PDA

View Full Version : De Rode Duivels, geklungelvoetbal?


nubian
5 mei 2007, 08:30
De Rode Duivels, de grote depressie? Het wordt steeds beschamender bij elke match. Wat is er met hen gebeurd?

Duupje
5 mei 2007, 08:39
Ergens zijn ze gestopt met voetballen...en begonnen met tjah, met wat eigenlijk ?

(is het eigenlijk nog voetbal te noemen ?)

Graaf van Vlaanderen
5 mei 2007, 08:45
verlaag hun loon ;-)

Dan zullen ze wel beter spelen

Lord Vader
5 mei 2007, 17:16
Wat dan te denken van het feit dat Citibank sponsor is geworden van de Rode Duivels, dat terwijl andere sponsors zoals Dexia, Continental etc. hebben afgehaakt? Een teken aan de wand!

maarte
5 mei 2007, 20:09
We heben te weinig geinvesteerd in jeugdopleiding, in nederland kan men wel goede voetballers opleiden terwijl wij er daar niet in slagen

baseballpolitieker
6 mei 2007, 00:38
De Rode Duivels, de grote depressie? Het wordt steeds beschamender bij elke match. Wat is er met hen gebeurd?Splitsen dan zijn meteen van het slechte imago af...
En niet investeren in duizenden halve voetballers maar in enkele echte goede!

Dronkoers
6 mei 2007, 01:14
Voetbal afschaffen, heel simpel... maar veel tegenstanders :?

baseballpolitieker
6 mei 2007, 01:16
Voetbal afschaffen, heel simpel... maar veel tegenstanders :?Laat ons allemaal baseball spelen!:cheer:

Dronkoers
6 mei 2007, 01:26
Laat ons allemaal baseball spelen!:cheer:

of DTM racen ;-)

Duvelke
7 mei 2007, 10:14
hehe, toch grappig dat iedereen zo'n lage dunk heeft van de rode duivels
terwijl hier geen enkele forummer beter is in het sjotten dan zij :D

Bovenbuur
7 mei 2007, 13:19
En niet investeren in duizenden halve voetballers maar in enkele echte goede!
Precies Baseball, en de enige manier om dat te doen is door minder topclubs te hebben met in totaal dezelfde hoeveelheid fans en geld. Dat betekent dat om een competitie te organiseren je een groter gebied moet hebben waar de clubs vandaan komen, en dat idee staat bekend als de Beneliga.

StevenNr1
7 mei 2007, 13:49
hehe, toch grappig dat iedereen zo'n lage dunk heeft van de rode duivels
terwijl hier geen enkele forummer beter is in het sjotten dan zij :Dmaar mss zijn er hier wel die slimmere keuzes kunnen maken dan bijv. leonard opstellen (ok al even geleden, toch tekenend)

Lord Vader
7 mei 2007, 14:27
hehe, toch grappig dat iedereen zo'n lage dunk heeft van de rode duivels
terwijl hier geen enkele forummer beter is in het sjotten dan zij :D

Het gaat er niet om dat de Rode Duivels slechter voetballen dan de forummers van politics.be, wel dat ze slechter voetballen dan de andere nationale ploegen.

baseballpolitieker
21 mei 2007, 11:33
www.vlaamseleeuwen.com

Voodoo Child
21 mei 2007, 13:02
www.vlaamseleeuwen.com
Politiek en voetbal, ja dat gaat samen :roll:

Monocle
21 mei 2007, 13:15
We heben te weinig geinvesteerd in jeugdopleiding, in nederland kan men wel goede voetballers opleiden terwijl wij er daar niet in slagen

Euh.... is wel niet helemaal correct hoor, er wordt wel geinvesteerd in de jeugd, de laatste jaren zeker. Al onze talenten spelen al lang niet meer in België. Het overgrote deel speelt in Nederland de rest speelt in Frankrijk of Duitsland.
Het probleem ligt hem meer bij de kwaliteit van de jeugdopleidingen. Van jongs af aan wordt er bij de spelers een bepaald systeem ingeramd.... zoneverdedigen. Jonge voetballertjes zouden eerst aan plezier en aanvallen moeten denken ipv een organisatie neer te zetten. Voetballers moeten van kleinsaf 2-voetig "opgevoed" worden.
Maar het grote probleem zit hem bij de mentaliteit van de spelers. Ze willen niet, kunnen niet, mogen niet. Het is niet normaal dat je voor non-prestaties een vergoeding krijgt.
Voor winst een mooie premie en bij een gelijkspel eventueel ook nog, maar bij verlies verdien je toch geen premie????
De fout ligt natuurlijk niet alleen bij de spelers, de bond heeft ook veel schuld aan de malaise in het Belgisch voetbal. Het recentste voorval met Vandereycken (het enkel toestaan van een persoonlijk gesprek aan RTL) toont van weinig professionalisme, je gaat mij toch niet vertellen dat ze niet op de hoogte zouden zijn geweest, en dat Vandereycken "cavalier seule" speelde. Deze kleine discussies rond de trainer en de bobo's schaden ook de ploeg zelf.
Een splitsing van de bond brengt geen soelaas, wat de vlaamsgezinden ook mogen beweren. Dan gaan we ons spelerpotentieel nog meer hypothekeren.
De bond moet verjongen, er moeten modernere zakenlui aan het roer komen. Mensen met een toekomstvisie over het Belgisch voetbal, maar dan wel eentje dat realiseerbaar is, iemand zoals een Preud'homme of een Marc Degryse of....
Er zijn er ongetwijfeld nog die in aanmerking komen.
Maar ja we zullen nog eenmaal duimen in juni en hopelijk loopt het goed af voor de Duivels, want het komt alleen maar hun progressie tengoede. Een groot toernooi missen is niet alleen slecht voor de kas van de bond, maar ook voor de ontwikkeling van de voetballers zelf.

Dronkoers
22 mei 2007, 06:27
De Rode Duivels, de grote depressie? Het wordt steeds beschamender bij elke match. Wat is er met hen gebeurd?

Volgens mij zijn dat allemaal dikke omhooggevallen egotrippers. Vroeger was het een eer om de rode t-shirt aan te trekken, nu is het eerder om op te vallen bij buitenlandse clubs, in de hoop gezien te worden om een nog dikkere portemannee te krijgen, met het gevolg dat er geen team op het veld staat, maar allemaal individuen. Al die spelers zijn te veeleisend tegenwoordig, en eigenlijk zijn ze minder waard dan de vorige generatie...
allez, da's mijn visie eh, en ook een reden om geen enkel greintje interesse meer te tonen voor die sport (behalve voor de pronostiek om wa pinten te winnen ja)

baseballpolitieker
23 mei 2007, 15:44
Ik vind dat het verschrikkelijk stil is rond die pottenstampers, wanneer moeten ze nog eens het veld op, kunnen we ons landje nog meer belachelijker maken!
66ste op de FIFA ranking, slechtste ooit, GOE BEZIG mannen!:roll:

Zeno!
25 mei 2007, 10:48
Rode wie?

vlijmscherp
25 mei 2007, 10:55
Ik vind dat het verschrikkelijk stil is rond die pottenstampers, wanneer moeten ze nog eens het veld op, kunnen we ons landje nog meer belachelijker maken!
66ste op de FIFA ranking, slechtste ooit, GOE BEZIG mannen!:roll:

en met de volgende matchen in het verschiet, zal het er niet op verbeteren.

Monocle
25 mei 2007, 11:24
"Duivels zinnen op wraak tegen Portugal"

Kapitein Timmy Simons is in juni weer van de partij in de belangrijke EK-kwalificatie-interlands van de Rode Duivels tegen Portugal en Finland. Hij beseft dat "het hoog tijd is dat we punten pakken."
Timmy Simons moest in de heenwedstrijd tegen Portugal in de tribune zitten omdat hij geschorst was. Op 2 juni mag de PSV'er weer de aanvoerder zijn.

"Het is jammer wat er in Portugal is gebeurd. We lieten geen steken vallen en ik dacht zelfs dat de zege tot de mogelijkheden behoorde."

"Uiteindelijk draaide het door een detail anders uit. De spelers zijn nog altijd heel ontgoocheld over het resultaat", weet Timmy Simons

"Ik weet wel dat die wedstrijd heel wat positieve elementen opleverde en ik ben ervan overtuigd dat mijn ploegmaats op revanche azen", zegt Simons.

Portugal zal tegen de Belgen wel heel wat van zijn sterspelers moeten missen. Cristiano Ronaldo, Ricardo Carvalho, Nuno Gomes en Simao zijn er niet bij.

"Ik reken niet al te veel op de afwezigheid van die vier basisspelers", zegt Simons. "Portugal heeft valabele spelers genoeg om die uitvallers te vervangen."
"Moeten 4 op 6 halen
Thuis tegen Portugal en uit naar Finland lijken geen eenvoudige klusjes. "Maar het wordt wel hoog tijd dat we punten pakken. Tegen Portugal en Finland moeten we toch 4 op 6 halen", zegt TImmy SImons.

"In onze kwalificatiegroep is alles nog mogelijk tot de laatste dag. Alleen moeten we er blijven in geloven. Er zullen zeker nog verrassingen vallen."

Bron. (http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/sporza/voetbal/Rode%2BDuivels/070524_simons_wraak)

Blijkbaar zijn ze wel geprikkeld, hopelijk kunnen ze dat ook omzetten in de doelpunten en punten. De 4/6 die voorop wordt gesteld lijkt mij niet voldoende. Het is vrij simpel eigenlijk: we moeten de eerst 2 komende wedstrijden winnen dus 6/6 is een noodzaak en niet 4/6. Dan pas kunnen we een tussentijdse balans opmaken over onze positie.

stropdrager
25 mei 2007, 12:17
Als Groot-Nederlander supporter ik voor Oranje.

baseballpolitieker
25 mei 2007, 15:21
Als Groot-Nederlander supporter ik voor Oranje.
Vlaanderen bestaat niet meer ofzo?;-)

Tegendradigaard
7 juni 2007, 07:58
Allez effe mijn gedacht zeggen.

Hoooooeeeeraaaaa slechts 1-2 verloren tegen Portugal.
En oooooo er was toch zoveel beterschap te zien volgens de "kenners en de trainers".... ?

Misschien dat ik met mijne neutralen bril iets anders had gezien.

Ik zag namelijk dat een Portugal zonder zijn beste speler(s) zoals Ronaldo veeeeeeeel beter waren.
Op een ogenblik dat de Portugezen gewoon nog maar het gaspedaal indrukten en iets sneller speelden dan raakten de voze duivels geen leer meer. Het was enkel te danken aan goed keeperswerk (op dat ogenblik) dat het na een kwartier geen 0-2 of 0-3 stond.
En juist op de momenten dat de Portugezen de voet van het gaspedaal namen dan kwamen we een beetje in de wedstrijd. Maar iedere neutrale voetbalkenner kon gewoon zien dat dit kwam omdat de Portugezen zelf geen 90 minuten hetzelfde hoog tempo kunnen spelen (slechts weinig ploegen zouden dit kunnen trouwens) en rustpauzes namen.

Ik heb wel genoten van het Portugese spel. Het volledige veld benutten, heel goede techniek, snelle balcirculaties..... juist de afwerking stond niet even hoog maar dat is nu eenmaal ook de reden dat Portugal geen Europees kampioen is geworden vorige keer.

Bon gisteren Finland. We gingen eens zien wat we gingen zien. De heropstanding van de Doze Ruivels......

Allez tegen de wereldploeg die Finland is (dit is de sarcastische mode he) was het weeral .... nougatbollen. Ik las op de TV een verklaring dat het kwam "omdat we het spel moesten maken".

Wel van zo'n verklaring zakt mijn broek af he.


(excuseer het was geen zicht, ze is terug opgetrokken.)

We kunnen dus het spel niet maken ? Waarom niet ? Omdat we gewoon het moderne voetbal niet kunnen spelen. We hebben er niet de techniek voor.
Het was dus weeral niets en we staan bijna waar we thuishoren met onze Belgische trots... tussen de "apenlanden" zoals Azerbeidjas en Kazachstan. A propos al goed dat Kazachstan niet gewonnen had of we hadden nog een plaats gezakt..... LOL....

baseballpolitieker
7 juni 2007, 11:32
Heel België is het erover eens dat het zo niet meer kan, gewoon die boel splitsen en dan zijn we meteen van ons imago af.
Vlaamse Leeuwen! :cheer:

StevenNr1
7 juni 2007, 11:48
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2710916&postcount=11

Djiezes
7 juni 2007, 14:00
Heel België is het erover eens dat het zo niet meer kan, gewoon die boel splitsen en dan zijn we meteen van ons imago af.
Vlaamse Leeuwen! :cheer:

Alsof ze dan ineens beter gaan voetballen...

baseballpolitieker
7 juni 2007, 15:40
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2710916&postcount=11De UK... (wanneer hebben die hun laatste wedstrijd ook al weer gespeeld):roll: :roll:

baseballpolitieker
7 juni 2007, 15:43
Alsof ze dan ineens beter gaan voetballen...Het is niet het aantal spelers in een land dat telt maar de manier waarop men de spelers opleidt! Kijk naar Nederland, 16 miljoen en de wereldtop, en wij met onze 10 miljoen staan op het niveau dat in de verste verten niet aan dat van hun kan tippen.

longhorn
7 juni 2007, 17:48
Volgende week begint het EK voor de beloften. We zullen zien of de toekomst er beter uitziet en we een kans maken voor kwalificatie voor het WK van 2010. Alleszins jong talent genoeg o.a. 2 spitsen van Cercle!:-P