PDA

View Full Version : Problematiek omtrent de gevangenissen in België


Lorentz
3 februari 2004, 19:56
Het is alom geweten dat vele mensen zich de vraag stellen of gevangenen niet té luxueus worden ingericht in hun strafinstelling. Zou het geld niet beter gaan naar betere omstandigheden van cipiers en minder naar de accomodatie van gevangenen zelf? Wat denkt u van alternatieve straffen, vormt dit een oplossing? Hoe de onvrede bij cipiers sussen? Hoe staat uw partij hiertegenover?

Alvast bedankt voor uw antwoord!

Lorentz Verstraete

jeff
4 februari 2004, 14:33
Lorenz SchreefHet is alom geweten dat vele mensen zich de vraag stellen of gevangenen niet té luxueus worden ingericht in hun strafinstelling. Zou het geld niet beter gaan naar betere omstandigheden van cipiers en minder naar de accomodatie van gevangenen zelf? Wat denkt u van alternatieve straffen, vormt dit een oplossing? Hoe de onvrede bij cipiers sussen? Hoe staat uw partij hiertegenover?
Ik begrijp echt niet waar jij deze stelling vandaan haalt? nee ik ben ook geen voorstander dat de gevangenen in een 3 sterren hotel moeten verblijven, maar als ik zo het nieuws volg is er overal sprake van overvolle cellen, lijkt me toch wel in tegenspraak met je bewering al zouden de gevangenen te luxueus zouden leven of verblijven, en alternatieve straffen moet volgens mij kunnen, maar dan wel voor personen die geen gevaar vormen voor onze samenleving, ten andere de Wet Lejeune bestaat nog steeds naar mijn mening of heb ik het mis? dus aub Lorentz herzie eens je mening over je uitspraak.