang?

Kortom...laat je eens gaan en "verkoop jezelf " zoals men zegt. Waar ben jij goed in?

Paulus.

Filip De Man
19 januari 2007, 13:54
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.

ilfalco
19 januari 2007, 14:12
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.


:vlaander: mooi antwoord. niet het eigenbelang telt maar wel het algemeen vlaams belang.

Nynorsk
19 januari 2007, 14:30
maar ook een stom antwoord.
want uiteindelijk wil je competente mensen zien zetelen. achter een ideeëngoed staan is niet voldoende.

De meeste VB'ers zullen het daarmee eens zijn. Kijk naar de kritiek op Freya bijv. Beschuldigingen over vierkantswortels, thesissen,... worden aangegrepen om erop te wijzen dat Freya haar plaats niet verdient. Dat zou geen problemen mogen opleveren, volgens FDM. Het maakt immers niet uit of je nu competent bent of niet, als je het ideeëngoed maar volgt.

IlluSionS667
19 januari 2007, 15:13
Eerder zei u al dat niet iedereen in het VB dezelfde ideeën heeft. Waarom weigert u het dan u te profileren met uw eigen persoonlijke ideeën door systematisch naar "het programma" te verwijzen, alsof iedereen in het VB maar een stelletje ja-knikkende robotten zijn zonder eigen mening.

Ikzelf ben bijvoorbeeld principieel tegen het multi-culturalisme en voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen. Ik ben voor een strengere behandeling van criminelen maar eveneens tegen de criminalisatie van marihuana. Ik ben uitdrukkelijk tegen abortus maar heb geen probleem met euthanasie. Verder vind ik een nadruk op het gezin als hoeksteen van de samenleving een must en ben ik tegenstander van homohuwelijken en adoptie door ongehuwden. Ook vind ik dat kinderen terug strenger zou moeten opgevoed worden, zowel thuis, op scholen als in de jeugdbeweging.

In welk van bovenstaande punten kunt u zich persoonlijk vinden en welke niet. In hoeverre wijkt u daar af van de partijlijn? Welk lid of welke leden van uw partij komen het dichtst in de buurt van de idealen die ik hier beschrijf?

Lincoln
19 januari 2007, 15:15
maar ook een stom antwoord.
want uiteindelijk wil je competente mensen zien zetelen. achter een ideeëngoed staan is niet voldoende.

De meeste VB'ers zullen het daarmee eens zijn. Kijk naar de kritiek op Freya bijv. Beschuldigingen over vierkantswortels, thesissen,... worden aangegrepen om erop te wijzen dat Freya haar plaats niet verdient. Dat zou geen problemen mogen opleveren, volgens FDM. Het maakt immers niet uit of je nu competent bent of niet, als je het ideeëngoed maar volgt.Eigenlijk is de man niet zo stom, hij reageert heel cool, bewondert me eigenlijk een beetje...alhoewel !

IlluSionS667
19 januari 2007, 15:19
Eigenlijk is de man niet zo stom, hij reageert heel cool, bewondert me eigenlijk een beetje...alhoewel !

Een linkse moslim die complimenten geeft aan iemand uit de radicale vleugel van het VB... De wonderen zijn duidelijk de wereld nog niet uit :lol:

largo_w
19 januari 2007, 15:19
Eigenlijk is de man niet zo stom, hij reageert heel cool, bewondert me eigenlijk een beetje...alhoewel !

De tact waarmee op vele vragen wordt geantwoord verwonderen mij niet hoor... Hier is inderdaad sprake van tact...
Nu je kan hem dat moeilijk kwalijk nemen dit is nu eenmaal politiek aan ieder om er het zijne uit te halen...

Lincoln
19 januari 2007, 15:27
Een linkse moslim die complimenten geeft aan iemand uit de radicale vleugel van het VB... De wonderen zijn duidelijk de wereld nog niet uit :lol: http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/approve.gif

Fieseler
19 januari 2007, 15:35
maar ook een stom antwoord.
want uiteindelijk wil je competente mensen zien zetelen. achter een ideeëngoed staan is niet voldoende.

De meeste VB'ers zullen het daarmee eens zijn. Kijk naar de kritiek op Freya bijv. Beschuldigingen over vierkantswortels, thesissen,... worden aangegrepen om erop te wijzen dat Freya haar plaats niet verdient. Dat zou geen problemen mogen opleveren, volgens FDM. Het maakt immers niet uit of je nu competent bent of niet, als je het ideeëngoed maar volgt.

Ik vind het ook niet sportief van Filip De Man dat hij de linkervleugel geen munitie aanrijkt om te triomferen in "hun" almachtige pers met de slogans: "FDM vindt zich slimmer dan....".

Die stoute VB'ers toch...tssssss

Kay_
19 januari 2007, 15:43
Ik vind het ook niet sportief van Filip De Man dat hij de linkervleugel geen munitie aanrijkt om te triomferen in "hun" almachtige pers met de slogans: "FDM vindt zich slimmer dan....".

Die stoute VB'ers toch...tssssss

U moet niet achter elke vraag een val zoeken, overigens de vraag werd niet eens gesteld door iemand die zich als 'links' beschouwt.

Zich in complottheorieën wikkelen is natuurlijk makkelijk om niet op de essentie van de vraag te moeten reageren.

Edina
19 januari 2007, 15:44
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.

Nogal een eigenaardig antwoord wanneer ik op uw website lees:

een week lang deelname aan het FDM-debat op forum.politics.be.
Ga misschien eens een kijkje nemen en stel zelf een vraag.
Test uw volksvertegenwoordiger!

Het is niet echt abnormaal dat mensen willen weten wat de prioriteiten van inidviduele kandidaten zijn. Ik dacht dat het VB zo tegen particratie was...

Fieseler
19 januari 2007, 15:44
U moet niet achter elke vraag een val zoeken, overigens de vraag werd niet eens gesteld door iemand die zich als 'links' beschouwt.

Zich in complottheorieën wikkelen is natuurlijk makkelijk om niet op de essentie van de vraag te moeten reageren.

Ik zeg hierboven nergens dat Nynorsk een linkie is...:lol:

Filip De Man
19 januari 2007, 15:48
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.

Kay_
19 januari 2007, 15:53
Ik zeg hierboven nergens dat Nynorsk een linkie is...:lol:


Zeg ik misschien dat u gezegd hebt dat Nynorsk een linkie is?

Kay_
19 januari 2007, 15:54
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.


Een welgemeende 'huh'?

Fieseler
19 januari 2007, 15:57
Zeg ik misschien dat u gezegd hebt dat Nynorsk een linkie is?

Neen...
BTW: ik bedoelde wel degelijk Paulus...waarvoor verschoning...

Edina
19 januari 2007, 15:58
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.

Ik vind dat een eigenaardig standpunt voor iemand die tot een partij behoort die schreeuwt om directe democratie.

Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.

En wat heeft dat met het onderwerp van deze thread te maken?

IlluSionS667
19 januari 2007, 15:59
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.
Dat sommigen hun gezin in de media brengen, is hun vrije keuze.

Moet een politicus niet in eerste plaats zijn eigen idealen verdedigen? Waarom al die eenheidsworst? Jullie zijn toch niet allemaal ja-knikkende robots?

Er is simpelweg niets meer dat mij meer walgt in dit pseudo-democratisch systeem dan de particratische eenheidsworst die de individuele mening ondergeschikt maakt aan het partijprogramma en de militanten reduceert tot een bende ja-knikkers.

Hoe wil het VB ooit een brede Vlaams-nationale volksbeweging worden als ze net als alle andere partijen haar leden een partijlijn oplegt en elk invididueel idee als irrelevant beschouwt?

Meerdere mensen hebben u al gevraagd wat er precies u onderscheidt van uw collega's VB-ers. Uw onwil om hierop te antwoorden alsook uw ontwijkende gedrag in andere draden geven mij alvast meer zin om op JMDD te stemmen dan uw partij, en ik denk niet dat ik de enige ben die zo denkt.

Het VB was ooit de partij van het volk, omdat het als enige partij uitdrukte wat er in het volk leefde. Meer en meer is het echter net als alle andere partijen gereduceerd tot een stelletje oportunisten die vervreemd is van het volk en star vasthoudt aan een ouwbollig programma.

Vlaanderen heeft nood aan een radicale conservatieve Vlaamse partij waar het individu inspraak heeft in de partijlijn en die de verbetering van het dagelijkse leven van de Vlaming als eerste prioriteit stelt. Het potentieel dat het VB ooit had om zo'n partij te worden, heeft het volgens mij al enige tijd verloren. U geeft alleszins die indruk.

Kay_
19 januari 2007, 15:59
Neen...
BTW: ik bedoelde wel degelijk Paulus...waarvoor verschoning...

Het is u vergeven.;-)

IlluSionS667
19 januari 2007, 15:59
Ik vind dat een eigenaardig standpunt voor iemand die tot een partij behoort die schreeuwt om directe democratie.

Inderdaad ! ! !

Patriot!
19 januari 2007, 16:05
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.


Of Jurgen Verstrepen? :twisted:

Edina
19 januari 2007, 17:05
Ik zou toch graag eens weten hoe uw antwoord op de vraag te rijmen valt met de eis voor directe democratie...

Ciccio
19 januari 2007, 17:21
Eigenlijk moet niemand voor mijn persoontje stemmen, het gaat in de politiek om het programma.
Stem dus gerust voor Frank Vanhecke of Anke of FDW... mij om het even.
Als ons ideeëngoed er maar op vooruitgaat.

:-)

Pieke
19 januari 2007, 17:21
Ik meen dat een politicus moet aangesproken worden op het programma dat hij verdedigt.


U vindt dus de huidige particratie, die de individuele volksvertegenwoordiger reduceert tot een knopjesduwer, conform de "richtlijnen van de partij", een goed systeem?

Edina
20 januari 2007, 14:44
Ik zou toch graag eens weten hoe uw antwoord op de vraag te rijmen valt met de eis voor directe democratie...

Nog eens even deze vraag onder de aandacht brengen...

Paulus
20 januari 2007, 15:12
Ik zou toch graag eens weten hoe uw antwoord op de vraag te rijmen valt met de eis voor directe democratie...

Is ze dan tegenstrijdig?

Paulus.

Filip De Man
20 januari 2007, 18:03
Tjonge, tjonge: elk woord wordt hier zes keer gewikt en zeven keer gewogen.
Ik zeg dus ten eerste: het gedachtengoed van de partij waarin men militeert is prioritair. Dat lijkt mij zeer logisch.
Ten tweede is de eigen, eventueel afwijkende mening van mezelf of een collega ook wel relevant, maar die is dan eerst te bespreken binnen de partij. Dat lukt niet altijd, maar moet toch de regel blijven.
Tenslotte kom ik wel degelijk voor mijn mening uit: bijna elke dag op www.filipdeman.be.
Nu content?

Zwartengeel
20 januari 2007, 18:10
Tjonge, tjonge: elk woord wordt hier zes keer gewikt en zeven keer gewogen.
Ik zeg dus ten eerste: het gedachtengoed van de partij waarin men militeert is prioritair. Dat lijkt mij zeer logisch.
Ten tweede is de eigen, eventueel afwijkende mening van mezelf of een collega ook wel relevant, maar die is dan eerst te bespreken binnen de partij. Dat lukt niet altijd, maar moet toch de regel blijven.
Tenslotte kom ik wel degelijk voor mijn mening uit: bijna elke dag op www.filipdeman.be (http://www.filipdeman.be).
Nu content?

Sommigen vinden uw antwoorden dan ook nogal kort door de bocht en niet erg diepgaand. En zelfs al gaat mijn stem in juni wellicht naar het VB, ik moet zeggen dat ik hun mening wel deel.

ilfalco
20 januari 2007, 18:30
ik vind zijn antwoorden in ieder geval 100 x beter dan die van dhr ondervoorzitter van de n-va Louis IDe die niet verder kwam dan
A) lees het partijprogrammma
B) koop mijn boek

ik denk dat dat je op elke vraag een diepgaand antwoord moet geven dat er dan maar weinig beanwtoorde vragen zullen zijn.

Bobke
20 januari 2007, 21:35
Sommigen vinden uw antwoorden dan ook nogal kort door de bocht en niet erg diepgaand. En zelfs al gaat mijn stem in juni wellicht naar het VB, ik moet zeggen dat ik hun mening wel deel.
Idd, ik denk ook niet dat hij stemmen bijgewonnen heeft, eerder verloren.

ilfalco
20 januari 2007, 21:42
tja hij cultiveert dan ook zichzelf als zijn de de radicaalste VB'er..

Nynorsk
21 januari 2007, 00:34
Tjonge, tjonge: elk woord wordt hier zes keer gewikt en zeven keer gewogen.
Ik zeg dus ten eerste: het gedachtengoed van de partij waarin men militeert is prioritair. Dat lijkt mij zeer logisch.
Ten tweede is de eigen, eventueel afwijkende mening van mezelf of een collega ook wel relevant, maar die is dan eerst te bespreken binnen de partij. Dat lukt niet altijd, maar moet toch de regel blijven.
Tenslotte kom ik wel degelijk voor mijn mening uit: bijna elke dag op www.filipdeman.be (http://www.filipdeman.be).
Nu content?

ik denk dat men vooral wil weten of je nog andere competenties hebt naast onbeleefd uit de hoek komen.

Paulus
21 januari 2007, 00:38
ik denk dat men vooral wil weten of je nog andere competenties hebt naast onbeleefd uit de hoek komen.

Als je FDM onbeleefd vindt, dat vraag ik me af wat je wel niet moet vinden van de rest van het forum...

Verschrikkelijk gewoon.

Paulus.

ilfalco
21 januari 2007, 00:56
heeft hij al iemand uitgeammkt voor mestkevers? Wilden? Nazi's? ratten?

neen toch...:lol:

Kay_
21 januari 2007, 10:39
Als je FDM onbeleefd vindt, dat vraag ik me af wat je wel niet moet vinden van de rest van het forum...

Verschrikkelijk gewoon.

Paulus.


Meneer de Man is dan ook een volksvertegenwoordiger, geen gewone poster hier op het forum.

instromaniac
21 januari 2007, 12:31
Als je FDM onbeleefd vindt, dat vraag ik me af wat je wel niet moet vinden van de rest van het forum...

Verschrikkelijk gewoon.

Paulus.

De rest van het forum staat echter niet op een kieslijst.

Paulus
21 januari 2007, 12:43
Meneer de Man is dan ook een volksvertegenwoordiger, geen gewone poster hier op het forum.

Ha ja? Sedert wanneer zijn de regels van de beleefdheid afhankelijk van de status van wie deze al dan niet hanteert?

Sedert mijn opmerking zekers?

:lol: :lol: :lol:

Paulus.

Paulus
21 januari 2007, 12:45
De rest van het forum staat echter niet op een kieslijst.

Ik heb nog nooit gehoord dat er andere beleefdheidsregels gelden voor mensen die op één of andere kieslijst staan.

Je bent beleefd of je bent het niet. Want je beroep is doet daarbij niet ter zake.

Paulus.

Edina
21 januari 2007, 13:00
Tjonge, tjonge: elk woord wordt hier zes keer gewikt en zeven keer gewogen.
Ik zeg dus ten eerste: het gedachtengoed van de partij waarin men militeert is prioritair. Dat lijkt mij zeer logisch.
Ten tweede is de eigen, eventueel afwijkende mening van mezelf of een collega ook wel relevant, maar die is dan eerst te bespreken binnen de partij. Dat lukt niet altijd, maar moet toch de regel blijven.
Tenslotte kom ik wel degelijk voor mijn mening uit: bijna elke dag op www.filipdeman.be (http://www.filipdeman.be).Nu content?

Nee, want u hebt weer mooi de vraag ontweken. Directe democratie behelst wel wat meer dan het pleiten voor een referendum hé. Wat u hierboven beschrijft, geeft de partij nog steeds enorm veel macht. Iets waartegen uw partij nochthans naar buiten toe sterk fulmineert.

Nynorsk
21 januari 2007, 13:57
Ik heb nog nooit gehoord dat er andere beleefdheidsregels gelden voor mensen die op één of andere kieslijst staan.

Je bent beleefd of je bent het niet. Want je beroep is doet daarbij niet ter zake.

Paulus.

Natuurlijk wel. Ik verwacht van een volksvertegenwoordiger dat hij diplomatisch en tactvol is binnen zijn functie. Wat hij daarbuiten doet, kan me ook niet schelen, maar meneer De Man post hier op dit forum als volksvertegenwoordiger, niet als caféganger.

Ik verwacht van een dokter dat hij aandachtig luistert naar mijn verhaal en een grondige diagnosestelling doet. Als hij in zijn functie zit. Als ik een dokter tegenkom op café heb ik die verwachting niet.

De meeste mensen komen hier in hun vrije tijd, hoe beleefd, diplomatisch of tactvol ze zijn, maakt dan niet veel uit. Het zegt ook niks over hun competenties om hun beroep uit te voeren.
Hier zien we meneer De Man in functie als volksvertegenwoordiger, en ik heb eerlijk gezegd nog maar weinig gezien dat me bekoort. Natuurlijk was het te voorspellen dat meneer De Man en ik een andere mening gingen hebben, daar gaat het ook niet om, want ik kan heus wel iemand met een compleet tegengestelde mening een goed politicus vinden. Maar hier ontbreekt toch serieus wat :?

Filip De Man
21 januari 2007, 13:59
Wij fulmineren helemaal niet. Waar staat dat geschreven?
Ik blijf er bij dat een partij niet kan werken als de mandatarissen niet het grootste deel van de punten delen.
Anderzijds heb ik al enkele malen stevige interne discussies geweten over een of ander stuk van het programma, ook dat is normaal.

DenDane
21 januari 2007, 14:10
Sommigen vinden uw antwoorden dan ook nogal kort door de bocht en niet erg diepgaand. En zelfs al gaat mijn stem in juni wellicht naar het VB, ik moet zeggen dat ik hun mening wel deel.

Er zijn hier 106 topics, met nog eens duizend + replies, ik wil jou het eens zien doen ;-)

Paulus
21 januari 2007, 17:40
Natuurlijk wel. Ik verwacht van een volksvertegenwoordiger dat hij diplomatisch en tactvol is binnen zijn functie. Wat hij daarbuiten doet, kan me ook niet schelen, maar meneer De Man post hier op dit forum als volksvertegenwoordiger, niet als caféganger.

Ik verwacht van een dokter dat hij aandachtig luistert naar mijn verhaal en een grondige diagnosestelling doet. Als hij in zijn functie zit. Als ik een dokter tegenkom op café heb ik die verwachting niet.

De meeste mensen komen hier in hun vrije tijd, hoe beleefd, diplomatisch of tactvol ze zijn, maakt dan niet veel uit. Het zegt ook niks over hun competenties om hun beroep uit te voeren.
Hier zien we meneer De Man in functie als volksvertegenwoordiger, en ik heb eerlijk gezegd nog maar weinig gezien dat me bekoort. Natuurlijk was het te voorspellen dat meneer De Man en ik een andere mening gingen hebben, daar gaat het ook niet om, want ik kan heus wel iemand met een compleet tegengestelde mening een goed politicus vinden. Maar hier ontbreekt toch serieus wat :?

Ik vind dat iedereen beleefd moet zijn, de één niet meer dan de ander. Zeker als men ook beleefdheid verwacht naar henzelf toe.

Paulus.

Paulus
21 januari 2007, 17:41
Er zijn hier 106 topics, met nog eens duizend + replies, ik wil jou het eens zien doen ;-)

Precies!

Paulus.

Edina
22 januari 2007, 13:19
Wij fulmineren helemaal niet. Waar staat dat geschreven?
Ik blijf er bij dat een partij niet kan werken als de mandatarissen niet het grootste deel van de punten delen.
Anderzijds heb ik al enkele malen stevige interne discussies geweten over een of ander stuk van het programma, ook dat is normaal.

U schijnt het niet echt te begrijpen. Aangezien u blijkbaar een groter belang hecht aan de partij dan aan uw persoonlijke prioriteiten en standpunten, dan zal de particratie waartegen uw partij zo gekant is, blijven bestaan, ook na de invoering van het referendum. Het geroep om directe democratie van uw partij is dan ook niet meer dan een zoveelste holle slogan. Belangrijker dan een referendum lijkt mij immers te weten waarvoor de door mij verkozen vertegenwoordiger precies staat en vooral ook het hebben van de garantie dat hij die standpunten ook zal verdedigen ongeacht de partijlijn.