PDA

View Full Version : VAN GAEVER en zijn fameuze lijst


Hans1
7 februari 2007, 16:13
Staat de Heer Verstrepen achter het initiatief van zijn partijgenoot Van Gaever om een boekje te maken waaruit alle "onflamingantische" elementen worden gebannen?

Jürgen Verstrepen
7 februari 2007, 16:16
Wat ik ervan weet is het een publicatie die gaat verschijnen met pro-Vlaamse nationalistische zaken. Een reclameblad met tips dus. Elke publicatie, van welke strekking dan ook, is een pluspunt voor de keuze van de consument. Voor mijn part mag Freddy daarmee beginnen en als hij zich wil richten tot de flaminganten dat is dat zijn recht. Evenzeer dat er publicaties zijn die zich richten tot doelgroepen zoals de joodse gemeenschap, de katholieken, de vrijzinnigen, de franstalige Belgen in Vlaanderen...

Wat is het probleem?

Brandaan
7 februari 2007, 16:24
Op zich heb ik niets tegen zo'n boekje, maar ik vraag me toch af hoe men zou reageren als er een soortgelijk initiatief wordt opgezet met pro-islam zaken. Wat zou uw mening daarover zijn? Zou u dit ook als een pluspunt zien of zou u dit wel als een probleem zien?

garfield
7 februari 2007, 16:27
Op zich heb ik niets tegen zo'n boekje, maar ik vraag me toch af hoe men zou reageren als er een soortgelijk initiatief wordt opgezet met pro-islam zaken. Wat zou uw mening daarover zijn? Zou u dit ook als een pluspunt zien of zou u dit wel als een probleem zien?

Volgens mij bestaat dit reeds. in elke moskee zal je wel een lijstje vinden met Halal zaken

Hans1
7 februari 2007, 16:38
Wat ik ervan weet is het een publicatie die gaat verschijnen met pro-Vlaamse nationalistische zaken. Een reclameblad met tips dus. Elke publicatie, van welke strekking dan ook, is een pluspunt voor de keuze van de consument. Voor mijn part mag Freddy daarmee beginnen en als hij zich wil richten tot de flaminganten dat is dat zijn recht. Evenzeer dat er publicaties zijn die zich richten tot doelgroepen zoals de joodse gemeenschap, de katholieken, de vrijzinnigen, de franstalige Belgen in Vlaanderen...

Wat is het probleem?

Ik heb hier twee problemen mee:

1) het VB werkt met overheidsgeld en als dit boekje gemaakt wordt met overheidsgeld, dan is dat een schande omdat het doel discriminatoir is. Als het met zijn eigen geld wordt gedaan, doet hij inderdaad wat hij wil, maar dat belet ons niet om dat nazistisch te vinden (cfr. zuivere nazi-winkels en Jodenster). Want al wie er niet in staat, kan dan met de vinger worden gewezen.

2) hoe zou het VB reageren als het FDF in de Brussels Rand een gelijkaardig boekje uitgaf?

garfield
7 februari 2007, 16:40
1) het VB werkt met overheidsgeld en als dit boekje gemaakt wordt met overheidsgeld, dan is dat een schande omdat het doel discriminatoir is. Als het met zijn eigen geld wordt gedaan, doet hij inderdaad wat hij wil, maar dat belet ons niet om dat nazistisch te vinden (cfr. zuivere nazi-winkels en Jodenster). Want al wie er niet in staat, kan dan met de vinger worden gewezen.

?

Sponsoring ??
De handelaars betalen voor hun plekje. zoals ze betalen voor een vermelding in de gouden gids 8-)

Pietje
7 februari 2007, 16:45
Het wordt waarschijnlijk een héél dun boekje.8-)

Hans1
7 februari 2007, 16:48
Mijn vraag was hoe het VB gaat reageren als het FDF een gelijkaardig boekje uitgeeft.

Miguelito
7 februari 2007, 16:51
Dit is geen antwoord op de vraag, Miguelito.

Hopelijk kan de heer Verstrepen er één geven.;-)


1. Niets belet jullie omdat discriminerend te vinden en er 70 jaar oude argumenten voor te gebruiken.Tot nader orde doet het VB nog altijd zelf met haar geld wat ze wil. Niets belet de BUB een gelijkaardig pro-belgica-boekje op de markt te brengen.

2. Het fdf doet dingen die veel discriminerender zijn als dit boekje en het VB zou zeker van zich laten horen. Net zoals U dat nu ook doet.

evilbu
7 februari 2007, 20:35
2. Het fdf doet dingen die veel discriminerender zijn als dit boekje en het VB zou zeker van zich laten horen. Net zoals U dat nu ook doet.
Wat doet FDF concreet dat VB niet doet?

Zwartengeel
7 februari 2007, 20:40
Mijn vraag was hoe het VB gaat reageren als het FDF een gelijkaardig boekje uitgeeft.


FDF'ers hebben zulk een boekje niet nodig. Die eisen gewoon dat iedereen hen in Vlaams-Brabant in het Frans bedient en iedereen die dat niet doet is een racistische neonazi.

Daphne
8 februari 2007, 00:17
Kan een handige leidraad worden bij gerichte fiscale controles.
Het mes snijdt aan beide kanten, maar soms dieper in eigen vel.

longhorn
8 februari 2007, 02:49
Wat is eigenlijk het probleem met Van Gaever's lijst? Hier in de VS raadpleeg ik ook vaak de website www.buyblue.org Dit om te vermijden dat ik zaken doe met bedrijven die republikeinen sponsoren. Het staat de SP-a ook vrij om vakbondsvriendelijke bedrijven aan te bevelen wat ik persoonlijk wel zou gebruiken om ze te vermijden uiteraard.

lib
8 februari 2007, 13:01
Als F.Van Gaever zijn boekje schrijft zoals hij VLM bestuurde dan is het ergste te vrezen.
Maar kom ,hij ging ook een vakbond oprichten met als enige doel een
Berlusconi economie na te streven.
De kleine kiezer binnen het VB staat er goed voor...arm Vlaanderen hoe is
het mogelijk .:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

lib
8 februari 2007, 13:05
1. Niets belet jullie omdat discriminerend te vinden en er 70 jaar oude argumenten voor te gebruiken.Tot nader orde doet het VB nog altijd zelf met haar geld wat ze wil. Niets belet de BUB een gelijkaardig pro-belgica-boekje op de markt te brengen.

2. Het fdf doet dingen die veel discriminerender zijn als dit boekje en het VB zou zeker van zich laten horen. Net zoals U dat nu ook doet.

Sorry,het VB doet met ONS geld NIET wat het zelf wil.

King of beggars and fleas
8 februari 2007, 13:08
ik vind Freddy Van Gaevere wel een grappig figuur

het typetje van "de marginaal onder de rijken"

Kim
8 februari 2007, 16:00
ik vind Freddy Van Gaevere wel een grappig figuur
Ik vind Van Gaever eender een zielig figuur. Z'n luchtvaartmaatschappij bleek geen gat in de markt te zijn en nu is deze figuur naarstig op zoek naar het ultieme gat in de markt om nog enige vorm van aanzien te verkrijgen.

Zielig als je daarvoor met een Vlaams-nationalistisch handelaarslijstje moet bovenkomen. Nu ja... dat lijstje heeft ook z'n voordelen (zo weet ik weer waar ik niet meer moet komen. Ik zou er als Belgicist toch niet welkom zijn. ;)).

Internaut
9 februari 2007, 06:39
het typetje van "de marginaal onder de rijken"

Akkoord hij ziet er soms dronken uit (wat hij zeker niet is) maar als we even eerlijk zijn toch chapeau om een vliegtuigmaatschappij op te richten en diens meer. Hij is misshien nu geen succesvol zakenman meer maar het is alleszins geweten dat hij poen heeft. Daarvoor heb je iets moeten doen en bereikt hebben in je leven ;)

stab
9 februari 2007, 08:01
Ik vind Van Gaever eender een zielig figuur. Z'n luchtvaartmaatschappij bleek geen gat in de markt te zijn en nu is deze figuur naarstig op zoek naar het ultieme gat in de markt om nog enige vorm van aanzien te verkrijgen.Je bent allesbehalve goedgeplaatst om VG een zielige figuur te vinden, meiske.
Zijn luchtvaartmij werd geboycot door het Belgisch regime.

Kim
9 februari 2007, 15:36
Je bent allesbehalve goedgeplaatst om VG een zielige figuur te vinden, meiske.
Zijn luchtvaartmij werd geboycot door het Belgisch regime.

Ocharme toch... Moet ik nu medelijden krijgen met Van Gaever? :roll:

Bobke
9 februari 2007, 17:23
Ocharme toch... Moet ik nu medelijden krijgen met Van Gaever? :roll:
Misschien met de werknemers die op straat stonden ?

toccata
9 februari 2007, 19:57
Ik heb geen probleem met een Vlaams-nationaal handelaars boekje, al denk ik niet dat het gigantisch veel succes zal hebben.
Ik ben vooral benieuwd naar zijn rechtse krant die er tegen het eind vh jaar zou moeten zijn

Jürgen Verstrepen
9 februari 2007, 20:28
Hoe meer rozen en bloemen, hoe meer bloei. Niemand verplicht je om Freddy's gazet/boekske etc.. te kopen en lezen hé. Vreemd hoe men in Vlaanderen zo krampachtig probeert een maatschappij-sjabloon door te duwen. Als zijn boekske niet interessant is, dan zal het wel stoppen wegens geen geld meer. Dat heet vrije markt.

AyneRand
9 februari 2007, 20:58
Hoe meer rozen en bloemen, hoe meer bloei. Niemand verplicht je om Freddy's gazet/boekske etc.. te kopen en lezen hé. Vreemd hoe men in Vlaanderen zo krampachtig probeert een maatschappij-sjabloon door te duwen. Als zijn boekske niet interessant is, dan zal het wel stoppen wegens geen geld meer. Dat heet vrije markt.

Zou u dan bereid zijn u eigen geld in dit project te steken?

Jürgen Verstrepen
9 februari 2007, 21:11
Zou u dan bereid zijn u eigen geld in dit project te steken?

Zoals het er nu uitziet en het weinige wat ik erover weet denk ik niet neen. Nogal hoog risico en twijfelachtige ROI. :?

lombas
9 februari 2007, 21:33
Je eigen geld in zoiets steken, het doet me denken aan Ron Paul.

He has been criticized at times for his voting record, being the only dissenting vote against giving Pope John Paul II, Rosa Parks and Mother Teresa the Congressional Gold Medal of Honor. According to Texas Monthly, “When he was criticized for voting against the medal [for Parks], he chided his colleagues by challenging them to personally contribute $100 to mint the medal. No one did, of course. At the time, Paul observed, ‘It's easier to be generous with other people's money.’”

Daphne
10 februari 2007, 03:35
Hij is misshien nu geen succesvol zakenman meer maar het is alleszins geweten dat hij poen heeft. Daarvoor heb je iets moeten doen en bereikt hebben in je leven ;)

Zeker niet elke dag gaan werken en eerlijk je belastingen betalen.
Dweep toch niet zo met dat soort.

Jong N-VA'er
10 februari 2007, 15:57
FDF'ers hebben zulk een boekje niet nodig. Die eisen gewoon dat iedereen hen in Vlaams-Brabant in het Frans bedient en iedereen die dat niet doet is een racistische neonazi.

Terwijl het FDF zich net gedraagd als een bende neo-nazi's. Ik noem ze niet voor niets al jaren 'Front Des Fascistes';-)

evilbu
10 februari 2007, 16:01
Terwijl het FDF zich net gedraagd als een bende neo-nazi's. Ik noem ze niet voor niets al jaren 'Front Des Fascistes';-)
Kijk, dan herhaal ik weer mijn vraag : wat doet FDF dat VB eventueel NVA niet doet? Behalve manifesteren op andermans grond.

Hans1
10 februari 2007, 23:52
Zoals het er nu uitziet en het weinige wat ik erover weet denk ik niet neen. Nogal hoog risico en twijfelachtige ROI. :?

Geachte Heer Verstrepen,

Kan u een poging wagen om op mijn vraag te antwoorden aangaande het FDF?

Sorry voor de moeilijkheidsgraad van mijn vragen, maar ik houd de discussie graag op niveau.;-)

MaXiMuS
11 februari 2007, 00:04
Geachte Heer Verstrepen,

Kan u een poging wagen om op mijn vraag te antwoorden aangaande het FDF?

Sorry voor de moeilijkheidsgraad van mijn vragen, maar ik houd de discussie graag op niveau.;-)


Gelukkig! Ik vreesde 'even' dat u de discussies op niveau net probeerde te mijden. Silly me!

http://forum.politics.be/showthread.php?t=76300&page=2

van exaerde herman
11 februari 2007, 10:40
Sorry,het VB doet met ONS geld NIET wat het zelf wil.

nee,dat doet de p.s.al.

Hans1
11 februari 2007, 11:56
Is het VB dan niet bereid al haar belastinggeld aan de burger terug te betalen?

Miguelito
11 februari 2007, 13:42
Is het VB dan niet bereid al haar belastinggeld aan de burger terug te betalen?


Waarom?

Het VB krijgt net zoals alle andere partijen die verkozen geraken een evenredige financiele steun als dat ze kiezers hebben. De eigen kiezers betalen dus de partij via hun belastingen.