PDA

View Full Version : Wat met de niet-liberale flaminganten?


Pelgrim
19 maart 2007, 12:20
Op de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang riep uw partijvoorzitter op tot een 'Forza Flandria'. Een Forza Flandria die 'Vlaams en dus rechts is'. Wanneer werd er in de Vlaamse beweging beslist dat Vlaams per definitie rechts is? Of is dat wishfull thinking van het Vlaams Belang?
Wat voor soort 'rechts' die Forza Flandria moest worden bleek ook in de speech van Van hecke. Niet zomaar algemeen breed rechts, neen, het moest blijkbaar liberaal rechts worden. Van Hecke noemde de Vlaamse Beweging één maal, in de personen De Decker en Coveliers (sinds wanneer zijn zij de Vlaamse beweging?). Twee donkerblauwen. Als linkse rat ben ik sowieso al geen VB fan, maar ik had toch een wrang gevoel toen ik de vele solidaristische militanten daar zag staan luisteren.
Enkele weken later las ik dat het Vlaams Belang was gaan koffie drinken met de neoconservatieven in de VS. De grootste imperialisten op deze planeet, die van het begrip 'volkssoevereiniteit' gruwelen en al meermaals ten oorlog zijn getrokken. Tot daar de 'nooit meer oorlog' gedachte van de Vlaamse beweging.
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).

Aangezien Spirit zich ook al (links)liberaal noemt en N-VA in de persoon van Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt vraag ik me dus af waar de zéér brede basisbeweging van de Vlaamse militanten die niet liberaal is naartoe moet.

Pluche
19 maart 2007, 12:27
Op de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang riep uw partijvoorzitter op tot een 'Forza Flandria'. Een Forza Flandria die 'Vlaams en dus rechts is'. Wanneer werd er in de Vlaamse beweging beslist dat Vlaams per definitie rechts is? Of is dat wishfull thinking van het Vlaams Belang?
Wat voor soort 'rechts' die Forza Flandria moest worden bleek ook in de speech van Van hecke. Niet zomaar algemeen breed rechts, neen, het moest blijkbaar liberaal rechts worden. Van Hecke noemde de Vlaamse Beweging één maal, in de personen De Decker en Coveliers (sinds wanneer zijn zij de Vlaamse beweging?). Twee donkerblauwen. Als linkse rat ben ik sowieso al geen VB fan, maar ik had toch een wrang gevoel toen ik de vele solidaristische militanten daar zag staan luisteren.
Enkele weken later las ik dat het Vlaams Belang was gaan koffie drinken met de neoconservatieven in de VS. De grootste imperialisten op deze planeet, die van het begrip 'volkssoevereiniteit' gruwelen en al meermaals ten oorlog zijn getrokken. Tot daar de 'nooit meer oorlog' gedachte van de Vlaamse beweging.
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).

Aangezien Spirit zich ook al (links)liberaal noemt en N-VA in de persoon van Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt vraag ik me dus af waar de zéér brede basisbeweging van de Vlaamse militanten die niet liberaal is naartoe moet.

Misschien een eigen partij oprichten, ik ben ervan overtuigd dat een linkse flamingantische partij meer stemmen kan halen als CAP of PVDA of zelfs SPIRIT.

ilfalco
20 maart 2007, 01:37
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).


Het VB is niet rechts-liberaal. Maar een rechts-nationale partij.

Het vlaams-nationalisme is nu eenmaa rechts grotendeel omwille van het zich afzetten tegen de PS. Dat ziet men in spanje ook maar dan in omgekeerde richting.

Savatage
20 maart 2007, 01:42
Op de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang riep uw partijvoorzitter op tot een 'Forza Flandria'. Een Forza Flandria die 'Vlaams en dus rechts is'. Wanneer werd er in de Vlaamse beweging beslist dat Vlaams per definitie rechts is? Of is dat wishfull thinking van het Vlaams Belang?
Wat voor soort 'rechts' die Forza Flandria moest worden bleek ook in de speech van Van hecke. Niet zomaar algemeen breed rechts, neen, het moest blijkbaar liberaal rechts worden. Van Hecke noemde de Vlaamse Beweging één maal, in de personen De Decker en Coveliers (sinds wanneer zijn zij de Vlaamse beweging?). Twee donkerblauwen. Als linkse rat ben ik sowieso al geen VB fan, maar ik had toch een wrang gevoel toen ik de vele solidaristische militanten daar zag staan luisteren.
Enkele weken later las ik dat het Vlaams Belang was gaan koffie drinken met de neoconservatieven in de VS. De grootste imperialisten op deze planeet, die van het begrip 'volkssoevereiniteit' gruwelen en al meermaals ten oorlog zijn getrokken. Tot daar de 'nooit meer oorlog' gedachte van de Vlaamse beweging.
Ik vraag me dus af welke koers het Vlaams Belang wenst te varen? Uw partij profileert zich meer en meer als rechts liberaal (en transatlantisch).

Aangezien Spirit zich ook al (links)liberaal noemt en N-VA in de persoon van Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt vraag ik me dus af waar de zéér brede basisbeweging van de Vlaamse militanten die niet liberaal is naartoe moet.

Ik snap uw probleem niet goed. Als er echt flaminganten zijn die a-liberaal zijn of flaminganten die niet van rechts moeten weten dan zullen ze hun eigen partij toch wel starten ...

Wat heeft een rechtse/liberale partij (zoals het VB bv) daar dan mee te maken?

ilfalco
20 maart 2007, 01:49
Wat ik wel vind is dat wanneer je vindt dat het een brede beweging is dat die van zichzelf wel moet uitmonden in een brede partij.

Het verschil tussen het VB en een liberale partij is dat het Vb in de eerste plaats nationalistsich en identitair is en dat het socio-economische niet op de voorgrond staat. Simpelweg omdat we er zelf nog geen beleid over kunnen uitstippelen en het te dwaas is om stemmen te verdelen voor we wel die onafhnakelijkheid hebben.

Savatage
20 maart 2007, 01:53
Wat ik wel vind is dat wanneer je vindt dat het een brede beweging is dat die van zichzelf wel moet uitmonden in een brede partij.

Het verschil tussen het VB en een liberale partij is dat het Vb in de eerste plaats nationalistsich en identitair is en dat het socio-economische niet op de voorgrond staat. Simpelweg omdat we er zelf nog geen beleid over kunnen uitstippelen en het te dwaas is om stemmen te verdelen voor we wel die onafhnakelijkheid hebben.

Het VB is nu op zich nog niet echt een liberale partij, maar ze neigt er toch meer en meer naar vind ik.

IlluSionS667
20 maart 2007, 10:41
Als solidaristische traditionalist deel ik de opmerkingen van Pelgrim. Het Atlantisme en het neo-liberalisme van het VB maken van haar een karikatuur van de Vlaams-nationalistische partij die het ooit was. Voeg daarbij de corruptie van de partijtop en het in-de-maat-meelopen van de vele leden en je weet waarom ik bij de volgende verkiezingen voor het eerst in jaren NIET meer op het VB stem :|

HFV
20 maart 2007, 12:59
Waarop stem je dan wel als ik vragen mag? Ik zie voorlopig niet echt een alternatief...

Ambiorix
20 maart 2007, 12:59
Als solidaristische traditionalist deel ik de opmerkingen van Pelgrim. Het Atlantisme en het neo-liberalisme van het VB maken van haar een karikatuur van de Vlaams-nationalistische partij die het ooit was. Voeg daarbij de corruptie van de partijtop en het in-de-maat-meelopen van de vele leden en je weet waarom ik bij de volgende verkiezingen voor het eerst in jaren NIET meer op het VB stem :|
idem.

Degenen die zeggen dat het VB "neutraal" is op socioeconomische vraagstukken liegt, want de partij kiest overduidelijk voor een liberaal zo mogelijk neoliberaal programma. En alhoewel ze dat niet van de daken schreeuwen is het toch maar zo.
Daarbij lust ik ook geen zionisme, atlantisme, en andere "verruimende" en "vernieuwende" elementen.

Pelgrim
20 maart 2007, 14:02
Het VB is niet rechts-liberaal. Maar een rechts-nationale partij.

Neen, VB is een donkerblauwe partij, dat heeft de partijtop het voorbije jaar al goed bewezen.

Pelgrim
20 maart 2007, 14:03
Ik snap uw probleem niet goed. Als er echt flaminganten zijn die a-liberaal zijn of flaminganten die niet van rechts moeten weten dan zullen ze hun eigen partij toch wel starten ...

Wat heeft een rechtse/liberale partij (zoals het VB bv) daar dan mee te maken?

het VB moet gewoon duidelijkheid scheppen.

Er is trouwens ook zoiets als de kiesdrempel.

lombas
20 maart 2007, 15:52
Bart Dewever eveneens naar het conservatief-blauwe neigt

Dewever is allesbehalve een liberaal, en heeft zelf meerdere malen gezegd dat hij dat verafschuwt. Hij is meer een milde American conservative, zoals je zelf aangeeft.

Savatage
20 maart 2007, 16:14
het VB moet gewoon duidelijkheid scheppen.

Uit deze post (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2539695&postcount=10) krijg ik nochtans de indruk dat het voor u toch redelijk duidelijk is.

Er is trouwens ook zoiets als de kiesdrempel.

Daar is het VB altijd al tegen geweest. En terecht ook, zo'n domme kiesdrempel.

ilfalco
20 maart 2007, 17:44
En die kiesdrempel zou er evenzeer zijn zonder officiele kiesdrempel.
Enkel in antwerpen zou die lager liggen dan de huidige kiesdrempel.

Dewever is allesbehalve een liberaal, en heeft zelf meerdere malen gezegd dat hij dat verafschuwt


oh ja? en daarom dat hij bijna een kartel met de VLD vormde en dedecker wou binnen halen?

Dewever is vooral een opportunist en beroepsbedrieger die kruipt naar overal waar de machtsddelname is. Of dat nu met PVDA steun of achter een B-plusser is. het is de macht die telt.

Patrik
21 maart 2007, 08:30
Het VB is nu op zich nog niet echt een liberale partij, maar ze neigt er toch meer en meer naar vind ik.

De economische trend in het VB is inderdaad liberaal.

Dat kan ook niet anders omdat de Vlamingen historisch uitgegroeid zijn tot
een volk dat het moet hebben van kleine en middelgrote ondernemingen.

Dit betekent dat wij in een omgeving van vrije vloei van goederen zonder
al te veel belemmeringen daarvoor moeten kunnen gedijen.

Wat het sociale luik betreft betekent nationalisme dat onze eigen staat
ervoor zal moeten zorgen dat iedereen een levenswaardig inkomen
heeft en dat er voor het gezin, bejaarden en minderbenadeelden gezorgd
wordt. Maar strict op de basis van "EIGEN VOLK EERST".

IlluSionS667
21 maart 2007, 10:06
Dat kan ook niet anders omdat de Vlamingen historisch uitgegroeid zijn tot
een volk dat het moet hebben van kleine en middelgrote ondernemingen.

Nochtans zijn Vlamingen niet echt een ondernemerssvolkje in vergelijking met andere volkeren (op West-Vlamingen na ;-)).

Dit betekent dat wij in een omgeving van vrije vloei van goederen zonder al te veel belemmeringen daarvoor moeten kunnen gedijen.

Dat is niet geheel compatibel met de economische volkssoevereiniteit.

Wat het sociale luik betreft betekent nationalisme dat onze eigen staat ervoor zal moeten zorgen dat iedereen een levenswaardig inkomen heeft en dat er voor het gezin, bejaarden en minderbenadeelden gezorgd wordt. Maar strict op de basis van "EIGEN VOLK EERST".

Dat is niet echt liberaal ;-)

Pelgrim
21 maart 2007, 11:32
Alleszinds, als het VB beweert dé Vlaams nationale partij te zijn dat ze het dan ook eens bewijzen. Gooi alle programmapunten overboord en stap naar de verkiezingen met één enkele eis: de Vlaamse onafhankelijkheid.
Pas d�*n kunnen ze zich een 'vlaams-nationale' partij noemen.

Savatage
21 maart 2007, 15:17
Nochtans zijn Vlamingen niet echt een ondernemerssvolkje in vergelijking met andere volkeren (op West-Vlamingen na ;-)).

Oh ja? Vlamingen zijn ondernemend genoeg.

Het zou me trouwens verbazen dat de gemiddelde West Vlaming meer ondernemend is als de gemiddelde Antwerpenaar.

willem1940NLD
21 maart 2007, 15:48
Wat met de niet-liberale flaminganten?
Een intensieve cursus Frans/Wallon aanbieden?

Ambiorix
21 maart 2007, 18:30
Oh ja? Vlamingen zijn ondernemend genoeg.


ok, 4 of 5% van de bevolking "onderneemt". Veralgemeen niet zo wil je.

Savatage
21 maart 2007, 18:34
ok, 4 of 5% van de bevolking "onderneemt".

Heb je hier een bron voor of zuigt ge maar wat uit uw duim? ;-)

Veralgemeen niet zo wil je.

Illusion667 Zei dat Vlamingen niet ondernemend waren. (dat is veralgemenend)

Daarop stel ik dat Vlamingen over het algemeen wel ondernemend zijn. Anders zou Vlaanderen het op economisch vlak niet zo goed doen.

Ambiorix
21 maart 2007, 19:01
Heb je hier een bron voor of zuigt ge maar wat uit uw duim? ;-)



Belgen steeds minder enthousiaste ondernemers

http://www.demorgen.be/static/FOTO/art/9/5/5/large_305206.jpg Slechts 2,73% van de Belgen begint een eigen zaak. (Foto: Ronny Meyers)

België is een van de minst ondernemende landen ter wereld. Dat blijkt althans uit de Global Entrepreneurship Monitor (GEM), een jaarlijkse rangschikking die de ondernemingszin in meer dan 40 landen weergeeft. In vergelijking met vorig jaar is ons land nog verder weggezakt in de graadmeter en staat het op de allerlaatste plaats.

Uit de studie blijkt dat slechts 2,73 procent van de Belgen tussen 18 en 64 jaar in 2006 een eigen zaak heeft opgestart of al enkele maanden als startende ondernemer aan de slag was (tegenover 3,93 procent in 2005). In Vlaanderen lag dat percentage iets hoger, namelijk op 3,05 procent (tegenover 3,71 procent in 2005).

Volgens professor Hans Crijns is de lage score van België vooral te wijten aan culturele en sociale factoren. "Er worden in ons land wel voldoende middelen ter beschikking gesteld om te ondernemen, maar de mensen spelen hier te weinig op in. Heel wat Belgen zien een carrière als werknemer nog altijd meer zitten dan een carrière als werkgever", zegt professor Hans Crijns. (belga)




onlangs nog in de actualiteit;-)
maar dus, als ge als "brede volkspartij" het opneemt voor "ondernemend Vlaanderen", bedenk dan even voor welk breed volk ge spreekt:roll:

willem1940NLD
21 maart 2007, 19:13
Belgen steeds minder enthousiaste ondernemers

http://www.demorgen.be/static/FOTO/art/9/5/5/large_305206.jpg Slechts 2,73% van de Belgen begint een eigen zaak. (Foto: Ronny Meyers)

België is een van de minst ondernemende landen ter wereld. Dat blijkt althans uit de Global Entrepreneurship Monitor (GEM), een jaarlijkse rangschikking die de ondernemingszin in meer dan 40 landen weergeeft. In vergelijking met vorig jaar is ons land nog verder weggezakt in de graadmeter en staat het op de allerlaatste plaats.

Uit de studie blijkt dat slechts 2,73 procent van de Belgen tussen 18 en 64 jaar in 2006 een eigen zaak heeft opgestart of al enkele maanden als startende ondernemer aan de slag was (tegenover 3,93 procent in 2005). In Vlaanderen lag dat percentage iets hoger, namelijk op 3,05 procent (tegenover 3,71 procent in 2005).

Volgens professor Hans Crijns is de lage score van België vooral te wijten aan culturele en sociale factoren. "Er worden in ons land wel voldoende middelen ter beschikking gesteld om te ondernemen, maar de mensen spelen hier te weinig op in. Heel wat Belgen zien een carrière als werknemer nog altijd meer zitten dan een carrière als werkgever", zegt professor Hans Crijns. (belga)




onlangs nog in de actualiteit;-)
maar dus, als ge als "brede volkspartij" het opneemt voor "ondernemend Vlaanderen", bedenk dan even voor welk breed volk ge spreekt:roll:
Om te vergelijken moet je ook cijfers van omringende landen erbij hebben.

Overigens is "ondernemen" een erg variabel begrip; buiten de gebieden waar winkels zijn, op het platteland, langs bevaarbaar water enzo wordt intensief ge/ver-kocht en gegeten.

Ambiorix
22 maart 2007, 14:48
onlangs nog in de actualiteit;-)
maar dus, als ge als "brede volkspartij" het opneemt voor "ondernemend Vlaanderen", bedenk dan even voor welk breed volk ge spreekt:roll:
oei, waar zitten de liberalen opeens?

Savatage
22 maart 2007, 17:15
Om te vergelijken moet je ook cijfers van omringende landen erbij hebben.

Overigens is "ondernemen" een erg variabel begrip; buiten de gebieden waar winkels zijn, op het platteland, langs bevaarbaar water enzo wordt intensief ge/ver-kocht en gegeten.

Idd, obv de cijfers van slechts 1 land (regio) kan je niets besluiten/concluderen over haar "ondernemendheid".

Ambiorix
22 maart 2007, 18:16
tja, das er wel mooi omheen fietsen é

ik sprak over 4 a 5 %, en ik moest dat "bewijzen". Blijkt dat het er nog minder zijn:-D

longhorn
22 maart 2007, 19:11
tja, das er wel mooi omheen fietsen é

ik sprak over 4 a 5 %, en ik moest dat "bewijzen". Blijkt dat het er nog minder zijn:-D

Het zijn de vele regels en almachtige vakbonden die het ondernemerschap onder de mensen ontmoedigt.

willem1940NLD
22 maart 2007, 19:56
Het zijn de vele regels en almachtige vakbonden die het ondernemerschap onder de mensen ontmoedigt.
Terzake van bewijsbaar ondernemerschap heb je uiteraard gelijk.

CLAESSENS Joris
25 maart 2007, 04:26
ok, 4 of 5% van de bevolking "onderneemt". Veralgemeen niet zo wil je.


Er wordt in deze discussie te éénzijdig gekeken denk ik.
Zo veel percent ondernemend dus...

Bekijk een de voorwaarden die in België ondernemen nagenoeg onmogelijk maken, vergelijk die met de voorwaarden in de ons omringende landen en ook die van de landen die verder uit de buurt liggen en je zal tot de slotsom komen dat de Belgen, en vooral de Vlamingen, het zo slecht nog niet doen...

De beoordelingen die België krijgt van internationale handelsorganisaties bevestigen dit en dat zijn zeker geen mensen die er belang bij hebben hierover te liegen.

Niet de ondernemingslust van de Belgen (Vlamingen) is hier het probleem maar wel de wurggreep die de staat legt op elke onderneming om haar eigen verkwistende natuur te kunnen volhouden en haar putten uit het verleden te dempen. Voor Vlaanderen komt hier nog eens de jaarlijkse aderlating naar Wallonië bij en, hoeft het nog gezegd, het immigratieprobleem.
Wanneer men jaarlijks zo ongeveer de bevolking van een kleine stad (ook importhuwelijken en gezinsherenigingen meetellen graag) importeert waarvan men weet dat 80 percent zo niet meer werkloos zal blijven is dit geen gewin voor de staat in kwestie...
jawel 80%. Oma en Opa en de kindjes moeten ook eten en gaan heus niet werken. Tel daarbij dat mamma en de volwassen dochters in vele gevallen zelfs niet mag gaan werken...
Verder nog even een jonge mannelijke bevolking in acht nemen die er in slaagt om zich na drie generaties zelfs nog meer af te zetten tegen de gaststaat en zelfs tijdens het onderwijs al zichzelf buiten de markt werkt... dat is op termijn niet houdbaar. En van deze mensen een groot deel Belgen maken verandert aan die cijfers niks.

Eddy B
25 maart 2007, 12:05
Alleszinds, als het VB beweert dé Vlaams nationale partij te zijn dat ze het dan ook eens bewijzen. Gooi alle programmapunten overboord en stap naar de verkiezingen met één enkele eis: de Vlaamse onafhankelijkheid.
Pas d�*n kunnen ze zich een 'vlaams-nationale' partij noemen.

Larie. Welk beleid gaan ze dan voeren? Gewoon de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen / bewerkstelligen en dan aftreden? Je hebt verstand, gebruik het dan ook, ipv nonsens uit te kramen

Eddy B
25 maart 2007, 12:12
Heb je hier een bron voor of zuigt ge maar wat uit uw duim? ;-)



Illusion667 Zei dat Vlamingen niet ondernemend waren. (dat is veralgemenend)

Daarop stel ik dat Vlamingen over het algemeen wel ondernemend zijn. Anders zou Vlaanderen het op economisch vlak niet zo goed doen.

Ahum. Zou dit ook niet kunnen te maken hebben met BUITENLANDSE investeerders die hier onze werkmensen wel apprecieren omdat ze zo hard werken? Of denk je dat je bakker om de hoek voor de grote exportcijfers instaat?

Het beleid van de VLD & SPa heeft alleen maar de winsten van de bedrijven opgetrokken, en die durven dan nog reklameren als de wermensen opslag vragen... we hebben zogezegd een loonconcurrentieachterstand met de ons omringende landen. Leugens. Onze mensen werken gewoon harder, en krijgen nog steeds geen loon naar werken. WIJ hebben een loonsachterstand tov de ons omringende landen. Netto blijft er voor ons nu eenmaal minder over, en daarvan wordt er nog langs alle kanten druk afgeroomd...

Ander en beter zou ik zeggen

Savatage
25 maart 2007, 13:15
Ahum. Zou dit ook niet kunnen te maken hebben met BUITENLANDSE investeerders die hier onze werkmensen wel apprecieren omdat ze zo hard werken? Of denk je dat je bakker om de hoek voor de grote exportcijfers instaat?

Het beleid van de VLD & SPa heeft alleen maar de winsten van de bedrijven opgetrokken, en die durven dan nog reklameren als de wermensen opslag vragen... we hebben zogezegd een loonconcurrentieachterstand met de ons omringende landen. Leugens. Onze mensen werken gewoon harder, en krijgen nog steeds geen loon naar werken. WIJ hebben een loonsachterstand tov de ons omringende landen. Netto blijft er voor ons nu eenmaal minder over, en daarvan wordt er nog langs alle kanten druk afgeroomd...

Ander en beter zou ik zeggen

Hoog tijd voor meer een liberaal beleid dus.

Eddy B
25 maart 2007, 13:25
Hoog tijd voor meer een liberaal beleid dus.
Zolang het maar niet van de VLD is, of OpenVLD. Zijn we ni genoeg in't zak gezet? Minder belasting? My ass!

Vertuindorp heeft op zijn jaren premierschap niet echt veel opgebracht voor de bevolking... Beloven doen ze allemaal. Geef nu eens een kans aan het VB. 4 jaar maar. Wat kunnen die harder verklooien dan de huidigen of de vorigen?

Pelgrim
25 maart 2007, 13:56
Larie. Welk beleid gaan ze dan voeren? Gewoon de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen / bewerkstelligen en dan aftreden? Je hebt verstand, gebruik het dan ook, ipv nonsens uit te kramen

goed dan als ze zich graag liberaal en rechts profileren dat ze dan ook stoppen met zichzelf hypocriet 'de vlaams nationale partij' te noemen. Dan moeten de VB'ers niet komen zeiken over 'godsvrede'.

Eddy B
25 maart 2007, 14:15
goed dan als ze zich graag liberaal en rechts profileren dat ze dan ook stoppen met zichzelf hypocriet 'de vlaams nationale partij' te noemen. Dan moeten de VB'ers niet komen zeiken over 'godsvrede'.

?? doe jij aan politiek?

Mag je dan maar één standpunt hebben om jezelf Vlaams Nationaal te noemen? Hou jij er rare ideeën op na zeg.

Wat is hun VOORNAAMSTE doel: Vlaamse onafhankelijkheid. Dus kunnen ze zich met recht en rede Vlaams Nationale Partij noemen. Wat is daar nu hypocriet aan?

Daarbuiten zijn er natuurlijk nog andere politieke standpunten, waar het VB naartoe wil. Ah ja, je VOORNAAMSTE doel bereikt, ga je er toch ook iets mee DOEN, nietwaar?

Waarom kan dus het VB geen andere politieke standpunten innemen??

Als er al ergens hypocrisie zit, is het wel bij de andere vlaamse partijen. Die beloven allemaal om voor Vlaanderen te vechten, maar als het er op aankomt, keren ze hun kar (zie oa Leterme).

Wel raar dat het VB steeds met alle zonden Israels (lees: van de andere partijen) beladen wordt.

Graag een LOGISCHE uitleg.

Volksstormer
25 maart 2007, 17:57
Waarop stem je dan wel als ik vragen mag? Ik zie voorlopig niet echt een alternatief...
"Het volk stemt niet - het volk strijdt" is een (neo)fascistische leuze waarover men zich binnen de "beweging" maar eens moet bezinnen.
In de hoop dat enkelen dan zullen beseffen met welke achterhoedegevechten en "achterhoedegedachten" ze zich bezighouden. :roll:

http://img405.imageshack.us/img405/2487/voteelectionpigecon2dc8.jpg

IlluSionS667
26 maart 2007, 09:24
Waar religie ooit de opium voor het volk was, zijn dat vandaag de "parlementaire democratie" en het kapitalisme: de illusie der vrijheid in een gouden kooi omringd door smerigheid.

http://img405.imageshack.us/img405/2487/voteelectionpigecon2dc8.jpg

Pelgrim
26 maart 2007, 11:33
?? doe jij aan politiek?

Mag je dan maar één standpunt hebben om jezelf Vlaams Nationaal te noemen? Hou jij er rare ideeën op na zeg.

Wat is hun VOORNAAMSTE doel: Vlaamse onafhankelijkheid. Dus kunnen ze zich met recht en rede Vlaams Nationale Partij noemen. Wat is daar nu hypocriet aan?

Dat is helemaal niet hun voornaamste doel. Hun verkiezingspropaganda gaat steevast over allochtonen, de migranten zijn hoofdthema nummer één. Verder neigt die partij naar de neoliberale kant (en spreekt dus tégen het gros van de Vlaamse bevolking die eerder sociaaldemocratisch, christendemocratisch of solidaristisch is ingesteld). Ofwel ben je een Vlaams nationale partij en verenig je dus alle krachten die voor Vlaamse onafhankelijkheid strijden, ofwel spits je je toe op een deel van die nationalisten (in dit geval dan de rechtse en liberale separatisten, die ik weiger vlaams-nationaal te noemen want een natie is per definitie een collectief gegeven).

Daarbuiten zijn er natuurlijk nog andere politieke standpunten, waar het VB naartoe wil. Ah ja, je VOORNAAMSTE doel bereikt, ga je er toch ook iets mee DOEN, nietwaar?


Het voornaamste doel van het veebee is moslims buiten sjotten en kakken op alles wat waals en/of niet rechts is. Heeft met Vlaamsgezindheid niet veel te maken.

HFV
26 maart 2007, 12:36
"Het volk stemt niet - het volk strijdt" is een (neo)fascistische leuze waarover men zich binnen de "beweging" maar eens moet bezinnen.
In de hoop dat enkelen dan zullen beseffen met welke achterhoedegevechten en "achterhoedegedachten" ze zich bezighouden. :roll:
Ik deel je mening, ik had het dan ook daar niet over.
Feit is dat je op dit moment moet stemmen (al hou ik je niet tegen om principieel niet te gaan stemmen), vandaar mijn vraag.

ilfalco
26 maart 2007, 15:26
Aan verkiezingen is invloed verbonden. Ook meta-politieke invloed.

Als men ziet dat in de scholen rond het antwerpse tot 44% VB stemt En links slechts 10% haalt( groen +spa);

Dan zie je dat het VB zeer veel invloed had en heeft ook buiten de politiek.

Het Vb heeft voor een omgekeerd mei 68 gezorgd. Daar zal rechts later de vruchten van plukken.

willem1940NLD
26 maart 2007, 18:05
Aan verkiezingen is invloed verbonden. Ook meta-politieke invloed.

Als men ziet dat in de scholen rond het antwerpse tot 44% VB stemt En links slechts 10% haalt( groen +spa);

Dan zie je dat het VB zeer veel invloed had en heeft ook buiten de politiek.

Het Vb heeft voor een omgekeerd mei 68 gezorgd. Daar zal rechts later de vruchten van plukken.
Ik zou VB niet zonder meer "rechts" noemen en helemaal zal "gezeten rechts" nooit van ze profiteren.
Veel VB-stemmers zijn weggelopen bij LINKS.

Eddy B
26 maart 2007, 19:30
Dat is helemaal niet hun voornaamste doel. Hun verkiezingspropaganda gaat steevast over allochtonen, de migranten zijn hoofdthema nummer één. Verder neigt die partij naar de neoliberale kant (en spreekt dus tégen het gros van de Vlaamse bevolking die eerder sociaaldemocratisch, christendemocratisch of solidaristisch is ingesteld). Ofwel ben je een Vlaams nationale partij en verenig je dus alle krachten die voor Vlaamse onafhankelijkheid strijden, ofwel spits je je toe op een deel van die nationalisten (in dit geval dan de rechtse en liberale separatisten, die ik weiger vlaams-nationaal te noemen want een natie is per definitie een collectief gegeven).



Het voornaamste doel van het veebee is moslims buiten sjotten en kakken op alles wat waals en/of niet rechts is. Heeft met Vlaamsgezindheid niet veel te maken.

Tja, we kunnen hier een welles nietes spelletje van maken he, maar gaan we daar tijd aan verspillen?

Wat JIJ anders wenst te noemen, moet JIJ weten. Weet echter dat met een persoonlijke woordenschat je niet duidelijk overkomt bij de mensen, ao andere betekenissen hechten aan woorden dan de rest...

VB = Vlaams Belang = Walen hun onverdiende privileges afnemen. Vlaanderen uit hun greep redden door onafhankelijkheid. Indien dit niet onmiddelijk kan, zoek je oplossingen om zoveel mogelijk je zin te krijgen.

Dat de moslims zich hier nog arroganter gedragen dan de walen, geeft ons toch wel het recht daarop te wijzen, en dat gedrag als laakbaar te stellen. Dat dat niet altijd in "propere" woorden gebeurt is te wijten aan de laksheid van de regering. Ze verkopen vlaanderen zowel aan de walen als aan de moslims. Wij zijn dat wel stilaan beu zene.

Toen ik een jaar geleden tussenkwam toen 4 marrokanen een belg uit zijn auto wilden sleuren, keerden ze tegen mij en wouden het uitvechten in een zijstraatje. Ik heb hun gezegd wat ik van hen dacht, en normaal is hun reactie dan steevast "racist". Bij deze deden ze dat niet, want mijn vrouw was aan mijn arm aan het trekken....

Zij mogen met vier een belg aanvallen die NIET de fout was van een KLEIN accidentje. Die mens is uit angst wél doorgereden. Ze hadden dus weeral eens den dikste door intimidatie. DAT MAG zeker he?

Maar als het VB zulke toestanden aanklaagt, dan zijn zij de slechten...

Wat baten kaars en bril...

ilfalco
26 maart 2007, 22:07
Ik zou VB niet zonder meer "rechts" noemen en helemaal zal "gezeten rechts" nooit van ze profiteren.

Klopt. Het VB is in de eerste plaats een identitaire partij. Dat onderscheid het VB van neo- liberaal rechts.

Dus mssh kunnen we het evengoed een identitaire revolutie noemen.

IlluSionS667
27 maart 2007, 09:16
Klopt. Het VB is in de eerste plaats een identitaire partij.

Identitair?!?!? :lol: :lol: :lol:

Ze zetten zich af tegen identitaire bewegingen in het Midden-Oosten enkel en alleen omdat deze Islamitisch zijn.
Ze sympatiseren met Le Pen, die hoegenaamd geen voorstander is van de onafhankelijkheid van bijvoorbeeld de Bretoenen of de terugkeer van Frans-Vlaanderen bij de Nederlanden.
Ze sympathiseren met de Joden in Antwerpen, die hoegenaamd geen deel uitmaken van het Vlaamse volk.
Ze hebben niet gestemd vóór de "negationismewet", die een zware aanval is op de vrije meningsuiting en die meer bepaald de objectieve berichtgeving over een bepaalde identitaire ideologie onmogelijk maakt, wat zo ook zijn gevolg heeft voor andere identitaire ideologieën.
Ze sympathiseren met een uiterst machtige neo-imperialistische staat die verantwoordelijk is voor het verval in West-Europa sinds 1945 (de VS).
...

Pelgrim
27 maart 2007, 11:46
Tja, we kunnen hier een welles nietes spelletje van maken he, maar gaan we daar tijd aan verspillen?

Wat JIJ anders wenst te noemen, moet JIJ weten. Weet echter dat met een persoonlijke woordenschat je niet duidelijk overkomt bij de mensen, ao andere betekenissen hechten aan woorden dan de rest...

VB = Vlaams Belang = Walen hun onverdiende privileges afnemen.

Jij ziet Vlaanderen dus puur in termen van 'tegen de walen zijn'.

Vlaanderen uit hun greep redden door onafhankelijkheid. Indien dit niet onmiddelijk kan, zoek je oplossingen om zoveel mogelijk je zin te krijgen.


zoals de dienstenrichtlijn goedkeuren, waarmee we Vlaanderen tot kolonie van het grootkapitaal degraderen? tot zover het 'vlaams' belang...

Dat de moslims zich hier nog arroganter gedragen dan de walen, geeft ons toch wel het recht daarop te wijzen, en dat gedrag als laakbaar te stellen. Dat dat niet altijd in "propere" woorden gebeurt is te wijten aan de laksheid van de regering. Ze verkopen vlaanderen zowel aan de walen als aan de moslims. Wij zijn dat wel stilaan beu zene.


Ah, hoeveel moslims beschikken over privé-immobilia in dit land? Dat moeten we gigantisch hoge cijfers zijn?

Toen ik een jaar geleden tussenkwam toen 4 marrokanen een belg uit zijn auto wilden sleuren, keerden ze tegen mij en wouden het uitvechten in een zijstraatje. Ik heb hun gezegd wat ik van hen dacht, en normaal is hun reactie dan steevast "racist". Bij deze deden ze dat niet, want mijn vrouw was aan mijn arm aan het trekken....
Zij mogen met vier een belg aanvallen die NIET de fout was van een KLEIN accidentje. Die mens is uit angst wél doorgereden. Ze hadden dus weeral eens den dikste door intimidatie. DAT MAG zeker he?
Maar als het VB zulke toestanden aanklaagt, dan zijn zij de slechten...
Wat baten kaars en bril..

Jaja, ik heb ook zo'n dingen meegemaakt. Maar ik heb ook andere dingen meegemaakt, zoals drie marokkanen die mij kwamen helpen toen een junkie met een mes begon te zwaaien.

IlluSionS667
27 maart 2007, 11:49
Jaja, ik heb ook zo'n dingen meegemaakt. Maar ik heb ook andere dingen meegemaakt, zoals drie marokkanen die mij kwamen helpen toen een junkie met een mes begon te zwaaien.

Ik vraag mij af in welke buurten jij rondhangt als ik dat zo lees :|

Pelgrim
27 maart 2007, 14:31
Ik vraag mij af in welke buurten jij rondhangt als ik dat zo lees :|

de minder burgerlijke buurten van 't Stad ;)

Eddy B
27 maart 2007, 19:38
Jij ziet Vlaanderen dus puur in termen van 'tegen de walen zijn'.

?? Niet echt nee. Maar het is nu eenmaal zo dat de francofonie vlaanderen will inpikken, brandschatten en terrechtstellen. Tja, dan weet je waar de vijand zit he. Vlaanderen zie ik als ONafhankelijk van gelijk wie.


zoals de dienstenrichtlijn goedkeuren, waarmee we Vlaanderen tot kolonie van het grootkapitaal degraderen? tot zover het 'vlaams' belang...
Tja, wie zonder zonden is...


Ah, hoeveel moslims beschikken over privé-immobilia in dit land? Dat moeten we gigantisch hoge cijfers zijn?

Al eens gehoord van Borgerokko?


Jaja, ik heb ook zo'n dingen meegemaakt. Maar ik heb ook andere dingen meegemaakt, zoals drie marokkanen die mij kwamen helpen toen een junkie met een mes begon te zwaaien.

Waarvan akte, maar laat die ene keer niet je ogen sluiten voor zoveel keren dat het anders is...

Laat ik het zo stellen: Mijn Dominicaanse vrouw heeft al genoeg ZELF gezien om het verschil te kennen tussen Marokkanen en de andere vreemdelingen... In haar niet-verplichte opleiding Nederlands en Inburgering (wegens mijn eega = niet verplicht ! ???) Werd aan al de vreemdelingen wel de les gespeld dat het VB een slechte partij was die tegen alle vreemdelingen was en die van plan was iedereen buiten te gooien... NEUTRAAL onderwijs????

Haar woorden bij het incident: DAT zouden ze eens bij ons moeten proberen. Die leven niet lang meer. Die maken ze gewoon af... En dat was zonder commentaar van mijnentwege he. Ze vroeg alleen: wie zijn die mensen, en ik zei: Marokkanen...

Volksstormer
27 maart 2007, 22:54
Identitair?!?!? :lol: :lol: :lol:
Ze sympatiseren met Le Pen, die hoegenaamd geen voorstander is van de onafhankelijkheid van bijvoorbeeld de Bretoenen of de terugkeer van Frans-Vlaanderen bij de Nederlanden.
Geen slecht woord over Le Pen! ;-)

Frankrijk verzwakken door het op te splitsen in onbetekenende entiteitjes is Europa verzwakken. Respect voor regionale identiteiten is een must, maar separatisme niet.

Pelgrim
27 maart 2007, 23:22
?? Niet echt nee. Maar het is nu eenmaal zo dat de francofonie vlaanderen will inpikken, brandschatten en terrechtstellen. Tja, dan weet je waar de vijand zit he. Vlaanderen zie ik als ONafhankelijk van gelijk wie.

Weet waar je vijand zit... exact. Ik beschouw de Vlaamse patroon of CEO die hier het Engels opdringt en het Amerikaanse consumerism verkoopt als een vijand, niet de Waalse arbeider die geen klop te zeggen heeft.

Tja, wie zonder zonden is...


je ontwijkt de zaak nu wel eh. De bolkesteinrichtlijn is voor het Vlaamse volk een veel fundamentelere aanval dan een corruptieschandaal bij de PS of een marrokaan op de tram. Nochtans keurde het veebee die dienstenrichtlijn wel mee goed...

Al eens gehoord van Borgerokko?


Meer dan 'gehoord' zelfs. ;)

Waarvan akte, maar laat die ene keer niet je ogen sluiten voor zoveel keren dat het anders is...


Ik kom nochtans niet zoveel keren 'dat het anders is' tegen hoor?

Laat ik het zo stellen: Mijn Dominicaanse vrouw heeft al genoeg ZELF gezien om het verschil te kennen tussen Marokkanen en de andere vreemdelingen... In haar niet-verplichte opleiding Nederlands en Inburgering (wegens mijn eega = niet verplicht ! ???) Werd aan al de vreemdelingen wel de les gespeld dat het VB een slechte partij was die tegen alle vreemdelingen was en die van plan was iedereen buiten te gooien... NEUTRAAL onderwijs????


moet ik nu het onderwijs van de Belze staat gaan verdedigen??? Die is goed :lol:

Haar woorden bij het incident: DAT zouden ze eens bij ons moeten proberen. Die leven niet lang meer. Die maken ze gewoon af... En dat was zonder commentaar van mijnentwege he. Ze vroeg alleen: wie zijn die mensen, en ik zei: Marokkanen..

die maken ze af... dat vind ik nu niet bepaald het alternatief om naar uit te kijken.

Pelgrim
27 maart 2007, 23:23
Geen slecht woord over Le Pen! ;-)

Frankrijk verzwakken door het op te splitsen in onbetekenende entiteitjes is Europa verzwakken. Respect voor regionale identiteiten is een must, maar separatisme niet.

u bent dus tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.

Savatage
28 maart 2007, 01:31
Weet waar je vijand zit... exact. Ik beschouw de Vlaamse patroon of CEO die hier het Engels opdringt en het Amerikaanse consumerism verkoopt als een vijand, niet de Waalse arbeider die geen klop te zeggen heeft.

Dat heb ik hier nog al eens ergens op het forum gelezen. Commie's die hun anti-liberale boodschap trachten te verkondigen onder het mom van Vlaams nationalisme.


je ontwijkt de zaak nu wel eh. De bolkesteinrichtlijn is voor het Vlaamse volk een veel fundamentelere aanval dan een corruptieschandaal bij de PS of een marrokaan op de tram. Nochtans keurde het veebee die dienstenrichtlijn wel mee goed...

:rofl:

lombas
28 maart 2007, 07:46
Respect voor regionale identiteiten is een must, maar separatisme niet.

Ligt dat niet bij de mensen zelf, om daar over te beslissen? Als men in Bretagne nu wenst af te scheiden, wat zou men in Parijs dan volgens jou kunnen aanwenden om dat tegen te gaan?

IlluSionS667
28 maart 2007, 09:14
de minder burgerlijke buurten van 't Stad ;)

Misschien moet je ook eens op de boerenbuiten rondhangen. Daar is de sfeer evenmin burgerlijk maar wel veel aangenamer :-D

Geen slecht woord over Le Pen! ;-)

Ik wil niet over hem oordelen als persoon (ik ken hem niet goed genoeg daarvoor), maar heb gewoon mijn bedenkingen over zijn afwijzing van de volksnationalistische stromingen in Frankrijk.

Frankrijk verzwakken door het op te splitsen in onbetekenende entiteitjes is Europa verzwakken. Respect voor regionale identiteiten is een must, maar separatisme niet.

Dit is precies de logica die Belgicisten hanteren voor het behoud van België, zoals Pelgrim al aangeeft.

Ik deel uw voorliefde voor een toekomstige Europese alliantie volgens volkse principes, maar de volkssoevereiniteit moet hiervoor eerst gewaarborgd worden. Dat is tot op heden allesbehalve het geval.

Frankrijk is - net als België - een artificiële staat. Het bestaat uit een amalgaam van volksgroepen die door het middeleeuwse imperialisme en haar latere varianten in één rijk zijn samengevoegd en samengebleven. Net als in België heeft het Franse taalimperialisme ook daar haar best gedaan en wordt tot op de dag van vandaag het gebruik van autochtone talen gediscrimineerd in het voordeel van het Frans. Onze Frans-Vlaamsche volksgenoten, de Franse Basken en de Bretoenen zijn maar enkele voorbeelden.

Gebieden als Bretagne, Frans-Baskenland en Frans-Vlaanderen zijn maar enkele van de gebieden in het huidige Frankrijk die vanuit Parijs worden gedomineerd en elke vorm van culturele soevereiniteit missen. Net zozeer als Vlaanderen die soevereiniteit tav Wallonië nodig heeft, zo ook hebben deze gebieden de soevereiniteit nodig tav Parijs. Ik mis enig engagement in die richting vanuit de hoek van het Front National.

Ambiorix
28 maart 2007, 10:55
Dat heb ik hier nog al eens ergens op het forum gelezen. Commie's die hun anti-liberale boodschap trachten te verkondigen onder het mom van Vlaams nationalisme.




:rofl:
héel hoogstaande reactie:roll:

Metternich
28 maart 2007, 13:05
Geen slecht woord over Le Pen! ;-) Uiteraard wel. Dat fossiel kan beter plaats ruimen voor een nieuwe generatie.

Pelgrim
28 maart 2007, 14:21
Dat heb ik hier nog al eens ergens op het forum gelezen. Commie's die hun anti-liberale boodschap trachten te verkondigen onder het mom van Vlaams nationalisme.



inhoudelijkheid van uw reactie: nul.

:rofl:

smileys hebben geen inhoudelijke waarde als argumentatie.

Eddy B
28 maart 2007, 20:09
Ligt dat niet bij de mensen zelf, om daar over te beslissen? Als men in Bretagne nu wenst af te scheiden, wat zou men in Parijs dan volgens jou kunnen aanwenden om dat tegen te gaan?

De grondwet?

Eddy B
28 maart 2007, 20:22
Weet waar je vijand zit... exact. Ik beschouw de Vlaamse patroon of CEO die hier het Engels opdringt en het Amerikaanse consumerism verkoopt als een vijand, niet de Waalse arbeider die geen klop te zeggen heeft.


Maar het is wel die waalse arbieder of dopper die voor die politiekers stemt die gans de boel verzieken..... Tienen culpa, si quieren o no...


je ontwijkt de zaak nu wel eh. De bolkesteinrichtlijn is voor het Vlaamse volk een veel fundamentelere aanval dan een corruptieschandaal bij de PS of een marrokaan op de tram. Nochtans keurde het veebee die dienstenrichtlijn wel mee goed...


Pardon? Ik geef je hier dus wel gelijk he...


Meer dan 'gehoord' zelfs. ;)


Need I say more?


Ik kom nochtans niet zoveel keren 'dat het anders is' tegen hoor?


Nee, jij leest geen krante, kijkt geen tv, komt niet op straat...


moet ik nu het onderwijs van de Belze staat gaan verdedigen??? Die is goed :lol:


Zeg ik toch niet? Ik geef maar aan wat daar fout loopt. GRONDWETTELIJK fout


die maken ze af... dat vind ik nu niet bepaald het alternatief om naar uit te kijken.

Ik ook niet, maar het geeft aan hoe andere vreemdelingen het gedrag van die andere immigranten zien EN hoe we gefaald hebben van in het begin strenger op te treden...

Pelgrim
29 maart 2007, 20:40
De grondwet?

Als de Bretoenen die grondwet niet langer wensen te erkennen is dat hun recht. Op naar een Bretoense grondwet, zoals er weldra ook een Vlaamse grondwet zal zijn ;)

Pelgrim
29 maart 2007, 20:45
Maar het is wel die waalse arbieder of dopper die voor die politiekers stemt die gans de boel verzieken..... Tienen culpa, si quieren o no...


stel je eens de vraag waarom. Voor de doorsnee waal is het vooruitzicht op een sociaal kerkhof nog erger dan de ps bureaucratie. Daarom: een Vlaams-Waals scheidingscontract.

Pardon? Ik geef je hier dus wel gelijk he...

ok ;)

Need I say more?
Nee, jij leest geen krante, kijkt geen tv, komt niet op straat...

ik woon in een van de meer 'toffe' buurten van 't Stad, zodra ik een voet buiten zet zie ik negers, pakistanen en turken lopen. De enige last die ik hier al gehad heb was met een (blanke vlaamse!) junkie. Voor de rest: live and let live.

Zeg ik toch niet? Ik geef maar aan wat daar fout loopt. GRONDWETTELIJK fout

Er loopt hier wel veel grondwettelijk fout hoor ;) en daar hebben migranten geen enkele schuld aan want zij hebben die grondwet niet opgesteld noch zitten zij in de regering.

Eddy B
29 maart 2007, 21:08
stel je eens de vraag waarom. Voor de doorsnee waal is het vooruitzicht op een sociaal kerkhof nog erger dan de ps bureaucratie. Daarom: een Vlaams-Waals scheidingscontract.



ok ;)



ik woon in een van de meer 'toffe' buurten van 't Stad, zodra ik een voet buiten zet zie ik negers, pakistanen en turken lopen. De enige last die ik hier al gehad heb was met een (blanke vlaamse!) junkie. Voor de rest: live and let live.


Maar dat is nu net het probleem. Wij laten leven, maar ze laten ONS niet leven... zie onder


Er loopt hier wel veel grondwettelijk fout hoor ;) en daar hebben migranten geen enkele schuld aan want zij hebben die grondwet niet opgesteld noch zitten zij in de regering.

Juist. MAAR: Die grondwet is opgesteld door en voor mensen met eenzelfde cultuur. Wij begrijpen elkaar met halve woorden. De islamcultuur heeft het echter zo niet gebrepen en grijpt elke kans aan om ONS te onderdrukken en HUN wil op te leggen. Mensen worden dat moe, en gaan VB stemmen... en worden dan verweten rasist te zijn. Dat is toch wel "godsgeklaagd" want er is geen enekel volk op de wereld die zo uitkijkt naar andere culturen dan wij, en er graag een stukje van meepikt. Maar wel naar EIGEN keuze. Het in de strot geramd krijgen geeft op de duur wel totaal andere gevoelens. En dan hebben we het wel degelijk over slechts één cultuur die de mensen de strot uitkomt. Zelden zal je de mensen over andere culturen horen klagen... slechts één : de ISLAM...