PDA

View Full Version : Establishment


Fieseler
29 januari 2007, 16:35
Geachte Heer Coveliers,

Vooreerst uit ik graag mijn respect voor jouw intellect, jouw boeiende carriƫre en vooral voor jouw uitzonderlijke moed in de politiek.
Als succesvol politicus heeft U een unieke inkijk gehad in de senacels van verschillende machtspartijen.
Mag ik van U vernemen of/hoe de houding van het establisment (met de pers uiteraard voorop) ten aanzien van U veranderde naargelang U meer of minder succesvol werd in het uitdragen van uw boodschap als rasechte en radikaal democratische Vlaming?

Houzee!

Fieseler,

Hugo Coveliers
30 januari 2007, 15:29
Beste,

Het establishment wil zichzelf voorstellen als de enige zuiveren. Al wie een afwijkende mening heeft wordt als een "ketter" beschouwd en moet binnen een schutskring worden geplaatst. Op die manier kunnen de politiek correcten zichzelf als zuiver beschouwen, maar ze lossen wel niets op. Sinds ik, omwille van mijn overtuiging, uit een grote klassieke partij ben getrapt, word ik ook bij de "ketters" gerekend.

In plaats van de problemen van de samenleving op te lossen, wordt er een stellingenoorlog gemaakt tussen zuiver en onzuiver, links en rechts. De gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen waren geen overwinning van het establishment op het verzet, maar enkel een bevestiging van het status quo. Voor de Antwerpenaar wordt echter niets opgelost.

VLOTT gelooft niet in deze vastgeroeste patstelling, maar wil in dialoog met "ale mensen van goede wil" de problemen van de samenleving aanpakken.