PDA

View Full Version : Verkiezingen


Catalyst
18 februari 2007, 19:11
Geachte,

Hoeveel stemmen gaat UNIE halen bij de verkiezingen van 07, volgens u?

Cedric Vloemans
19 februari 2007, 02:26
Ik ben uiteraard niet in het bezit van een kristallen bol. Het is dus een vraag waar tot op tien juni geen antwoord op kan gegeven worden, echter, het spreekt voor zich dat UNIE niet onmiddellijk utopische dromen zal koesteren, en hopen op een verkozene. Anderzijds zal UNIE streven om voor zowel Kamer als Senaat volledige lijsten in te dienen, en dit in het volledige land.

Voor een kleine partij, ook al is het heden een kartelpartij, is dit een grote uitdaging, waar reeds enige tijd veel mensen hun tijd insteken.

Mijn inziens kunnen deze volledige lijsten voor beide kamers een surplus betekenen voor onze lijst.

Ongeacht dat we geen cijfers kunnen plakken op uw vraag, hoopt UNIE wel de kaap van 1 procent te overschrijden, als psychologische overwinning. Ook al betekent dit op partijpolitiek vlak niet zoveel, het zou echter een mooie vooruitgang zijn voor de Belgische Beweging.

baarle
19 februari 2007, 20:41
Ongeacht dat we geen cijfers kunnen plakken op uw vraag, hoopt UNIE wel de kaap van 1 procent te overschrijden, als psychologische overwinning. Ook al betekent dit op partijpolitiek vlak niet zoveel, het zou echter een mooie vooruitgang zijn voor de Belgische Beweging.

Als ik Belgicist was, zou ik je hetzelfde vragen als ik nu als liberaal aan JMDD en Hugo C zeg: waarom richten jullie in godsnaam niet één liberale partij op? Zijn jullie bang van je eigen schaduw? Willen jullie tegen elke prijs klein blijven?

Maar begrijp me niet verkeerd, voor mij mogen er gerust 30 Belgische groupuscules opkomen.

Cedric Vloemans
19 februari 2007, 20:50
Als ik Belgicist was, zou ik je hetzelfde vragen als ik nu als liberaal aan JMDD en Hugo C zeg: waarom richten jullie in godsnaam niet één liberale partij op? Zijn jullie bang van je eigen schaduw? Willen jullie tegen elke prijs klein blijven?

Maar begrijp me niet verkeerd, voor mij mogen er gerust 30 Belgische groupuscules opkomen.

Waar past dit in deze discussie?

baarle
19 februari 2007, 20:51
Waar past dit in deze discussie?

Wel, er werd gevraagd naar het aantal stemmen dat Unie denkt te halen... dan lijkt het me logisch dat je ook even aan de verdeeldheid tussen de partijpolitieke Belgicisten denkt.

Cedric Vloemans
19 februari 2007, 20:55
Wel, er werd gevraagd naar het aantal stemmen dat Unie denkt te halen... dan lijkt het me logisch dat je ook even aan de verdeeldheid tussen de partijpolitieke Belgicisten denkt.

Ik denk dan dat dit beter plaats vindt in de topic "UNIE of BUB".

Ik heb in een andere post reeds geantwoord dat UNIE niet liever heeft als het verenigen van al die groupuscules, en we hebben ook de BUB aan tafel uitgenodigd. Ze hebben hun eigen redenen om hier niet op in te gaan, daar kan UNIE verder niets aan veranderen.