PDA

View Full Version : Wie doet het licht uit?


Brecht
7 februari 2007, 14:12
Beste,

eerst en vooral mijn complimenten voor Uw toegankelijke site.

Ik las op uw site dan ook het artikel "Wie doet het licht uit?". U weet wel, dat anti-gloeilamp artikel.

Als ik mij niet vergis kon ik hieruit opmaken dat U een voorstander bent van minder energie-verspilling en dus misschien ook voorstander van groene energie.

Nu was mijn vraag aan U of U al dan niet voor de sluiting van de kerncentrales in België bent. Ziet U die sluiting liever vandaag dan morgen of vereist dit téveel politieke moed om het met Uw woorden te zeggen?;-)

Met de meeste hoogachting,
Brecht

Jürgen Verstrepen
7 februari 2007, 14:34
Wel, ik ben teveel realist om vandaag en morgen de kerncentrales te sluiten. ik zeg wél dat je verplicht op zoek moet naar niewe vormen van energiewinning. Wat mij stoort is de politisering van dit dossier, meer bepaald: als je zegt dat de kerncentrales dicht moeten (zoals gepland) dan moet je ook maar tegen de bevolking zeggen wat hen dat gaat kosten en met welke restricties. In dat geval moet je als land energie gaan shoppen in het buitenland (daarom geen groenere energie) en moet je je consumptiegderag gaan aanpassen. Het gaat niet op dat je zegt dat de sluiting ene verbetering is. Men KAN de energievraag niet opvangen op dit ogenblik. I.d.g. moeten zelfs steenkoolcentrales stroom aanleveren (!!). Dat lijkt me met de opwarming en CO2 toch ook geen goede keuze hé. Aan de andere kant; politici en politiek moeten eens stoppen met de burger aan te manen tot vanalles en nog wat gedrag. Mijn punt, in dat artikel, is dat je maatregelen kan nemen die aanvaardbaar zijn vvoor de brede bevolking, niet meer kosten, bijdragen tot veel meer maar... ingaan tegen de grote energielobby. Daar moet je dus idd. politieke moed voor hebben...