PDA

View Full Version : establishment


Fieseler
26 februari 2007, 09:52
Geachte Heer Schoofs,
Beste Bert,

Vóór onze linkse vrienden met modder beginnen te smijten in deze topic graag een nogal neutraal vraagje die ik aan elke Vlaams Belang mandataris pleeg op dit forum.
Mag ik van U vernemen hoe de verhouding van het establishment en uw onmiddellijke omgeving ten aanzien van jou veranderde naargelang U zich meer en meer manifesteerde als aktief lid, militant en succesvol mandataris van het Vlaams Belang.

Houzee!


Fieseler

Mac Don
26 februari 2007, 11:35
Misschien is het handig om eerst de vage term 'establishment' wat te concretiseren... ;-)

Fieseler
26 februari 2007, 13:39
Misschien is het handig om eerst de vage term 'establishment' wat te concretiseren... ;-)

Ik bedoelde eigenlijk iedereen waar Bert professioneel en sociaal mee in contact kwam/komt.
Ik begrijp ook dat er pijlers zijn binnen "het establisment" (koningshuis, kerk, vakbonden, 4 machten (vooral pers), grootkapitaal) waar Bert waarschijnlijk niet/zelden mee in aanraking komt, maar ik denk dat hij wel weet wat ik bedoel...

Hans1
26 februari 2007, 19:17
Het wordt inderdaad tijd dat het Vlaams-nationaal establishment wordt in vraag gesteld (VRT, Vlaamse regering, Vlaams parlement, federalisme etc). In die zin kan ik je volledig volgen.;-)

Bert Schoofs
26 februari 2007, 19:37
Beste,

Onmiddellijk na mijn toetreding tot de partij ben ik "actief lid", nl. in de functie van voorzitter, geworden in Limburg (dus op hetzelfde ogenblik dat ik militant werd). Voorheen was ik echter al militant in de Vlaamse beweging (NSV e.d.), maar men wordt pas gebrandmerkt wanneer men VB-er wordt.

Aan de balie kreeg ik als advocaat bijvoorbeeld onmiddellijk al een klacht van een confrater aan mijn been, die door de Orde evenwel zonder gevolg werd gerangschikt.

Op publieke bijeenkomsten wordt men uiteraard meer gemeden door de zgn. "gestelde lichamen", maar wanneer velen onder hen individueel even de gelegenheid krijgen om mij onder 4 ogen te spreken, begrijp ik plotseling weer waar wij onze tienduizenden kiezers halen.
Voor mij is deze vorm van uitsluiting niet zo moeilijk te dragen, soms zelfs plezant, maar de mensen die uit de vakbonden worden gegooid of gebroodroofd: voor hen komt de lafheid van het establishment veel harder aan.
Maar ja, dit is Belgisch, al 177 jaar: nihil novum sub sole...

Hans1
26 februari 2007, 19:46
U zegt het goed: al 177 jaar. België is dus wel een heel sterk land dat het zoveel zeveraars overleeft, niet?

Bert Schoofs
27 februari 2007, 18:59
Onrecht kan inderdaad lang duren, maar eerlijk duurt het langst.
En da's gene zever!

Hans1
27 februari 2007, 20:17
Ach, da's een discussie zonder eind. U zal zeggen dat u eerlijk bent, en ik zal zeggen ik eerlijk ben...

Alleen een referendum kan uitsluitsel brengen over de vraag of de voorbije staatshervormingen wel gewild zijn door de bevolking.

ilfalco
27 februari 2007, 20:21
Alleen een referendum kan uitsluitsel brengen over de vraag of de voorbije staatshervormingen wel gewild zijn door de bevolking.


En laat het nu juiste de traditionele partijen zijn die een heilige angst hebebn van referenda.