PDA

View Full Version : antiterrorismewetgeving


Pelgrim
22 februari 2007, 11:25
Beste,

wat vindt u eigenlijk van de nieuwe antiterrorismewetgeving? Vindt u het kunnen dat iemand (meer bepaald Bahar Kimyongur) vijf jaar celstraf krijgt omdat hij een persconferentie heeft georganiseerd?

Cedric Vloemans
24 februari 2007, 20:15
Beste,

wat vindt u eigenlijk van de nieuwe antiterrorismewetgeving? Vindt u het kunnen dat iemand (meer bepaald Bahar Kimyongur) vijf jaar celstraf krijgt omdat hij een persconferentie heeft georganiseerd?

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet erg op de hoogte ben van Bahar Kimyongur. Wat hield deze persconferentie in? Is hij louter op basis daarvan veroordeeld? Indien het louter hierom was, moet ik mijn diepste afgrijzen uitspreken, gezien we nog steeds in een vrij land leven, waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel werd gedragen (ook al werden hier in het verleden, jammer genoeg, partij-vzw's veroordeeld om een mening - waar ik zelf niet achtersta).

Maar graag meer info?

Pelgrim
24 februari 2007, 23:43
http://www.leclea.be/ hier is meer informatie te vinden.

Nu is het een feit dat Kimyongur deze persconferentie organiseerde voor een partij die in turkije als terroristisch bestempeld wordt (een land waar in het Koerdisch spreken in het parlement reeds als poging tot omverwerpen van de grondwettelijke orde wordt beschouwd...).

Maar het gaat veel verder dan dat. Er werd alleszins een precedent geschept, waardoor Europa patriot-act toeren begint te doen.