PDA

View Full Version : Waarom kom je niet naar N-VA?


Philips Inc.
3 februari 2004, 14:52
Waarom kom je niet naar de N-VA. Dan halen we in limburg zeker een zetel, misschien zelfs twee?

En breng Vanden Brande en Grouwels maar mee!

Seba
3 februari 2004, 16:40
dat hij eerst maar al eens naar dit forum komt :wink:

Johan Sauwens
4 februari 2004, 16:28
De poging om de krachten te bundelen voor de verkiezingen is jammerlijk mislukt. We zullen het de komende weken en maanden op eigen kracht moeten doen. Daarna zien we wel weer.

Yort
5 februari 2004, 11:58
Meneer Sauwens, is volgens u het project van CD&V Vlaamser dan dat van de N-VA?

Johan Sauwens
6 februari 2004, 14:01
Neen, maar het is realistischer en beter verkoopbaar. Voor mijn overstap heb ik me de vraag gesteld waarmee het meeste kan worden bereikt: met een kleine radicale formatie van enkele procenten of met een iets gematigdere middelgrote (volks)partij. Men kan daarover van mening verschillen en het ene hoeft niet per definitie het andere uit te sluiten, maar ik heb gekozen voor het laatste.

Geef mij maar een grote Vlaamse vuist van CD&V tegen het sterke Franstalige afwijzingsfront van PS en MR.

Bruno*
6 februari 2004, 15:31
Wat is de Christelijke motivatie achter die Vlaamse vuist? Wat zou u vinden mochten Duitsland of Frankrijk een grote Duitse of Franse vuist vormen tegen kleinere Europese lidstaten?

Johan Sauwens
6 februari 2004, 16:36
Wat zouden Frankrijk en Duitsland ervan vinden indien ze worden geminoriseerd en gemarginaliseerd in Europa. Ik ben een groot voorstander van zelfredzaamheid en hoop van u hetzelfde. Die vuist was natuurlijk maar beeldspraak. Laat ons niet naïef zijn, in politiek gaat het om macht. Als die legitiem is, lijkt me daar niets onchristelijk aan. Je moet zo geen spijkers op laag water zoeken.