PDA

View Full Version : NWO of anti-NWO


Pluche
12 maart 2007, 11:27
In discussies met PVDA leden heb ik al ondervonden dat ze anti-NWO zijn, CAP-ers beginnen meestal over een ander onderwerp, daarom mijn vraag beste BART is de CAP een NWO-partij, ik vind namelijk dat elke consequente linkse partij anti-NWO partij moet zijn, ik verwijs ook naar discussies met LSP-leden dat ze geen partij kiezen voor de palestijnen omdat ze de belangen van zowel de Israelische als Palestijnse arbeiders willen verdedigen.

Pluche
12 maart 2007, 18:01
NWO is Nieuwe Wereld Orde, anti-nwo-ers zijn tegen the american way of live onder andere en zeker de overheidsbemoeienissen en het USA-imperialisme..

enkele anti NWO boeken zijn:
Lijst met boeken dan

The Unseen hand,Ralph Epperson
The new world order
The Biggest Secret, David Icke
Everything you know is wrong.LLoyd Pye
Trance formation of America
9-11 Painfull questions
The truth will set you free
Theater earth
Behold a pale horse
the 16 saviors
The Illuminati Formula to Create an Undetectable Total Mind Control Slave (Fritz Springmeier)
Insights into the Illuminati Formula (Fritz Springmeier)
The New World Order.Ralph Epperson
Darwin and the new world order (Ian Taylor)
masonry:Conspiracy against christianity.
The secret behind secret societies, John Rappoport
The Cast no shadows, Brain desborough.
Blue Blood, True Blood, Stewart Swerdlow.
The Christ Conspiracy.Acharya S
The Suns of God. Acharya S.
Skull & Bones, Anthony Sutton.
The Final Warning, Riviera
Trance formation of America, Cathy O'Brien
The truth set you free, David icke.
Alice in Wonderland (about the 9-11 lies), David Icke.
The Commitee of 300, John Coleman
Tragedy and hope, Carroll Quigley
Unshakcled, Kathreen Sullivan.

Bart Vandersteene
12 maart 2007, 22:08
dag pluche,

Je bent precies wel heel actief in het vragen stellen! Het is niet altijd makkelijk om kort op de de door jou gestelde vragen te antwoorden. Maar toch een poging.

Ik veronderstel dat de CAP een anti-NWO partij wordt, want een echte partij met uitgewerkt partijprogramma is ze nog niet. Als jij onder anti-NWO verstaat tegen oorlog, tegen economische uitbuiting, tegen imperialisme dan zullen de meeste CAP-leden zich daar wel in herkennen.

Wat je vraag betreft over mijn standpunt in de Palestijnse zaak, vrees ik dat je mijn standpunt niet heel goed kent anders zou je ze niet zo beschrijven. Wees gerust, ik sta aan de kant van de Palestijnse massa's in hun strijd. Ik ben het helaas meestal niet akkoord met de methodes die de belangrijkste organisaties gebruiken. Ik denk dat ze zich gedeeltelijk van vijand vergissen. Zoals ook sommige zwarten in de VS zich begin de jaren '60, in hun strijd tegen het racisme, verzetten tegen alle blanken, zo denk ik is het ook verkeerd om een potentiële en cruciale bondgenoot als de gewone Israëli in hetzelfde kamp te steken als de burgerlijke en militaire elite. Maar als je wil kunnen we daar gerust eens verder over discussiëren, of kan ik je zeker enkele artikels doorsturen die meer gedetailleerd ingaan op deze kwestie. Ze is niet een ver-van-mijn-bed show, want het is een benadering in het nationale vraagstuk die volgens mij essentieel is, wie is de bondgenoot in de strijd, wie de tegenstrever?

Pluche
13 maart 2007, 11:46
Beste Bart,

ik ben blij dat de CAP anti-NWO is, immers alle Belgische partijen en nu ook Dewinter willen op een goed blaadje staan bij de Amerikanen, een partij die actief opkomt tegen de american way of live(Big Brother maatschappij, schoonheidsideaal, imperialisme, kapitalisme, onderdrukking, USA als werledmacht verwerpen, afbouw sociale zekerheid, oorlog, uitbuiting van de arbeiders enzoverder) kan volgens mij in Belgie/Vlanderen electoraal scoren, dus CAP heeft er baat bij tegen Amerika te zijn.

FallenByTheHand
13 maart 2007, 15:20
Correctie: tegen het amerikaanse imperialisme en haar elite zijn, maar wel een bondgenoot zien in de arme massa's van de USA zelf.

Dat klinkt iets beter dan "tegen amerika zijn"

GC
13 maart 2007, 15:57
Correctie: tegen het amerikaanse imperialisme en haar elite zijn, maar wel een bondgenoot zien in de arme massa's van de USA zelf.

Dat klinkt iets beter dan "tegen amerika zijn"

Denk maar aan dit soort cijfers:
Amerikaanse armoede stijgt met 26% op 5 jaar (http://internationaalverzet.blogspot.com/2007/03/amerikaanse-armoede-stijgt-met-26-op-5.html)


De extreme armoede in de VS bereikt het hoogste niveau ooit volgens een recente studie. In 2005 leefden 16 miljoen Amerikanen in extreme armoede (individuen met minder dan 5.050 dollar per jaar, voor een gezin met twee kinderen wordt dat 9.903 dollar). Daaronder 4,3 miljoen zwarten en 3,7 Hispanics. Tussen 2000 en 2005 groeide de groep extreme armen met 26%. In 2005 leefde 12,6% van de bevolking - of 37 miljoen mensen - onder de officiële armoedegrens. Tegelijk zijn de 1% rijksten goed voor 17% van alle inkomsten in het land.

Pluche
13 maart 2007, 16:53
Correctie: tegen het amerikaanse imperialisme en haar elite zijn, maar wel een bondgenoot zien in de arme massa's van de USA zelf.

Dat klinkt iets beter dan "tegen amerika zijn"

Uiteraard bedoel ik met tegen Amerika zijn, het 'wan'beleid van Bush en hun voorgangers.
Ik besef ook wel dat er in Amerika door dit beleid massas armen zijn, dus een reden temeer om anti-NWO te zijn als CAP.

FallenByTheHand
13 maart 2007, 20:02
Sommigen kunnen anti-amerika interpreteren all zijnde tegen 'alles' wat daar is en van daar komt

tronca
15 maart 2007, 02:14
Discussies over de NWO kunnen in de reeds bestaande threads over dit onderwerp gevoerd worden.