"Rudyard Kipling" <
[email protected]> schreef in bericht
news:
[email protected]...
>
> Ik hoop dat je dat sarcastisch bedoelt, want als dat niet zo is, dan ga ik
> al een klein beetje naief beschouwen.
> Nog meer geld, nog meer inspanningen om de moslim-kinderen een beetje
> Nederlands of andere vakken bij te brengen ? Denk jij echt dat dat gaat
> helpen ?
>
> Kom hier eens kijken wat voor immense inspanningen arme Chinese ouders
doen
> om hun kind te laten studeren aan een goede school. Heel de familie,
> ouders, grootouders en tantes worden daarbij ingeschakeld. Kinderen van 6
> jaar kunnen hier heel _ons_ alfabet schrijven en lezen. Zij krijgen naast
> hun eigen vreselijk moeilijke taal ook al Engels en vele andere vakken.
> Kinderen van 10 jaar hebben een propvolle agenda van studeren, sporten,
> naschoolse activiteiten. Tot 22 uur s'avonds, 6 dagen op 7. Zonder
morren.
> Kinderen van 12 jaar oud zijn in staat om hun eigen agenda heel efficient
te
> beheren, maar worden toch nog door de hele familie opgevolgd. De
> nieuwjaarsvakantie is net voorbij. Alle kinderen hebben die gebruikt om
hun
> talen, wetenschappelijke of andere vakken bij te spijkeren. En te sporten
> natuurlijk. Alles volgens een heel strikt programma. De "kleine keizers"
> krijgen alles wat ze lusten, maar moeten wel keihard studeren. De sociale
> druk om hard te studeren is heel hoog.
> Heel het Chinees onderwijssysteem is daarop ingesteld. Keiharde
discipline.
> Zwijgen en studeren. Kennis verwerven. Dat heeft natuurlijk ook zijn
> nadelen.
>
>
> Alle kinderen die je hier op de metro of de bus ziet, hebben een boek vast
> of een MP3 speler. Misschien staat daar muziek op, maar vaak is het een
> extra les die nog eens moet herhaald worden, ingelezen door mamma of een
> tante. Sommige Chinese ouders verpanden hun huis om zoon of dochter in
het
> buitenland aan een befaamde unief te laten studeren. Een Chinese vriend
> heeft aan de KUL gestudeerd met geld, geleend van bijna alle inwoners van
> een heel dorpje. Wie met zo een zelfdiscipline en doorzettingsvermogen
> vertrekt, kan niet anders dan verbluffende studie-resultaten hebben.
>
> Zo iets heb ik bij de moslims in Vlaanderen nog niet gemerkt.
> Hoe je dat kunt oplossen met nog meer geld voor het onderwijs, dat is mij
> niet duidelijk.
> Wedden dat Vandenbroucke heel goed weet wat het probleem is, maar dat hij
> niet durft ingaan tegen zijn partijvoorzitter ?
>
> Rudyard Kipling
We hebben hier in 't verleden nog discussies over gevoerd.
Op gevaar voor de zoveelste maal na?ef te worden genoemd:
Twee zaken:
- de vreemdelingen die hier zijn zullen hier voor het merendeel blijven:
daar kan jij noch ik iets aan doen. Een feit. Dus: ervoor zorgen dat ze zo
snel mogelijk willens nillens Vlamingen worden. Kraan dichthouden voor
toekomstige immigratie is het enige politiek haalbare. Als je anders meent,
ben jij de na?eve.
- Een kind kan noch mag je de keuze geven of het als volwassenen al dan niet
cultureel en professioneel beslagen ten ijs komt. Het *moet* bijdragen aan
de maatschappij, en daarmee uit. Dus het moet een opleiding hebben gekregen.
Een heel gezellige opvoeding zoals de meesten onder ons, maar als dat niet
kan, met harde hand. En als met harde hand niet voldoende is: op militaire
leest. Op den dool of in de criminaliteit geraken, en zijn/haar ganse leven
van het ocmw leven, zijn g¨¦¨¦n optie. Werken de ouders niet mee, tant pis.
Dan maar zonder ouders.
In Australi? geeft dit systeem met kinderen uit het nefaste
aboriginal-milieu goede resultaten, heb ik al te dikwijls kunnen
vaststellen. Deze kinderen functioneren in de maatschappij zoals de gewone
Australi?r. Ondanks hevige protesten uit overwegend linkse hoek.
Maar, spijtig genoeg, dit kokeneten kost geld.
Maar het is g¨¦¨¦n verloren geld: de maatschappij wint dit dubbel en dik
terug nadien.
Ze werken en brengen op. En besparen alle mogelijke veiligheidsdiensten een
massa geld.
hedwig