PDA

View Full Version : Links en identiteit


Ghingis Khan
10 maart 2007, 18:50
Links en identiteit

In Nederland is, zoals u intussen weet, enige beroering ontstaan over het
feit dat twee staatssecretarissen van de socialistische Partij van de Arbeid
een dubbele nationaliteit hebben. Wilders en heel wat mensen vragen zich af
of dat geen aanleiding zou kunnen geven tot een belangenconflict. En kiezen
allochtone parlements- of regeringsleden in dat geval voor de belangen van
hun gastland of de belangen van het land van herkomst? Kiezen ze voor de
wetten van het gastland of voor de religieuze wetten van de koran? Vragen
die wel eens mogen gesteld worden, na bijvoorbeeld de rel rond Turkse
verkozenen die de genocide op de Armeniërs weigeren te erkennen, of na de
heisa over halal-voedsel in Antwerpen.

Voor links zijn dat vragen die niet gesteld mogen worden. Identiteit is een
begrip dat niet in hun woordenboek past en waar ze hun neus voor ophalen.
Afkomst en geloofsovertuiging? Wat doet het er toe? We zijn toch allemaal
'wereldburgers', nietwaar? Dat afkomst en geloofsovertuiging er voor de
nieuwkomers die ze heilig hebben verklaard er juist veel toe doen, ontgaat
hen blijkbaar.

De bekende Nederlandse publicist van Iraanse afkomst Afshin Elian maakt in
Elsevier gehakt van wat Manu Ruys ooit de linkse 'identiteitsmaffia' noemde.
"Bent u loyaal aan Nederland? Deze vraag betekent niks voor linkse
post-modernisten. Zij geloven immers dat er vele loyaliteiten bestaan. Is
dat waar? Kun je tegelijkertijd allerlei soorten loyaliteiten hebben? Nee,
dat betwijfel ik."

Volgens Elian past de gedachte dat je aan verschillende landen tegelijk
loyaal kan zijn perfect bij "de postmoderne linkse mens". Want waar die ook
is, "hij is alleen loyaal aan zichzelf".
Elian wijst erop dat landen ook verschillende loyaliteiten hebben. Zo hebben
Marokko en Turkije bijvoorbeeld loyaliteitsverplichtingen binnen de
islamitische wereld, en Nederland (of België) dan weer binnen de Europese
Unie. "De wereld bestaat niet uit ik en mezelf, maar zij bestaat uit de
gemeenschappen waarin individuen tot ontplooiing kunnen komen. En die
gemeenschappen hebben verschillende belangen". Alle fraaie en utopische
modellen van een multiculturele samenleving ten spijt.

Afshin Elian betoogt nog maar eens dat daarin wellicht één van de oorzaken
van de falende integratie moet gezocht worden: in het gebrek aan moed om op
te komen voor onze eigen identiteit en onze democratische verworvenheden. In
het gebrek aan moed om van allochtonen loyaliteit te eisen ten aanzien van
het land dat hen gastvrij onderdak heeft geboden.

"De nieuwe Nederlanders worden door de linkse post-modernisten helemaal in
de war gebracht, omdat de linkse mensen de nieuwe Nederlanders (of Belgen)
niet willen vertellen dat ze niet aan het land van herkomst, maar aan
Nederland (België of Vlaanderen) loyaal moeten zijn. Wij moeten Nederland
samen onderhouden en doorgeven aan onze kinderen, en niet het land van
herkomst." Dat die klare boodschap uit de mond van een mondige nieuwkomer
moet komen, is veelzeggend. Het tekent het klimaat van politieke correctheid
dat het debat over immigratie en integratie nog altijd in een wurgende greep
gevangen houdt. Links zet de toon en rechts mag straks het puin ruimen.

Zo zit dat ineen......nagels met koppen.................

--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org/
http://www.khadag.org/
http://www.snowleopard.org/

Schanulleke
10 maart 2007, 18:50
Ghingis Khan wrote:
> Links en identiteit
>
> In Nederland is, zoals u intussen weet, enige beroering ontstaan over
> het feit dat twee staatssecretarissen van de socialistische Partij
> van de Arbeid een dubbele nationaliteit hebben. Wilders en heel wat
> mensen vragen zich af of dat geen aanleiding zou kunnen geven tot een
> belangenconflict. En kiezen allochtone parlements- of regeringsleden
> in dat geval voor de belangen van hun gastland of de belangen van het
> land van herkomst? Kiezen ze voor de wetten van het gastland of voor
> de religieuze wetten van de koran? Vragen die wel eens mogen gesteld
> worden, na bijvoorbeeld de rel rond Turkse verkozenen die de genocide
> op de Armeniërs weigeren te erkennen, of na de heisa over
> halal-voedsel in Antwerpen.
> Voor links zijn dat vragen die niet gesteld mogen worden. Identiteit
> is een begrip dat niet in hun woordenboek past en waar ze hun neus
> voor ophalen. Afkomst en geloofsovertuiging? Wat doet het er toe? We
> zijn toch allemaal 'wereldburgers', nietwaar? Dat afkomst en
> geloofsovertuiging er voor de nieuwkomers die ze heilig hebben
> verklaard er juist veel toe doen, ontgaat hen blijkbaar.
>
> De bekende Nederlandse publicist van Iraanse afkomst Afshin Elian
> maakt in Elsevier gehakt van wat Manu Ruys ooit de linkse
> 'identiteitsmaffia' noemde. "Bent u loyaal aan Nederland? Deze vraag
> betekent niks voor linkse post-modernisten. Zij geloven immers dat er
> vele loyaliteiten bestaan. Is dat waar? Kun je tegelijkertijd
> allerlei soorten loyaliteiten hebben? Nee, dat betwijfel ik."
>
> Volgens Elian past de gedachte dat je aan verschillende landen
> tegelijk loyaal kan zijn perfect bij "de postmoderne linkse mens".
> Want waar die ook is, "hij is alleen loyaal aan zichzelf".
> Elian wijst erop dat landen ook verschillende loyaliteiten hebben. Zo
> hebben Marokko en Turkije bijvoorbeeld loyaliteitsverplichtingen
> binnen de islamitische wereld, en Nederland (of België) dan weer
> binnen de Europese Unie. "De wereld bestaat niet uit ik en mezelf,
> maar zij bestaat uit de gemeenschappen waarin individuen tot
> ontplooiing kunnen komen. En die gemeenschappen hebben verschillende
> belangen". Alle fraaie en utopische modellen van een multiculturele
> samenleving ten spijt.
> Afshin Elian betoogt nog maar eens dat daarin wellicht één van de
> oorzaken van de falende integratie moet gezocht worden: in het gebrek
> aan moed om op te komen voor onze eigen identiteit en onze
> democratische verworvenheden. In het gebrek aan moed om van
> allochtonen loyaliteit te eisen ten aanzien van het land dat hen
> gastvrij onderdak heeft geboden.
> "De nieuwe Nederlanders worden door de linkse post-modernisten
> helemaal in de war gebracht, omdat de linkse mensen de nieuwe
> Nederlanders (of Belgen) niet willen vertellen dat ze niet aan het
> land van herkomst, maar aan Nederland (België of Vlaanderen) loyaal
> moeten zijn. Wij moeten Nederland samen onderhouden en doorgeven aan
> onze kinderen, en niet het land van herkomst." Dat die klare
> boodschap uit de mond van een mondige nieuwkomer moet komen, is
> veelzeggend. Het tekent het klimaat van politieke correctheid dat het
> debat over immigratie en integratie nog altijd in een wurgende greep
> gevangen houdt. Links zet de toon en rechts mag straks het puin
> ruimen.
> Zo zit dat ineen......nagels met koppen.................

Volgens die redenering moeten alle Vlamingen (en dus ook VB-ers)
loyaal zijn aan België, want zij hebben een Belgische nationaliteit.
Benieuwd of je daar mee akkoord gaat.

--

Schanulleke

Karel Jansens
10 maart 2007, 19:20
Schanulleke wrote:

> Volgens die redenering moeten alle Vlamingen (en dus ook VB-ers)
> loyaal zijn aan België, want zij hebben een Belgische nationaliteit.
> Benieuwd of je daar mee akkoord gaat.

Loyaliteit is geen eenrichtingsverkeer.

--

Karel "de Jazz" Jansens

"Ytringsfrihed er ytringsfrihed er ytringsfrihed. Der er intet men."
("Freedom of speech is freedom of speech is freedom of speech. There is
no 'but'.")

(Per Nyholm -- Jyllands-Posten)

Ghingis Khan
10 maart 2007, 19:20
"Schanulleke" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]...
> Ghingis Khan wrote:
>> Links en identiteit
>>
>> In Nederland is, zoals u intussen weet, enige beroering ontstaan over
>> het feit dat twee staatssecretarissen van de socialistische Partij
>> van de Arbeid een dubbele nationaliteit hebben. Wilders en heel wat
>> mensen vragen zich af of dat geen aanleiding zou kunnen geven tot een
>> belangenconflict. En kiezen allochtone parlements- of regeringsleden
>> in dat geval voor de belangen van hun gastland of de belangen van het
>> land van herkomst? Kiezen ze voor de wetten van het gastland of voor
>> de religieuze wetten van de koran? Vragen die wel eens mogen gesteld
>> worden, na bijvoorbeeld de rel rond Turkse verkozenen die de genocide
>> op de Armeniërs weigeren te erkennen, of na de heisa over
>> halal-voedsel in Antwerpen.
>> Voor links zijn dat vragen die niet gesteld mogen worden. Identiteit
>> is een begrip dat niet in hun woordenboek past en waar ze hun neus
>> voor ophalen. Afkomst en geloofsovertuiging? Wat doet het er toe? We
>> zijn toch allemaal 'wereldburgers', nietwaar? Dat afkomst en
>> geloofsovertuiging er voor de nieuwkomers die ze heilig hebben
>> verklaard er juist veel toe doen, ontgaat hen blijkbaar.
>>
>> De bekende Nederlandse publicist van Iraanse afkomst Afshin Elian
>> maakt in Elsevier gehakt van wat Manu Ruys ooit de linkse
>> 'identiteitsmaffia' noemde. "Bent u loyaal aan Nederland? Deze vraag
>> betekent niks voor linkse post-modernisten. Zij geloven immers dat er
>> vele loyaliteiten bestaan. Is dat waar? Kun je tegelijkertijd
>> allerlei soorten loyaliteiten hebben? Nee, dat betwijfel ik."
>>
>> Volgens Elian past de gedachte dat je aan verschillende landen
>> tegelijk loyaal kan zijn perfect bij "de postmoderne linkse mens".
>> Want waar die ook is, "hij is alleen loyaal aan zichzelf".
>> Elian wijst erop dat landen ook verschillende loyaliteiten hebben. Zo
>> hebben Marokko en Turkije bijvoorbeeld loyaliteitsverplichtingen
>> binnen de islamitische wereld, en Nederland (of België) dan weer
>> binnen de Europese Unie. "De wereld bestaat niet uit ik en mezelf,
>> maar zij bestaat uit de gemeenschappen waarin individuen tot
>> ontplooiing kunnen komen. En die gemeenschappen hebben verschillende
>> belangen". Alle fraaie en utopische modellen van een multiculturele
>> samenleving ten spijt.
>> Afshin Elian betoogt nog maar eens dat daarin wellicht één van de
>> oorzaken van de falende integratie moet gezocht worden: in het gebrek
>> aan moed om op te komen voor onze eigen identiteit en onze
>> democratische verworvenheden. In het gebrek aan moed om van
>> allochtonen loyaliteit te eisen ten aanzien van het land dat hen
>> gastvrij onderdak heeft geboden.
>> "De nieuwe Nederlanders worden door de linkse post-modernisten
>> helemaal in de war gebracht, omdat de linkse mensen de nieuwe
>> Nederlanders (of Belgen) niet willen vertellen dat ze niet aan het
>> land van herkomst, maar aan Nederland (België of Vlaanderen) loyaal
>> moeten zijn. Wij moeten Nederland samen onderhouden en doorgeven aan
>> onze kinderen, en niet het land van herkomst." Dat die klare
>> boodschap uit de mond van een mondige nieuwkomer moet komen, is
>> veelzeggend. Het tekent het klimaat van politieke correctheid dat het
>> debat over immigratie en integratie nog altijd in een wurgende greep
>> gevangen houdt. Links zet de toon en rechts mag straks het puin
>> ruimen.
>> Zo zit dat ineen......nagels met koppen.................
>
> Volgens die redenering moeten alle Vlamingen (en dus ook VB-ers)
> loyaal zijn aan België, want zij hebben een Belgische nationaliteit.
> Benieuwd of je daar mee akkoord gaat.
>
Komt nog....die Vlaamse nationaliteit......wel nog wat werk
aan den winkel.

Belgie barst.

Belgie bestaat niet mijn beste, ken je taal
of spreek en schrijf jij belgisch ?

Graag een paar voorbeelden in het belgisch.

--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org/
http://www.khadag.org/
http://www.snowleopard.org/

Fustigator
10 maart 2007, 22:10
Vitae forma vocatur "Ghingis Khan" <[email protected]>, die Sat,
10 Mar 2007 18:19:18 GMT, in littera
<[email protected]> in foro be.politics(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>
>"Schanulleke" <[email protected]> schreef in bericht
>news:[email protected]...
>> Ghingis Khan wrote:
>>> Links en identiteit
>>>
>>> In Nederland is, zoals u intussen weet, enige beroering ontstaan over
>>> het feit dat twee staatssecretarissen van de socialistische Partij
>>> van de Arbeid een dubbele nationaliteit hebben. Wilders en heel wat
>>> mensen vragen zich af of dat geen aanleiding zou kunnen geven tot een
>>> belangenconflict. En kiezen allochtone parlements- of regeringsleden
>>> in dat geval voor de belangen van hun gastland of de belangen van het
>>> land van herkomst? Kiezen ze voor de wetten van het gastland of voor
>>> de religieuze wetten van de koran? Vragen die wel eens mogen gesteld
>>> worden, na bijvoorbeeld de rel rond Turkse verkozenen die de genocide
>>> op de Armeniërs weigeren te erkennen, of na de heisa over
>>> halal-voedsel in Antwerpen.
>>> Voor links zijn dat vragen die niet gesteld mogen worden. Identiteit
>>> is een begrip dat niet in hun woordenboek past en waar ze hun neus
>>> voor ophalen. Afkomst en geloofsovertuiging? Wat doet het er toe? We
>>> zijn toch allemaal 'wereldburgers', nietwaar? Dat afkomst en
>>> geloofsovertuiging er voor de nieuwkomers die ze heilig hebben
>>> verklaard er juist veel toe doen, ontgaat hen blijkbaar.
>>>
>>> De bekende Nederlandse publicist van Iraanse afkomst Afshin Elian
>>> maakt in Elsevier gehakt van wat Manu Ruys ooit de linkse
>>> 'identiteitsmaffia' noemde. "Bent u loyaal aan Nederland? Deze vraag
>>> betekent niks voor linkse post-modernisten. Zij geloven immers dat er
>>> vele loyaliteiten bestaan. Is dat waar? Kun je tegelijkertijd
>>> allerlei soorten loyaliteiten hebben? Nee, dat betwijfel ik."
>>>
>>> Volgens Elian past de gedachte dat je aan verschillende landen
>>> tegelijk loyaal kan zijn perfect bij "de postmoderne linkse mens".
>>> Want waar die ook is, "hij is alleen loyaal aan zichzelf".
>>> Elian wijst erop dat landen ook verschillende loyaliteiten hebben. Zo
>>> hebben Marokko en Turkije bijvoorbeeld loyaliteitsverplichtingen
>>> binnen de islamitische wereld, en Nederland (of België) dan weer
>>> binnen de Europese Unie. "De wereld bestaat niet uit ik en mezelf,
>>> maar zij bestaat uit de gemeenschappen waarin individuen tot
>>> ontplooiing kunnen komen. En die gemeenschappen hebben verschillende
>>> belangen". Alle fraaie en utopische modellen van een multiculturele
>>> samenleving ten spijt.
>>> Afshin Elian betoogt nog maar eens dat daarin wellicht één van de
>>> oorzaken van de falende integratie moet gezocht worden: in het gebrek
>>> aan moed om op te komen voor onze eigen identiteit en onze
>>> democratische verworvenheden. In het gebrek aan moed om van
>>> allochtonen loyaliteit te eisen ten aanzien van het land dat hen
>>> gastvrij onderdak heeft geboden.
>>> "De nieuwe Nederlanders worden door de linkse post-modernisten
>>> helemaal in de war gebracht, omdat de linkse mensen de nieuwe
>>> Nederlanders (of Belgen) niet willen vertellen dat ze niet aan het
>>> land van herkomst, maar aan Nederland (België of Vlaanderen) loyaal
>>> moeten zijn. Wij moeten Nederland samen onderhouden en doorgeven aan
>>> onze kinderen, en niet het land van herkomst." Dat die klare
>>> boodschap uit de mond van een mondige nieuwkomer moet komen, is
>>> veelzeggend. Het tekent het klimaat van politieke correctheid dat het
>>> debat over immigratie en integratie nog altijd in een wurgende greep
>>> gevangen houdt. Links zet de toon en rechts mag straks het puin
>>> ruimen.
>>> Zo zit dat ineen......nagels met koppen.................
>>
>> Volgens die redenering moeten alle Vlamingen (en dus ook VB-ers)
>> loyaal zijn aan België, want zij hebben een Belgische nationaliteit.
>> Benieuwd of je daar mee akkoord gaat.
>>
>Komt nog....die Vlaamse nationaliteit......wel nog wat werk
>aan den winkel.
>
>Belgie barst.
>
>Belgie bestaat niet mijn beste, ken je taal
>of spreek en schrijf jij belgisch ?
>
>Graag een paar voorbeelden in het belgisch.

Zwitserland barst.

Zwitserland bestaat niet mijn beste, ken je taal
of spreek en schrijf jij zwitsers ?

Graag een paar voorbeelden in het zwitsers.
--
Fusti

Caswallawn
11 maart 2007, 02:50
Ghingis Khan wrote:

>
> "Schanulleke" <[email protected]> schreef in bericht
> news:[email protected]...
>> Ghingis Khan wrote:
>>> Links en identiteit
>>>
>>> In Nederland is, zoals u intussen weet, enige beroering ontstaan over
>>> het feit dat twee staatssecretarissen van de socialistische Partij
>>> van de Arbeid een dubbele nationaliteit hebben. Wilders en heel wat
>>> mensen vragen zich af of dat geen aanleiding zou kunnen geven tot een
>>> belangenconflict. En kiezen allochtone parlements- of regeringsleden
>>> in dat geval voor de belangen van hun gastland of de belangen van het
>>> land van herkomst? Kiezen ze voor de wetten van het gastland of voor
>>> de religieuze wetten van de koran? Vragen die wel eens mogen gesteld
>>> worden, na bijvoorbeeld de rel rond Turkse verkozenen die de genocide
>>> op de Armeniërs weigeren te erkennen, of na de heisa over
>>> halal-voedsel in Antwerpen.
>>> Voor links zijn dat vragen die niet gesteld mogen worden. Identiteit
>>> is een begrip dat niet in hun woordenboek past en waar ze hun neus
>>> voor ophalen. Afkomst en geloofsovertuiging? Wat doet het er toe? We
>>> zijn toch allemaal 'wereldburgers', nietwaar? Dat afkomst en
>>> geloofsovertuiging er voor de nieuwkomers die ze heilig hebben
>>> verklaard er juist veel toe doen, ontgaat hen blijkbaar.
>>>
>>> De bekende Nederlandse publicist van Iraanse afkomst Afshin Elian
>>> maakt in Elsevier gehakt van wat Manu Ruys ooit de linkse
>>> 'identiteitsmaffia' noemde. "Bent u loyaal aan Nederland? Deze vraag
>>> betekent niks voor linkse post-modernisten. Zij geloven immers dat er
>>> vele loyaliteiten bestaan. Is dat waar? Kun je tegelijkertijd
>>> allerlei soorten loyaliteiten hebben? Nee, dat betwijfel ik."
>>>
>>> Volgens Elian past de gedachte dat je aan verschillende landen
>>> tegelijk loyaal kan zijn perfect bij "de postmoderne linkse mens".
>>> Want waar die ook is, "hij is alleen loyaal aan zichzelf".
>>> Elian wijst erop dat landen ook verschillende loyaliteiten hebben. Zo
>>> hebben Marokko en Turkije bijvoorbeeld loyaliteitsverplichtingen
>>> binnen de islamitische wereld, en Nederland (of België) dan weer
>>> binnen de Europese Unie. "De wereld bestaat niet uit ik en mezelf,
>>> maar zij bestaat uit de gemeenschappen waarin individuen tot
>>> ontplooiing kunnen komen. En die gemeenschappen hebben verschillende
>>> belangen". Alle fraaie en utopische modellen van een multiculturele
>>> samenleving ten spijt.
>>> Afshin Elian betoogt nog maar eens dat daarin wellicht één van de
>>> oorzaken van de falende integratie moet gezocht worden: in het gebrek
>>> aan moed om op te komen voor onze eigen identiteit en onze
>>> democratische verworvenheden. In het gebrek aan moed om van
>>> allochtonen loyaliteit te eisen ten aanzien van het land dat hen
>>> gastvrij onderdak heeft geboden.
>>> "De nieuwe Nederlanders worden door de linkse post-modernisten
>>> helemaal in de war gebracht, omdat de linkse mensen de nieuwe
>>> Nederlanders (of Belgen) niet willen vertellen dat ze niet aan het
>>> land van herkomst, maar aan Nederland (België of Vlaanderen) loyaal
>>> moeten zijn. Wij moeten Nederland samen onderhouden en doorgeven aan
>>> onze kinderen, en niet het land van herkomst." Dat die klare
>>> boodschap uit de mond van een mondige nieuwkomer moet komen, is
>>> veelzeggend. Het tekent het klimaat van politieke correctheid dat het
>>> debat over immigratie en integratie nog altijd in een wurgende greep
>>> gevangen houdt. Links zet de toon en rechts mag straks het puin
>>> ruimen.
>>> Zo zit dat ineen......nagels met koppen.................
>>
>> Volgens die redenering moeten alle Vlamingen (en dus ook VB-ers)
>> loyaal zijn aan België, want zij hebben een Belgische nationaliteit.
>> Benieuwd of je daar mee akkoord gaat.
>>
> Komt nog....die Vlaamse nationaliteit......wel nog wat werk
> aan den winkel.
>
> Belgie barst.
>
> Belgie bestaat niet mijn beste, ken je taal
> of spreek en schrijf jij belgisch ?
>
> Graag een paar voorbeelden in het belgisch.
>
Als socialisten hebben wij een milieutaks ingevoerd die ons in staat zal
stellen de Kyotonorm te halen. (Belgisch)
Nu de vertaling in het AN : we kloppen de centen uit jullie zakken.

--

Het is gemakkelijker een kameel voorbij een poel water te leiden dan
een socialist voorbij een hoop geld.

Emmanuel Paulus
11 maart 2007, 09:40
Ghingis Khan schreef op 10-3-2007 18:45:
> Links en identiteit

Voor wie het niet weet volgens het vlaams behang zelf, zijn zij het
enige echte links syndicaat.
Het is maar dat je je niet vergist en denkt dat behangers dit zouden
afwijzen, ze beschrijven zichzelf.

> In Nederland is, zoals u intussen weet, enige beroering ontstaan over het
> feit dat twee staatssecretarissen van de socialistische Partij van de Arbeid
> een dubbele nationaliteit hebben.

Hier begint het al, men gooit Nederlandse politiek op een Belgisch forum
met trouw natuurlijk aan de hollanders.

> Wilders en heel wat mensen vragen zich af
> of dat geen aanleiding zou kunnen geven tot een belangenconflict.

Het is natuurlijk een serieus belangen conflict om zowel Vlaming,
grootduitser en Belg te zijn. Die vraag frustreert volop het linkse
syndicaat.

> En kiezen
> allochtone parlements- of regeringsleden in dat geval voor de belangen van
> hun gastland of de belangen van het land van herkomst?

Merk op het woordje belang. Dat is waar het bij het syndicaat om draait
natuurlijk het belang. Vervullen behangers hun eigen belang of dat van
de partij?

> Kiezen ze voor de wetten van het gastland of voor de religieuze wetten
> van de koran?

Beide natuurlijk verkeerd, men moet voor de wetten van de partij kiezen.

> Vragen die wel eens mogen gesteld worden, na bijvoorbeeld de rel rond Turkse
> verkozenen die de genocide op de Armeniërs weigeren te erkennen,

Even verduidelijken, stel je nu dus voor dat een 'Turkse' minister in
Nederland zou erkennen dat de Turken een genocide hadden. Wat zou dat
Vlaams syndicaat dan over haar misdaden moeten gaan doen? Bvb die Turkse
die ze vorig jaar lieten neerschieten. Dat is toch tegen het eigen
belang en zodoende volledig te verwerpen.

>of na de heisa over halal-voedsel in Antwerpen.

Voor wie dit niet begrijpt: Robert Voorhamme (de schepen war het om
gaat) is wel op en top Antwerpenaar en dus zeker ook al generaties Belg
Maar het subject is van het Kiel en wie Antwerpen kent weet dat die van
het Kiel nu eenmaal niet de echte Sinjoren zijn. Die wonen immers niet
onder de schaduw van de Onze Lieve Vrouwen toren.
Met zulke afkomst gaat men natuurlijk niet als een echte Antwerpenaar
doen en zit men meer bij veeboeren op de schoot dan bij dokwerkers.
Die laatste lachen met zoiets als halal, als je ooit een vlees-schip of
slachterij gezien hebt begrijpt je dat wel. Kiel is trouwens ook altijd
al verbonden geweest met een varkens stal (shot in oud nederlands) zodat
ook het eigen belang zwaar geschaad wordt.

> Voor links zijn dat vragen die niet gesteld mogen worden. Identiteit is een
> begrip dat niet in hun woordenboek past en waar ze hun neus voor ophalen.

Heel juist, van het links syndicaat mag je het dus niet hebben over
iemands identiteit maar je moet spreken over dat ras, die kleur, die
partij, De Homo maar nooit over die identiteit. Een ziekte die ook
anderen beginnen over te krijgen.

> Afkomst en geloofsovertuiging? Wat doet het er toe?

Stel je voor, dat je phlipje noemt, van over het water komt en dan nog
een barbaarse godsdienst aanhangt. Zo iemand is toch compleet ongeschikt
om aan het hoofd van een syndicaat te staan. Dat kan niet anders dan tot
moord lijden.

> We zijn toch allemaal 'wereldburgers', nietwaar?

Uitgezonderd de leden van het syndicaat natuurlijk, die verwerpen het
burgerschap. Dat lost ook het vorige probleem op, vergeet de staat,
vergeet de kerk, neem zelf je geweer op en schiet Luna dood.

> Dat afkomst en geloofsovertuiging er voor de
> nieuwkomers die ze heilig hebben verklaard er juist veel toe doen, ontgaat
> hen blijkbaar.

Ja, dat heeft het syndicaat dus al veel stemmen in Borgerhout gekost.
Al een tijdje wonen er veel mensen die nog een dictatoriale achtergrond
hebben. En dan voelt men zich wel thuis bij het syndicaat. En zijn
religie en zo meer wilt men altijd wel niet te veel invloed geven.
Maar uiteindelijk blijft men wie men is, en dan krijgt men door dat dat
syndicaat in strijd is met de eigen identiteit.

> De bekende Nederlandse publicist van Iraanse afkomst Afshin Elian maakt in
> Elsevier gehakt van wat Manu Ruys ooit de linkse 'identiteitsmaffia' noemde.
> "Bent u loyaal aan Nederland? Deze vraag betekent niks voor linkse
> post-modernisten. Zij geloven immers dat er vele loyaliteiten bestaan. Is
> dat waar? Kun je tegelijkertijd allerlei soorten loyaliteiten hebben? Nee,
> dat betwijfel ik."

In Nederland is dat altijd al wel zo geweest. Daarom dat wij Belgie
niets van die Nederlanders moesten hebben. Stel je voor loyaal zijn aan
een religie (en dan nog wel zo'n fanatiekeling als Calvijn en niet aan
de Paus.) Loyaal zijn aan de compagnie, loyaal zijn aan de handel in
koffie en dan als toetje nog loyaal aan Nederland.
Dat kan toch niet, je kan enkel loyaal zijn aan de furher of het enige
ware syndicaat. De rest, schiet dood.

> Volgens Elian past de gedachte dat je aan verschillende landen tegelijk
> loyaal kan zijn perfect bij "de postmoderne linkse mens". Want waar die ook
> is, "hij is alleen loyaal aan zichzelf".

Juist, enkel het eigen belang telt. Waarmee nog eens bewezen is dat de
enige echte linkse mens de vlaams behang syndicalist is.
Zijn de enige die dit kunnen belichamen door hun Zijn gelijk te maken
aan het syndicaat. De rest van de wereld maakt er een rommelpot van met
duizend en twee zaken te zijn en aan alles in een loyaal te zijn.

> Elian wijst erop dat landen ook verschillende loyaliteiten hebben. Zo hebben
> Marokko en Turkije bijvoorbeeld loyaliteitsverplichtingen binnen de
> islamitische wereld, en Nederland (of België) dan weer binnen de Europese
> Unie.

Je vergeet nog onze verplichtingen aan de VS.
Er zijn ook nog wat verplichtingen aan Paus en andere kerken maar dat is
wel aan het minderen.

> "De wereld bestaat niet uit ik en mezelf, maar zij bestaat uit de
> gemeenschappen waarin individuen tot ontplooiing kunnen komen.

Wat natuurlijk verraad is aan het Syndicaat, er bestaat enkel de Furher
en zijn land. De rest is verraad.

> Afshin Elian betoogt nog maar eens dat daarin wellicht één van de oorzaken
> van de falende integratie moet gezocht worden: in het gebrek aan moed om op
> te komen voor onze eigen identiteit en onze democratische verworvenheden.

Ja, daar zit zeker wat in. Maar we zijn toch ze bang nietwaar. Als we
ons in een bende als het syndicaat verenigen en onde de fobie gaan
vallen blijven we natuurlijk heel bang maar voelen we iets van geborgenheid.

> In het gebrek aan moed om van allochtonen loyaliteit te eisen ten aanzien
> van het land dat hen gastvrij onderdak heeft geboden.

Bvb respect voor onze koning, respect voor onze wetten, mannen en
vrouwen gelijk behandelen, vrijheden respecteren en niemand afslaan.
Dat zijn zaken die enkel het syndicaat anders mag doen.

> moet komen, is veelzeggend. Het tekent het klimaat van politieke correctheid
> dat het debat over immigratie en integratie nog altijd in een wurgende greep
> gevangen houdt. Links zet de toon en rechts mag straks het puin ruimen.

Zeker juist, het linkse syndicaat dicteert de wetten en oreert een
puinhoop. Dat deed iemand rond 1940 ook volop.

Nu is natuurlijk de vraag wie is dan dat rechts dat het puin gaat
ruimen? Buiten de koninklijke familie is er niet veel volk meer dat daar
voor in aanmerking komt. En dat die in staat gaan zijn om al dat puin te
ruimen valt wel te betwijfelen. Ze willen wel maar ze missen toch het
elan dat hun voorgangers hadden.

groetjes,
Emmanuel

Emmanuel Paulus
11 maart 2007, 09:50
Schanulleke schreef op 10-3-2007 18:51:

> Volgens die redenering moeten alle Vlamingen (en dus ook VB-ers)
> loyaal zijn aan België, want zij hebben een Belgische nationaliteit.
> Benieuwd of je daar mee akkoord gaat.

Je begreep hem verkeerd. Het behang is het enige echte links syndicaat
zo heeft phlipje zelf gezegd. Behangers zijn aaan niets anders trouw dan
aan hun eigen belang van het syndicaat.

groetjes,
Emmanuel

Emmanuel Paulus
11 maart 2007, 09:50
Ghingis Khan schreef op 10-3-2007 19:19:

> Belgie bestaat niet mijn beste, ken je taal
> of spreek en schrijf jij belgisch ?
>
> Graag een paar voorbeelden in het belgisch.

Het Vlaams bestaat ook niet.
Je heb wel zoiets als Oost en West Vlaams (zijn er al twee)
maar dat spreekt men niet in Antwerpen, Limburg of Brabant.
Daar kan men zelfs heel hard mee lachen.

Dus Vlaanderen bestaat niet, enkel Antwerpen bestaat.
En gaan we nu alle mensen afkomstig van over het watere (linkeroever
Schelde dus, in een andere taal) buiten onze stad gooien?
We kunnen mischien beginnen met je syndicaatleider.

groetjes,
Emmanuel