PDA

View Full Version : Hypocrisie van Links?


deryz
4 februari 2007, 13:40
Koppel weigert huwelijk door zwarte schepen


BRUSSEL - Een koppel heeft in Sint-Niklaas geweigerd om zijn huwelijk te laten afsluiten door Wouter Van Bellingen (Spirit), schepen van Burgerlijke Stand. Reden voor de weigering is de huidskleur van de bevoegde schepen.
Van Bellingen is de eerste zwarte schepen van Vlaanderen. Nog voor hij officieel aangesteld was als schepen, daagde er een koppel in het stadhuis op dat weigerde voor de zwarte schepen te trouwen.

Burgemeester Freddy Willockx (SP.A) weigerde op hun verzoek in te gaan en reageert geschokt. ,,Dit is een grof voorbeeld van fundamenteel racisme. Als dit zich nog voordoet, kunnen mensen een gesprek aanvragen met alleen de schepen of de burgemeester en de schepen. Maar wij zullen geen milimeter toegeven'', aldus de burgemeester van Sint-Niklaas in de krant De Morgen.

,,Als mensen mij weigeren als schepen van Burgerlijke Stand bij hun huwelijk, zijn er drie opties: ofwel trouwen ze niet, ofwel verhuizen ze, ofwel aanvaarden ze mij als schepen'', zegt Van Bellingen.

(belga)01/02/2007

- - - -
Sp.a-raadslid uit Lennik wil niet naast het Vlaams Belang zitten

Het Lennikse sp.a-gemeenteraadslid Bülent Samanli weigert in de gemeenteraad plaats te nemen naast de fractie van het Vlaams Belang en heeft het schepencollege gevraagd een andere plaats krijgen.

Het college vergadering hierover vrijdag maar nam nog geen beslissing. "We willen eerst zijn argumenten schriftelijk op papier zien", aldus burgemeester Willy De Waele (LVB).

In een mededeling stelt Samanli die bij de jongste verkiezingen als enige verkozen werd voor het kartel Groen!-sp.a en in de oppositie zetelt dat hij niets persoonlijk heeft tegen de twee raadsleden van het Vlaams Belang.

"Ik kan echter de logica niet begrijpen om twee fracties die rechtlijnig tegenover mekaar staan wat betreft levenshouding en maatschappelijk engagement broederlijk naast elkaar te laten zitten", aldus Samanli.
- - -
Geachte,

Over het eerste nieuwsbericht bestaat er enorme verontwaardiging en algemene afkeur ook op dit forum ( http://forum.politics.be/showthread.php?p=2401517#post2401517, meer dan 1000 reacties), over het tweede nieuwsbericht valt het op te merken dat hier nauwelijks wordt overgesproken in de media en dat hier ook op dit forum weinig reacties op zijn (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2401501#post2401501, 70)

Bent u akkoord dat sommige partijen en vooraanstaande figuren altijd als eerste staan te klagen over discriminatie/racisme tegen allochtonen, maar amper iets zeggen over discriminatie/racisme tegen auchtochtonen?

Bedankt voor uw reactie.

mvg

driewerf
4 februari 2007, 14:00
alsmaar blijven zeuren over een gebrek aan reacties terwijl daar al uitgebreid op is geantwoord
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2400581&postcount=949

Duvelke
4 februari 2007, 14:17
Idd, dat vind ik ook.
De 'linksen' geven ook toe dat dat kei idioot was van Bulent salmanli, dus wat is het probleem??
De linksen geven het tenminste toe als ze een fout maken, rechts niet !

andev
4 februari 2007, 15:37
Idd, dat vind ik ook.
De 'linksen' geven ook toe dat dat kei idioot was van Bulent salmanli, dus wat is het probleem??
De linksen geven het tenminste toe als ze een fout maken, rechts niet !
De "linksen" geven het toe wanneer ze een fout maken? Ik denk eerder dat ze dan in de discussies hier een tijdje niet van zich laten horen! Ik dacht begrepen te hebben dat de meeste mensen, links en rechts, het een verkeerde reactie vonden tov die zwarte schepen! Inderdaad, een duizend postings, wat een godsgeschenk voor multicul-rechts... En eventjes later weer geweld en doodslag in Oostende oa,enz, zodat we allen meteen weer weten waar we ons het meest zorgen over moeten maken...
Het is juist dat bepaalde mensen nooit hun ongelijk willen toegeven, maar dat is voor iedere politiek-gerichte soort zo, niet enkel voor rechts!

La Chunga
4 februari 2007, 15:58
De linksen geven het tenminste toe als ze een fout maken, rechts niet !

Libertariërs ook hoor!