PDA

View Full Version : Somers: "Zaventem Vlaamse luchthaven"


Zeno!
9 januari 2004, 20:29
"COMPENSATIES VOOR EEN WAALS DHL"
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
Vlaams minister-president Bart Somers
vindt dat Vlaanderen compensaties moet
krijgen als het koerierbedrijf DHL
verhuist naar de luchthaven van Luik
Bierset of naar een eventuele nieuwe
luchthaven in Chièvres.

In dat geval vindt hij dat de nationale
luchthaven van Zaventem een Vlaamse
luchthaven moet worden. Hij zegt dat in
het Canvas-programma Villa Politica.

Regeringspartij Spirit heeft er geen
bezwaar tegen dat DHL eventueel naar
Wallonië zou verhuizen

Spirit-voorzitster Els Van Weert vindt
nog meer nachtvluchten vanop Zaventem
in elk geval onmogelijk.



Was Stevaert ook al geen voorstander voor de regionalisering van Zaventem?

Dies
9 januari 2004, 20:51
Vlaams minister-president Bart Somers
vindt dat Vlaanderen compensaties moet krijgen
Was het geen vaak voorkomend verwijt van de Vlaams-Nationalisten naar Wallonië toe dat het ridicuul is dat wanneer men in Vlaanderen (de nodige)investeringen doet voor Xaantal miljoen euro dat men automatisch eiste dat in Wallonië voor eenzelfde bedrag geld werd uitgegeven?!

Jan van den Berghe
9 januari 2004, 21:20
Was het geen vaak voorkomend verwijt van de Vlaams-Nationalisten naar Wallonië toe dat het ridicuul is dat wanneer men in Vlaanderen (de nodige)investeringen doet voor Xaantal miljoen euro dat men automatisch eiste dat in Wallonië voor eenzelfde bedrag geld werd uitgegeven?!

Eerlijk gezegd zie ik de huidige Vlaamse minister-president helemaal niet als een "Vlaamsnationalist".

Hans1
9 januari 2004, 23:10
Bart Somers is de right man on the right place, een marionet. :wink:

Zeno!
9 januari 2004, 23:41
Bart Somers is de right man on the right place, een marionet. :wink:

Sterk argument. Draagt veel bij tot deze discussie. :roll:

Foundation
10 januari 2004, 10:54
De luchthaven Vlaams, maar geen bedrijf dat zich er nog zou willen vestigen omdat er niks lawaai gemaakt mag worden?

Het zal opbrengen...

Philips Inc.
10 januari 2004, 18:28
De luchthaven Vlaams, maar geen bedrijf dat zich er nog zou willen vestigen omdat er niks lawaai gemaakt mag worden?

Het zal opbrengen...

Inderdaad, voor één keer volg ik je ...

Hoe wordt dit opgelost in andere landen en grootsteden?

Foundation
10 januari 2004, 19:36
Daar luistert men niet naar geweeklaag van mensen die rond een luchthaven zijn gaan wonen en schrikken dat er gevlogen wordt.

Hans1
10 januari 2004, 19:43
Maar ja, het Vlaams Gewest denkt dat het al genoeg jobs heeft waarschijnlijk.

De redenering is ook belachelijk: de luchthaven wordt vandaag gesubsidieerd met nationaal geld, maar ze ligt in het Vlaams Gewest. Dat is dus een transfer van zuid naar noord. Nationale investeringen in Bierset mogen dan weer niet. Wat logica betreft, staan de Vlaams-nationalisten nog ver achter.

Tantist
10 januari 2004, 20:07
Somers=Separatist! Somers=fascist! :evil: :evil: :evil:

zou kunnen :wink: :twisted:

Patriot!
10 januari 2004, 21:53
Bart Somers is de right man on the right place, een marionet. :wink:


Inderdaad, hij en zijn zelfhulpgroep (annex tehuis voor mislukte politiekers) blijven maar guitige dingen verzinnen, terwijl de échte regering van België weer een slagvaardige staat in Europa maakt, zonder op de marionetten te letten. En zo hoort het ook.

Distel
10 januari 2004, 22:33
Maar ja, het Vlaams Gewest denkt dat het al genoeg jobs heeft waarschijnlijk.

De redenering is ook belachelijk: de luchthaven wordt vandaag gesubsidieerd met nationaal geld, maar ze ligt in het Vlaams Gewest. Dat is dus een transfer van zuid naar noord. Nationale investeringen in Bierset mogen dan weer niet. Wat logica betreft, staan de Vlaams-nationalisten nog ver achter.

Wat een debiliteiten ik toch weer lees wanneer ik eens drie seconden online kom. De initiële post stelt duidelijk dat Zaventem een nationale luchthaven is, en dat er gepleit wordt om er een Vlaamse van te maken. Transfer van Z naar N mijn hol. Is het zo dat jij die vermeende Z-N transfers in de toekomst ziet? Dan is het gemakkelijk natuurlijk... Wat logica betreft, staat de BUB nog ver achter.

Benjamin
11 januari 2004, 16:55
C'est pas demain la veille que l'aéroport de Bruxelles-National deviendra flamand. Cette marionnette de Bart Somers est déj�* en période préelectorale et sent donc le besoin de sortir des âneries, comme il l'avait fait avec ses J.O. flamands.

C uit W
11 januari 2004, 17:19
Vlaams minister-president Bart Somers
vindt dat Vlaanderen compensaties moet krijgen
Was het geen vaak voorkomend verwijt van de Vlaams-Nationalisten naar Wallonië toe dat het ridicuul is dat wanneer men in Vlaanderen (de nodige)investeringen doet voor Xaantal miljoen euro dat men automatisch eiste dat in Wallonië voor eenzelfde bedrag geld werd uitgegeven?!
DHL weg uit Zaventem = verlies.
---> Vlaanderen verdient een compensatie.

Dit is iets heel anders dan domme wafelijzerpolitiek en dergelijke.

C uit W
11 januari 2004, 17:20
Bart Somers is de right man on the right place, een marionet. :wink:


Inderdaad, hij en zijn zelfhulpgroep (annex tehuis voor mislukte politiekers) blijven maar guitige dingen verzinnen, terwijl de échte regering van België weer een slagvaardige staat in Europa maakt, zonder op de marionetten te letten. En zo hoort het ook.
Ah, wat doet hij wel?
Buiten massa's jobs maken uiteraard :roll:

Dies
11 januari 2004, 17:35
DHL weg uit Zaventem = verlies.
---> Vlaanderen verdient een compensatie.

Dit is iets heel anders dan domme wafelijzerpolitiek en dergelijke.
Bedrijf X weg uit België = verlies.
---> België verdient een compensatie?

Ik zie de logica niet echt, maar goed.

C uit W
11 januari 2004, 18:05
DHL weg uit Zaventem = verlies.
---> Vlaanderen verdient een compensatie.

Dit is iets heel anders dan domme wafelijzerpolitiek en dergelijke.
Bedrijf X weg uit België = verlies.
---> België verdient een compensatie?

Ik zie de logica niet echt, maar goed.
Een overheid die beslist om ergens een bedrijf weg te halen om het op een andere plaats te vestigen is wel iets anders dan een bedrijf die dat voor zichzelf doet.

John Stufflebeam
11 januari 2004, 18:12
DHL weg uit Zaventem = verlies.
---> Vlaanderen verdient een compensatie.

Dit is iets heel anders dan domme wafelijzerpolitiek en dergelijke.
Bedrijf X weg uit België = verlies.
---> België verdient een compensatie?

Ik zie de logica niet echt, maar goed.

1) DHL wil uitbreiden in Zaventen, waar de infrastructuur voorhanden is (tot 7000 extra werknemers in dienst nemen, bovenop de 3000 die er nu reeds werken).
2) De federale regering wil dit niet, ze vraagt dat DHL naar Bierset verhuist (3000 werknemers in Zaventem ontslaan, en in Bierset tot 10.000 mensen in dienst nemen)
3) In Bierset is de infrastructuur niet voorhanden, de federale regering wil daarom ongeveer 500 miljoen euro investeren in Bierset.
4) Andere investeringen in infrastructuur / logistiek zijn veel dringender:2e goederenspoor Antwerpse haven, betere bereikbaarheid Zaventem over spoor en weg. De federale regering wil daar geen euro in investeren.

Conclusie: Somers eist:
- ofwel investeringen in logistiek in Antwerpen / Zaventem want die zijn echt noodzakelijk
- ofwel luchthaven Zaventem naar Vlaanderen.

Dat is toch logisch.

Bruno*
11 januari 2004, 20:28
Zaventem moet nationaal blijven, Somers is een marionet. Hij zou beter in Mechelen gebleven zijn, dat was zijn niveau... hoewel ik me afvraag hoe die daar ooit burgemeester geworden is.

Jan van den Berghe
11 januari 2004, 20:33
Zaventem moet nationaal blijven ...

Moeten? Moeten? Dat zal de toekomst uitwijzen...

Hans1
11 januari 2004, 21:32
Uw Vlaams-nationale redeneringen volgend zou het Waals gewest recht hebben op compensaties met terugwerkende kracht tot 1980 omdat Zaventem sinds dien in het Vlaams gewest lag... Dat is een fameus pak geld. Gelukkig voor de "Vlamingen" doet de B.U.B. niet mee aan zulk een wafelijzerpolitiek uit donkere tijden van Luikse en Antwerpse maffia.

C uit W
11 januari 2004, 21:33
Uw Vlaams-nationale redeneringen volgend zou het Waals gewest recht hebben op compensaties met terugwerkende kracht tot 1980 omdat Zaventem sinds dien in het Vlaams gewest lag... Dat is een fameus pak geld. Gelukkig voor de "Vlamingen" doet de B.U.B. niet mee aan zulk een wafelijzerpolitiek uit donkere tijden van Luikse en Antwerpse maffia. :lol: :lol:

Véronique
11 januari 2004, 21:37
Ik denk dat iedereen er hier aan is voor de moeite aangezien Luc Coene,minister van Staat en voormalig kabinetchef van Verhofstadt wil dat Zaventem op lange termijn moet verdwijnen

John Stufflebeam
11 januari 2004, 22:34
Ik denk dat iedereen er hier aan is voor de moeite aangezien Luc Coene,minister van Staat en voormalig kabinetchef van Verhofstadt wil dat Zaventem op lange termijn moet verdwijnen

Zijn voorstel: een nieuwe luchthaven in Wallonië (kostprijs 4 miljard euro), en over 15 jaar Zaventem dicht. Dat betekent: 100.000 mensen in Vlaams-Brabant ontslaan, en 100.000 andere mensen in Wallonië in dienst nemen.

Dat scenario wil hij blijkbaar eens uitproberen met DHL: DHL-Zaventem dicht, 3.000 mensen ontslaan, en 10.000 andere mensen in Bierset aannemen. De federale regering zal dan ook nog extra investeren in Bierset (500 miljoen euro).

Zaventem dicht, daar kan de Vlaamse regering een stokje voor steken, maar enkel als ze de luchthaven in handen krijgt.