PDA

View Full Version : Kim Clijsters Stopt Ermee


Antoon
6 mei 2007, 12:06
Gezien er nooit gevolg is gegeven aan mijn oproep voor een sport-forum plaats ik dit niet onbelangrijk bericht in politiek binnenland, want het is meer waard dan K&K, toch ???


Onze Vlaamse super-kampioene Kim Clijsters stopt met tennissen.

Dat zegt ze op haar website www.kimclijsters.be (http://www.kimclijsters.be/).

Ik kan haar niet genoeg bedanken voor de prachtige tennismomenten die ze heeft gebracht en waarmee ze elke Vlaming trots maakte!

Raf
6 mei 2007, 12:10
Jammer dat ze door haar gebrek aan doorzettingsvermogen nooit het topniveau van Justine Henin heeft kunnen evenaren. D�*t is nog eens een sportvrouw waar we als Belgen trots op mogen zijn.

Antoon
6 mei 2007, 12:11
Artikel in HLN.BE:

http://www.hln.be/static/FOTO/art/17/15/4/top_414730.jpg

Kim Clijsters stopt met tennissen. Dat zegt ze op haar website www.kimclijsters.be. "Het is meer dan mooi geweest. De rackets gaan aan de haak", vertelt ze in haar dagboek op de site. "Na het fantastisch en ontroerend afscheid in Antwerpen was de veer gebroken."

Blessures
Clijsters werd deze week door een kwalificatiespeelster uitgeschakeld op het toernooi van Warschau. "De steeds terugkerende kwetsuren, het 's morgens moeizaam uit het bed kruipen en een uurtje nodig hebben alvorens de stramme spieren weer opgewarmd zijn, de voorbereidingen voor de trouw met Brian die ontzettend veel tijd in beslag nemen,... Het maakt het allemaal nog moeilijker om door te gaan."

Jong
Clijsters zou eind dit seizoen stoppen, maar de huwelijksbeslommeringen (ze trouwt op 14 juli met basketter Brian Lynch) nemen blijkbaar te veel beslag op de Breese. "Stoppen op bijna 24-jarige leeftijd is vrij jong, maar het is mooi geweest. Het was gemakkelijk om er nog enkele maanden meer door te gaan en de vier grootverdieners in het tennis (de drie Grand Slams en de Masters) nog mee te pakken.Geld is belangrijk, maar niet het belangrijkste in mijn leven. Gezondheid en privégeluk zijn des te belangrijker."

Herinneringen

Clijsters houdt mooie herinneringen over aan haar tennisperiode: "De vele tornooizeges, de Grand Slams in het enkel en dubbel, wereldkampioen en nummer één in enkel en dubbel. Prachtige momenten, maar minder belangrijk dan het genieten met de andere speelsters, het plezier met de fans in binnen-en buitenland, de uitgelatenheid op de gehandicaptendag, de blije gezichten bij de ouderen bij 'Kim op de koffie' of de vreugdetranen bij de vrouw met het nieuwe hondje. Ook de vele sportsmanship-awards, gekozen door de speelsters op het circuit, krijgen een apart plaatsje in mijn huis. Het is het mooiste wat je als speelster kan krijgen."

Onmiddellijk
Voor alle duidelijkheid: Clijsters stopt wel degelijk meteen. "Geen Luxemburg of Stuttgart dus, ook al had ik die mensen beloofd om te komen. Ik kan de belofte nog altijd nakomen door in die week een bezoekje te brengen. Tijd nu voor een nieuw leven. Tijd voor trouwen. Kinderen? Tijd voor kokerellen en met mijn hondjes te spelen. En vooral veel tijd voor mijn familie en vrienden. Niet meer reizen. Geen vliegtuigen meer in en uit. Geen geroddel of leugens meer in de kranten moeten lezen. Geen jetlag meer en geen valiezen meer in- en uitpakken."

Feest
Ze bedankt vooral haar fans. En excuseert zich ook. "Sorry dat ik jullie 's nachts soms uit het bed heb gehaald of jullie een beetje zenuwachtig heb gemaakt tijdens de wedstrijden. Allen hartelijk bedankt. 14 juli is de trouwdag. Vele fans hebben al gevraagd waar en hoe, maar jullie zullen wel begrijpen dat die dag een privéfeest wordt. Enkel familie en goede vrienden zullen aanwezig zijn. Maar ik ga niet weg zonder afscheid van jullie te nemen en daarom zal ik jullie in de maand september nog éénmaal uitnodigen op een groot feest. Hoe en wat blijft nog even geheim, maar jullie zullen zeker op tijd op de hoogte worden gebracht."

duveltje382
6 mei 2007, 12:12
Antoon
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170

Dat is nieuw van gisteren :lol:

Ok is verplaatst:lol:

Antoon
6 mei 2007, 12:14
Jammer dat ze door haar gebrek aan doorzettingsvermogen nooit het topniveau van Justine Henin heeft kunnen evenaren.

Het waren de blessures, niet een gebrek aan doorzettingsvermogen. Maar kom, sommigen kunnen ware kampioenen niet waarderen.


D�*t is nog eens een sportvrouw waar we als Belgen trots op mogen zijn.

De Walen , en misschien de belgicisten ook, des te beter voor hen. De Fransen kunnen dan weer fier zijn op Mauresmo.

Maar als Vlaming kunnen we trots zijn op de enige echte Vlaamse tenniskampioene op wereldniveau. En dat is Kim Clijsters zeer zeker geweest!

Antoon
6 mei 2007, 12:15
Antoon
http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170

Dat is nieuw van gisteren :lol:

Ok is verplaatst:lol:


Eindelijk! Het was niet te vroeg, hé? :-D

Raf
6 mei 2007, 12:23
Het waren de blessures, niet een gebrek aan doorzettingsvermogen.
Nee, dat is plantrekkerij ten gevolge van een gebrek aan doorzettingsvermogen.

Maar kom, sommigen kunnen ware kampioenen niet waarderen.
Natuurlijk wel. Ik kan Henin heel goed waarderen.

Maar als Vlaming kunnen we trots zijn op de enige echte Vlaamse tenniskampioene op wereldniveau. En dat is Kim Clijsters zeer zeker geweest!
Kwatch. Ze heeft nooit het wereldniveau van Henin kunnen benaderen.

Havana
6 mei 2007, 18:05
Jammer dat ze door haar gebrek aan doorzettingsvermogen nooit het topniveau van Justine Henin heeft kunnen evenaren. D�*t is nog eens een sportvrouw waar we als Belgen trots op mogen zijn.

Hier sluit me bij aan. Kim heeft een schitterende persoonlijkheid (Limburgse he8-)), maar ik denk ook dat Henin beter tennis heeft laten zien.

Kim zal nu wel een gezinnetje stichten hé, en wie weet komt er ooit een comeback a la Hingis...

Duvelke
7 mei 2007, 10:11
Kwatch. Ze heeft nooit het wereldniveau van Henin kunnen benaderen.

bij mijn weten heeft Clijsters toch ook op nummer 1 gestaan op de wereldranglijst hoor:-D

dus ze heeft het wel behaald.

Anna List
7 mei 2007, 10:21
Jammer dat ze door haar gebrek aan doorzettingsvermogen nooit het topniveau van Justine Henin heeft kunnen evenaren. D�*t is nog eens een sportvrouw waar we als Belgen trots op mogen zijn.

je moest eens weten hoe typisch Vlaams je je hier opstelt ... we hebben er zelfs een spreekwoord voor : 'nooit sant in eigen land' ... :lol: maw een idool uit het buitenland (in casu Wallonië welliswaar) wordt altijd meer gewaardeerd ...

Raf
7 mei 2007, 11:53
bij mijn weten heeft Clijsters toch ook op nummer 1 gestaan op de wereldranglijst hoor:-D

dus ze heeft het wel behaald.

Met "niveau" bedoel ik méér dan alleen maar op nummer 1 staan. Henin is bijvoorbeeld speltechnisch gewoon veel beter.

Raf
7 mei 2007, 11:55
je moest eens weten hoe typisch Vlaams je je hier opstelt ... we hebben er zelfs een spreekwoord voor : 'nooit sant in eigen land' ... :lol: maw een idool uit het buitenland (in casu Wallonië welliswaar) wordt altijd meer gewaardeerd ...
Jij moet ook niet onder water zitten om te broebelen hé? Clijsters en Henin zijn allebei landgenoten en ik vergelijk ze dan ook op die basis met elkaar. Met het gedrocht 'vlaanderen' houd ik geen rekening; voor mij bestaat dat misbaksel alleen in theorie.

Geertje
7 mei 2007, 11:56
Het is mooi geweest voor haar. Als ze een ander karakter had gehad zat er waarschijnlijk veel meer in, maar dit is nu eenmaal het verschil tussen de grote kampioen en de zeer grote kampioen. Maar als grote kampioenen zeldzaam zijn, zijn de zeer grote nog veel zeldzamer. We mogen blij zijn dat ze ons vele mooie sportmomenten heeft gegeven.

Veel geluk Kim met je nieuwe leven.

Geertje
7 mei 2007, 11:57
Jij moet ook niet onder water zitten om te broebelen hé? Clijsters en Henin zijn allebei landgenoten en ik vergelijk ze dan ook op die basis met elkaar. Met het gedrocht 'vlaanderen' houd ik geen rekening; voor mij bestaat dat misbaksel alleen in theorie.

Je bent toch onverbeterlijk. :-P

Piet Hein
7 mei 2007, 11:59
Ik wens kim het beste toe. Ze speelde goed en eerlijk.

Anna List
7 mei 2007, 12:07
Jij moet ook niet onder water zitten om te broebelen hé? Clijsters en Henin zijn allebei landgenoten en ik vergelijk ze dan ook op die basis met elkaar. Met het gedrocht 'vlaanderen' houd ik geen rekening; voor mij bestaat dat misbaksel alleen in theorie.

over broebelen gesproken :lol:

Duvelke
7 mei 2007, 12:35
Met "niveau" bedoel ik méér dan alleen maar op nummer 1 staan. Henin is bijvoorbeeld speltechnisch gewoon veel beter.
Dat speelt geen rol, dat is jouw mening.
De cijfers, dat is wat telt.
Clijsters heeft op nummer 1 gestaan, dus ze is de beste van de wereld geweest, Henin ook.

vlijmscherp
7 mei 2007, 12:41
Dat speelt geen rol, dat is jouw mening.
De cijfers, dat is wat telt.
Clijsters heeft op nummer 1 gestaan, dus ze is de beste van de wereld geweest, Henin ook.

idd, cijfers staan er, hoeveel grand slams heeft Kim gewonnen, dat zijn cijfers die tellen...

Henin was/is beter, waarom daar over discussiëren? dat zegt toch niets over de prestaties van Clijsters zelf? die waren fabuleus, ongelooflijk, nog nooit vertoond in Vlaanderen.
haar stijl van tenissen (atletisch en relatief nonchalant) heeft haar gebracht waar ze stond en heeft ook ook spijtig genoeg doen stoppen, niets aan te doen. Het enige spijtige dat ik vind, is dat ze in de finales van Grans slams blijkbaar niet haar natuurlijke "cool" kon houden, anders had ze er wat meer gewonnen en was ze een echte superspeelster geweest.

Alle kritiek op haar zijn ozo typisch voor Vlamingen, hoge bomen vangen hier bijzonder veel wind. iemand anders zien schitteren, kan gewoon hier niet, zielig hoor. Als je telkens gaat vergelijken met de allerbesten om iemand als "goed" te bestempelen, is geen enkele wielrenner ooit goed geweest behalve Merckx, is er geen enkele basketter goed geweest behalve Jordan.

Ze heeft Vlaanderen, België mooie sportmomenten gegeven, dat is het enigste wat men moet onthouden. en de mensen die vinden dat ze niet moet gevierd worden, wel viert ze dan niet en laat de andere mensen hun gedacht doen.

Raf
7 mei 2007, 23:11
Dat speelt geen rol, dat is jouw mening.
De cijfers, dat is wat telt.
Clijsters heeft op nummer 1 gestaan, dus ze is de beste van de wereld geweest, Henin ook.
Okee dan, als het dan toch de cijfers zijn die voor jou tellen: Clijsters stond 19 weken op nummer 1; Henin 60 weken. Henin was in 2006 de nummer 1 van het jaar; Clijsters was nooit de nummer 1 van het jaar. De halve finale van de US Open van 2003 tussen Henin en Capriati werd geselecteerd als één van de 16 beste wedstrijden van de afgelopen 30 jaar; Clijsters komt in dat overzicht niet eens voor. Henin staat op de tweede plaats in de WTA Champions Race; Clijsters op de zesde plaats. Op de WTA Tour plaatsingslijst staat Henin eveneens op de tweede plaats; Clijsters op de vijfde.

Zijn dat cijfertjes genoeg voor je? Er is gewoon geen discussie over: Clijsters komt zelfs niet bij benadering in de buurt van het niveau van Henin. Dat is geen mening; dat is een objectieve vaststelling.

Duvelke
8 mei 2007, 10:12
Okee dan, als het dan toch de cijfers zijn die voor jou tellen: Clijsters stond 19 weken op nummer 1; Henin 60 weken. Henin was in 2006 de nummer 1 van het jaar; Clijsters was nooit de nummer 1 van het jaar. De halve finale van de US Open van 2003 tussen Henin en Capriati werd geselecteerd als één van de 16 beste wedstrijden van de afgelopen 30 jaar; Clijsters komt in dat overzicht niet eens voor. Henin staat op de tweede plaats in de WTA Champions Race; Clijsters op de zesde plaats. Op de WTA Tour plaatsingslijst staat Henin eveneens op de tweede plaats; Clijsters op de vijfde.

Zijn dat cijfertjes genoeg voor je? Er is gewoon geen discussie over: Clijsters komt zelfs niet bij benadering in de buurt van het niveau van Henin. Dat is geen mening; dat is een objectieve vaststelling.

dus je vindt dat Clijsters niet goed heeft gedaan?
19 weken op nummer 1 gestaan is toch een meer dan behoorlijke prestatie? of niet soms?

Ben je niet gewoon de verdienste van Clijsters aan het minimaliseren om de vlaanderen-lovers te koeieneren?
Want ik snap niet, wat je tegen haar kan hebben...

Raf
8 mei 2007, 10:27
dus je vindt dat Clijsters niet goed heeft gedaan?
19 weken op nummer 1 gestaan is toch een meer dan behoorlijke prestatie? of niet soms?

Ben je niet gewoon de verdienste van Clijsters aan het minimaliseren om de vlaanderen-lovers te koeieneren?
Want ik snap niet, wat je tegen haar kan hebben...
Heb ik dan iets "tegen haar"? Vreemde conclusie vind ik dat... Ik meende alleen gezegd te hebben dat ze niet het niveau van Henin kan benaderen.

Turkje
8 mei 2007, 10:44
Heb ik dan iets "tegen haar"? Vreemde conclusie vind ik dat... Ik meende alleen gezegd te hebben dat ze niet het niveau van Henin kan benaderen.

Helemaal geen vreemde conclusie. In je allereerste post in deze thread zeg je letterlijk dat (enkel) "Henin een sportvrouw is waar we fier op kunnen zijn". Met andere woorden: wie fier is op Clijsters, is een dikke loser, net als haar.

Tja, ik kan net zo goed zeggen: Henin ligt goed bij de streberkes, Clijsers is meer iets voor de bon-vivants. Dat zal de waarheid wel voldoende benaderen.

Geertje
8 mei 2007, 11:08
Heb ik dan iets "tegen haar"? Vreemde conclusie vind ik dat... Ik meende alleen gezegd te hebben dat ze niet het niveau van Henin kan benaderen.


Helemaal geen vreemde conclusie. In je allereerste post in deze thread zeg je letterlijk dat (enkel) "Henin een sportvrouw is waar we fier op kunnen zijn". Met andere woorden: wie fier is op Clijsters, is een dikke loser, net als haar.

Tja, ik kan net zo goed zeggen: Henin ligt goed bij de streberkes, Clijsers is meer iets voor de bon-vivants. Dat zal de waarheid wel voldoende benaderen.


Clijsters heeft teveel rondingen. Daarom ligt Henin veel beter bij de homo's. :-o

Duvelke
8 mei 2007, 11:09
Idd Raf, zo komt het over! en dat is niet mooi van jou e ;)

Zeg gewoon dat je een hekel hebt aan flaminganten, en ik vind het niet erg.
Ik ben ook pro-Belgie
maar dat je Kim Clijsters door het slijk haalt om de flaminganten een kloot af te trekken, vind ik niet zo fair :)

Raf
8 mei 2007, 11:19
Helemaal geen vreemde conclusie. In je allereerste post in deze thread zeg je letterlijk dat (enkel) "Henin een sportvrouw is waar we fier op kunnen zijn". Met andere woorden: wie fier is op Clijsters, is een dikke loser, net als haar.

Een beetje leesproblemen op je oude dag, Turkje? Dit is wat ik werkelijk gezegd heb:
Jammer dat ze door haar gebrek aan doorzettingsvermogen nooit het topniveau van Justine Henin heeft kunnen evenaren. D�*t is nog eens een sportvrouw waar we als Belgen trots op mogen zijn.
Nu mag jij me eens aanduiden waar je dat letterlijke citaat van mij uit die post haalt... Ik ben benieuwd! :-D

Raf
8 mei 2007, 11:20
Idd Raf, zo komt het over! en dat is niet mooi van jou e ;)

Zeg gewoon dat je een hekel hebt aan flaminganten, en ik vind het niet erg.
Ik ben ook pro-Belgie
maar dat je Kim Clijsters door het slijk haalt om de flaminganten een kloot af te trekken, vind ik niet zo fair :)
Ik haal Clijsters helemaal niet door het slijk. Gelieve me geen woorden in de mond te leggen; dat komt èrg lullig over. Ik herhaal dat ik alleen gezegd heb dat Clijsters nooit het topniveau van Henin heeft kunnen evenaren. Al de rest heb jij er zelf bij gefantaseerd.

Turkje
8 mei 2007, 11:24
Een beetje leesproblemen op je oude dag, Turkje? Dit is wat ik werkelijk gezegd heb:
Nu mag jij me eens aanduiden waar je dat letterlijke citaat van mij uit die post haalt... Ik ben benieuwd! :-D

Oei, het moest dus "trots" zijn ipv "fier". I stand corrected.

Duvelke
8 mei 2007, 13:31
Raf,

dus je vindt Clysters wel goed, maar je vindt Henin beter?

Raf
8 mei 2007, 16:19
Oei, het moest dus "trots" zijn ipv "fier". I stand corrected.
Stand dan nog maar een beetje meer corrected, want jouw toevoeging "(enkel)" is ook nergens in mijn oorspronkelijke bericht terug te vinden en dat is toch wel net iets essentiëler dan het verschil tussen "trots" en "fier". Om maar te zeggen dat ik het zeker van jou niet echt apprecieer dat je me woorden in de mond probeert te leggen... Ik schat(te) je iets hoger in dan dat.

Raf
8 mei 2007, 16:19
Raf,

dus je vindt Clysters wel goed, maar je vindt Henin beter?
Ja. Is dat nu ècht zo ingewikkeld?

Duvelke
8 mei 2007, 17:48
Ja. Is dat nu ècht zo ingewikkeld?
Nee, maar het kwam wel anders over eerst ;-)

Raf
8 mei 2007, 21:16
Nee, maar het kwam wel anders over eerst ;-)
Alleen voor wie van slechte wil is. De bedoeling was m.i. van bij het begin meer dan duidelijk.

Duvelke
9 mei 2007, 10:07
ik ben niet van slechte wil hoor

*Lorre*
24 mei 2007, 12:50
Als Clijsters meer voor haar sport zou geleefd hebben, harder en meer trainen, ging ze veel meer bereikt hebben.
Maar volgens mij maakt ze binnen een aantal jaar haar comeback (laten we hopen)

stropdrager
24 mei 2007, 21:54
Ik denk niet dat Clijsters nog een comeback gaat maken.

Monocle
25 mei 2007, 08:34
Als Clijsters meer voor haar sport zou geleefd hebben, harder en meer trainen, ging ze veel meer bereikt hebben.
Maar volgens mij maakt ze binnen een aantal jaar haar comeback (laten we hopen)

Kim niet voor haar sport leven 8O

Kim haar lichaam is kapot door te intensief te trainen en te spelen.......

En nope ze maakt nooit nog haar comeback als speelster op een tennisveld.
Ze gaat zich, net zoals haar zus, toeleggen op de ontwikkeling bij de jeugd.
Tevens heeft ze een contract getekend bij het bedrijf van Bob Verbeeck (Octagon) en gaat ze "haar" toernooi "Diamond Games Antwerpen" leiden.

*Lorre*
25 mei 2007, 13:37
Kim niet voor haar sport leven 8O

Kim haar lichaam is kapot door te intensief te trainen en te spelen.......

En nope ze maakt nooit nog haar comeback als speelster op een tennisveld.
Ze gaat zich, net zoals haar zus, toeleggen op de ontwikkeling bij de jeugd.
Tevens heeft ze een contract getekend bij het bedrijf van Bob Verbeeck (Octagon) en gaat ze "haar" toernooi "Diamond Games Antwerpen" leiden.

Kim is gewoon gevoeliger voor blessures. Snap me niet verkeerd, was in het begin ook een supporter van haar.

Monocle
25 mei 2007, 13:52
Kim is gewoon gevoeliger vor blessures. Snap me niet verkeerd, was in het begin ook een supporter van haar.

Daar heb je overschot van gelijk. Ze is inderdaad blessuregevoeliger. Ze heeft sowieso al een grote spiermassa van nature uit. Het laatste jaar van haar carriere had ze niet meer de drive van in het begin, wat ook logisch was me dunkt.

Max van Dietschland
28 mei 2007, 09:32
Gezien er nooit gevolg is gegeven aan mijn oproep voor een sport-forum plaats ik dit niet onbelangrijk bericht in politiek binnenland, want het is meer waard dan K&K, toch ???


Onze Vlaamse super-kampioene Kim Clijsters stopt met tennissen.

Dat zegt ze op haar website www.kimclijsters.be (http://www.kimclijsters.be/).

Ik kan haar niet genoeg bedanken voor de prachtige tennismomenten die ze heeft gebracht en waarmee ze elke Vlaming trots maakte!

Kim Clijsters is een groot kampioene die we nog maar zelden meer zullen zien in Vlaanderen. Zij heeft sportgeschiedenis geschreven op Vlaams niveau, op mondiaal niveau was ze echter één van de toppers.

Echter de gedrevenheid ontbrak om te evolueren tot een superkampioen als Justine Henin ontbrak er wat aan. Zij schreef internationaal sportgeschiedenis en was een topper onder de toppers. Bij winst op Wimbledon zou ze in een zeer vermaard rijtje binnenkomen.

Het niveau van de allergrootste Eddy Merckx heeft ze nog niet te pakken, maar bij winst van Wimbeldon en enkele jaren op topniveau doordoen, kan ze dat evenaren.

Spliff
26 juni 2007, 08:25
Als Clijsters meer voor haar sport zou geleefd hebben, harder en meer trainen, ging ze veel meer bereikt hebben.
Maar volgens mij maakt ze binnen een aantal jaar haar comeback (laten we hopen)

Ik zie haar al lopen op de courts over ettelijke jaren, de sporen meedragend van het moederschap van 4 �* 5 kleine Clijstertjes... Serena's vormen zullen er in het niets bij verdwijnen...

Spliff
10 juli 2007, 10:14
Volgens Radio Donna en Lei Clijsters, is Kim Clijsters zwanger.

Dronkoers
10 juli 2007, 17:46
Allez, 't moest er ooit van komen eh ;-)
Die kleine zal in ieder geval niks tekort komen :-D