PDA

View Full Version : Jong Verstand


Flanel
3 februari 2007, 23:21
Beste,

Ook zin om je steentje bij te dragen aan de benodige 230.000 stemmen voor de Lijst Dedecker?

Goed nieuws dan! Een aantal jongeren zijn met een initiatief gestart om Lijst Dedecker hierin te steunen. Indien je hiervoor interesse hebt of je gewoon vrijblijvend ideëen wil uitwisselen stuur dan een mailtje naar:

[email protected]

Samen gaan we ervoor!

Jong Verstand


Je kan ook steeds je vragen hieromtrent kwijt op: http://www.lijstdedecker.be/forum/viewtopic.php?t=98

Metternich
3 februari 2007, 23:28
Jong "Verstand" heet dat dan. Onverstandig is misschien een beter woord.

Dogbert
4 februari 2007, 00:23
Beste,

Ook zin om je steentje bij te dragen aan de benodige 230.000 stemmen voor de Lijst Dedecker?

Goed nieuws dan! Een aantal jongeren zijn met een initiatief gestart om Lijst Dedecker hierin te steunen. Indien je hiervoor interesse hebt of je gewoon vrijblijvend ideëen wil uitwisselen stuur dan een mailtje naar:

[email protected]

Samen gaan we ervoor!

Jong Verstand


Je kan ook steeds je vragen hieromtrent kwijt op: http://www.lijstdedecker.be/forum/viewtopic.php?t=98

'K doe ook mee aan dit initiatief en argumentloze antwoorden gaan we negeren ;-)

Doe mee als je zin hebt om een liberaal signaal te geven. Het programma van Dedecker is heel toekomstgericht en heeft echt oog voor ons jongeren. Laat je stem horen aan de verstarde partijpolitiek in Vlaanderen :)

stengel
4 februari 2007, 14:07
Ik doe ook mee aan dit project. Mensen die zichzelf herkennen in de visie van Lijst Dedecker en politiek geïnteresseerd zijn kunnen reageren.

De schoofzak
4 februari 2007, 14:14
Is dat hier het reklameblad voor nieuwe jong-lijsten van politieke partijen ?

Afgezien daarvan: de jong-lijst van De Dekker moet niet "jong verstand" heten, maar wel: "brulkikkervisjes".
De leden worden wel verondersteld om een groot inkasseringsvermogen te hebben. Voor 't geval dat ze eens wat dicht in de buurt van de Caudillo zouden komen en op dat ogenblik vergeten te zwijgen.

Den Ardennees
4 februari 2007, 14:39
Jong "Verstand" heet dat dan. Onverstandig is misschien een beter woord.

't Verstand komt met de jaren, behalve als je Jean-Marie Dedecker heet.

duveltje382
4 februari 2007, 14:50
Beste,

Ook zin om je steentje bij te dragen aan de benodige 230.000 stemmen voor de Lijst Dedecker?

Goed nieuws dan! Een aantal jongeren zijn met een initiatief gestart om Lijst Dedecker hierin te steunen. Indien je hiervoor interesse hebt of je gewoon vrijblijvend ideëen wil uitwisselen stuur dan een mailtje naar:

[email protected]

Samen gaan we ervoor!

Jong Verstand


Je kan ook steeds je vragen hieromtrent kwijt op: http://www.lijstdedecker.be/forum/viewtopic.php?t=98

Kan je mss ook mijn avatar eens gebruiken hé:-D

Mooi initiatief in ieder geval hoor!!!!

Babeth
4 februari 2007, 16:08
Goed initiatief.
Zeg Schoofzak, als je dan toch graag grappige bijnamen wilt uitdelen dan denk ik dat de LD-jongeren zich dan beter de "Breedbekkikkers" kunnen noemen...
http://files.myopera.com/jem13ce/albums/68859/never-give-up-l.jpg

Dogbert
4 februari 2007, 22:25
Afgezien daarvan: de jong-lijst van De Dekker moet niet "jong verstand" heten.

Het is wel Dedecker en niet De Dekker ... maar kom het is u vergeven, gezien uw constructieve post ;-)

MaXiMuS
5 februari 2007, 01:06
Ik heb wel zinniger dingen te doen dan mij uit te sloven voor een kazakkendraaier die u achteraf toch niet ziet staan.

Dogbert
5 februari 2007, 13:44
Ik heb wel zinniger dingen te doen dan mij uit te sloven voor een kazakkendraaier die u achteraf toch niet ziet staan.

Lang leve het idealisme :lol:

Flanel
5 februari 2007, 15:30
Kan je mss ook mijn avatar eens gebruiken hé:-D

Mooi initiatief in ieder geval hoor!!!!


Thx :-D

MaXiMuS
5 februari 2007, 16:40
Lang leve het idealisme :lol:


ik ben geen idioot.

deryz
5 februari 2007, 18:47
alle VLD'ers zouden op Lijst Dedecker moeten stemmen! :)

DeoSolis
5 februari 2007, 19:06
pffft whatever

Den Ardennees
5 februari 2007, 19:08
Lang leve het idealisme :lol:

Idealisme en naïviteit liggen vrij dicht bij elkaar.

duveltje382
5 februari 2007, 19:17
Idealisme en naïviteit liggen vrij dicht bij elkaar.
Als jonge dromer moet je durven dromen,geloven,en dromen,durf om aan iets nieuws te beginnen waar je in gelooft
GEEF MIJ ZO MAAR EEN JEUGD HOOR

Den Ardennees
5 februari 2007, 19:28
Als jonge dromer moet je durven dromen,geloven,en dromen,durf om aan iets nieuws te beginnen waar je in gelooft
GEEF MIJ ZO MAAR EEN JEUGD HOOR

Ik zie dat jij uit Merksem bent.

Er is daar toch al een grote Vlaamse rechtse partij?8-)

duveltje382
5 februari 2007, 19:34
Ik zie dat jij uit Merksem bent.

Er is daar toch(NOG) een grote Vlaamse rechtse partij?8-)
Idd. nu toch nog,ga jij verschieten op 10/07/2007(ook van SPA hoor met hun vele allochtonen)

deryz
5 februari 2007, 19:48
Idd. nu toch nog,ga jij verschieten op 10/07/2007(ook van SPA hoor met hun vele allochtonen)
naar wat ik zoal hoor gaat dedecker niet veel stemmen halen hoor

maarte
5 februari 2007, 20:17
naar wat ik zoal hoor gaat dedecker niet veel stemmen halen hoor
Waar hoor je dat, op het partijbureau van het vb misschien8-) ?

deryz
5 februari 2007, 20:28
nee, realisme :)
dedecker moet 200000 stemmen halen, vorige keer haalde hij der 65000, bij de gemeenteraadsverkiezingen is al gebleken dat zijn populariteit aan het dalen is, dan moet je toch niet slim zijn om te zeggen dat hij het niet haalt?..

Gun
5 februari 2007, 20:37
nee, realisme :)
dedecker moet 200000 stemmen halen, vorige keer haalde hij der 65000, bij de gemeenteraadsverkiezingen is al gebleken dat zijn populariteit aan het dalen is, dan moet je toch niet slim zijn om te zeggen dat hij het niet haalt?..De inteligentie van ... ??? vul zelf maar aan

Den Ardennees
5 februari 2007, 21:15
naar wat ik zoal hoor gaat dedecker niet veel stemmen halen hoor

Ah, jij bent ook van Merksem, breng ons Duveltje eens tot betere gedachten:-D

maarte
5 februari 2007, 22:20
De inteligentie van ... ??? vul zelf maar aan
Hoe populariteit dalende JMDD haalde nooit meer stemmen, en die 65000 was van de lijstduwers plaats (denk ik). En daarbij gat het niet alleen om Jean-marie maar om een heel nieuwe liberale partij.

deryz
5 februari 2007, 22:23
Hoe populariteit dalende JMDD haalde nooit meer stemmen, en die 65000 was van de lijstduwers plaats (denk ik). En daarbij gat het niet alleen om Jean-marie maar om een heel nieuwe liberale partij.
en die gaat volgens u ineens 200000 stemmen halen? waar ga je die 135000 stemmen van halen? bouckaert?

Gun
5 februari 2007, 22:25
en die gaat volgens u ineens 200000 stemmen halen? waar ga je die 135000 stemmen van halen? bouckaert?De inteligentie van ... ??? vul zelf maar aan

maarte
5 februari 2007, 22:27
en die gaat volgens u ineens 200000 stemmen halen? waar ga je die 135000 stemmen van halen? bouckaert?
Al die liberalen die de vld beu zijn, een paar onbesliste, een deel nva en cd&v stemmers en het deel dat in 2003 voor het vb stemde wegens het cs en de veroordeling van deze partij. Dat deel stemde eigenlijk niet voor het vb maar wel tegen het ondemocratisch gehalte van de politiek, herinner u hierbij de woorden van o.a. professor Storme

deryz
5 februari 2007, 22:31
De inteligentie van ... ??? vul zelf maar aan
wat wilt u dat ik zeg? :?

Gun
5 februari 2007, 22:34
wat wilt u dat ik zeg? :?Yom, Yom, Yom,

Jij vergelijkt (niet voor de eerste keer heb ik reeds gemerkt) appels met peren hé vriendje, is na het veelvuldig identificeren door meerdere posters in deze draad uw frank nog niet gevallen?

deryz
5 februari 2007, 22:37
Yom, Yom, Yom,

Jij vergelijkt (niet voor de eerste keer heb ik reeds gemerkt) appels met peren hé vriendje, is na het veelvuldig identificeren door meerdere posters in deze draad uw frank nog niet gevallen?
appels met peren vergelijken?
ik denk het niet ik kijk enkel naar zijn resultaten en als ik die vergelijk denk ik dat hij moeilijk aan 200000 stemmen geraakt, mede omdat zijn populariteit daalt...

Gun
5 februari 2007, 22:39
appels met peren vergelijken?
ik denk het niet ik kijk enkel naar zijn resultaten en als ik die vergelijk denk ik dat hij moeilijk aan 200000 stemmen geraakt, mede omdat zijn populariteit daalt...De inteligentie van ... ??? vul zelf maar aan

stengel
5 februari 2007, 23:25
appels met peren vergelijken?
ik denk het niet ik kijk enkel naar zijn resultaten en als ik die vergelijk denk ik dat hij moeilijk aan 200000 stemmen geraakt, mede omdat zijn populariteit daalt...

Dan worden er nog ogen opengetrokken denk ik. Er zijn veel mensen die de traditionele partijen beu zijn. Een nieuwe wind door het politieke landschap kan alleen maar goed zijn voor de maatschappij. Trouwens het team achter Dedecker zorgt ook voor veel stemmen. Onderschat ons niet.

Dogbert
8 februari 2007, 13:19
Dan worden er nog ogen opengetrokken denk ik. Er zijn veel mensen die de traditionele partijen beu zijn. Een nieuwe wind door het politieke landschap kan alleen maar goed zijn voor de maatschappij. Trouwens het team achter Dedecker zorgt ook voor veel stemmen. Onderschat ons niet.

Groot gelijk, we zijn trouwens al met een redelijk groepje jongeren. Wil je aansluiten ... stuur gerust een mail :-)

borgerhout
8 februari 2007, 16:50
Veel succes jong verstand.En laat de vijanden maar zeveren.:snipersm:

VB'er
8 februari 2007, 20:26
Jong Verstand is een politieke jeugdvereniging die een alternatief biedt. Wil je eerlijkheid en duidelijkheid in de politiek, en heb je lef?

Ga bij het Jong Verstand !

Metternich
9 februari 2007, 02:56
Jong Verstand is een politieke jeugdvereniging die een alternatief biedt. Wil je eerlijkheid en duidelijkheid in de politiek, en heb je lef?

Ga bij het Jong Verstand !Dan moet je alvast geen liberaal zijn :-D

Dogbert
9 februari 2007, 13:33
Dan moet je alvast geen liberaal zijn :-D
VB'er wel zeker :lol:

Laat u stem echt tellen en stem voor het echt democratisch alternatief, de lijst Dedecker :-)

HFV
9 februari 2007, 14:48
Jong Verstand is een politieke jeugdvereniging die een alternatief biedt. Wil je eerlijkheid en duidelijkheid in de politiek, en heb je lef?

Ga bij het Jong Verstand !
Was jij niet bij het VB, Gianni?

Metternich
9 februari 2007, 14:48
VB'er wel zeker :lol: Als Vlaanderen onafhankelijk zou zijn, stemde ik blanco. Op dit moment kun je kiezen tussen de extreem-linkse marxisten en de liberaal-democraten. Eerstgenoemden hebben zich dan ook nog ingeschreven in de liberale-democratische idee van het parlementarisme, dus mijn stem zou zeker naar niemand gaan.Laat u stem echt tellen en stem voor het echt democratisch alternatief, de lijst Dedecker :-) :rofl:

Volksstormer
9 februari 2007, 14:50
Was jij niet bij het VB, Gianni?

Hahaha. Wat een gemis voor het VB! :lol:

HFV
9 februari 2007, 14:51
Dat is een feit ;)

VB'er
23 februari 2007, 22:33
Ik antwoord daar zelfs niet op. Wie in een glazen huis woont, moet niet met steenen gooien.

Volksstormer
23 februari 2007, 23:45
Ik antwoord daar zelfs niet op. Wie in een glazen huis woont, moet niet met steenen gooien.
Waar slaat dat op?

Heb je bij VBJ nooit nationalistische vorming gekregen? Met de liberalen heulen is volksverraad.

Vlaams-nationalist
24 februari 2007, 18:27
Ik antwoord daar zelfs niet op. Wie in een glazen huis woont, moet niet met steenen gooien.

Waarom kan je niet toegeven dat je je kazakken inderdaad gedraaid hebt? Geef toe dat Semper Fidelis je noegabollen waard is!

stengel
24 februari 2007, 21:17
Het probleem bij VB is dat er nog veel mensen zijn die zich niet 100% kunnen vinden in de partijstandpunten. Een partij die soms een radicaal kantje heeft. Trouwens ik dacht dat het VB toch ook voor vrije meningsuiting was, waarom wordt er dan zo afgegeven op Lijst Dedecker?

VB'er
25 februari 2007, 18:16
Wrm ging ik bij het Vlaams Belang?

1) het was de enige rechtse partij.
2) Ze waren het alternatief!
3) politiek-incorrectheid heerste in de partij

Wrm ging ik over naar Lijst Dedecker?

1) Er bestaat nu een ander rechts alternatief.
2) Het programma is realiseerbaar en overtuigend.
3) Vlaams Belang is op bepaalde vlakken niet zo eerlijk en duidelijk.
4) Ik ben voor een vrij en politiek-incorrect Vlaanderen.

Metternich
25 februari 2007, 18:43
Waarom ging jij echt naar LDD? Net zoals een pak andere postjespakkers...

LDD kent nog geen grote uitgedachte structuur. Jij en anderen hopen in dat gat te springen om later een goeie positie te verkrijgen.
LDD heeft nog geen hoop mensen, jouw soort probeert zoveel mogelijk macht te verkrijgen in LDD om later (in de hoop dat LDD een groot succes wordt) een vetbetaalde positie te krijgen.
Het Vlaams Belang, ondanks zijn ruk naar het liberalisme, blijft een harde kern van solidaristen behouden die het de liberalen lastig maakt aan de basis.
Jean-Marie Dedecker is een egotripper en iemand die zichzelf ziet als de enige met gezond verstand. Soort zoekt soort.

VB'er
25 februari 2007, 19:31
@Metternich: Je mag echt gaan voor waarzegger. Jij weet dat allemaal zo goed... ik ben dus een postjespakker, iemand die zich ziet als ENIGE met gezond verstand.

Komaan, ik spring gewoon in dit project omdat ik vind dat het een toekomst heeft en voor duidelijkheid, eerlijkheid en lef in de politiek gaat.

Je krijgt nu zeker een bonus van de NSV omdat je het Vlaams Belang steunt.

Gun
25 februari 2007, 20:02
@Metternich: Je mag echt gaan voor waarzegger. Jij weet dat allemaal zo goed... ik ben dus een postjespakker, iemand die zich ziet als ENIGE met gezond verstand.

Komaan, ik spring gewoon in dit project omdat ik vind dat het een toekomst heeft en voor duidelijkheid, eerlijkheid en lef in de politiek gaat.

Je krijgt nu zeker een bonus van de NSV omdat je het Vlaams Belang steunt.Trek het U niet aan, alleen uw alias is niet echt meer van toepassing:?

Metternich
25 februari 2007, 23:21
Je krijgt nu zeker een bonus van de NSV omdat je het Vlaams Belang steunt.Bovenop mijn maandelijks loon zeker :lol:

Vlaams-nationalist
26 februari 2007, 08:37
Bovenop mijn maandelijks loon zeker :lol:

Ja!! Systeemhoerige partijslaaf!!

Sus VV
26 februari 2007, 17:08
Dan worden er nog ogen opengetrokken denk ik. Er zijn veel mensen die de traditionele partijen beu zijn. Een nieuwe wind door het politieke landschap kan alleen maar goed zijn voor de maatschappij. Trouwens het team achter Dedecker zorgt ook voor veel stemmen. Onderschat ons niet.

Die winden van JMD gaan het landschap niet veel veranderen.

maarte
26 februari 2007, 19:26
Die winden van JMD gaan het landschap niet veel veranderen.
Wait and see zou ik zo zeggen,
Wat Gianni betreft: Hij gaat tenminste rechtlijnig voor zijn idealen. En van postjes pakken kan geen sprake zijn omdat er nu eenmaal geen postjes te verdelen zijn

system
26 februari 2007, 19:49
Beste,

Ook zin om je steentje bij te dragen aan de benodige 230.000 stemmen voor de Lijst Dedecker?

Goed nieuws dan! Een aantal jongeren zijn met een initiatief gestart om Lijst Dedecker hierin te steunen. Indien je hiervoor interesse hebt of je gewoon vrijblijvend ideëen wil uitwisselen stuur dan een mailtje naar:

[email protected]

Samen gaan we ervoor!

Jong Verstand


Je kan ook steeds je vragen hieromtrent kwijt op: http://www.lijstdedecker.be/forum/viewtopic.php?t=98

Of ik op JMDD zal stemmen weet ik nog niet. Zoals steeds sluit ik niets uit. Niet dat ik het altijd eens ben met de inhoud van zijn boek en zeker niet wat betreft zijn opvattingen over verkeer. Maar ik ben het wel vaak eens over andere zaken. Hij verdient een kans.

Ik vind wel dat hij een moedig man is. En dat is ook al wat in onze dagen.

G.E.
27 februari 2007, 14:40
Hoewel ik niet met alles akkoord ga wat in het programma staat, toch is het goed dat het vacuum tussen centrum en extreem wat opgevuld wordt. Over die kiesdrempel geraken, en misschien kan er dan is eindelijk een nieuw elan komen.

Praetorian
27 februari 2007, 16:38
Waar slaat dat op?

Heb je bij VBJ nooit nationalistische vorming gekregen? Met de liberalen heulen is volksverraad.
Zowaar, Volksstormer zegt verstandige dingen! En dat in een thread over gezond verstand.
:-D

Volksstormer
27 februari 2007, 19:41
Wait and see zou ik zo zeggen,
Wat Gianni betreft: Hij gaat tenminste rechtlijnig voor zijn idealen. En van postjes pakken kan geen sprake zijn omdat er nu eenmaal geen postjes te verdelen zijn
Rechtlijnige idealen? :rofl:

Welke?

Volksstormer
27 februari 2007, 19:52
Zowaar, Volksstormer zegt verstandige dingen! En dat in een thread over gezond verstand.
:-D
Als ge beseft dat sommige nationalisten uw échte vijanden niet zijn, dan heb ik toch iets bereikt.

Dogbert
1 maart 2007, 02:53
Jong Gezond Verstand is in uitbouw en dit uiteraard in samenwerking met de Lijst Dedecker om de talrijke regionale afdelingen mee te ondersteunen. Zodat er en lokale en op jongeren thema's sterk kan gewerkt worden :-)

Meer info of wil je je graag engageren: [email protected]

We zijn bezig aan een positief project en wil je verandering op een verstandige manier bereiken ... ben je wel op je plaats binnen de Lijst Dedecker.

Wat de concurrentie er van denkt ... kan me eigenlijk weinig schelen :lol:

zorroaster
1 maart 2007, 05:10
LDD kent nog geen grote uitgedachte structuur. Jij en anderen hopen in dat gat te springen om later een goeie positie te verkrijgen.


Da's een pijnpunt voor elke beginnende partij zonder duidelijk kader: Opportunisten en egomanen komen erop af als vliegen op een pot stroop, in de hoop snel op te kunnen klimmen in de nog onderontwikkelde partijhiërarchie. Of dat echt over postjes gaat weet ik niet (te denken dat je als complete nobody een postje kunt pakken bij een beginnende formatie als LDD is wel héél hoopvol). Na een kort tijdje merken ze gewoonlijk dat de haring niet braadt en trekken ze naar het volgende vehikel, ongeacht de ideologische discrepantie tussen de oude en de nieuwe partij. Hilarisch was bijvoorbeeld de stichtingsvergadering van LDD-Antwerpen, waarbij verschillende aanwezigen aan de journalist van de GVA lieten verstaan dat ze het ook al bij het LA en VLOTT hadden geprobeerd, maar dat ze het nu eens gingen waarmaken!

Eveneens pijnlijk was trouwens de reportage over Dedecker met de persconferentie over de oprichting van de partij, waar enkele would-be-prominenten zich achter Dedecker opstelden voor de aanvang, maar meteen te horen kregen dat ze in geen geval in beeld mochten komen.

Het zou me overigens niet verbazen dat een zekere PDR, bij de oudere forumgebruikers zeker nog bekend ondertussen ook al bij LDD is aangesloten... ;-)

Blondie
9 maart 2007, 11:53
Iemand die beroepsmatig in de politiek zit, zal niet snel naar Lijst Dedecker overstappen omdat er idd nu geen postjes te rapen zijn. Er zullen wel dus hier en daar nobele onbekenden zonder veel ervaring in de politiek op de lijsten komen. Maar dat zijn de echte idealisten! Mensen die het zuiver doen om de partij over de kiesdrempel te halen, zonder veel eigenbelang.

Deze mensen zullen waarschijnlijk in traditionele partijen nooit aan bod komen. Bij Lijst Dedecker wel, want het is een volkse partij, en gezond verstand primeert.

Ik heb al mogen ondervinden dat er héél gemotiveerde mensen achter de partij staan, en doe er mee alles voor om de aarde te doen beven in juni!:-D

ilfalco
9 maart 2007, 14:08
Komaan, ik spring gewoon in dit project omdat ik vind dat het een toekomst heeft en voor duidelijkheid, eerlijkheid en lef in de politiek gaat.

je mopet nogal lef hebben om 8 jaar lang al smekend bij verhofstadt te gaan bedelen voor een ministerpost en en passant de meest anti-vlaamse wetten goed te keuren... Wat een lefgozer toch die meneer dedecker.

Toen er in de kamer tegen de liberticide wetten gestemd moest worden ging dedecker lopen en ging hij zijn buik volvreten in india terwijl coveliers alleen in de senaat de weerstand moest bieden.

Moet dedecker er niet zijn uitegetrapt dan zat hij nu nog te smeken voor een postje.

Wat dat met eerlijkheid te maken heeft? steeds rechtse stemmen verkwanselen. Het is door idioten alla dedecker dat verhofstadt zijn bedrog heeft kunnen plegen.

gewaagd? gewaagd ware geweest dat hij beysen was gevolgd of coveliers maar daar had hijd e moet niet voor. Hij heeft oeverigens nog een mandaat
tot 2009 dus hij neemt geen enkel risico. En als hij nu zijn senaats mandaat niet vernieuwd dan gaat hij janken bij het VB. Wedden?

Dedecker is een godsgeschenk voor link. Ethisch progressief, pro multicul en zo laf zijn er geen 2 of het moest dewever zijn.



"We hebben in de Vlaamse politiek veel opportunisten, maar geen enkele die tot aan de enkels van Dedecker komt. 7 jaar lang heeft de man braafjes meegedaan met alle anti-Vlaamse politiek van paars. Slaafs heeft hij de PS en de MR gediend, met de hoop om ooit eens minister te mogen worden" Jaani Dushman

Dat geeft perfect weer wat ik denk van dedecker.

En nog meer migratie... enkele en alleen om het patronaat te plezieeren. Dat is dedecker. blijkbaar culticeert die windhaan eigenschappen die helemaal niet op hem van toepassing zijn.

Zelfs groene communisten aal De roeck steunen dedecker.... om aan de verkiezingen deel te nemen. rara waarom zou dat zijn.