PDA

View Full Version : Bush is zijn waakhond kwijt


Tjolder
7 november 2002, 22:12
Bij de verkiezingen in Amerika zijn de democraten hun meerderheid in
het parlement kwijt .

Nu is er niets meer dat Bush kan tegenhouden om al zijn dwaze plannen te verwezenlijken.

Ik denk maar aan oliewinning uit natuurgebied op Alaska. Hij heeft al eens dit voorstel gelanceerd , maar het werd verworpen .

Wedden dat het binnen 2 maanden goedgekeurd is . :cry:

democratsteve
9 november 2002, 20:25
Aan het aantal reacties dat je gekregen hebt, kan je dus nog maar eens zien dat ze hier geen bal geinteresseerd zijn in wat de VS allemaal uitspookt. noch dse bevolking, noch de media.
Tja, het blijft tot nader order nog steeds een "bevriende" natie vertegenwoordigd door een "bevriend" staatshoofd.
En dus moeten we zwijgen en slikken, ongeacht het feit dat er momenteel geen enkele westerse natie is waar mensen- en burgerrechten meer worden geschonden als in de VS.

Tjolder
10 november 2002, 10:55
Tja het heeft me ook al verbaasd dat er zo weinig reactie kwam.

De Democraten konden dankzij hun nipte meerderheid de ruwe kantjes van Bushieboy een beetje afronden .

Nu zijn partijgenoten in de meerderheid zijn kan hij alles erdoordrukken wat hij zelf wil.

Pelgrim
11 november 2002, 13:24
Ik heb het al wel eens eerder verteld: ik wacht doorgaans met reacties te geven om eerst eens de reacties van anderen te lezen.

Mijn reactie: Bush heeft gewoon weer, als een echte opportunist, geprofiteerd van de 11 september aanslagen, en van een lage opkomst.

chr.wouters
25 november 2002, 22:57
Tja het heeft me ook al verbaasd dat er zo weinig reactie kwam.

De Democraten konden dankzij hun nipte meerderheid de ruwe kantjes van Bushieboy een beetje afronden .

Nu zijn partijgenoten in de meerderheid zijn kan hij alles erdoordrukken wat hij zelf wil.
Natuurlijk zijn de VS een totalitaire staat. Er zijn maar twee politieke fracties, die wat de buitenlandse politiek betreft dezelfde harde lijn voorstaan: overal ter wereld waar de VS belangen-echt of vermeend-bedreigd worden militair ingrijpen. Dat ze dit niet alleen doen in een ver van mijn bed-show in Afghanistan of Irak bewijzen de gebeurtenissen van 1999. Toen vernielden ze de infrastructuur-en de mensen die ervan gebruik maakten-in een natie in het HART VAN EUROPA. Dat de Europese politici hiervoor het groene licht hebben gegeven is een permanente schande en rechtvaardigt zelfs de Amerikaanse minachting voor Europa: "die Belgische en Duitse vijgen doen gewoon wat wij ze bevelen en dan geloven ze nog dat wij ze een dienst bewijzen". Dat de massa zich liever bezig houdt met Big Brother nr. 4,of 5...dan met het echte gevaar dat ons boven het hoofd hangt is intriest...zal de hamburgercultuur dan toch triomferen?

merel
26 november 2002, 08:57
overal ter wereld waar de VS belangen-echt of vermeend-bedreigd worden militair ingrijpen. Dat ze dit niet alleen doen in een ver van mijn bed-show in Afghanistan of Irak bewijzen de gebeurtenissen van 1999.

Volgens mij werden de belangen van de VS toen niet bedreigt, er was een aanslag gebeurd en meer niet. Ik praat het gebeurde niet goed, maar wat de VS daarna deden was minstens even erg. En bij hen was het niet op een ideologische basis gestoeld, of uit ergernis omdat de VS al jaren tracht de plak te zwaaien, of wat dan ook, want wie zal ooit de ware toedracht van elf september kennen. Bij hen was (en is) het te doen om de strategische ligging van bovengenoemde landen.