PDA

View Full Version : Groot-Nederalnd


Piet Hein
26 februari 2007, 19:56
geachte heer Schoofs

Ziet u een Groot-Nederland zitten of wilt u alleen een onafhankelijk Vlaanderen?

Bert Schoofs
26 februari 2007, 20:23
Groot-Nederland klinkt toch wel wat gedateerd als "natie", net nu de natiestaten immers moeten inbinden wanneer we de geopolitieke actualiteit in ogenschouw nemen.
Een nauwere samenwerking met Nederland, in het bijzonder op economisch en op cultureel vlak zou al een goed begin zijn, éénmaal het onafhankelijke Vlaanderen een feit is.

Hans1
26 februari 2007, 20:36
Bent u dan tegen een "Vlaamse natiestaat"?

Ik vind het toch wel wat verwarrend, hoor !

Bert Schoofs
27 februari 2007, 20:17
Dat zal dan aan u liggen :)

ordal
1 maart 2007, 22:23
ik die belgië als 4autonome deelstaten.
vlaanderen die een eigen regering heeft en kamer en-of senaat
walo die een eigen regering heeft en kamer en-of senaat
brussel die een eigen regering heeft en een deelstaat kamer ( 60%vl - 30%wl - 9%br - 1% duits )
duits gewest die een eigen deelstaat kamer heeft ( 90%duits - 10% wl

de staatsschulden zal ook gedeelt worden over alle delen - 40%vl - 40%wl - 10%br - 19% voor wie brussel wil -1%duits )

Pieter B
3 maart 2007, 02:12
Groot Vlaanderen is beter

dat is Vlaanderen+ zuid-nederland (zeeland-limburg-braband)+Frans Vlaanderen :)

Vooral het 2de is haalbaar vermits de mensen in zeeland bijvoorbeeld zich veel meer verbonden voelen met Vlaanderen dan Nederland( onderandere vanwege het feit dat alle dichte grote steden voor hen vlaamse steden zijn zoals Antwerpen)

Pluche
3 maart 2007, 09:27
ik die belgië als 4autonome deelstaten.
vlaanderen die een eigen regering heeft en kamer en-of senaat
walo die een eigen regering heeft en kamer en-of senaat
brussel die een eigen regering heeft en een deelstaat kamer ( 60%vl - 30%wl - 9%br - 1% duits )
duits gewest die een eigen deelstaat kamer heeft ( 90%duits - 10% wl

de staatsschulden zal ook gedeelt worden over alle delen - 40%vl - 40%wl - 10%br - 19% voor wie brussel wil -1%duits )

Goed idee Ordal.