PDA

View Full Version : ingehouden inkomstenbelasting


Anna List
10 april 2007, 08:41
in het bladje van de gezinsbond las ik dat alle gezinnen ook de minst verdienenden minstens 800 € zullen moeten terugtrekken omdat de voorheffingen wetens willens te hoog gehouden worden ... zo financieren we met zijn allen de staat gratis voor ...

hier is anders geen belastingverlaging voor nodig, een correcte voorheffing volstaat, welke politicus neemt dit ter harte ?

(mijn gezin zal 880€ aan INTRESTEN (aan 4% berekend) derven hierdoor, elk jaar opnieuw, (tweeverdieners, hokt bedienden, middenklasse van middenklasse dus, wel zelf beroepskosten bewijzend)

met Spirit, Sp-a en zelfs VLD in de regering, vind ik zoiets ontoelaatbaar ...

Koen T'Sijen
10 april 2007, 21:26
Anna, ik moet eerlijk bekennen dat ik van deze problematiek weinig kaas heb gegeten, maar als dit klopt kan het natuurlijk niet. Mijns inziens is verder werken aan een vereenvoudiging van de belastingsinning het enige goede antwoord hierop.

born2bewild
12 april 2007, 17:02
in het bladje van de gezinsbond las ik dat alle gezinnen ook de minst verdienenden minstens 800 € zullen moeten terugtrekken omdat de voorheffingen wetens willens te hoog gehouden worden ... zo financieren we met zijn allen de staat gratis voor ...

hier is anders geen belastingverlaging voor nodig, een correcte voorheffing volstaat, welke politicus neemt dit ter harte ?

(mijn gezin zal 880€ aan INTRESTEN (aan 4% berekend) derven hierdoor, elk jaar opnieuw, (tweeverdieners, hokt bedienden, middenklasse van middenklasse dus, wel zelf beroepskosten bewijzend)

met Spirit, Sp-a en zelfs VLD in de regering, vind ik zoiets ontoelaatbaar ...

Anna, U denkt hopelijk toch niet dat dit toevallig is? Een zero-intrest lening laat deze regering niet liggen. Hoe moeten ze al die cadeautjes anders financieren (25 euro werkBONUS??!)

Ik dacht dat iedereen dit wel wist, het verbaast me dat sommige parlmentairen er niet van op de hoogte zijn. Er zijn genoeg circulairen van Reynders in de openbaarheid die aanmanen om de terugbetalingen zo lang mogelijk uit te stellen.

Het is trouwens niet alleen op dit vlak...enkele maanden terug was er toch die rel omdat de federale staat voor enkele miljoenen betalingen achterstond (ook toeval ahum) en daardoor KMO's in diepe problemen bracht.

BEsluit: een doelbewuste politiek

Jazeker
12 april 2007, 17:21
Anna, ik moet eerlijk bekennen dat ik van deze problematiek weinig kaas heb gegeten, maar als dit klopt kan het natuurlijk niet. Mijns inziens is verder werken aan een vereenvoudiging van de belastingsinning het enige goede antwoord hierop.

Hoe goed heeft Reynders het volgens u de voorbije acht jaar gedaan?