PDA

View Full Version : Ambulance in het Brusselse en rand


duveltje382
9 april 2007, 15:21
*Beste Guy* Ik vernam deze week dat er een vrouw die een arm brak rond het Brusselse geweigerd werd door een franstalige ambulancier om vervoerd te worden naar een Nederlandstalige kliniek. Kan dit volgens U? Dank,duveltje382

Duvelke
9 april 2007, 19:28
natuurlijk kan dit niet :roll:

barteke
9 april 2007, 19:47
Het was deze namiddag in voeren(limburg).

evilbu
9 april 2007, 23:32
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/regionaal/Limburg/070409_Voeren_Ambulance
voor meer info

Kim
10 april 2007, 08:56
*Beste Guy* Ik vernam deze week dat er een vrouw die een arm brak rond het Brusselse geweigerd werd door een franstalige ambulancier om vervoerd te worden naar een Nederlandstalige kliniek. Kan dit volgens U? Dank,duveltje382

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit zou kunnen volgens dhr. D'Haeseleer. :?

Overigens, zoiets is gewoon onbegrijpelijk... nu was het een gebroken arm, maar stel dat die vrouw een infarct gehad zou hebben.

Neen, dit kan gewoon totaal niet door de beugel!

De Garde
10 april 2007, 11:06
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit zou kunnen volgens dhr. D'Haeseleer. :?

Overigens, zoiets is gewoon onbegrijpelijk... nu was het een gebroken arm, maar stel dat die vrouw een infarct gehad zou hebben.

Neen, dit kan gewoon totaal niet door de beugel!

Zo zijn er nog zekerheden in 't leven. Nu, de essentie is dat de dame vroeg om naar Maastricht gebracht te worden en niet naar een Luiks ziekenhuis en dat de ambulanciers haar daar laten zitten hebben. Prachtvoorbeeld van hoe dienstverlening niet zou mogen zijn.

Kim
10 april 2007, 11:19
Zo zijn er nog zekerheden in 't leven. Nu, de essentie is dat de dame vroeg om naar Maastricht gebracht te worden en niet naar een Luiks ziekenhuis en dat de ambulanciers haar daar laten zitten hebben. Prachtvoorbeeld van hoe dienstverlening niet zou mogen zijn.

Ik heb het verhaal gelezen ja.

http://www.hbvl.be/Limburg/3790/artikel.asp?art={BA96BCEC-3EDC-4BA5-BCE3-6CC929ED1DD2

Burgemeester Huub Broers gaat een parlementaire vragen stellen na een voorval met ambulanciers van een ziekenwagen van de dienst 100 uit het Luikse Blegny. Die wilden op paasmaandag een gewonde vrouw uit het Nederlandse Oirsbeek niet overbrengen naar een Nederlandstalig ziekenhuis.

Het ongeval gebeurde rond 9.15 uur in de Boomstraat in ‘s Gravenvoeren. De vrouw viel over een oneffenheid op de stoep. De dienst 100 in Hasselt werd opgeroepen en stuurde de dichtsbijzijnde ziekenwagen met dienst - die uit het Waalse Blegny - ter plaatse.

De vrouw, die geen Frans sprak, had een arm gebroken en vroeg om overgebracht te worden naar een Nederlandstalig ziekenhuis, naar dat van Tongeren of Maastricht. Volgens de ambulanciers - één van beiden sprak volgens het politierapport voldoende Nederlands - kon het slachtoffer alleen naar de spoeddienst in Hermalle-sous- Argenteau overgebracht worden.

“Deze mensen uit Oirsbeek hebben dit geweigerd en een document dat zij afstand deden van hulp ondertekend. De gewonde vrouw werd dan voor verzorging met privévervoer naar het ziekenhuis in Maastricht gebracht,” aldus de Voerense politie-inspecteur Luc Vaes. De spoeddienst moet volgens de wet slachtoffers van ongevallen overbrengen naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis, naar de ééntalig Franstalige spoeddienst van Hermalle-Oupeye dus.

“En dat is ongehoord,” vindt een ziedende burgemeester Broers. “Als ambulancier laat je toch geen gewonde aan de rand van de straat liggen. Dit was geen geval van hoogdringendheid en deze mensen hebben gevraagd om naar een ziekenhuis overgebracht te worden waar zij zich in hun taal kunnen uitdrukken. Het wordt dus hoog tijd dat de bevoegde overheid maatregelen gaat nemen.”

Duupje
10 april 2007, 11:21
Ik dacht dat een ambulance je naar het dichtsbijzijnde hospitaal dient te brengen, en dat je daarna een overplaatsing kan vragen naar een ander ziekenhuis.

Enfin, je laat dan nog geen gewonde persoon op straat staan.

barteke
10 april 2007, 11:58
Neen, dit kan gewoon totaal niet door de beugel!
Onrecht tegenover vlamingen is er altijd geweest in de belgische staat. Zal het onrecht vanzelf verdwijnen? of zal ze verdwijnen met de staat..

Kim
10 april 2007, 17:14
Onrecht tegenover vlamingen is er altijd geweest in de belgische staat. Zal het onrecht vanzelf verdwijnen? of zal ze verdwijnen met de staat..

De Belgische staat is als dusdanig niet "verantwoordelijk", wel de politici die haar vertegenwoordigen.

Knuppel
10 april 2007, 17:23
Ik dacht dat politici het volk vertegenwoordigen.
Niet dus.

Kim
10 april 2007, 18:06
Ik dacht dat politici het volk vertegenwoordigen.
Niet dus.

Je begrijpt best wat ik bedoel.

Je kan de staat "an sich" niet verantwoordelijk stellen, wél de politici.

Knuppel
10 april 2007, 18:17
Je begrijpt best wat ik bedoel.

Ik begrijp idd dat de politici van de Belgische onstaat de Vlamingen nooit rechtvaardig behandelden of deden behandelen.
Hoe zou d�*t nu komen?

Eddy B
11 april 2007, 21:35
De Belgische staat is als dusdanig niet "verantwoordelijk", wel de politici die haar vertegenwoordigen.

Tja, vertuindorp denkt toch al: " l'etat, c'est moi "
en
" Apres moi, la deluge"

Hij verneukt ons land zo grondig, dat we veel moeite zullen moeten doen om de brokken te lijmen... als dat nog kan. Zelfs als we Vlaanderen eenmaal onafhankelijk hebben, zullen de zich opgestapelde problemen, niet zomaar weggaan... (lees: veel te veel ingeweken onaangepaste islamieten...)

We zullen duidelijke wetten nodig hebben, en een ijzeren hand. Maar géén repressieapparaat. Het eigen volk wordt Al te veel geviseerd nu...

Guy D'Haeseleer
16 april 2007, 06:31
--------------------------------------------------------------------------------

Beste Allen,

Excuus voor het feit dat jullie blijkbaar een week hebben zitten wachten, mar ik denk dat ik een week te vroeg ben aangekondigd. Ik kreeg immers op maandag 9 april een mail van politics.be dat mijn forumsessie "volgende week" zou beginnen en ze bezorgden me de inlog-gegevens.

Ik ben dus deze week ter beschikking.

Guy D'Haeseleer
19 april 2007, 16:05
Dat is een schoolvoorbeeld waarom wij als Vlaams Belang al sinds ons bestaan ijveren voor de toepassing van de taalwetten in onze hoofdstad.

duveltje382
19 april 2007, 16:26
Dat is een schoolvoorbeeld waarom wij als Vlaams Belang al sinds ons bestaan ijveren voor de toepassing van de taalwetten in onze hoofdstad.
Idd,daarom zou in Brussel de ziekenhuizen perfect twee talig moeten zijn(mss drie talig het Arabisch zou niet slecht zijn hé' grapje' ... :lol: )

Guy D'Haeseleer
19 april 2007, 16:30
Jammer genoeg is uw "grapje" in sommige Brusselse ziekenhuizen realiteit. Sommigen zijn tweetalig..... Frans -Arabisch