PDA

View Full Version : De sport heeft je nodig !!!!!


no body
28 januari 2007, 12:46
Jean Marie ;

Je bent een man naar mijn hart , altijd rechtdoor en je laat je door niemand langs de kant zetten .
Ik hoop echt dat je meer succes zal krijgen maar ik vind wel dat je een beetje je tijd aan het verdoen bent nu .

Er is een sport die jou nodig heeft op de een of de andere manier .
meerbepaald motorcross want Bertje Anciaux is de boel serieus aan het verzieken door meer en meer de jeugd de courage te doen verliezen door allerlei regelmentjes ..

bv:Nu doet de jeugd niks anders dan iedere week in het buiteland te gaan rijden ,omdat ze niet meer dan een bepaald aantal wedstrijden mogen rijden hier .
Volgens mij ziet Anciaux deze sport als iets wat moet verdwijnen , en dat doet hij door de jeugd aan te pakken , en het zal hem lukken ook !!


Ik hoop echt dat er eens iemand minister van sport wordt die er ook iets van kent !!

Jij bent met je sterke persoonlijkheid de enige die bekwaam is voor deze positie !!!
sport ..en meerbepaald motorcross heeft je nodig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Duvelke
28 januari 2007, 17:11
Ja, ik denk ook dat hij dat niet slecht zou doen :)

Max van Dietschland
28 januari 2007, 19:13
Dat dacht ik vroeger ook, dat Dedecker de Vlaamse sport wilde vooruithelpen. Niets is echter minder waar.

Meneer wil blijkbaar de Vlaamse wielersport kapot maken, juist om zich te profileren en in de aandacht te komen. U weet toch ook dat zonder hulpmiddeltjes de Vlaamse wielersport het niveau haalt van de Rode Duivels in het voetbal. Je zou beter de buitenlandse ploegen en renners aanpakken. Eigen renners eerst !

Een grote sportmens als Johan Museeuw misbruiken in de strijd tegen Patrick Levefere is laf. Ik vind dat men over dopinggebruik in het verleden moet zwijgen. Men moest de renners op dat tijdstip maar beter gecontroleerd hebben. Achteraf zeveren is onzin. Johan is nooit positief getest, dus in mijn ogen onschuldig. Trouwens, waarom zou een renner met een natuurlijk laag hematocrietgehalte geen EPO mogen nemen, zolang ze maar de grens van 50 % respecteren ? Waarom zouden groeihormonen niet kunnen in het kader van een revalidatie van een renner na een zware val of ongeluk ? Die renner kan er toch ook niet aan doen.
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat Johan heeft moeten terugkomen van twee zeer zware valpartijen. Hij heeft teruggekomen op keihard werken maar voelde dat hij nog iets extra's nodig had om op zijn vroegere niveau terug te keren. Groeihormonen kunnen helpen om de spiermassa weer op niveau te krijgen.

Ik pleit dan ook voor een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik in de (wieler)sport.

Max van Dietschland
28 januari 2007, 19:57
Patrick Lefevere heeft de Vlaamse wielersport op internationaal niveau gebracht. Hij was het die de renners Museeuw en Boonen met een ijzersterke ploeg naar de absolute top brachten. Heel het Vlaamse volk heeft hiervan kunnen genieten.

Duvelke
28 januari 2007, 20:04
dus doping mag van jou, max? (moest dit zo zijn)

Randa
28 januari 2007, 20:12
ik vind "laat ze slikken" elk voor zich, vallen ze dood dan vallen ze dood, begraven zullen we ze wel.
wat tijd en geld wordt er nu niet verspilt, in al die campagnes tegen de doping, en wat brengt het op?, kan men iets opsporen, enige tijd later, is er weer een ander product en de klucht begint weer van voor af aan.

Randa
28 januari 2007, 20:15
wie wint wordt getest, en de eerste die zuiver is, is de winnaar, is dan misschien maar de 4de of zo aangekomen,
ik vind het de moeite om te proberen

Duvelke
28 januari 2007, 21:06
ik vind "laat ze slikken" elk voor zich, vallen ze dood dan vallen ze dood, begraven zullen we ze wel.
wat tijd en geld wordt er nu niet verspilt, in al die campagnes tegen de doping, en wat brengt het op?, kan men iets opsporen, enige tijd later, is er weer een ander product en de klucht begint weer van voor af aan.
goed voorbeeld voor de jeugd jong :roll:

Max van Dietschland
28 januari 2007, 21:43
dus doping mag van jou, max? (moest dit zo zijn)

Een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik mag wat mij betreft. Van EPO kun je perfect het hematocrietgehalte meten. Blijft die onder de 50 % dan is het oke. Is het boven de 50 % moet er nagegaan worden of dit een natuurlijke oorzaak is of dat de renner in kwestie teveel van het spul heeft genomen. Is het dit laatste dan volgt er uiteraard een tuchtsanctie. Een renner met een hematocrietgehalte van 48 %, waarvan het duidelijk is dat hij EPO heeft genomen, dat kan wat mij betreft. Zo krijg je een eerlijke sport, met renners met hetzelfde hematocriet.

Ook groeihormonen zou mogelijk moeten zijn bij revalidatie na een zware val of ongeluk. Uiteraard dient alles eerst doorgenomen te worden met de officiële instanties. Zo haal je ook alles weg uit de maffia-sfeer.

Ik vind het ook zinloos om nu al die dopingverhalen uit het verleden op te halen en zo de grote Vlaamse boegbeelden van het wielrenner door het slijk te halen. De sport wint hier niets mee, integendeel ze gaat er kapot aan. Museeuw is nooit positief getest op doping, dus wat zit men achteraf te mekkeren. Als Museeuw effectief doping heeft genomen, dan waren het de controles die niet deugden. Ze moeten daar niet jaren nadien mee afkomen.

Bij een geregelementeerd dopinggebruik is het ook duidelijk voor iedereen wat kan en niet kan en is ook de oneerlijkheid van de sport weg.

Paracelsus
28 januari 2007, 22:28
Dat is een zeer goed idee, waar ik volledig achter sta.

Dogbert
28 januari 2007, 22:43
Een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik mag wat mij betreft. Van EPO kun je perfect het hematocrietgehalte meten. Blijft die onder de 50 % dan is het oke. Is het boven de 50 % moet er nagegaan worden of dit een natuurlijke oorzaak is of dat de renner in kwestie teveel van het spul heeft genomen.

Kom wees niet naïef, EPO en groeihormonen zijn doping van een vorige generatie. Ondertussen zijn er al veel andere middeltjes die via biotechnologie verkregen zijn. Die direct lichaamseigen worden en ontraceerbaar zijn.

Wil je echt dat we onze sporters maar vol farmaceutische en chemicaliën moeten spuiten zodat we tijdens de Ronde van Vlaanderen toch maar kunnen supporteren? Egoïstisch vind ik dat.

Duvelke
28 januari 2007, 22:44
dus als ze je niet kunnen snappen ben je niet schuldig ofwat? :roll:
Er mag geen doping worden toegelaten in de sport !

Als de jeugd ziet dat hun idolen dope gebruiken, gaan ze dit zelf ook gebruiken !!!

Trouwens, u bent toch tegen drugs? dope is ook een drug hoor

multa
29 januari 2007, 00:14
Dus als een renner het geld, de connecties, of de wil niet heeft om de beste dopingsproducten te kopen, zal hij nooit een eerlijke kans krijgen, ongeacht zijn talent, training, ... Kan je dan nog van sport spreken?

Paracelsus
29 januari 2007, 00:29
dus als ze je niet kunnen snappen ben je niet schuldig ofwat? :roll:
Er mag geen doping worden toegelaten in de sport !

Als de jeugd ziet dat hun idolen dope gebruiken, gaan ze dit zelf ook gebruiken !!!

Trouwens, u bent toch tegen drugs? dope is ook een drug hoor

De meeste drugs zijn makkelijk opspoorbaar.

Men moet realistisch blijven, de hele internationale sportwereld is doordrenkt van de doping. En zoals hier al gezegd is, de producenten van deze middelen blijven de wetgever altijd een stapje voor. Het is een kat-en-muis spelletje, eer men een nieuw product kan opsporen zijn er al lang tientallen nieuwe variaties op de markt.

Sport is gezond zeggen ze, behalve topsport dan...:-)

Paracelsus
29 januari 2007, 00:33
Ook moet nog gezegd worden dat het aanpakken van de producenten praktisch onmogelijk is, daar deze produkten meestal vervaardigd worden in landen als China en India, en de produkten meestal andere legitieme doeleinden hebben.

instromaniac
29 januari 2007, 08:50
Dat dacht ik vroeger ook, dat Dedecker de Vlaamse sport wilde vooruithelpen. Niets is echter minder waar.

Meneer wil blijkbaar de Vlaamse wielersport kapot maken, juist om zich te profileren en in de aandacht te komen. U weet toch ook dat zonder hulpmiddeltjes de Vlaamse wielersport het niveau haalt van de Rode Duivels in het voetbal. Je zou beter de buitenlandse ploegen en renners aanpakken. Eigen renners eerst !

Een grote sportmens als Johan Museeuw misbruiken in de strijd tegen Patrick Levefere is laf. Ik vind dat men over dopinggebruik in het verleden moet zwijgen. Men moest de renners op dat tijdstip maar beter gecontroleerd hebben. Achteraf zeveren is onzin. Johan is nooit positief getest, dus in mijn ogen onschuldig. Trouwens, waarom zou een renner met een natuurlijk laag hematocrietgehalte geen EPO mogen nemen, zolang ze maar de grens van 50 % respecteren ? Waarom zouden groeihormonen niet kunnen in het kader van een revalidatie van een renner na een zware val of ongeluk ? Die renner kan er toch ook niet aan doen.
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat Johan heeft moeten terugkomen van twee zeer zware valpartijen. Hij heeft teruggekomen op keihard werken maar voelde dat hij nog iets extra's nodig had om op zijn vroegere niveau terug te keren. Groeihormonen kunnen helpen om de spiermassa weer op niveau te krijgen.

Ik pleit dan ook voor een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik in de (wieler)sport.

Je oerconservatieve doctrine geldt duidelijk enkel voor je tegenstanders. Het "eigen volk" mag spuiten en biedriegen zo veel ze willen terwijl de rest vroom en braaf moet buigen?

Jean-Marie Dedecker
29 januari 2007, 17:23
Voor mij standpunt over doping vindt u hieronder aangeplakt een column van mijn hand:

Hematocriet of hypocriet?

Het woord doping is volgens de enen afkomstig uit Zuid-Afrika, volgens anderen uit het Amerikaanse Manhattan. In beide gevallen hebben de Nederlanders het woord wereldkundig gemaakt. Zuid-Afrikaanse boeren namen het woord "dop" over van de Kaffers die ermee een alcoholische drank benoemden. Hollanders die in 1626 Nieuw Amsterdam stichtten, het latere New York, kregen van de Indianen een soort opwekkende saus om hun vermoeidheid te verjagen. Ze noemden het "doop", Westfries voor saus. Het leidde in 1666 tot de eerste anti-dopingwet omdat er teveel doden vielen door het gebruik van de saus.
Doping is van alle tijden. De Griekse doktor Herodikos gaf prestatieverbeterende plantenextracten aan de olympische atleten en zelfs de beroemde filosoof Pythagoras zat aan de drugs. Vermoedelijk zag hij daardoor de zijden van een driehoek in het kwadraat. Romeinse gladiatoren verschenen stoned in het colosseum en de Spaanse coquistadores hadden al vlug door dat de Inca’s beter presteerden in de mijnen door coca te kauwen. Dat coca de vermoeidheid bestrijdt, de geest verruimt en de potentie verhoogt werd al geapprecieerd in de negentiende-eeuwse vorstenhuizen. Toen een Corsicaan in 1865 cocaïne mengde met wijn, werd hij voor zijn brouwsel door paus Leo XIII zelfs schriftelijk tot "weldoener der mensheid" gepromoveerd. Voor de koningshuizen is hypocrisie een wezenlijk onderdeel van hun bestaan. In 1988 werd het paard Devil’s Ellbow van de Britse kroonprins Charles positief bevonden in een race in Worchester en prompt gedeklasseerd. Royal Charel is de broer van prinses Anne, jarenlang lid van het Internationaal Olympisch Comité (I.O.C.). Adel is incest en zelden edel.
Doping is van alle tijden en van alle werelddelen. Het is de rode draad van de sportgeschiedenis. De eerste wielerdode viel al in 1896 tijdens een marathonvlucht van 592 kilometer tussen Bordeaux en Parijs. In 1966 verklaarde de Franse professor Chailly-Bert dat er toen al minstens duizend sportmensen overleden waren ten gevolge van dopinggebruik. Eind jaren ’ 80 onderzocht de Tsjechische dochter Schmid van het Praagse instituut voor sportgeneeskunde, de dood van 780 sportlui.: 218 van hen had kwaadaardige kankergevallen. Van de vier Belgische amateurs die in 1971 in Mendrisio de wereldtitel 100 kilometer ploegentijdrit veroverden, stierven er twee binnen de negen jaar aan een hartstilstand (Ludo Vanderlinden en Louis Verreydt). Twee reserves, Marc Demeyer en Pierre Bellemans overleden aan dezelfde kwaal op respectievelijk 31 en 23 jarige leeftijd. Begin ’90 was er een tweede golf van overlijdens met als triest hoogtepunt Geert De Vlaeminck, zoon van Eric.
Doping is het antwoord op de druk van het publiek en op het egoïsme en de ijdelheid van de sporter. Organisatoren zijn daar even medeplichtig aan. In 1923 wint drievoudig Frans kampioen Francis Pelissier de Tour de France. Hij verklaart: "Tourorganisator Henri Desgrange dwingt ons tot het gebruik van doping. We moeten stimulerende middelen nemen, anders halen we de finish niet." Toendertijd had de Tour nog periodes van drie tot vier rustdagen na elkaar, vandaag is onder druk van de media de recuperatietijd beperkt tot één dag. Tourbaas Leblanc heeft driekwart eeuw later niets bijgeleerd, behalve de kunst van de hypocrisie.
Landis is dus niet de eerste en de laatste Tourwinnaar die aan de pot heeft gelikt. Pedro Delgado werd in 1989 betrapt op Probenicid, een vochtafdrijver dat op de verboden lijst stond van het IOC maar niet dat van de UCI. De Tourdirectie stak zelfs geen spaken in Delgado’s wielen en vroeg hem zelfs geen tegenexpertise aan te vragen. Zaak geseponeerd. Lance Armstrong was wetenschappijk gedopeerd maar juridisch niet.
De behoefte om te winnen overheerst alles. Ethiek, moraliteit, integriteit en gezondheid worden daaraan ondergeschikt. In de politieke of de bedrijfswereld is het niet anders.
Er is geëxperimenteerd met alle middelen in alle tijden en in alle sporten.
Het ontlokt de beroemde uitspraak van wielerdokter Ivan Van Mol: "Ethisch ben ik honderd procent tegen het gebruik van doping, laat dat duidelijk zijn, maar medisch moet ik toegeven dat een Tour met epo minder ongezond is dan zonder". Bij voetbalclub Juventus Turijn werden een paar jaren terug 281 verschillende medicijnen gevonden. Dit is een apotheek, geen sportclub. Matt Busby is in Engeland een legende. De coach van Manchester United gaf zijn spelers Benzedrine om de finale van de Europacup te spelen.
Het hoort ook bij alle leeftijden. De 65-jarige Monegask Paul Cerutti werd van de Olympische Spelen in Montreal naar huis gestuurd wegens dopinggebruik bij … het kleiduifschieten.
Wie bijvoorbeeld denkt dat zuurstofkuren een gevolg zijn van de recentste wetenschappelijke ontwikkelingen zit ernaast. Op de Olympische Spelen van Los Angeles in 1932 veroverden de Japanners vijf van de zes gouden medailles. Ze hadden succesvol geëxperimenteerd met zuurstof.
Lasse Virén, dubbel Olympisch kampioen van 5 en 10.000 meter in 1972 verbeterde samen met de langlaufers de techniek van de bloeddoping. Pas in 1988 ontdekten onderzoekers in Calgary de revolutionaire werking van epo. Het verhoogt de prestatie met minimum vijftien procent. Visueel uitgedrukt betekent dit dat je concurrent op een rit van 100 km ongeveer 15 km achterkomt. Twintig jaar heeft epo als een kankergezwel het sportbloed vertroebeld, vooraleer men het kon opsporen. Het woekert nog altijd voort in kleinere gesofistikeerde dosissen. Net zoals testosteron in tabletten toegediend wordt met een kortstondige werking onder de detectiegrens: De Menoniet Floyd Landis heeft zich enkel van dosis misrekend en zijn maskeringspil vergeten te slikken. Net zoals epo als geneesmiddel ontwikkeld werd voor bloed- en nierinsufficiëntie, wordt vandaag met genen geëxperimenteerd. De wetenschap staat het verst in de productie van nieuwe bloedvaten. Wat bij zieke mensen succesvol is, vindt vlug zijn weg naar de topsport. Genetisch gemanipuleerde marathon- en Schwarzeneggermuizen worden steevast opgevolgd door menselijke specimen. Als men de groei van de lokale geneninplanting onder controle krijgt worden biceps en kuitspieren zonder inspanning vergroot. Australisch Olympisch zwemkampioen Ian Thorpe heeft schoenmaat 52, voeten als zwemvliezen. Voeg er nog tien maten bij en je hebt de efficiëntie van een zeemeermin.
Frankensteingenetica is al decennialang ingeburgerd in de paarden- en de duivensport. Het legendarische springpaard Darco werd dekhengst. Van zijn 3500 nazaten stonden er de voorbije 10 jaar meer dan 50 in de top 500 van de wereldranglijst voor jumpingpaarden. Gelukkig is Eddy Merckx zijn Claudine trouw gebleven, anders was de Tour de France een familiaal onderonsje.
Zelf ben ik honderd procent tegen doping. Al is het alleen maar omdat het competitievervalsend is, want je verplicht je tegenstander om ook Russische roulette te spelen met zijn lichaam en zijn gezondheid. Als liberaal vind ik dat je verantwoordelijk bent voor de schade die je jezelf toebrengt op voorwaarde dat je de kostprijs daarvan niet afwentelt op de gemeenschap. De dopingindustrie is echter doordrongen van de hypocrisie en de verantwoordelijkheid wordt steeds afgeschoven op de rug van de atleet. Ik vind het ongeoorloofd dat telkens de atleet als een verworpene der aarde aan de schandpaal wordt genageld terwijl hun entourage in gespleten verontwaardiging Pontius Pilatus aanbidt.
Bobo’s, sportieve eunuchen die jubelen bij succes van atleten maar zich als ethische castraten gedragen en hun atleten laten vallen als melaatsen. Sportdirecteurs die zich gedragen als angsthazen en zich verstoppen achter een papieren ethische code. Kraaiers op hun eigen mesthoop, die zich verschuilen onder het afdak van hun eigen onnozelheid als hun atleet in ongenade valt. Als ze zogezegd onwetend waren zijn ze onbekwaam en dan moeten ze voor een andere job solliciteren. Als bondscoach en judotrainer heb ik zelf zien slikken en spuiten op de tatami’s, van Moskou tot in Havanna en van Rome tot in Boekarest. Steeds door een georganiseerde medische staf. Doping is georganiseerd en zelfs cultureel bepaald: Amerikanen slikken anabolica als hamburgers. Het WADA, de dopingwaakhond van het IOC mag niet binnen in de stadions van de NBA, de NFL-ijshockeybond of bij de baseballspelers. Op de Olympische spelen wordt het Dream Team echter met open armen ontvangen door de Olympische bobo’s omdat ze het meeste TV-rechten genereren.
Als ik maar de minste verdenking koesterde tegen één van mijn eigen atleten liet ik out-of-competition controles uitvoeren, lang vooraleer er officieel sprake van was. Ik was er zelf bij toen op de OS van Atlanta in 1996 de Cubaanse Stella Rodrigues een positieve plas afleverde en het IOC de zaak seponeerde om een politiek schandaal met het land van Fidel te omzeilen.
Het hardnekkig gerucht dat uit de frigo van Prins Alexandre de Merode (voorzitter van de medische commissie van het IOC) een achttal positieve urinestalen "per toeval" door de kuisvrouw zijn meegenomen om de OS van Los Angeles in 1984 op last van Ronald Reagan clean en feestelijk te houden, is voor mij dan ook eerder waarheid dan verzinsel. Van de prins geen kwaad.
Geldgeur en ijdelheid drijven atleten in een waanzinnige wedloop voorbij hun eigen moraliteit. Welke moraal en beroepseer hanteren journalisten die eerder kritiekloos supporter zijn dan waarnemer. Beroepsmensen moeten weten dat een renner die over de streep rijdt met schuim op de lippen als een renpaard, dit niet kan krijgen van haver te eten. Het "embedded journalism" is uitgevonden in de sportverslaggeving. Hoe kunnen penneridders vandaag verontwaardigd zijn over een gifmenger als Eufemiano Fuentes, de Mengele van de topsport. Samen met atletiek-trainer José-Luis Pascua wordt hij sedert 1976 de vader van de biologische voorbereiding genoemd. In 1984 was Fuentes hoofd van de medische commissie van de Spaanse atletiekbond en werd openlijk aangeklaagd door atleten als Angel Heras voor het toedienen van doping. In 1988 was hij de persoonlijke dokter van de positieve Tourwinnaar Pedro Delgado. Van elke rechtgeaarde wielerjournalist verwacht ik minimum dat hij zijn huiswerk maakt.
Wielrennen is een prachtige sport, maar is ziek. Ziek aan overmedicatie. Ze zal pas genezen als de renners de eigen bedriegers uitstoten, stoppen met hun eigen gedrag te vergoelijken en zelf de omerta verbreken. Drie Vlaamse toprenners noemden Floyd Landis een nestbevuiler. Zelf waren ze in het voorjaar van 2006 naar een Italiaanse "preparateur" getrokken om een kuur te volgen van 24.000 euro. Opportunistische lippendienst aan hun broodheren uit zelbehoud helpen de kanker niet wegsnijden, maar laten ze voortwoekeren. Een tegenstrijdige bedenking overvalt me steeds. Hoeveel meesterwerken in de kunst- en culturele wereld zijn er tot stand gekomen onder invloed van geestverruimende producten? Hoeveel songs hebben Mick Jagger en Keith Richards stoned gecomponeerd? Hadden Edgar Allan Poe en Charles Dickens evenveel verbeeldingskracht in hun eigen pen kunnen leggen zonder een opiumverslaving of Victor Hugo en Friedrich Nietzsche zonder marihuana.
Hadden George Orwell "1984", Hermann Hesse "Steppenwolf" en Jack Kerouac "on the road" geschreven zonder mescaline of LSD? Hoeveel musea hangen vol met kunstwerken van psychedelische kunstenaars. Van Andy Warhol tot Vincent Van Gogh en Salvador Dali? Drugs zijn niet zelden de brandstof van hun creatieve invallen. De enen bejubeld door het kunstmatig verleggen van de grenzen van de verbeeldingskracht, de anderen, de sporters verguisd. Voer voor filosofen of eerder psychologen die de massahysterie bestuderen.
Jean-Marie Dedecker

Enter
29 januari 2007, 18:37
Dat dacht ik vroeger ook, dat Dedecker de Vlaamse sport wilde vooruithelpen. Niets is echter minder waar.

Meneer wil blijkbaar de Vlaamse wielersport kapot maken, juist om zich te profileren en in de aandacht te komen. U weet toch ook dat zonder hulpmiddeltjes de Vlaamse wielersport het niveau haalt van de Rode Duivels in het voetbal. Je zou beter de buitenlandse ploegen en renners aanpakken. Eigen renners eerst !

Een grote sportmens als Johan Museeuw misbruiken in de strijd tegen Patrick Levefere is laf. Ik vind dat men over dopinggebruik in het verleden moet zwijgen. Men moest de renners op dat tijdstip maar beter gecontroleerd hebben. Achteraf zeveren is onzin. Johan is nooit positief getest, dus in mijn ogen onschuldig. Trouwens, waarom zou een renner met een natuurlijk laag hematocrietgehalte geen EPO mogen nemen, zolang ze maar de grens van 50 % respecteren ? Waarom zouden groeihormonen niet kunnen in het kader van een revalidatie van een renner na een zware val of ongeluk ? Die renner kan er toch ook niet aan doen.
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat Johan heeft moeten terugkomen van twee zeer zware valpartijen. Hij heeft teruggekomen op keihard werken maar voelde dat hij nog iets extra's nodig had om op zijn vroegere niveau terug te keren. Groeihormonen kunnen helpen om de spiermassa weer op niveau te krijgen.

Ik pleit dan ook voor een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik in de (wieler)sport.

Een "groot sportmens" als Museeuw had niet bij hoog en bij laag zijn onschuld moeten volhouden en zicht heilig voordoen.
Nu hangt hij het slachtoffer uit, maar hij heeft hoe dan ook een fout gemaakt.

Het is erg dat diegene die de fout naar buiten brengt scheef wordt aangekeken terwijl de schuldige zelf alle sympathie krijgt.

Max van Dietschland
29 januari 2007, 19:11
Je oerconservatieve doctrine geldt duidelijk enkel voor je tegenstanders. Het "eigen volk" mag spuiten en biedriegen zo veel ze willen terwijl de rest vroom en braaf moet buigen?

:roll:

Er zijn er hier blijkbaar die willen dat dopinggebruik voor onze eigen wielrenners compleet verboden wordt, terwijl de rest van de wereld lekker doorgaat met slikken en spuiten. In heel veel landen en de JewSA op kop wordt er totaal niets gedaan tegen doping. Onze "cleane" renners zouden geen platte prijs meer rijden en onze wielersport zou regelrecht naar het niveau gaan van onze Duivels of nog lager. Ik ben akkoord met meneer Dedecker als hij geen hypocriete toestand meer wil. Dat kan door een strikt gelimiteerd dopinggebruik toe te laten voor onze eigen renners, dit uiteraard met strenge en uitgebreide controles. Men mag bijvoorbeeld EPO nemen maar de hematocrietwaarde mag niet boven de 50 % liggen. Zolang de buitenlanders blijven slikken en spuiten is een Vlaamse wielersport zonder doping ondoenbaar. Sommigen willen dat blijkbaar niet inzien.

Ik ben een echte wielerliefhebber en zou graag hebben dat het Vlaamse wielrennen van een internationaal niveau is en blijft. Het rondewerk hebben sinds eind jaren 70 moeten afstaan, maar in de klassiekers en kampioenschappen kunnen we wel nog goed mee. Ik wil dat dit zo blijft en dit kan door een zeker protectionisme in te bouwen in ons sportbeleid.

Wil men een wielersport zonder doping, dat men dan eerst het dopinggebruik van de buitenlanders aankaart en dan kunnen we het dopinggebruik van de eigen wielrenners aanpakken.

Max van Dietschland
29 januari 2007, 19:14
Een "groot sportmens" als Museeuw had niet bij hoog en bij laag zijn onschuld moeten volhouden en zicht heilig voordoen.
Nu hangt hij het slachtoffer uit, maar hij heeft hoe dan ook een fout gemaakt.

Het is erg dat diegene die de fout naar buiten brengt scheef wordt aangekeken terwijl de schuldige zelf alle sympathie krijgt.

Het is uiteraard gemakkelijk hé, om alle zonden op de wielerheld Johan Museeuw af te schuiven. :evil:

Ik ben altijd een Johan Museeuw supporter gebleven en ik zie geen enkele reden om dit te veranderen.

Het is ook laf en onzinnig om Museeuw zo aan te pakken. Museeuw is nooit positief bevonden op doping, dus eigenlijk deugen de controles niet. Men moet niet achteraf komen janken.

Enter
29 januari 2007, 23:31
Het is uiteraard gemakkelijk hé, om alle zonden op de wielerheld Johan Museeuw af te schuiven. :evil:

Ik ben altijd een Johan Museeuw supporter gebleven en ik zie geen enkele reden om dit te veranderen.

Het is ook laf en onzinnig om Museeuw zo aan te pakken. Museeuw is nooit positief bevonden op doping, dus eigenlijk deugen de controles niet. Men moet niet achteraf komen janken.

Ik schuif niet alle zonden af op Johan Museeuw. Enkel diegene die hij begaan heeft.

Wat ik al eerder zei: Wat me echt stoort is dat hij de heilige uithing en zijn totale onschuld volhield, tot dit niet meer mogelijk was.
Dat is laf.

En volgens jouw redenering heeft een dief dus totaal geen schuld als ze hem/haar niet betrappen, heeft een moordenaar vrij spel als ze bijv. pas na 10 jaar achter de feiten komen en kunnen oorlogsmisdadigers bijvoorbeeld nooit aangepakt worden.

Ik weet dat ik nu buiten proportie vergelijk, maar het is maar om te tonen dat wie fout doet, gestraft moet worden en niet op een sokkel moet geplaatst worden.

instromaniac
30 januari 2007, 10:35
:roll:

Er zijn er hier blijkbaar die willen dat dopinggebruik voor onze eigen wielrenners compleet verboden wordt, terwijl de rest van de wereld lekker doorgaat met slikken en spuiten. In heel veel landen en de JewSA op kop wordt er totaal niets gedaan tegen doping. Onze "cleane" renners zouden geen platte prijs meer rijden en onze wielersport zou regelrecht naar het niveau gaan van onze Duivels of nog lager. Ik ben akkoord met meneer Dedecker als hij geen hypocriete toestand meer wil. Dat kan door een strikt gelimiteerd dopinggebruik toe te laten voor onze eigen renners, dit uiteraard met strenge en uitgebreide controles. Men mag bijvoorbeeld EPO nemen maar de hematocrietwaarde mag niet boven de 50 % liggen. Zolang de buitenlanders blijven slikken en spuiten is een Vlaamse wielersport zonder doping ondoenbaar. Sommigen willen dat blijkbaar niet inzien.

Ik ben een echte wielerliefhebber en zou graag hebben dat het Vlaamse wielrennen van een internationaal niveau is en blijft. Het rondewerk hebben sinds eind jaren 70 moeten afstaan, maar in de klassiekers en kampioenschappen kunnen we wel nog goed mee. Ik wil dat dit zo blijft en dit kan door een zeker protectionisme in te bouwen in ons sportbeleid.

Wil men een wielersport zonder doping, dat men dan eerst het dopinggebruik van de buitenlanders aankaart en dan kunnen we het dopinggebruik van de eigen wielrenners aanpakken.

Je ontkent dus niet wat ik schreef, spuiten en slikken mag zolang het dient in het belang van de natie?

Kallikles
30 januari 2007, 16:31
Het is uiteraard gemakkelijk hé, om alle zonden op de wielerheld Johan Museeuw af te schuiven. :evil:


Museeuw is geen dader, maar het slachtoffer van zijn entourage. Zij hebben zich op zijn rug verrijkt, en hij zal nu de consequenties voor zijn gezondheid moeten dragen.

Meneer Dedecker klaagt terecht de hypocrisie en de dubbele moraal aan die in dat wereldje heersen.

Pietje
30 januari 2007, 17:09
Het is uiteraard gemakkelijk hé, om alle zonden op de wielerheld Johan Museeuw af te schuiven. :evil:

Ik ben altijd een Johan Museeuw supporter gebleven en ik zie geen enkele reden om dit te veranderen.

Het is ook laf en onzinnig om Museeuw zo aan te pakken. Museeuw is nooit positief bevonden op doping, dus eigenlijk deugen de controles niet. Men moet niet achteraf komen janken.

Hoe kan je nu zo blind blijven voor de werkelijkheid. Musseeuw heeft (noodgedwongen) schoorvoetend toegegeven EPO te hebben gebruikt tijdens zijn laatste profjaar. Voldoende dus om ernstig te twijfelen aan de zuiverheid van de rest van zijn carrière. En dat hij niet "gepakt" werd, zal daar niet veel aan veranderen.

Max van Dietschland
30 januari 2007, 18:35
Je ontkent dus niet wat ik schreef, spuiten en slikken mag zolang het dient in het belang van de natie?

Juist ! Als radicale volksnationalist vind ik dat het volksnationale belang altijd primeert boven de ethiek van de sport.

Het liefst zou ik ook minder doping zien in het wielrennen maar dit kan enkel maar als dit het belang niet schaadt van de eigen wielrenners. Dus als de andere landen hun doping bannen.

Max van Dietschland
30 januari 2007, 18:41
Hoe kan je nu zo blind blijven voor de werkelijkheid. Musseeuw heeft (noodgedwongen) schoorvoetend toegegeven EPO te hebben gebruikt tijdens zijn laatste profjaar. Voldoende dus om ernstig te twijfelen aan de zuiverheid van de rest van zijn carrière. En dat hij niet "gepakt" werd, zal daar niet veel aan veranderen.

Iedere wielertopper pakte in die periode. Wilden de Vlaamse wielrenners op internationaal niveau meekunnen, dan konden ze niet anders. Johan Museeuw is en blijft een groot wielerkampioen voor mij. Of hij nu wat EPO of Aranesp genomen heeft, speelt geen enkele rol.

Enter
31 januari 2007, 07:51
Juist ! Als radicale volksnationalist vind ik dat het volksnationale belang altijd primeert boven de ethiek van de sport.

Het liefst zou ik ook minder doping zien in het wielrennen maar dit kan enkel maar als dit het belang niet schaadt van de eigen wielrenners. Dus als de andere landen hun doping bannen.

Waarom schiet je dan gewoon de tegenstand niet neer? :roll:

Ik krijg de indruk dat je er enkel mee aan het lachen bent.

no body
4 februari 2007, 16:23
Dat dacht ik vroeger ook, dat Dedecker de Vlaamse sport wilde vooruithelpen. Niets is echter minder waar.

Meneer wil blijkbaar de Vlaamse wielersport kapot maken, juist om zich te profileren en in de aandacht te komen. U weet toch ook dat zonder hulpmiddeltjes de Vlaamse wielersport het niveau haalt van de Rode Duivels in het voetbal. Je zou beter de buitenlandse ploegen en renners aanpakken. Eigen renners eerst !

Een grote sportmens als Johan Museeuw misbruiken in de strijd tegen Patrick Levefere is laf. Ik vind dat men over dopinggebruik in het verleden moet zwijgen. Men moest de renners op dat tijdstip maar beter gecontroleerd hebben. Achteraf zeveren is onzin. Johan is nooit positief getest, dus in mijn ogen onschuldig. Trouwens, waarom zou een renner met een natuurlijk laag hematocrietgehalte geen EPO mogen nemen, zolang ze maar de grens van 50 % respecteren ? Waarom zouden groeihormonen niet kunnen in het kader van een revalidatie van een renner na een zware val of ongeluk ? Die renner kan er toch ook niet aan doen.
Er wordt maar al te gemakkelijk vergeten dat Johan heeft moeten terugkomen van twee zeer zware valpartijen. Hij heeft teruggekomen op keihard werken maar voelde dat hij nog iets extra's nodig had om op zijn vroegere niveau terug te keren. Groeihormonen kunnen helpen om de spiermassa weer op niveau te krijgen.

Ik pleit dan ook voor een gecontroleerd en gereglementeerd dopinggebruik in de (wieler)sport.

Dedecker wil de sport heus wel vooruit helpen , daar heb ik zelfs nog niet aan getwijfeld .. maar hij zou er tenminste in kuisen , en als daarmee geen enkele belg nog bij de toppers hoort ...so be it .

En met die 50% moet ge ook niet afkomen he .
Is het al bewezen dat die 50% goed is voor mensen die van nature een veel lager hematocriet hebben ?
Wat goed is voor de een is ervoor niet goed voor de ander volgens mij ...

Aan iedereen hartleijk bedankt om on topic te blijven ...KUTFORUM !!!