PDA

View Full Version : Bart De Wever knock out op punten


Truder
6 februari 2004, 12:40
Ik heb juist het artikel in de P-Magazine gelezen tussen Bart De Wever En Filip Dewinter.

De reacties van Bart druipen van haat en frustratie, buiten schelden en neerbuigend doen komt er niet veel uit. Hij was duidelijk geen partij voor Filip Dewinter. Sommige antwoorden van De Wever deden mijn maag gewoon keren en spontane braakneigingen welden op.
Enkele voorbeeldjes:

- Over de joodse vrouw in de samenleving"Een vrouw met hoofddoek is volgens u niet compatibel met onze samenleving, een kaalgeschoren en pruikdragende vrouw wel"

- Ipv een antwoord te geven, deze reactie "Het wordt straffer en straffer. Nu neemt hij al een islamitisch land als referentie"

- "Het Vlaams Blok is een smet voor de Vlaamse zaak"


In ieder geval..... Bart De Wever kwam eruit als een bekrompen persoontje dat vecht met zijn eigen complexen. Filip Dewinter heeft nog een duidelijk gevraagd naar een samenwerking, het enige antwoord dat hij kreeg zat vol haat en frustratie. Als dat mij moet doen beslissen om van partij over te stappen, nee bedankt. Dan blijf ik liever bij mensen die nog een normaal gesprek kunnen voeren.

Rudy Van Nespen
6 februari 2004, 12:48
Na hier op dit forum met Bart De Wever geconverseerd te hebben, moet ik zeggen dat ik meneer De Wever heb leren kennen als iemand die oprecht gaat voor de zaken waarover we gepraat hebben.

Hij komt mij helemaal niet over als haatdragend.
Neen, integendeel staat hij open voor de ideeën van andere partijen, ook al is hij het niet eens over de algemene lijn van die partijen.

Dus vind ik persoonlijk de bovenstaande bewering compleet uit de lucht gegrepen.
Het kan enkel wijzen op de hardheid van dat bewuste debat, waar FDW ook wel niet bepaald zacht zal zijn geweest, zijn persoonlijke stijl kennende...

Foundation
6 februari 2004, 12:53
Ik heb het desbetreffende interview niet gelezen, en zolang ik het niet onder ogen krijg doe ik er ook geen uitspraken over.

Truder
6 februari 2004, 13:19
Dus vind ik persoonlijk de bovenstaande bewering compleet uit de lucht gegrepen..

Je hebt het artikel niet gelezen, maar je weet wel dat het uit de lucht gegrepen is. :roll:
De Wever neemt nu eens letterlijk geen enkel duidelijk standpunt in. Buiten zijn misprijzen voor de joodse vrouwen. Dat was overduidelijk.

Rudy Van Nespen
6 februari 2004, 13:24
Dus vind ik persoonlijk de bovenstaande bewering compleet uit de lucht gegrepen..

Je hebt het artikel niet gelezen, maar je weet wel dat het uit de lucht gegrepen is. :roll:
De Wever neemt nu eens letterlijk geen enkel duidelijk standpunt in. Buiten zijn misprijzen voor de joodse vrouwen. Dat was overduidelijk.

Dit vond ik uit de lucht gegrepen:

"De reacties van Bart druipen van haat en frustratie, buiten schelden en neerbuigend doen komt er niet veel uit."

Ik ben ervan overtuigd dat het debat hard was, maar dat zal dan wel van twee kanten gekomen zijn!

zorroaster
6 februari 2004, 13:57
Dus vind ik persoonlijk de bovenstaande bewering compleet uit de lucht gegrepen..

Je hebt het artikel niet gelezen, maar je weet wel dat het uit de lucht gegrepen is. :roll:
De Wever neemt nu eens letterlijk geen enkel duidelijk standpunt in. Buiten zijn misprijzen voor de joodse vrouwen. Dat was overduidelijk.

Ik heb het artikel wél gelezen. Wanneer Dewinter zich hard maakt voor een verbod op hoofddoeken, wijst Bart er simpelweg op dat hij die lijn niet durft doortrekken naar de andere religies.
Want blijkbaar wordt het Blok gedreven door een haat tegen de Islam, en niet vanuit een eerlijk principe van de laïciserende staat.

Als wijzen op de inconsequentie van de ene al geïnterpreteerd wordt als een aanval, hebben de Blokkers wel érg lange tenen gekregen.

Calle
6 februari 2004, 14:02
In Duitsland mocht je in de jaren 30 ook geen kritiek uiten he.

Truder
6 februari 2004, 15:41
In Duitsland mocht je in de jaren 30 ook geen kritiek uiten he.

Lap daar heb je weer de verdraagzaamheid van de N-Va. :roll:
Ik heb het nog steeds over de hand die naar de N-Va wordt uitgestoten en de van haatdoorspekte reacties daarop.

Van mij mag jij kritiek uiten zoveel je wil, maar verwacht dan ook niet meer van mij dat ik me ga inhouden. Tot voor het artikel was ik nog van mening dat Vlamingen beter zouden samenwerken dan elkaar tegenwerken, dat is ook het standpunt dat ik zoveel mogelijk op de forums tracht in te nemen. Maar na dit artikel gelezen te hebben ben ik van mening dat die moeite tevergeefs was en dat ik Knuppel een belofte gedaan heb die geen steek houd.

N-VA'ers willen alleen maar kappen op het Vlaams Blok en hun haat ventileren. Het is het zoveelste politieke partijtje dat denkt stemmen te kunnen winnen door anderen uit te schakelen omdat het bon-ton is om op de Vlaams Blok kiezer te kappen.

Truder
6 februari 2004, 15:51
Je hebt het artikel niet gelezen, maar je weet wel dat het uit de lucht gegrepen is. :roll:
De Wever neemt nu eens letterlijk geen enkel duidelijk standpunt in. Buiten zijn misprijzen voor de joodse vrouwen. Dat was overduidelijk.

Ik heb het artikel wél gelezen. Wanneer Dewinter zich hard maakt voor een verbod op hoofddoeken, wijst Bart er simpelweg op dat hij die lijn niet durft doortrekken naar de andere religies.
Want blijkbaar wordt het Blok gedreven door een haat tegen de Islam, en niet vanuit een eerlijk principe van de laïciserende staat.

Als wijzen op de inconsequentie van de ene al geïnterpreteerd wordt als een aanval, hebben de Blokkers wel érg lange tenen gekregen.

In het artikel bij "Ronde 3 de Hoofddoek in de ring" vraagt de reporter simpel "Het verbod op hoofddoek. Voor of tegen."

FDW: Voor

Bart De Besluiteloze: Wat een verrassing! Bij ons is het wat genuanceerder. En dan krijg een hoop rond de pot gedraai en uiteindelijk nog geen duidelijk standpunt.

FDW: Wij zijn tegen het verbod op keppeltjes en kruistekens omdat het religieuze symbolen. Het hoofddoek is dat niet dat is een middel van onderdrukking.

Bart De Hatelijke: Heeft geen argumenten dus tracht hij FDW maar een belachelijk te maken.

Een beetje verder in het artikel ventileert hij nogmaals zijn haat tegenover de Joodse vrouwen. Van een debat is geen sprake, hij sneerde een beetje, tracht de belachelijk te maken en blijk bovendien niet eens over argumenten te beschikken.

Horace
6 februari 2004, 16:16
Kan iemand dit artikel inscannen en posten?
Pas dan gaan we de waarheid kennen. Tot dan, Intruder, als je iets wil bewijzen, geef eens de volledige tekst weer in plaats van jouw interpretatie.

Truder
6 februari 2004, 16:19
Kan iemand dit artikel inscannen en posten?
Pas dan gaan we de waarheid kennen. Tot dan, Intruder, als je iets wil bewijzen, geef eens de volledige tekst weer in plaats van jouw interpretatie.

Jij bent helemaal goed, ik zal zomaar even heel dat artikel gaan overtypen. Ga het kopen. :roll:

En tussen haakjes ik geef mijn interpretatie zoveel als ik wil, dit is een open forum! Ik weet wel dat de N-VA de media aan banden wil leggen, maar met uw 3% zal dat niet lukken.

Horace
6 februari 2004, 16:32
Tuurlijk, je schrijft wat je wil, ik zou niets anders willen.
Ik vroeg me alleen af waarom het voor jou wel mogelijk is om het antwoord van mijnheer De Winter letterlijk over te nemen en dat van mijnheer De Wever niet.

Truder
6 februari 2004, 17:04
Tuurlijk, je schrijft wat je wil, ik zou niets anders willen.
Ik vroeg me alleen af waarom het voor jou wel mogelijk is om het antwoord van mijnheer De Winter letterlijk over te nemen en dat van mijnheer De Wever niet.

Ik citeer gewoon stukken uit het gesprek, ik ga niet alles overtypen.
en als je mijn vorige zou berichten lezen dan zal je merken dat ik van BDW ook dingen letterlijk overneem. Bvb zijn pruiken uitspraak over de joodse vrouwen.

Horace
6 februari 2004, 17:15
In verband met zijn vraag waar het Vlaams Blok een verschil ziet tussen de hoofddoek voor Islamvrouwen en pruiken voor joodse vrouwen heeft de Heer De Wever mijns inziens een punt.
Hoe ging het dan verder?

Duym
6 februari 2004, 17:40
Na hier op dit forum met Bart De Wever geconverseerd te hebben, moet ik zeggen dat ik meneer De Wever heb leren kennen als iemand die oprecht gaat voor de zaken waarover we gepraat hebben.

Hij komt mij helemaal niet over als haatdragend.
Neen, integendeel staat hij open voor de ideeën van andere partijen, ook al is hij het niet eens over de algemene lijn van die partijen.

Dus vind ik persoonlijk de bovenstaande bewering compleet uit de lucht gegrepen.
Het kan enkel wijzen op de hardheid van dat bewuste debat, waar FDW ook wel niet bepaald zacht zal zijn geweest, zijn persoonlijke stijl kennende...


Het lijkt wel een trend te zijn. Alle ontoelaatbare uitingen van Vlaams Blokhaters worden getolereerd met het argument dat het debat of de discussie 'hard' was. Zazou (of hoe spel je die oproerkraaier zijn naam)
en Bartje, hebben het kot vrij.

Dat is een gedacht!!! Een kartel tussen de AEL en de NVA. Wellicht halen ze samen de kiesdrempel. Beide partijen hebben alvast meer gemeen dan hun haat tegenover het Vlaams Blok.

C uit W
6 februari 2004, 17:53
Want blijkbaar wordt het Blok gedreven door een haat tegen de Islam, en niet vanuit een eerlijk principe van de laïciserende staat.


Moet de Islam op gelijke wijze behandeld worden als het katholicisme in Vlaanderen?

Bart De Wever
6 februari 2004, 18:09
Buiten het feit dat "knock out op punten" een contradictio in terminis is, kan ik mij helemaal niet vinden in uw kritiek. Ik heb er naar aanleiding van een debat nog over gepraat met De Winter en we vonden het alletwee een mooie match. Geen reden voor overgevoeligheid dus, en evenmin voor de gebruikelijke scheldpartijen.

Duym
6 februari 2004, 21:46
Buiten het feit dat "knock out op punten" een contradictio in terminis is, kan ik mij helemaal niet vinden in uw kritiek. Ik heb er naar aanleiding van een debat nog over gepraat met De Winter en we vonden het alletwee een mooie match. Geen reden voor overgevoeligheid dus, en evenmin voor de gebruikelijke scheldpartijen.

Dat Dewinter (leer eerst zijn naam goed te schrijven) een verdraagzaam en tolerant iemand is weten we al lang. Juist daarom vraag ik me af wat Geertje tegen die man zijn gedachtegoed heeft.

Truder
7 februari 2004, 12:50
Buiten het feit dat "knock out op punten" een contradictio in terminis is, kan ik mij helemaal niet vinden in uw kritiek. Ik heb er naar aanleiding van een debat nog over gepraat met De Winter en we vonden het alletwee een mooie match. Geen reden voor overgevoeligheid dus, en evenmin voor de gebruikelijke scheldpartijen.

Ik paste enkel uw techniek toe, blijkbaar helpt dat. ;)
Ik heb nog nooit iemand zoveel haat en nijd zien spuien in één artikel. En die stratiegie moet de n-va dan helpen om kiezers naar hen te lokken? :roll:

Veel geluk dan.

Distel
7 februari 2004, 15:13
Zeg gewoon dat u de N-VA een kak-partij vindt en dat het Blok verheven is boven alles. Kwestie van niet rond de pot te draaien.

Truder
7 februari 2004, 16:31
Zeg gewoon dat u de N-VA een kak-partij vindt en dat het Blok verheven is boven alles. Kwestie van niet rond de pot te draaien.

Nee er zijn goei n-va'ers, maar hatelijk Bartje is er niet één van.

zorroaster
7 februari 2004, 16:50
Een beetje verder in het artikel ventileert hij nogmaals zijn haat tegenover de Joodse vrouwen. Van een debat is geen sprake, hij sneerde een beetje, tracht de belachelijk te maken en blijk bovendien niet eens over argumenten te beschikken.

Hilarisch. Ik vraag me echt af of u het artikel gelezen hebt, of u dan wel gewoon het gebruikelijke Blok-bericht hebt overgenomen dat Der Partei gewoontegetrouw verspreidt voor haar leden die niet voor zichzelf kunnen denken...

Duym
7 februari 2004, 17:08
Een beetje verder in het artikel ventileert hij nogmaals zijn haat tegenover de Joodse vrouwen. Van een debat is geen sprake, hij sneerde een beetje, tracht de belachelijk te maken en blijk bovendien niet eens over argumenten te beschikken.

Hilarisch. Ik vraag me echt af of u het artikel gelezen hebt, of u dan wel gewoon het gebruikelijke Blok-bericht hebt overgenomen dat Der Partei gewoontegetrouw verspreidt voor haar leden die niet voor zichzelf kunnen denken...

Wel, bij het Vlaams Blok kan er dan nog iemand denken (bedankt!); bij de NVA blijkt dat soort van mensen uitgestorven te zijn.

Tantist
7 februari 2004, 17:10
Sommigen etaleren hier echt wel hun kleingeestigheid. Jammer...