PDA

View Full Version : Lijst Dedecker


Kallikles
30 januari 2007, 15:54
Meneer Coveliers,

U noemt Jean-Marie Dedecker uw "beste vriend uit Oostende". Denkt u niet dat uw moedige vriend u op dit moment meer dan nodig heeft? Is het niet zo dat jullie dezelfde strijd strijden? Zouden jullie met twee niet veel sterker staan?

Wenst u uw vriend niet te hulp te snellen in zijn heroïsche, bijna donquichotteske strijd tegen de kiesdrempel? En, zo u een samenwerking voor de volgende verkiezingen uitsluit, overweegt u dan een samenwerking voor de Vlaamse verkiezingen van 2009?

Het alternatief is de eeuwige tripartite en de verbanning van alles wat rechts van het centrum staat naar het VB. Dat zou een ontzettende verschraling van het politieke landschap betekenen.

Meneer Coveliers, u draagt een grote verantwoordelijkheid!

Met vriendelijke groet,
Kallikles

Hugo Coveliers
30 januari 2007, 16:21
Beste,

Zoals je allicht weet heb ik VLOTT opgericht als onafhankelijke liberale beweging. Toen Jean-Marie uit de VLD werd geschopt, heb ik hem gesteund. Uiteraard was Jean-Marie welkom bij VLOTT, hij is dat nog steeds. Jean-Marie heeft echter zelf beslist om met een eigen lijst op te komen. Ik ben nooit betrokken geweest bij zijn beslissing en heb er geen invloed op gehad.

Na het kartel van oktober 2006, bestaat de mogelijkheid om ook voor de parlementsverkiezingen 2007 een kartel aan te gaan. Het Vlaams Belang heeft reeds laten weten dat zij bereid zijn om met VLOTT kartelbesprekingen op te starten. Lijst Dedecker heeft nog geen uitnodiging gestuurd. We kunnen alleen maar een kartel aangaan met een partner die dat wil.

Als er voor deze verkiezing een kartel komt, dan geldt dit enkel voor deze verkiezing. Voor de Vlaamse verkiezingen van 2009 zijn alle opties nog steeds open, dus ook een "Forza-Flandria" lijst, een kartel met Vlaams Belang, een kartel met Lijst Dedecker en waarschijnlijk nog meer mogelijkheden.

Tot slot wil ik u nog meegeven dat grote veranderingen van het politieke landschap tijd nodig hebben. De geesten moeten elkaar vinden en daarvoor is geduld een schone deugd.

baarle
30 januari 2007, 16:30
Beste,

Zoals je allicht weet heb ik VLOTT opgericht als onafhankelijke liberale beweging. Toen Jean-Marie uit de VLD werd geschopt, heb ik hem gesteund. Uiteraard was Jean-Marie welkom bij VLOTT, hij is dat nog steeds. Jean-Marie heeft echter zelf beslist om met een eigen lijst op te komen. Ik ben nooit betrokken geweest bij zijn beslissing en heb er geen invloed op gehad.

Na het kartel van oktober 2006, bestaat de mogelijkheid om ook voor de parlementsverkiezingen 2007 een kartel aan te gaan. Het Vlaams Belang heeft reeds laten weten dat zij bereid zijn om met VLOTT kartelbesprekingen op te starten. Lijst Dedecker heeft nog geen uitnodiging gestuurd. We kunnen alleen maar een kartel aangaan met een partner die dat wil.

Als er voor deze verkiezing een kartel komt, dan geldt dit enkel voor deze verkiezing. Voor de Vlaamse verkiezingen van 2009 zijn alle opties nog steeds open, dus ook een "Forza-Flandria" lijst, een kartel met Vlaams Belang, een kartel met Lijst Dedecker en waarschijnlijk nog meer mogelijkheden.

Tot slot wil ik u nog meegeven dat grote veranderingen van het politieke landschap tijd nodig hebben. De geesten moeten elkaar vinden en daarvoor is geduld een schone deugd.

Meneer Coveliers,

Al jaren zeggen vriend en vijand dat Vlaanderen eindelijk nood heeft aan een echte liberale, Vlaamsgezinde partij. De VLD heeft nog nooit op zo'n laag populariteitspeil gestaan, en er zijn meerdere vooraanstaande liberalen die uit de partij gegooid. Waarom wordt die historische kans om tot zo'n leefbare partij te komen, systematisch gemist?

De Vlaamse kiezer wacht met ongeduld, niet op een kartel-partner van het VB, maar op een grote, levensvatbare liberale partij.

Als jullie je niet verenigen, dan komt u waarschijnlijk in het parlement en JMDD haalt misschien de kiesdrempel niet, en gaan we naar een herstel van de VLD en weer vier jaar paars of erger nog rooms-rood.

Kallikles
30 januari 2007, 19:32
Beste,

Zoals je allicht weet heb ik VLOTT opgericht als onafhankelijke liberale beweging. Toen Jean-Marie uit de VLD werd geschopt, heb ik hem gesteund. Uiteraard was Jean-Marie welkom bij VLOTT, hij is dat nog steeds. Jean-Marie heeft echter zelf beslist om met een eigen lijst op te komen. Ik ben nooit betrokken geweest bij zijn beslissing en heb er geen invloed op gehad.

Na het kartel van oktober 2006, bestaat de mogelijkheid om ook voor de parlementsverkiezingen 2007 een kartel aan te gaan. Het Vlaams Belang heeft reeds laten weten dat zij bereid zijn om met VLOTT kartelbesprekingen op te starten. Lijst Dedecker heeft nog geen uitnodiging gestuurd. We kunnen alleen maar een kartel aangaan met een partner die dat wil.


Nu brengt u wel typische "politique politicienne" en "langue de bois" (mijn excuses aan uw kartelpartner voor de Franse termen, maar bij een liberaal zou ik me dergelijke vrijheden moeten kunnen veroorloven). Om het op zijn Vlaams te zeggen: u draait rond de pot en stelt me teleur.

Iedereen weet toch dat Jean-Marie Dedecker niet bij VLOTT kwam omwille van het kartel met het VB? Jean-Marie Dedecker heeft met uiterst rechts geen uitstaans en blijft rechtlijnig achter zijn ideeën staan. Waarom doet VLOTT dit niet?


Als er voor deze verkiezing een kartel komt, dan geldt dit enkel voor deze verkiezing. Voor de Vlaamse verkiezingen van 2009 zijn alle opties nog steeds open, dus ook een "Forza-Flandria" lijst, een kartel met Vlaams Belang, een kartel met Lijst Dedecker en waarschijnlijk nog meer mogelijkheden.


U pleit voor de "Forza Flandria"-lijst. Maar Jean-Marie Dedecker heeft toch te kennen gegeven dat hij met het VB niet op één lijst wil staan? Zijn "nooit nooit" heeft natuurlijk te maken met het feit dat hij vecht voor zijn politieke overleven en voor 2009 niets kan uitsluiten. Maar voor deze verkiezing gaat hij wel van de eigen kracht uit. Hij blijft moedig achter de eigen principes staan. Waarom kan dit niet bij VLOTT?


Tot slot wil ik u nog meegeven dat grote veranderingen van het politieke landschap tijd nodig hebben. De geesten moeten elkaar vinden en daarvoor is geduld een schone deugd.

Voor het politieke overleven van Jean-Marie Dedecker, die verraden werd door de N-VA, dringt de tijd, en dat weet u best.