PDA

View Full Version : Zeker dat jullie geen buffer tegen het VB willen zijn?


Boadicea
5 februari 2007, 19:54
Ik beken eerlijk dat ik verschillende mensen op uw lijst persoonlijk ken, als vroegere schoolgenoten en dat jullie eerder een links gedachtengoed hebben. Zo weet ik dat Bachir vroeger bij Agalev, nu Groen zat en voor deze partij opkwam.

Ieder heeft in mijn ogen recht op zijn mening, maar ik vraag me af of jullie er niet stiekem op uit zijn om mensen die uit politieke ontevredenheid op het VB stemmen voor jullie te winnen, want ik weet dat bepaalde punten van deze partij jullie eerder moeilijk liggen.

Mac Don
5 februari 2007, 20:03
Misschien is de reden waarom ze de NEE partij opgericht hebben, te vinden in opmerkingen zoals de jouwe.
Teveel 'politiek geïnteresseerden' komen met clichévragen, zoeken dingen die er niet zijn of die geen essentiele betekenis hebben, leven van de partijpolitieke zelfbevrediging en vinden daarenboven zichzelf nog belangrijker dan eenderwelke andere politieke blaaskaak.

Wie interesseert zich een moer in de links-rechts zever, terwijl de dagdagelijkse dingen alle kanten van het leven bespelen?

Wie intersseert zich in partijpolitiek, zeker als het gedrag dat erbij hoort zich telkens weet te herhalen zoals de programmatie van VT4?

Wie interesseert zich eigenlijk uberhaupt in politiek tout court?

Ik vind NEE eindelijk een verlichting in het overbemeste politiek veld. Nee is eerder voor mensen die het koud laat of de politieke mannen links of rechts dragen of welk partijpolitieke bezigheidstherapie ze voor zichzelf opzetten.

Tania Derveaux
6 februari 2007, 13:48
Ik beken eerlijk dat ik verschillende mensen op uw lijst persoonlijk ken, als vroegere schoolgenoten en dat jullie eerder een links gedachtengoed hebben. Zo weet ik dat Bachir vroeger bij Agalev, nu Groen zat en voor deze partij opkwam.

Ieder heeft in mijn ogen recht op zijn mening, maar ik vraag me af of jullie er niet stiekem op uit zijn om mensen die uit politieke ontevredenheid op het VB stemmen voor jullie te winnen, want ik weet dat bepaalde punten van deze partij jullie eerder moeilijk liggen.

Iedereen van NEE heeft een politieke voorkeur. Onze bedoeling is iedereen een mogelijkheid te geven om een onpartijdige proteststem uit te brengen, zowel links als rechts, wat NEE een neutraal concept maakt. We zijn even vaak beschuldigd geweest dat we stemmen van het VB wilden afsnoepen, als dat we het VB groter wilden maken. We worden dus langs beide kampen bestookt.

Groetjes,

Tania