PDA

View Full Version : Sint-Truiden


Stein
21 januari 2007, 11:33
Mijnheer Vandenhove,


Als inwoner van Sint-Truiden stel ik vast dat Sint-Truiden er op sommige plaatsen erg vuil en versleten bijligt.Nu weet ik dat Sint-Truiden qua oppervlakste de grootste stad van Limburg is, dat brengt uiteraard heel wat werk en logistiek met zich mee, maar anderzijds lijkt 't me ook duidelijk dat een akker of veldweg minder onderhoud behoeft dan een straat of plein. Mijn vraag is dan ook: hoe gaat u deze verkommering in uw huidige legislatuur aanpakken?

Volgende vraag: Voornamelijk in de oude stadskern is er toch wel echt een grote groei aan nachtwinkels. Als ik me niet vergis was het een agendapunt om dit aan te pakken, hoe gaat u dat doen ?

Ludwig Vandenhove
24 januari 2007, 18:24
Mijnheer Vandenhove,


Als inwoner van Sint-Truiden stel ik vast dat Sint-Truiden er op sommige plaatsen erg vuil en versleten bijligt.Nu weet ik dat Sint-Truiden qua oppervlakste de grootste stad van Limburg is, dat brengt uiteraard heel wat werk en logistiek met zich mee, maar anderzijds lijkt 't me ook duidelijk dat een akker of veldweg minder onderhoud behoeft dan een straat of plein. Mijn vraag is dan ook: hoe gaat u deze verkommering in uw huidige legislatuur aanpakken?

Volgende vraag: Voornamelijk in de oude stadskern is er toch wel echt een grote groei aan nachtwinkels. Als ik me niet vergis was het een agendapunt om dit aan te pakken, hoe gaat u dat doen ?

Beste
Wat het zwerfvuil betreft, blijven wij onze inspanningen verderzetten, zowel sensibiliserend en preventief, als verbaliserend. Met andere woorden, als stad blijven wij onze verantwoordelijkheid opnemen, maar u zal het met mij eens zijn dat op dat vlak ook vooral de burger terug opgevoed moet worden.

Wat de nachtwinkels betreft, is er sedert eind 2006 een bouwverordening waardoor zij een specifieke bouwvergunning moeten aanvragen. Bovendien worden deze nachtwinkels streng gecontroleerd op alle mogelijke vlakken.
Indien u meer uitleg wenst omtrent dit thema, mag u mij gerust mailen op [email protected].

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove