PDA

View Full Version : Een immigratiestop als oplossing voor vele problemen


eddy123
12 februari 2007, 20:12
Zonder massale immigratie zal de Belgische bevolking binnenkort beginnen dalen
Gevolg:
Minder verkeer op de weg =minder files
Minder uitstoot van milieonvriendelijk stoffen=halen van de kyotonorm
Minder gezinnen =minder nood aan woningen dus lagere prijzen
Minder economie= minder nood aan nieuwe bedrijfsterreinen
Belgie wordt dankzij een bevolkingsdaling terug leefbaar

Maar de politiek is hier niet zo gelukkig mee
Men wil immers een zo groot mogelijke economie om in het buitenland het status van economische grootmacht te behouden
Moet het verstand de baan ruimen voor het ego?

Geert Lambert
12 februari 2007, 22:33
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert

smiley
12 februari 2007, 23:59
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert

Waarom moeten het perse ongeschoolde islamieten zijn ?


Klokkenluidster in Antwerpen ontslagen !Buitengegooid om de waarheid te zeggen !!!

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=6794&postdays=0&postorder=asc&start=25

Desiderius
13 februari 2007, 00:11
Bovendien zijn al die problemen rond knelpuntberoepen e.d.m. moeiteloos op te lossen binnen de Europese Unie; een écht vrij verkeer van personen, goederen en diensten zorgt automatisch voor een nieuw evenwicht.

Bobke
13 februari 2007, 00:25
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert
Zei men vijftig jaar geleden ook al.
En waar vindt men nu de meeste werklozen ?

eddy123
13 februari 2007, 16:53
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert
Er zijn genoeg werklozen om in de knelpuntberoepen aan de slag te gaan
Minder werklozen maakt de sociale zekerheid ook betaalbaar
Deze werklozen en nog een pak nieuwe belgen aan het werk helpen is onrealistisch
Door steeds efficienter te werken worden steeds meer producten gemaakt door steeds minder mensen op steeds meer industrietereinen
Tenzij u in de toekomst van Belgie één industrieterrein wenst te maken gaan we ooit eens moeten toegeven dat er een grens is aan de economie en hebben wij dus geen nieuwe belgen nodig

Geert Lambert
14 februari 2007, 20:16
Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk werklozen aan de slag krijgen en hen aan een zinvolle job helpen. Maar men moet natuurlijk wel over de juiste kwalificaties en mogelijkheden beschikken.

Zo is verpleegkunde een knelpuntberoep, maar niet iedereen kan zomaar verpleger/eegster zijn toch? En dat gaat voor veel knempuntberoepen op hoor.

rik47
14 februari 2007, 20:36
Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk werklozen aan de slag krijgen en hen aan een zinvolle job helpen. Maar men moet natuurlijk wel over de juiste kwalificaties en mogelijkheden beschikken.

Zo is verpleegkunde een knelpuntberoep, maar niet iedereen kan zomaar verpleger/eegster zijn toch? En dat gaat voor veel knempuntberoepen op hoor.
Waarom zijn voor SPa/Spirit Oost-Europeanen als arbeidskracht dan minder welkom als mensen uit de Magreb-landen?

Geert Lambert
14 februari 2007, 20:38
U vergist zich. Spirit denkt hier anders over dan de SPa, stond voor enkele dagen zelfs nog eens in de krant (Standaard)


Geert

Online
14 februari 2007, 20:50
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert

Uw redenering strookt niet met de realiteit.
De reeds aanwezig migranten vullen de knelpuntberoepen niet in, ondanks alle knuffelmaatregelen (positieve discriminatie, diversitetsplannen, etc). De 3de generatie allochtonen a.k.a. als 'nieuwe Belgen' ook niet : in Brussel (waar de grootste concentratie woont) is de werkloosheid het grootst onder die zogenaamde verrijkers.
Waarom dan verse werklozen importeren?
Of gaat u voortaan wat selectiever zijn in het kiezen van migranten? Gaat u de echt verrijkende specimen binnen laten ... om de uitkeringen van de minder verrijkende maar sterk groeiende (familiehereniging - importhuwelijken) soort te financieren?
Verder is er de globalisering : de industriële onderbouw vertrekt naar lage loonlanden.
Onze sociale zekerheid zal dus hervormd moeten worden.

Cynicus
14 februari 2007, 20:51
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert

Vervang de huidige verwerpelijke, geldverslindende passieve uitkeringen voor wat werkbekwamen zonder werk betreft door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2156880&postcount=813) waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst, en de knelpuntberoepen zouden vlug ingevuld zijn.

Cynicus
17 februari 2007, 07:35
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert

U zou beter dit artikel (http://new.cash.be/articles/index.jsp?siteID=73&sectionID=122&articleID=66614) eens lezen.

Online
17 februari 2007, 18:17
Spirit wil nieuwe procedure voor regularisatie

http://www.hln.be/static/FOTO/art/9/9/0/large_343681.jpg
Spirit pleit voor een nieuwe regularisatieoperatie van mensen zonder papieren. Dat heeft de voorzitter van de linksliberalen Geert Lambert zaterdag verklaard op een studiedag van zijn partij. Zo'n 'generaal pardon' moet afgesproken worden bij de komende regeringsonderhandelingen, zo luidt het.

Spirit hield zaterdagnamiddag aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB) een studiedag rond intergenerationele solidariteit in tijden van vergrijzing. Eén van de oplossingen voor de vergrijzing is volgens Lambert te vinden in het voeren van een actieve migratiepolitiek. De grenzen sluiten terwijl vacatures niet kunnen worden ingevuld, is een verkeerde keuze, meent hij.

Evenmin kan het volgens Spirit dat mensen die hier al jaren wonen, perfect geïntegreerd zijn en in wie de overheid al enkele jaren onderwijs investeerde, teruggestuurd worden naar hun land van herkomst. "Vooral niet wanneer we weten dat we morgen arbeidskrachten tekort komen om onze verzorgingsstaat overeind te houden".

Daarom pleit de kartelpartner van de sp.a voor een nieuwe regularisatieoperatie. Daarover dienen bij de komende regeringsonderhandelingen afspraken te worden gemaakt. "Het is mooi voorbeeld van een open samenleving", dixit Lambert. (belga) HLN 17/2

Ik zou graag weten van Geert Lambert of hij ook wat gaat doen met de verrijkers die hier al aangespoeld zijn in de vorige decennia en die - zoals hij goed weet - oververtegenwoordigd zijn in de werkloosheidsstatistieken en dus ook in de statistieken mbt de grootste SZ-consumenten.
Ik vraag mij af of hij bereid is lessen te trekken uit het verleden.

kelt
17 februari 2007, 18:36
In plaats van een nieuwe reguralisatiegolf voor mensen zonder papieren is het misschien de gelegenheid om onze openbare diensten eens te "bevrijden" van al die ambtenaren die er in geslaagd zijn om de "tabula rasa" van de vorige reguralisatie ongedaan te maken hun "C4" te geven,en wel met onmiddelijke ingang en ZONDER mogelijkheid op VW-premies.....

Babylonia
17 februari 2007, 22:17
Migratie is een recht en open grenzen zullen goedkoper zijn als wat er nu gebeurt
Al de grenzen totaal af sluiten hermetisch is onmogelijk dus blijven er mensen binnen komen en blijft een illegale arme kaste groeien
Die dan opsluiten en eten geven en verbieden te werken is natuurlijk heel duur en onmenselijk! Dan krijg je de discussie tsn echte en niet echte vluchtelingen. Waren wij dn geen goudzoekers overal van australie tot zuid afrika?
Het recht geven om te werken is veel slimmer zo dragen ze bij aan de sociale kas. Hen verbieden te werken is onmenselijk!
Vroeger waren de grenzen ook open mensen verlaten hun familie en vrienden niet zomaar. Ze keren ook heel vaak terug vooral nadat ze hun papieren krijgen!
Er zijn wereldwijd 6 milj vluchtelingen door oorlog en honger (UN). Vorig jaar zijn er bij ons 3000 erkent waw wat een solidariteit voor een rijk land!
Ik schaam me een beetje.
Gemiddeld ondersteun ik de afgelopen 10 jaar 2 a 4 vluchtelingen
tot ze een oplossing vinden in hun zoektocht naar papieren.
Ik vind dat zwaar!

vercetti
18 februari 2007, 11:09
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert



Kunnen we niet beter eerst de werklozen hier aan het werk zetten voor we nog maar spreken over invoer van vreemdelingen?

Bob
18 februari 2007, 11:29
U vergist zich. Spirit denkt hier anders over dan de SPa, stond voor enkele dagen zelfs nog eens in de krant (Standaard)


Geert

Maar blijft dan toch de vraag waarom Spirits grote broer tegen de migratie van Oost-Europeanen (die komen om te werken), gekant is ? (weet ik, moet ik aan VandeLanotte vragen).
Maar hoe denkt Spirit eigenlijk over de immigratie van anderstalige laaggeschoolden, die hier binnenkomen onder het mom van gezinshereniging en al of niet gedwongen huwelijken, en waarvan de arbeidintegratie zeer laag is. Maw wat met de immigratie van degenen die het land economisch gezien, kan missen.

Bobke
18 februari 2007, 11:30
Kunnen we niet beter eerst de werklozen hier aan het werk zetten voor we nog maar spreken over invoer van vreemdelingen?
Dat is de bedoeling, we gaan meer politie, OCMWmedewerkers en straathoekwerkers nodig hebben. :lol:
Ook meer sociale woningen enz

guido 007
18 februari 2007, 11:58
Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk werklozen aan de slag krijgen en hen aan een zinvolle job helpen. Maar men moet natuurlijk wel over de juiste kwalificaties en mogelijkheden beschikken.

Zo is verpleegkunde een knelpuntberoep, maar niet iedereen kan zomaar verpleger/eegster zijn toch? En dat gaat voor veel knempuntberoepen op hoor.

Inderdaad, niet iedereen kan verpleegkundige zijn, toch kunnen we dit probleem op een andere manier aanpakken, bv door de taak van verpleger op te splitsen in 2 onderdelen.
1. De echt verpleegkundige taken worden door verpleegkundigen gedaan.
2. De bijkomende taken, zoals wassen, maaltijden ronddelen, naar het toilet gaan enz... wordt gedaan door "ongeschoolde" helpers.

Dit fenomeen zie je al in tal van bedrijvigheden, zelfs in de bloedtransfusiecentra past men dit al jaren toe, daar heb je:
1. De dokter die de donors onderzoekt.
2. De verpleegkundigen die bloed mogen aftappen.
3. De helpers die administratie doen, die koffie zetten, die een oogje in het zeil houden, die....

Het kan dus heus wel hoor.

guido 007
18 februari 2007, 12:00
Dat is de bedoeling, we gaan meer politie, OCMWmedewerkers en straathoekwerkers nodig hebben. :lol:
Ook meer sociale woningen enz

Daar zitten we dus niet op te wachten.
Vergeet niet dat al deze mensen (noodzakelijk of niet, dat is een andere discussie) betaald worden door de arbeiders. Dus een overheid die jobs creeërt door tal van maatregelen (GESCO, DIENSTENCHECKE'S enz..) doet dit door de lasten op de echte arbeid te verhogen.

guido 007
18 februari 2007, 12:06
Kunnen we niet beter eerst de werklozen hier aan het werk zetten voor we nog maar spreken over invoer van vreemdelingen?

Deze discussie moeten we inderdaad aangaan. Het kan toch niet dat we meer dan 100.000 werklozen hebben en tergelijkertijd onze jobs niet ingevuld krijgen. Dit is voor een groot deel ook de fout van onze ouders, het onderwijs, de overheid.

Het argument: "Daar heb ik niet voor geleerd". Zou niet of maar in heel beperkte vorm aanwezig mogen zijn.

Ga naar om het even welk fabriek en stel de arbeid(ers) (sters) 2 vragen.
Vraag 1: Waarvoor heb je geleerd?
Vraag 2: Welk werk doe je?

Je zal er versteld van staan te horen hoeveel mensen effectief de job uitoefenen waarvoor ze gestudeerd hebben.

gladiator
18 februari 2007, 17:49
U zou beter dit artikel (http://new.cash.be/articles/index.jsp?siteID=73&sectionID=122&articleID=66614) eens lezen.

Geen reactie meer...Moest ik Geert Lambert (n�*et Noels) heten, zou ik dit ook handig negeren. We kunnen niet snel genoeg naar Parijse/Franse toestanden evolueren.

Wie het boek van Bat Ye'or (Eurabia) al eens heeft doorgenomen weet ondertussen waar de Islamitische import-fetish vandaan komt (en de terughoudendheid tov onze Oost-Europese, Christelijke buren).

Cynicus
18 februari 2007, 20:16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2442498#post2442498)
U zou beter dit artikel (http://new.cash.be/articles/index.jsp?siteID=73&sectionID=122&articleID=66614) eens lezen.


Geen reactie meer...Moest ik Geert Lambert (n�*et Noels) heten, zou ik dit ook handig negeren. We kunnen niet snel genoeg naar Parijse/Franse toestanden evolueren.

Wie het boek van Bat Ye'or (Eurabia) al eens heeft doorgenomen weet ondertussen waar de Islamitische import-fetish vandaan komt (en de terughoudendheid tov onze Oost-Europese, Christelijke buren).

U neemt me de woorden uit de mond.

Enter
18 februari 2007, 22:50
Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk werklozen aan de slag krijgen en hen aan een zinvolle job helpen. Maar men moet natuurlijk wel over de juiste kwalificaties en mogelijkheden beschikken.

Zo is verpleegkunde een knelpuntberoep, maar niet iedereen kan zomaar verpleger/eegster zijn toch? En dat gaat voor veel knempuntberoepen op hoor.

En het is natuurlijk veel goedkoper om de werkloosheidsuitkering van een Belgische werkloze in de tijd te beperken zonder de werkloze een opleiding aan te bieden.
Als je dan ook nog tegen een hongerloon een "geschoolde" allochtoon diezelfde job aanbiedt, ben je toch niet goed bezig.
Als dat het idee van een "solidaire, sociale liberaal " is? :x

Sorry. Maar dat is nu echt de manier om de mensen naar het VB te jagen.
Zelfs ik begin daar nu aan te denken.

Bobke
18 februari 2007, 22:56
zonder nieuwe belgen ontstaan er nu al veel knelpuntberoepen. Om onze economie draaiend te houden en om onze sociale zekerheid betaaldbaar te houden, zullen we met meer aan het werk moeten. Ook nieuwe migranten zullen hier aardig toe bijdragen hoor.

Ik vrees dus (en weet zelfs zeker) dat uw theorie helemaal niet opgaat, wel integendeel.


Geert
Met ook, of ga je beweren dat de nieuwe Belgen nooit werkloos zijn ? :lol:

Geert Lambert
18 februari 2007, 23:11
Natuurlijk zijn er veel migranten in de werkloosheid te vinden, omdat er ook veel werkgevers zijn die er bang van zijn hen tewerk te stellen. Bijzonder jammer.

Onze optie is een optie van én én én: én werklozen activeren, én migranten aan het werk helpen/krijgen, én regulariseren.

Illegalen zitten ten anderen bijzonder vaak wel in de tewerkstelling, zij het in zwart werk, waar ze uitgebuit worden. Moeten we dat aanvaarden?


Geert

jurgen79
18 februari 2007, 23:15
Natuurlijk zijn er veel migranten in de werkloosheid te vinden, omdat er ook veel werkgevers zijn die er bang van zijn hen tewerk te stellen. Bijzonder jammer.

Onze optie is een optie van én én én: én werklozen activeren, én migranten aan het werk helpen/krijgen, én regulariseren.

Illegalen zitten ten anderen bijzonder vaak wel in de tewerkstelling, zij het in zwart werk, waar ze uitgebuit worden. Moeten we dat aanvaarden?


Geert

Simpel toch...illegalen zijn onaanvaardbaar en indien deze mensen geen wettelijk aanvaardbare reden kunnen aantonen dienen deze het land te worden uitgezet.
Het beleid faalt in belgie...en via een regularisatie ronde zoeken jullie opnieuw alles goed te keuren :roll:
Pas het beleid aan en voer het ten gronde uit ipv illegalen welke uitgeprocedeerd zijn nog op belgisch grondgebied toe te laten...ongeacht of hun kinderen hier les volgen of niet. Gedaan met die emotionaliteit en eindelijk fatsoenlijk besturen!

Bobke
18 februari 2007, 23:37
Natuurlijk zijn er veel migranten in de werkloosheid te vinden, omdat er ook veel werkgevers zijn die er bang van zijn hen tewerk te stellen. Bijzonder jammer.
Natuurlijk is dat jammer maar het legt de vinger op de open wonde.
Waarom de werkgevers plots niet bang meer zouden zijn om de nieuwe migranten, die al helemaal de taal niet spreken, tewerk te stellen is mij een raadsel.

Onze optie is een optie van én én én: én werklozen activeren, én migranten aan het werk helpen/krijgen, én regulariseren.
Wie houdt u tegen om de werklozen aan het werk te zetten?

Illegalen zitten ten anderen bijzonder vaak wel in de tewerkstelling, zij het in zwart werk, waar ze uitgebuit worden. Moeten we dat aanvaarden?


Geert
Natuurlijk moet je dat niet aanvaarden, het moet ten zeerste bestreden worden.
En door het aanpakken van de uitbuiters en de illegalen.
Legaliseer ze en ze vinden op slag geen werk meer of krijgen meer als werkloze.

Geert Lambert
18 februari 2007, 23:50
Waarvoor pleit je nu? Geen werk geven en in de illegaliteit laten?

Wel ik niet!


Geert

jurgen79
18 februari 2007, 23:54
Waarvoor pleit je nu? Geen werk geven en in de illegaliteit laten?

Wel ik niet!


Geert

Nee, wij ook niet :lol:
Wet toepassen en uitgeprocedeerden en misdadigers uitwijzen!

Geert Lambert
18 februari 2007, 23:58
Uitgeprocedeerden volgens de nieuwe wet, dus na een korte periode: ok.

Misdadigers heb ik liever hier achter slot en grendel, tenzij er waterdichte afspraken zijn met het thuisland natuurlijk.

jurgen79
19 februari 2007, 00:02
Uitgeprocedeerden volgens de nieuwe wet, dus na een korte periode: ok.

Misdadigers heb ik liever hier achter slot en grendel, tenzij er waterdichte afspraken zijn met het thuisland natuurlijk.

Dus uw boodschap is kom naar hier...tracht hier zolang mogelijk onder te duiken...tracht dit na een periode ook te bewijzen en je mag belg worden?
Toch niet normaal te noemen?8O

Bobke
19 februari 2007, 00:18
Waarvoor pleit je nu? Geen werk geven en in de illegaliteit laten?

Wel ik niet!


Geert
Geen zwart werk toelaten.
Lijkt mij een groot verschil.